Fotorelacja: Naprawa Przycisku Podgrzewania Tylnej Szyby

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Skrecikkk » 14 sty 2013, 18:07

Uwaga Wszystko jest amatorską ręką robione zdjęcia również :D
Kilku osobą po włączeniu guziczka od podgrzewania szyby nie następowało zapalenie światła na desce rozdzielczej mimo iż bezpiecznik był ok :p
Przy zdejmowaniu deski rozdzielczej użyłem fotorelacji viewtopic.php?f=116&t=44174
Operacja wymaga dużo cierpliwości ( w moim przypadku ) ponieważ nie zdjąłem całej deski za dużo kabelków od gazu i alarmu :P
Po odczepieniu wszystkich przewodów z tyłu należy odkręcić blaszkę śruby po bokach która trzyma cała puszeczkę i ją wyjąć
1-nmc714.jpg


Oto Ona :) Widać 3 dziurki w których powinny się znajdować mini lampki ale to już kiedy indziej :)
2-232rkp.jpg


Z tyłu puszki podważamy zaczepy i ściągamy tylną ściankę
3-107jbci.jpg


Ukazuje się taki widok, tą blaszkę można pociągnąć do siebie powinna wyjść bez problemu
4-1zg97c6.jpg


Interesują nas te styki, które można przeczyścić i blaszka, którą trzeba wyjąć z "wahadłem"
5-z6913.jpg


Odwrócona blaszka ukazuje nam taki widok – w miejscu gdzie zaznaczyłem przylutowałem styk, który latał nie powiem jak :)
6-2dab19l.jpg


Czas na "wahadełko" które z drugiej strony ma kształt przypominający kulkę i i to właśnie ona była zużyta od ciągłego wciskania więc nadtopiłem z 1 mm cyny, skręciłem wszystko i hula jak nowe :)
7-ops02.jpg


Proszę się nie śmiać :)

EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS i ... poprawiłem nieco pisownię.
Taka uwaga: "wahadło" to nic innego jak sam zestyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez Andrzej414 » 14 sty 2013, 18:23

Nikt się śmiać nie powinien. Jest to w końcu praca pożyteczna :–) i komuś się może przydać :–) w Cetkach wygląda to zupełnie inaczej :–) plus dla Ciebie za fotorelację :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez pawcio1017 » 17 sty 2013, 17:56

Potwierdzam, że jest to jedna z wad w 323f :P W starym panelu wcale mi nie łączył ten włącznik, przy okazji wymiany zegarka kupilem cały panel z przyciskami i też szyba raz łączy raz nie. Do fotorelacji dodałbym tylko, żeby ostrożnie "otwierać" ten włącznik bo jak dobrze pamiętam to coś mi z niego wypadło i ciężko było poskładać potem wszystko do kupy <lol>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez adamowski10 » 6 maja 2016, 21:17

U mnie było to samo – problem był w tym, że kulka na wahadełku była zaśniedziana, trochę przetarłem papierem ściernym i śmiga. Mam problem z montażem :| a mianowicie przyciski odbijają przy próbie załączenia :/ Sprężynka jest, ten mały drucik jest, ustawiam go na środku prowadnicy, wsuwam przyciski i nic :/ jakaś rada?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Andrzej414 » 6 maja 2016, 21:57

Można to naprawić. Zdolności manualne. Natomiast zamiast się męczyć to takie włączniki są za dyszkę na allegro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez adamowski10 » 6 maja 2016, 23:36

Tylko, że moim zdaniem te przyciski są sprawne, tylko ja nie umiem ich złożyć <zawstydzony> przed rozłożeniem ich działały normalnie (dało się włączyć i wyłącznik przycisk) tylko blaszka od ogrzewania tyłu nie łączyła. Kupno nowego przycisku i tak mi nic nie da jak nie ogarnę jak go wsadzić. Może jakieś małe wskazówki jak to powinno się zakładać? :P


@Edit – spotowa kawa mnie rozbudziła i usiadłem jeszcze raz do tego. Tak jak sądziłem – źle to składałem <glupek2> Dla pokoleń: po demontażu drucik wyskakuje i przekręciłem go w drugą stronę (linia czerwona) a powinien być skierowany w drugą stronę oraz nachodzić na sprężynkę. Przy montażu trzeba przytrzymać to palcem i wsunąć w panel. Ot cała filozofia <faja>
Załączniki
20160507_020935.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Andrzej414 » 8 maja 2016, 13:01

No i świetnie :) czyli wykazałeś się zdolnościami manualnymi i logicznym myśleniem :) ja i tak bym Tobie nie podpowiedział dlatego że mam mazdę C i u mnie jest to inaczej rozwiązane :) wszystkie klawisze są osobno, a nie w panelach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez adamowski10 » 8 maja 2016, 14:34

A ile przy tym kurka wodna niecenzuralnych słów poleciało to historia <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323