Naprawa elektrycznej anteny 323F (BA) – (nieczynna – brak fotek)
Naprawa anteny elektrycznej.
Usterka:
Antena nie wysuwa się do końca.
Zgon anteny – silnik buczy i trzaska a antena ani drgnie.
Reanimacja:
1. Żeby dostać się do anteny trzeba rozebrać plastiki w bagażniku. Najpierw środkowy przy zamku klapy, następnie ten z prawej strony. Kiedy dostaniemy się do anteny odpinamy wtyczkę, kabel antenowy i wężyk odprowadzający wilgoć. Odkręcamy śrubę 10 i od zewnątrz samochodu ten srebrny pierścień z dwoma otworami w które można włożyć np. kleszcze.
2. Żeby dostać się do środka należy odkręcić 5 wkrętów.
3. Jak zdejmiemy to kółeczko plastikowe duże to wyskoczy nam pasek zębaty…
4. Rozbieramy wszystko co się da i czyścimy bo smar zasyfiony co nie miara (ja czyściłem szmatką później poszczególne elementy rozpuszczalnikiem i pędzlem)
5. Żeby wyjąć bicz należy wyśrodkować i zdjąć używając siły element zaznaczony na zdjęciu. Następnie siłą ciągnąc za kulkę (końcówkę anteny) rozruszać antenę uważając żeby nie zgiąć. Ja wlewałem do środka olej rowerowy i poruszałem czyszcząc z zewnątrz gdzie wychodził cały syf.
UWAGA! Było tak u mnie ponieważ miałem urwany bicz od tej plastikowej prowadnicy zębatej. W przypadku kiedy jest to sprawne trzeba wyjąć jak wyżej bicz ale razem z tą plastikową prowadnicą zębatą…
6. Żeby rozmontować bicz od tej plastikowej prowadnicy lub tak jak u mnie połączyć jedno z drugim należy najpierw odkręcić kulkę (końcówkę anteny) następnie wepchnąć ten najcieńszy element bicza do środka i wyjąć go drugą stroną. Jest on połączony z tą plastikową zębatą prowadnicą za pomocą tulei która jest zaciśnięta na drucie bicza i na plastikowej prowadnicy. U mnie było to totalnie skorodowane i się rozleciało zostało tyle że udało mi się to przetknąć szpilką ale długo pewnie nie wytrzyma
7. Na koniec walimy smaru wszędzie gdzie się da. Ja użyłem zwykłego smaru, najlepszy byłby taki do plastiku. Na ślimaka, pod zębatki, na zębatki w kanał gdzie przychodzi ten pasek zębaty, do dziurki w elemencie wysuwanym – ogólnie wszędzie. Zamknąć można na silikon w celu poprawienia szczelności. Osobiście nie używałem silikonu bo nie miałem pod ręką.
8. Montujemy w aucie i cieszymy się sprawną anteną.
Usterka:
Antena nie wysuwa się do końca.
Zgon anteny – silnik buczy i trzaska a antena ani drgnie.
Reanimacja:
1. Żeby dostać się do anteny trzeba rozebrać plastiki w bagażniku. Najpierw środkowy przy zamku klapy, następnie ten z prawej strony. Kiedy dostaniemy się do anteny odpinamy wtyczkę, kabel antenowy i wężyk odprowadzający wilgoć. Odkręcamy śrubę 10 i od zewnątrz samochodu ten srebrny pierścień z dwoma otworami w które można włożyć np. kleszcze.
2. Żeby dostać się do środka należy odkręcić 5 wkrętów.
3. Jak zdejmiemy to kółeczko plastikowe duże to wyskoczy nam pasek zębaty…
4. Rozbieramy wszystko co się da i czyścimy bo smar zasyfiony co nie miara (ja czyściłem szmatką później poszczególne elementy rozpuszczalnikiem i pędzlem)
5. Żeby wyjąć bicz należy wyśrodkować i zdjąć używając siły element zaznaczony na zdjęciu. Następnie siłą ciągnąc za kulkę (końcówkę anteny) rozruszać antenę uważając żeby nie zgiąć. Ja wlewałem do środka olej rowerowy i poruszałem czyszcząc z zewnątrz gdzie wychodził cały syf.
UWAGA! Było tak u mnie ponieważ miałem urwany bicz od tej plastikowej prowadnicy zębatej. W przypadku kiedy jest to sprawne trzeba wyjąć jak wyżej bicz ale razem z tą plastikową prowadnicą zębatą…
6. Żeby rozmontować bicz od tej plastikowej prowadnicy lub tak jak u mnie połączyć jedno z drugim należy najpierw odkręcić kulkę (końcówkę anteny) następnie wepchnąć ten najcieńszy element bicza do środka i wyjąć go drugą stroną. Jest on połączony z tą plastikową zębatą prowadnicą za pomocą tulei która jest zaciśnięta na drucie bicza i na plastikowej prowadnicy. U mnie było to totalnie skorodowane i się rozleciało zostało tyle że udało mi się to przetknąć szpilką ale długo pewnie nie wytrzyma
7. Na koniec walimy smaru wszędzie gdzie się da. Ja użyłem zwykłego smaru, najlepszy byłby taki do plastiku. Na ślimaka, pod zębatki, na zębatki w kanał gdzie przychodzi ten pasek zębaty, do dziurki w elemencie wysuwanym – ogólnie wszędzie. Zamknąć można na silikon w celu poprawienia szczelności. Osobiście nie używałem silikonu bo nie miałem pod ręką.
8. Montujemy w aucie i cieszymy się sprawną anteną.
Przerabiałem temat, u mnie też ta tulejka zaciskowa była skorodowana i cała się pokruszyła. Do połączenia końcówki bata z taśmą polecam rurkę termokurczliwą. Taką aby jak najciaśniej wchodziła na bat i taśmę, lecz nie zgrzewamy tego (u mnie wytrzymało tak 2 dni) bo termokurcz robi się twardy i pęka. Tniemy mały kawałek rurki termokurczliwej, do środka wciskamy trochę epoksydowego kleju dwuskładnikowego i wsuwamy bat, a z drugiej strony taśmę. U mnie tak już działa od jesieni i jest ok.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
U siebie też miałem ten problem.Naprawiałem to trochę inaczej.Zazwyczaj taśma puszcza w miejscu łączenia z anteną,tam gdzie jest ta metalowa tulejka.Wypierdzieliłem ten drut,zaostrzyłem taśmę i przepchnąłem na wylot anteny.Zacisnąłem małym gwoździem z zewnątrz,żeby taśma się nie schowała z powrotem do anteny,a kulkę na cyjanoakryl wkręciłem i przykleiłem na wystający koniec zaostrzonej taśmy.
Antena trochę krótsza,ale nie robi to żadnej różnicy.Jeżdżę juz tak 2 lata
Antena trochę krótsza,ale nie robi to żadnej różnicy.Jeżdżę juz tak 2 lata
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
dokładniej to były już posty o tym ale masz niebieski kabelek z radia to go musisz przedłużyc z 2 stron i zamontowac se gdzies przełącznik gdzie chcesz.Przełączniki sa w elektronicznym sklepie i sprzedawca ci doradzi jaki musi być bo ja sie na tym nie znam za bardzo
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
No ja chyba też mam taką opcję w radiu bo przed naprawą wysuwała się za każdym razem (to znaczy nie wysuwała bo była zepsuta ale pierdziała) jak włączałem radio a cały czas tylko na CD. Teraz po naprawie wysuwa się tylko przy radiu TUNER a nie przy CD nie wiem co nacisnąłem
Może by tak temat do fotorelacji wrzucić ?
Może by tak temat do fotorelacji wrzucić ?
Witam Panowie!
Właśnie wróciłem z garażu i rozebrałem antenę i okazało sie że taśma jest cała. Silnik pracuje ale to koło zębate skośne małe się nie kręci (to co najbliżej silniczka). Jest ono dość wyżłobione, nie jest proste tylko półokrągłe jak nawaliłem dużo smaru to kilka razy działało a jak smar "poszedł" gdzie chciał to już nie hulało. Co proponujecie zrobic??
Szczerze to wątpie że można je dokupić osobno;/ da sie je jakoś podratować??
Właśnie wróciłem z garażu i rozebrałem antenę i okazało sie że taśma jest cała. Silnik pracuje ale to koło zębate skośne małe się nie kręci (to co najbliżej silniczka). Jest ono dość wyżłobione, nie jest proste tylko półokrągłe jak nawaliłem dużo smaru to kilka razy działało a jak smar "poszedł" gdzie chciał to już nie hulało. Co proponujecie zrobic??
Szczerze to wątpie że można je dokupić osobno;/ da sie je jakoś podratować??
- Od: 28 maja 2011, 11:56
- Posty: 76
- Auto: poszukiwana Madzia 6
tylko że taką ciężko znaleźć ;/
może ktoś poratuje??
może ktoś poratuje??
- Od: 28 maja 2011, 11:56
- Posty: 76
- Auto: poszukiwana Madzia 6
ja dziś złożyłem z dwóch anten jedną. Dostałem od Dziewczyny na imieniny antenę kupiła używkę ale oryginalną i sprzedawca zapewniał ją, że pasuje do mazdy 323f ba. okazało się, że jest zupełnie inna. Wymieniłem całą elektrykę w nowej antenie(tzn przełożyłem ze starej płytkę eletryczną a bat anteny, prowadnice i obudowa są z tej co dostałem) Musiałem tak zrobić gdyż kostka którą wpina się pod antenę nie pasowała w miejsce w które się podpina w płytkę elektryczną która była w antenie od Dziewczyny w skrócie "DO NOWEJ ANTENY WŁOŻYŁEM STARE SERCE" Trochę może niezrozumiałe napisałem więc sorki
Kolego napisz dokładnie o którą zębatkę Ci chodzi bo ze starej anteny do tej co dostałem żadnego koła zębatego nie przekładałem więc może mam to czego potrzebujesz
W razie co pisz tu lub na priv
motorzystaa napisał(a):tylko że taką ciężko znaleźć ;/
może ktoś poratuje??
Kolego napisz dokładnie o którą zębatkę Ci chodzi bo ze starej anteny do tej co dostałem żadnego koła zębatego nie przekładałem więc może mam to czego potrzebujesz
W razie co pisz tu lub na priv
- Od: 25 mar 2011, 17:38
- Posty: 50
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f BA 97' Z5
No i po założeniu koła zębatego od kolegi Barniego okazało się że chwile wszystko chodziło pięknie ale powstał znów ten sam problem po kilku wysunięciach i wsunięciach anteny znów się wyrobiła górna część tego trybu. Ja juz nie mam pomysłu jak to zrobić a może ktoś wie od czego innego mógłby spasować taki tryb. może być metalowy ja już jakoś bym z tym poradził.
Koledzy proszę o pomoc!!!!
Koledzy proszę o pomoc!!!!
- Od: 28 maja 2011, 11:56
- Posty: 76
- Auto: poszukiwana Madzia 6
Witam, czy żeby zdemontować plastikową obudowę z boku trzeba wyciągać ten stelaż z podłogi? Wczoraj rzuciłem okiem na to i ten boczek jest wielki. Proszę o dokładne wskazówki jak to zdemontować.
Moja antena niestety odmówiła posłuszeństwa
Moja antena niestety odmówiła posłuszeństwa
Z ciekawości napisałem do carspeed z zapytaniem o antene i dostałem odp.
Antena elektryczna:
– cała kompletna antena to koszt w oryginale OE MAZDA grubo ponad 1000zł/szt
Jeśli układ napędowy anteny jest sprawny (silnik, koła zębate), a nie wysuwa się teleskop, to można reanimować starą antenę.
– zestaw naprawczy anteny (teleskop z taśmą zębatą) oryginał OE MAZDA 165zł/szt, na zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze
Antena elektryczna:
– cała kompletna antena to koszt w oryginale OE MAZDA grubo ponad 1000zł/szt
Jeśli układ napędowy anteny jest sprawny (silnik, koła zębate), a nie wysuwa się teleskop, to można reanimować starą antenę.
– zestaw naprawczy anteny (teleskop z taśmą zębatą) oryginał OE MAZDA 165zł/szt, na zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze
- Od: 28 cze 2011, 12:05
- Posty: 17
- Skąd: Kostrzyn wlkp. / Poznań
- Auto: Mazda 323F BA Z5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości