Naprawa elektrycznej anteny 323F (BA) – (nieczynna – brak fotek)
Jak odkręcisz całkowicie mechanizm anteny oryginalnej to oczom twoim ukarze się otwór w karoserii o średnicy ok. 2cm
I to cała "filozofia" aby w tym otworze zamontować jakąś inną antenę (na stałe, odkręcaną lub teleskopową).
Jeszcze inne rozwiązanie: zamontuj w tym otworze antenę do CB i dokup splitter aby wykorzystać ja też do Car-audio
I to cała "filozofia" aby w tym otworze zamontować jakąś inną antenę (na stałe, odkręcaną lub teleskopową).
Jeszcze inne rozwiązanie: zamontuj w tym otworze antenę do CB i dokup splitter aby wykorzystać ja też do Car-audio
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
I to cała "filozofia" aby w tym otworze zamontować jakąś inną antenę (na stałe, odkręcaną lub teleskopową).
a średnica gwintu (w odkręcanej antenie) ma tutaj znaczenie i czy taka mogłaby być http://allegro.pl/antena-samochodowa-ma ... 87027.html ? (gwint 5mm czy 6mm) ?
- Od: 3 maja 2011, 11:54
- Posty: 21
- Auto: Mazda 323F BA '94r
maxis9000 napisał(a):a średnica gwintu (w odkręcanej antenie) ma tutaj znaczenie i czy taka mogłaby ....
Nie czytasz mnie ze zrozumieniem!
Po odkręceniu całkowitym całego mechanizmu anteny masz najzwyczajniejszy otwór w blasze "błotnika" o średnicy około 2cm więc nie masz co szukać jakiegokolwiek gwintu tam!
Otwór to otwór!
Samego bata jak na wskazanej tam aukcji nie zamontujesz bo .... nie masz co czego go przykręcić.
Dlatego myślałem o najzwyczajniejszej antenie np. takiej jak ta: http://allegro.pl/antena-samochodowa-fi ... 80898.html
Można byłoby pomyśleć też o czymś takim:
http://allegro.pl/antena-teleskopowa-da ... 23957.html
Kwestia tylko czy kąt ścięcia elementu przylegającego do blachy będzie właściwy aby antena stała w normalnej pozycji.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kwestia tylko czy kąt ścięcia elementu przylegającego do blachy będzie właściwy aby antena stała w normalnej pozycji
To ten element przylegający do blachy w Lanosia moze rożnic się od Mazdy? Czy ktoś już próbował takich rozwiązań tzn montażu anteny od Lanosa do Mazdy 323f? A może pokombinować coś właśnie z montażem tylko samego bata ?
- Od: 3 maja 2011, 11:54
- Posty: 21
- Auto: Mazda 323F BA '94r
Dużo ludzi z forum odnosi się do anteny z Lanosa, iż jest kompatybilna. W internecie znalazłem dwie anteny z rożnymi końcówkami elementu mocującego (tego gumowego pod z różnym kontem) na błotnik jeśli chodzi o lanosa:
1. SEDAN http://allegro.pl/antena-daewoo-lanos-s ... 13016.html
2. HATCHBACK http://allegro.pl/antena-daewoo-lanos-h ... 96232.html
czy to ta pierwsza będzie w ogóle dobra oraz czy istnieją jeszcze inne zamienniki manualne do Mazdy 323f BA ?
1. SEDAN http://allegro.pl/antena-daewoo-lanos-s ... 13016.html
2. HATCHBACK http://allegro.pl/antena-daewoo-lanos-h ... 96232.html
czy to ta pierwsza będzie w ogóle dobra oraz czy istnieją jeszcze inne zamienniki manualne do Mazdy 323f BA ?
- Od: 3 maja 2011, 11:54
- Posty: 21
- Auto: Mazda 323F BA '94r
Witam,
Co prawda problem jest w 626 ale z tego co widzę po fotkach to antena wydaje się być b. podobna. Mam problem: otóż w zeszłym sezonie "zimowym" były czasem problemy z wysuwaniem/chowaniem się anteny. Dość głośno chodziła. W tym pewnego razu (jak była zasunięta całkowicie) to nie chciała się wysuwać w ogóle, tylko silnik strasznie głośno chodził. Zdemontowałem antenę, z grubsza wyczyściłem wszystkie el. ruchome, przesmarowałem no i efekt jest taki, że teraz mechanizm cicho chodzi lecz w najlepszym przypadku antena wysuwa się bez większych kłopotów do końca (chyba że jest jakiś przymrozek) ale nie chowa się do końca. zostaje zazwyczaj z 25cm anteny.
Sposób na całkowite jej schowanie:
– ręcznie poprzez pomaganie (dociskanie) anteny podczas chowania. (jeśli tego nie zrobię to antena zatrzymuje się od razu w tym samym momencie co zawsze i już potem nie próbuje chować dalej)
– lub "półautomatyczne" polegające na włączeniu radia i natychmiastowym jego wyłączeniu. Wtedy chowa się po kawałeczku do końca (trzeba z 10 takich powtórzeń).
Jak miałem antenę w domu i ciągnąłem ręką za linkę to bez większych oporów wszystko się chowało.
Teraz pytanie: Co może być przyczyną ? Wyrobiony ten plastikowy bat zębaty ? A może jakieś kółko zębate (np. to co jest zaraz przy silniku).
Znalazłem też taką ofertę na kupno plastikowego bata:
http://www.hdmot.pl/index.php?p388,masz ... xia-np1465
Wysłałem maila z pytaniem o długość. Gdyby była podobna jak w Mazdzie lub większa trochę to można by eksperymentować bo cena 4 krotnie niższa niż w ASO Mazdy za Ory.
Pozdrawiam serdecznie
Co prawda problem jest w 626 ale z tego co widzę po fotkach to antena wydaje się być b. podobna. Mam problem: otóż w zeszłym sezonie "zimowym" były czasem problemy z wysuwaniem/chowaniem się anteny. Dość głośno chodziła. W tym pewnego razu (jak była zasunięta całkowicie) to nie chciała się wysuwać w ogóle, tylko silnik strasznie głośno chodził. Zdemontowałem antenę, z grubsza wyczyściłem wszystkie el. ruchome, przesmarowałem no i efekt jest taki, że teraz mechanizm cicho chodzi lecz w najlepszym przypadku antena wysuwa się bez większych kłopotów do końca (chyba że jest jakiś przymrozek) ale nie chowa się do końca. zostaje zazwyczaj z 25cm anteny.
Sposób na całkowite jej schowanie:
– ręcznie poprzez pomaganie (dociskanie) anteny podczas chowania. (jeśli tego nie zrobię to antena zatrzymuje się od razu w tym samym momencie co zawsze i już potem nie próbuje chować dalej)
– lub "półautomatyczne" polegające na włączeniu radia i natychmiastowym jego wyłączeniu. Wtedy chowa się po kawałeczku do końca (trzeba z 10 takich powtórzeń).
Jak miałem antenę w domu i ciągnąłem ręką za linkę to bez większych oporów wszystko się chowało.
Teraz pytanie: Co może być przyczyną ? Wyrobiony ten plastikowy bat zębaty ? A może jakieś kółko zębate (np. to co jest zaraz przy silniku).
Znalazłem też taką ofertę na kupno plastikowego bata:
http://www.hdmot.pl/index.php?p388,masz ... xia-np1465
Wysłałem maila z pytaniem o długość. Gdyby była podobna jak w Mazdzie lub większa trochę to można by eksperymentować bo cena 4 krotnie niższa niż w ASO Mazdy za Ory.
Pozdrawiam serdecznie
lasic100 napisał(a):Witam,
Co prawda problem jest w 626 ale z tego co widzę po fotkach to antena wydaje się być b. podobna. Mam problem: otóż w zeszłym sezonie "zimowym" były czasem problemy z wysuwaniem/chowaniem się anteny. Dość głośno chodziła. W tym pewnego razu (jak była zasunięta całkowicie) to nie chciała się wysuwać w ogóle, tylko silnik strasznie głośno chodził. Zdemontowałem antenę, z grubsza wyczyściłem wszystkie el. ruchome, przesmarowałem no i efekt jest taki, że teraz mechanizm cicho chodzi lecz w najlepszym przypadku antena wysuwa się bez większych kłopotów do końca (chyba że jest jakiś przymrozek) ale nie chowa się do końca. zostaje zazwyczaj z 25cm anteny.
Sposób na całkowite jej schowanie:
– ręcznie poprzez pomaganie (dociskanie) anteny podczas chowania. (jeśli tego nie zrobię to antena zatrzymuje się od razu w tym samym momencie co zawsze i już potem nie próbuje chować dalej)
– lub "półautomatyczne" polegające na włączeniu radia i natychmiastowym jego wyłączeniu. Wtedy chowa się po kawałeczku do końca (trzeba z 10 takich powtórzeń).
Jak miałem antenę w domu i ciągnąłem ręką za linkę to bez większych oporów wszystko się chowało.
Teraz pytanie: Co może być przyczyną ? Wyrobiony ten plastikowy bat zębaty ? A może jakieś kółko zębate (np. to co jest zaraz przy silniku).
Znalazłem też taką ofertę na kupno plastikowego bata:
http://www.hdmot.pl/index.php?p388,masz ... xia-np1465
Wysłałem maila z pytaniem o długość. Gdyby była podobna jak w Mazdzie lub większa trochę to można by eksperymentować bo cena 4 krotnie niższa niż w ASO Mazdy za Ory.
Pozdrawiam serdecznie
a jak składałeś antene to ustawiłeś sobie ząbki tak jak były w pierwszym momencie???? podpowiem ci tak... włącz radio i wyłącz tak żeby antena się schowała tyle ile mechanizm pozwoli... nie wciskaj jej na siłe... wymontuj z auta i rozkręć... musisz ustawić plastikową zębatkę tak żeby czubek bata był idealnie ustawiony w pozycji schowanej anteny... potem skręć wszystko jak należy i do autka ... podłącz kostkę zanim przykręcisz antenę i włącz radio w celu sprawdzenia czy wysuwa się całkiem i potem wyłącz i zobacz czy się chowa... kwestia regulacji podejrzewam... jak nie pomoże to przyczyną mogą być wurobione zęby albo taśma... ja swoją taśmę lekko ponacinałem żeby zrobić jej ostrzejsze ząbki...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Układ mocy jak pamiętam to ma dosyć dziwne oznaczenie jak jakiś procek jedoukladowy.
Układu tego nie mogłem znaleźć w żadnym katalogu bo podejrzewam, ze był robiony na zamówienie Mazdy.
A czemu pytasz?
Wydaje mi sie, że sprawną płytkę elektroniki chyba powinienem mieć gdzieś u siebie.
Układu tego nie mogłem znaleźć w żadnym katalogu bo podejrzewam, ze był robiony na zamówienie Mazdy.
A czemu pytasz?
Wydaje mi sie, że sprawną płytkę elektroniki chyba powinienem mieć gdzieś u siebie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Pytam bo staram się naprawić antenę. Miałem zatarty silniczek ale udało mi się do wyczyścić i nasmarować. Po podaniu zasilania na sam silniczek to zaczyna się kręcić. Układ elektroniczny steruje prawdopodobnie prędkością jak i czasem wysuwania się anteny ?
Jednak jak silniczek jest podpięty do układu i podaje zasilanie to brak reakcji ?
Jednak jak silniczek jest podpięty do układu i podaje zasilanie to brak reakcji ?
Silnik ma jedną prędkość. Układ na podstawie napięcia (0 V lub 12V) steruje kierunkiem obracania sie silnika w zależności czy antena ma sie wysuwać czy chować.
Układ mierzy na bieżąco prąd pobierany przez silnik. Nagły wzrost pobieranego prądu jest traktowany jako osiągnięcie pozycji krańcowej co powoduje zatrzymanie silnika.
W ten sposób wyeliminowane są kłopotliwe wyłączniki krańcowe.
Układ sterujący dodatkowo ogranicza czas pracy silnika do max chyba kilkunastu sekund, jest to potrzebne aby silnik nie kręcił sie cały czas w przypadku uszkodzenia mechaniki (np. zerwanie linki zębatej od wysuwania teleskopu).
Układ mierzy na bieżąco prąd pobierany przez silnik. Nagły wzrost pobieranego prądu jest traktowany jako osiągnięcie pozycji krańcowej co powoduje zatrzymanie silnika.
W ten sposób wyeliminowane są kłopotliwe wyłączniki krańcowe.
Układ sterujący dodatkowo ogranicza czas pracy silnika do max chyba kilkunastu sekund, jest to potrzebne aby silnik nie kręcił sie cały czas w przypadku uszkodzenia mechaniki (np. zerwanie linki zębatej od wysuwania teleskopu).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
koledzy proszę o pomoc- w jaki sposób podłączyć tą kostkę bo nie mam drugiej strony złączki a z samochodu wystają gołe tylko czerwony kabelek, czarny i niebieski.
tak to wygląda w środku samochodu:
tak wygląda pin z anteny elektrycznej:
-może ktoś wie w jaki sposób to podłączyć?
tak to wygląda w środku samochodu:
tak wygląda pin z anteny elektrycznej:
-może ktoś wie w jaki sposób to podłączyć?
TriCeratops 2.0 142 km
- Od: 30 maja 2013, 18:24
- Posty: 249
- Skąd: Podbeskidzie
- Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka
Ja rozebrałem boczek i widzę że kostka wisi obok. Podpiąłem i nić (żadnych dźwięków pokazujących że chociaż próbuje działać), a radio włączone. Rozebrałem i stwierdziłem że tasiemka w trzech częściach. Chyba założę zwykłą teleskopową manualną. Jakoś przeżyje bez tego bajeru!
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Witaj!
Dzisiaj miałem pod ręką antenę z X9
Opisze to tak: w złączu na foto masz dwa rzędy pinów – góry z 2 pinami i dolny z 4.
Podłączenie do rzędu z 4 pinami:
– pierwszy od lewej – kabelek czarny (masa)
– trzeci od lewej – kabel czerwony (sterowanie)
– czwarty od lewej (prawy skrajny) – kabelek niebieski z czerwonym paskiem (+12V)
Tak dla ciekawskich: pin 2 od lewej ma oznaczenie IG i jest to jakieś wyjście z układu, w rzędzie górnym lewy pin to ACC (jakieś zasilanie).
Takie oznaczenia są na płytce elektroniki anteny ale nie jest to do niczego przyłączone.
Pin prawy w górnym rzędzie z niczym się nie łączy.
Taka ciekawostka: częstą przyczyna złego działania anteny jest wytarcie sie jednej z zębatek.
Dzisiaj chciałem to kolko wymienić i .... okazało sie, ze to, które zdemontowalem z uszkodzonej anteny ma nieco mniejsza zebatkę współpracującą ze ślimakiem silnika.
Z tego wynika, że mamy conajmniej dwa rodzaje mechanizmów różniących sie kołami zebatymi.
Powodzenia w naprawach!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):
Z tego wynika, że mamy conajmniej dwa rodzaje mechanizmów różniących sie kołami zebatymi.
TO PRAWDA!!! (NIESTETY)
Na początku postu jest fotka rozebranej anteny.
Moja ma zębatki miedzy silniczkiem a batem.
JEST INNA już z wyglądu, co do średnic nie mierzyłem, ponieważ j/w założyłem manual.
Jak by ktoś chciał na części to proszę o info na priv.
Dopisano 12 sie 2013, 22:07:
i do tego inna kostka
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Witam.
Ja mam natomiast taki problem, że po schowaniu się anteny silniczek nie zatrzymuje się tylko przez jakiś czas chodzi ocierając się o zębatki, czy zna ktoś na to jakiś sposób. Wydaje mi się, że to może być wina jakiegoś elementu na płytce.
Ja mam natomiast taki problem, że po schowaniu się anteny silniczek nie zatrzymuje się tylko przez jakiś czas chodzi ocierając się o zębatki, czy zna ktoś na to jakiś sposób. Wydaje mi się, że to może być wina jakiegoś elementu na płytce.
323 f 98 r BA
- Od: 22 mar 2007, 19:42
- Posty: 117
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r
Bonuz napisał(a):Wydaje mi się, że to może być wina jakiegoś elementu na płytce.
To nie wina elementu elektronicznego a jedynie zużyte zębatki.
Jakby był właściwy opór podczas zwijania bata to elektronika to wykryje i wyłączy sama silnik.
Tak tylko wyłącza drugie zabezpieczenie od zbyt długiego czasu pracy silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Na płytce elektronicznej masz realizowany pomiar prądu pobieranego przez silnik ale który to element to w tej chwili ci nie powiem bo po prostu nie mam takiej płytki pod ręką.
Popatrz na układ ścieżek i będziesz wiedział
Tak swoją drogą to co ci da informacja, że to ten czy inny element jest za to odpowiedzialny?
Jak nawet zmniejszysz poziom wyłączenia to może w efekcie mieć inne kłopoty z wysuwaniem anteny.
Nie poprawiaj uszkodzonej/zużytej mechaniki za pomocą metod "elektronicznych".
Popatrz na układ ścieżek i będziesz wiedział
Tak swoją drogą to co ci da informacja, że to ten czy inny element jest za to odpowiedzialny?
Jak nawet zmniejszysz poziom wyłączenia to może w efekcie mieć inne kłopoty z wysuwaniem anteny.
Nie poprawiaj uszkodzonej/zużytej mechaniki za pomocą metod "elektronicznych".
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości