Witam, urodziło mi się dziecko, a tym samym zaistniała potrzeba deaktywacji poduszki pasażera z przodu. Jak to zrobić? Czy da się samodzielnie (np. ukryty wyłącznik) czy trzeba do serwisu?
Moja Mazda to model 323C z roku 1997 (3-drzwiowe coupe), taki jak ten: .
pozdrawiam,
Łabędź
Deaktywacja poduszki powietrznej pasażera
Strona 1 z 1
A od kiedy dzieci wozi sie z przodu????????
Odkąd obowiązują przepisy kodeksu drogowego, którego treść jest dostępna np. tutaj: http://kodeks-drogowy.org. Dla leniwych wybrany fragment tu: http://www.v10.pl/prawo/Przewozenie,dzi ... a,269.html.
Będę wdzięczny za rzeczową odpowiedź.
pozdrawiam,
Łabędź
- Od: 21 lip 2009, 12:48
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: 323C, 1997, 1.5 16V (88km)
No jasno jest napisane:
Art. 45. 2. Kierującemu pojazdem zabrania się:
2: przewożenia w foteliku ochronnym dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego wyposażonego w poduszkę powietrzną dla pasażera;
Skoro masz poduszkę to nie możesz, odłączanie poduszki jest bezsensowne bo po co skoro dziecko można wozić z tyłu i do tego jest dużo bezpieczniej!!!
A aktywna poduszka może może komuś życie uratować siedzącemu z przodu!!!!
Ja też mam dwuletniego syna i zawsze jeździ za moim fotelem i to jest najbardziej bezpieczne miejsce,właśnie za fotelem kierowcy....
pozdrawiam
PS. jak bardzo chcesz to popatrz w tych tematach.
http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl ... ec7a395ed3
Art. 45. 2. Kierującemu pojazdem zabrania się:
2: przewożenia w foteliku ochronnym dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego wyposażonego w poduszkę powietrzną dla pasażera;
Skoro masz poduszkę to nie możesz, odłączanie poduszki jest bezsensowne bo po co skoro dziecko można wozić z tyłu i do tego jest dużo bezpieczniej!!!
A aktywna poduszka może może komuś życie uratować siedzącemu z przodu!!!!
Ja też mam dwuletniego syna i zawsze jeździ za moim fotelem i to jest najbardziej bezpieczne miejsce,właśnie za fotelem kierowcy....
pozdrawiam
PS. jak bardzo chcesz to popatrz w tych tematach.
http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl ... ec7a395ed3
-
Lantis 89
No jasno jest napisane:
Art. 45. 2. Kierującemu pojazdem zabrania się:
2: przewożenia w foteliku ochronnym dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego wyposażonego w poduszkę powietrzną dla pasażera;
Właśnie dlatego chcę ją wyłączyć. W wielu samochodach istnieje możliwość deaktywacji poduszki przyciskiem właśnie w celu przewozu małych dzieci. Stąd moje pytanie o to, jak to zrobić w moim samochodzie.
Skoro masz poduszkę to nie możesz, odłączanie poduszki jest bezsensowne bo po co skoro dziecko można wozić z tyłu i do tego jest dużo bezpieczniej!!!
A aktywna poduszka może może komuś życie uratować siedzącemu z przodu!!!!
Ja też mam dwuletniego syna i zawsze jeździ za moim fotelem i to jest najbardziej bezpieczne miejsce,właśnie za fotelem kierowcy....
To może najlepiej wozić w bagażniku? Nie jest tam najbezpieczniej? Nie wiem, na czym opierasz tezę, że z tyłu jest bezpieczniej. To zależy chociażby od konstrukcji samochodu. W Daewoo Tico też twoim zdaniem tył jest najbezpieczniejszy?
Potrzebuję mieć możliwość przewiezienia 3-tygodniowego dziecka na przednim fotelu po to, aby mieć do niego swobodny dostęp. Skoro masz 2-letniego synka, to pewnie wiesz, że dzieciom się ulewa, istnieje ryzyko zakrztuszenia, bezdechy i inne problemy. Jeśli jedziesz z dzieckiem sam, to musisz je mieć na oku.
Pisząc pierwszego posta miałem wrażenie, że pytam o sposób deaktywacji poduszki, a nie o to, czy wożenie dzieci jest bez sensu.
pozdrawiam,
Łabędź
- Od: 21 lip 2009, 12:48
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: 323C, 1997, 1.5 16V (88km)
Limited Edition napisał(a):No jasno jest napisane:
Art. 45. 2. Kierującemu pojazdem zabrania się:
2: przewożenia w foteliku ochronnym dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego wyposażonego w poduszkę powietrzną dla pasażera;
a przodem do kierunku jazdy nie mozna wozic dziecka nawet z aktywna poduszką??
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
witam po dłuższej nieobecności na forum.
DO labedzkim da się zrobić włącznik który będzie de-aktywował poduszkę pasażera.
wystarczy zrobić układ który w momencie załączenia włącznika odetnie sygnał z modułu airbag do poduszki pasażera i wtym samym momencie poda sygnał masy poprzez opornik o oporności takiej jaką ma nasza poduszka czyli najczęściej ok 2.5 ohma.
Jeżeli jesteś tym zainteresowany to opiszę to dokładnie później.
Pozdrawiam
DO labedzkim da się zrobić włącznik który będzie de-aktywował poduszkę pasażera.
wystarczy zrobić układ który w momencie załączenia włącznika odetnie sygnał z modułu airbag do poduszki pasażera i wtym samym momencie poda sygnał masy poprzez opornik o oporności takiej jaką ma nasza poduszka czyli najczęściej ok 2.5 ohma.
Jeżeli jesteś tym zainteresowany to opiszę to dokładnie później.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F – a jak później użytkownik zapomni ją aktywować i jadąc z pasażerem będzie miał stłuczkę?
Nie oszukujmy się – człowiek jest tylko człowiekiem i ma prawo czegoś zapomnieć.
Producent auta nie przewidział takiej możliwości wyłączania poduszki – użytkownik może to zrobić tymi sposobami ingerując w układ elektryczny poduszek. Robi to TYLKO na ryzyko swoje i pasażera!
Ciekawe jak zareagowałaby jakaś firma ubezpieczeniowa po szkodzie jakby wiedziała, że użytkownik sam sobie wyłączył poduszkę
Nie oszukujmy się – człowiek jest tylko człowiekiem i ma prawo czegoś zapomnieć.
Producent auta nie przewidział takiej możliwości wyłączania poduszki – użytkownik może to zrobić tymi sposobami ingerując w układ elektryczny poduszek. Robi to TYLKO na ryzyko swoje i pasażera!
Ciekawe jak zareagowałaby jakaś firma ubezpieczeniowa po szkodzie jakby wiedziała, że użytkownik sam sobie wyłączył poduszkę
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
po co się w ogóle pchać z dzieckiem na przedni fotel?
Rozumiem, można wozić i się wozi dzieci z przodu w wielu samochodach(jak dla mnie szczyt głupoty, tak jak wspomniano bezpieczniej wozić dziecko z tyłu).
A co do Twojego pytania Łabędź, to zauważ, że Cetka jest dosyć wiekową konstrukcją, na dodatek dosyć niskiego segmentu.
Wyobraź sobie, że kiedyś inaczej budowano samochody to po I, takie zabawki jak wyłącznik poduszki był w droższych samochodach.
Po II to mały samochód, więc tak trudno "obsługiwać" tylną kanapę?
A po III zamiast szukać dziury w całym, to zachowałbyś jak odpowiedzialny rodzic i woził dziecko z tyłu, bo ten samochód ma dosyć cienkie blachy, na dodatek czas też na nie odpowiednio działa..
Z poważaniem ;q
Rozumiem, można wozić i się wozi dzieci z przodu w wielu samochodach(jak dla mnie szczyt głupoty, tak jak wspomniano bezpieczniej wozić dziecko z tyłu).
A co do Twojego pytania Łabędź, to zauważ, że Cetka jest dosyć wiekową konstrukcją, na dodatek dosyć niskiego segmentu.
Wyobraź sobie, że kiedyś inaczej budowano samochody to po I, takie zabawki jak wyłącznik poduszki był w droższych samochodach.
Po II to mały samochód, więc tak trudno "obsługiwać" tylną kanapę?
A po III zamiast szukać dziury w całym, to zachowałbyś jak odpowiedzialny rodzic i woził dziecko z tyłu, bo ten samochód ma dosyć cienkie blachy, na dodatek czas też na nie odpowiednio działa..
Z poważaniem ;q
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości