Montaż mocniejszych siłowników do 323F BA
Fotorelacja dla osób którym padły siłowniki klapy lub są słabe, i myślą nad wymianą.
Ja zdecydowałem się na siłowniki od innego auta z kilku powodów:
– cena za kpl. do Mazdy ponad 200zł, kpl. do Opla 60zł
– siłowniki opla są 200N mocniejsze niż mazdy, ważne szczególnie dla osób które mają spojler lub głośniki w półce
Czyli po kolei, będą nam potrzebne:
1. siłowniki do Opla Zafiry (ja płaciłem 60zł 2 szt.)
2. idziemy na szrot i kupujemy 4x kulki do siłowników ( mogą być dwa a drugie dwa można wyciąć ze starych mazdowskich, ważne żeby dwa miały krótką szyjkę bo siłownik nie wejdzie koszt 5zł. szt.)
3. czarny spray i papier ścierny żeby ładnie wyglądało
4. Szlifierka
5. Imadło
6. Klucz 12'' i 10'' i dwie nakrętki do kulek
Ze starych siłowników wycinamy tą końcówkę która jest przykręcana dwoma śrubami wycinamy z niej tą ruchomą końcówkę która łączy się z siłownikiem, dziurę rozwiercamy tak żeby weszła kulka, z drugiej strony łapiemy ją śrubką a resztę ucinamy. Potem możemy przejechać papierem ściernym i prysnąć sprayem. Po założeniu wygląda to tak:
na aucie wygląda to tak:
korzyści:
150zł zaoszczędzone
mocniejsze siłowniki
Ja zdecydowałem się na siłowniki od innego auta z kilku powodów:
– cena za kpl. do Mazdy ponad 200zł, kpl. do Opla 60zł
– siłowniki opla są 200N mocniejsze niż mazdy, ważne szczególnie dla osób które mają spojler lub głośniki w półce
Czyli po kolei, będą nam potrzebne:
1. siłowniki do Opla Zafiry (ja płaciłem 60zł 2 szt.)
2. idziemy na szrot i kupujemy 4x kulki do siłowników ( mogą być dwa a drugie dwa można wyciąć ze starych mazdowskich, ważne żeby dwa miały krótką szyjkę bo siłownik nie wejdzie koszt 5zł. szt.)
3. czarny spray i papier ścierny żeby ładnie wyglądało
4. Szlifierka
5. Imadło
6. Klucz 12'' i 10'' i dwie nakrętki do kulek
Ze starych siłowników wycinamy tą końcówkę która jest przykręcana dwoma śrubami wycinamy z niej tą ruchomą końcówkę która łączy się z siłownikiem, dziurę rozwiercamy tak żeby weszła kulka, z drugiej strony łapiemy ją śrubką a resztę ucinamy. Potem możemy przejechać papierem ściernym i prysnąć sprayem. Po założeniu wygląda to tak:
na aucie wygląda to tak:
korzyści:
150zł zaoszczędzone
mocniejsze siłowniki
- Od: 23 paź 2009, 19:52
- Posty: 47
- Skąd: kielce
- Auto: 323F 96r 1.5
Ja nie mogę zdjąć górnego mocowania z tej kulki.
Też mieliście przy tym problemy?
A można wykręcić to całe mocowanie tej kulki?? :
Jak zamontuję to się pochwalę jakie zamontowałem i czy się sprawdzają.
Też mieliście przy tym problemy?
A można wykręcić to całe mocowanie tej kulki?? :
Jak zamontuję to się pochwalę jakie zamontowałem i czy się sprawdzają.
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
ja mam u siebie tak samo zrobione Tylko siłowniki z escorta. Super działa nawet lepiej niż oryginały bo po wduszeniu guzika w klapie i uniesieniu klapy na około 5 cm dalej klapa podnosi się sama A żeby zdjąć mocowanie od kulki trzeba płaskim śrubokrętem odchylić tą blaszkę albo wyjąć ją całkiem tylko później trudno jest ją włożyć zpowrotem... A z tego co pamiętam to w oryginałach nie ma tej blaszki tylko jest cały plastik...
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
pewnie że w oryginałach nie ma żadnej blaszki
oryginały trzeba wykręcić razem z tą kulką co jest przykręcona do blachy ew. rozciąć te kopułki ze starych siłowników i kulki zostaną oryginalne
Siłowniki na zdjęciu są z opla zafiry
oryginały trzeba wykręcić razem z tą kulką co jest przykręcona do blachy ew. rozciąć te kopułki ze starych siłowników i kulki zostaną oryginalne
Siłowniki na zdjęciu są z opla zafiry
- Od: 23 paź 2009, 19:52
- Posty: 47
- Skąd: kielce
- Auto: 323F 96r 1.5
oryginały trzeba wykręcić razem z tą kulką co jest przykręcona do blachy ew. rozciąć te kopułki ze starych siłowników i kulki zostaną oryginalne
jak później zastąpić je z opla zafiry np? czegoś tu nie rozumiem tzn po wydłubaniu tych kulek z oryginałów da się je zamontować w siłowniku z opla?
czy te z opla pasują rozmiarowo wg?
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
Prosta robota.
Starych kulek się nieda przełożyć.
Idziesz na szrot i załatwiasz 4 kulki z Golfa II ( ja płaciłem 10 zł za 4 kulki )
Kulki wkręcasz w miejsce starych a siłowniki zakładasz na nie. Robota banał .
Czas ok 40 min na wszystko .
Szacunek dla pomysłodawcy ,bo klapa sama lgnie do góry .
Starych kulek się nieda przełożyć.
Idziesz na szrot i załatwiasz 4 kulki z Golfa II ( ja płaciłem 10 zł za 4 kulki )
Kulki wkręcasz w miejsce starych a siłowniki zakładasz na nie. Robota banał .
Czas ok 40 min na wszystko .
Szacunek dla pomysłodawcy ,bo klapa sama lgnie do góry .
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
da się przełożyć stare tylko trzeba kontówką delikatnie rozciąć ten plastik z mazdowskich siłowników
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
Prosta robota.
Starych kulek się nieda przełożyć.
Idziesz na szrot i załatwiasz 4 kulki z Golfa II ( ja płaciłem 10 zł za 4 kulki )
Kulki wkręcasz w miejsce starych a siłowniki zakładasz na nie. Robota banał .
Czas ok 40 min na wszystko .
Szacunek dla pomysłodawcy ,bo klapa sama lgnie do góry .
i oto mi chodziło !
tak powinno być napisane przez samego autora.
pozdrawiam
ps. czy tylko od opla pasują siłowniki? , jakie jeszcze można zamiennie zastosować?
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
ok fajnie że wsio się wyjasniło
na koniec jeszcze 2 pytania
siłowniki z jakiej zaifry? który model?
czy takie sworznie będą pasować ?
http://moto.allegro.pl/sworzen-kulowy-d ... 45292.html
na koniec jeszcze 2 pytania
siłowniki z jakiej zaifry? który model?
czy takie sworznie będą pasować ?
http://moto.allegro.pl/sworzen-kulowy-d ... 45292.html
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
Zafira I czyli do 2005r
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Ukłony w kierunku pomysłodawcy zamiany siłowników
Też się do tego przymierzałem bo ori odmówiły posłuszeństwa.
Znalazłem taką stronkę z siłownikami:
http://fakrosno.pl/PL/Sprezyny_gazowe/Katalog/Aftermarketowy.html
Wyszukałem tam siłowniki podobne wymiarami do tych z Madzi tylko o wiele mocniejsze(mocowania jak od Zafiry). Ale od Tansita i F=850 Niutków a nie 380N jak w ori.
Tylko męczy mnie jedno. Bo otwierać to podejrzewam że będą się lux tylko co z zamykaniem klapy.?Czy za ciężko nie będzie?
Cenowo różnica jest ok. 6PLN pomiędzy tymi z Zafiry.
matteusz3 jak jest z zamykaniem klapy z tymi mocniejszymi siłownikami? Nie ma problemów?
Też się do tego przymierzałem bo ori odmówiły posłuszeństwa.
Znalazłem taką stronkę z siłownikami:
http://fakrosno.pl/PL/Sprezyny_gazowe/Katalog/Aftermarketowy.html
Wyszukałem tam siłowniki podobne wymiarami do tych z Madzi tylko o wiele mocniejsze(mocowania jak od Zafiry). Ale od Tansita i F=850 Niutków a nie 380N jak w ori.
Tylko męczy mnie jedno. Bo otwierać to podejrzewam że będą się lux tylko co z zamykaniem klapy.?Czy za ciężko nie będzie?
Cenowo różnica jest ok. 6PLN pomiędzy tymi z Zafiry.
matteusz3 jak jest z zamykaniem klapy z tymi mocniejszymi siłownikami? Nie ma problemów?
Witam,
Ja zmieniłem na sprężyny gazowe firmy Lesjöfors:
http://www.automotive.lesjoforsab.com
dedykowane do BA:
nr. katalogowe
81 554 14
81 554 15
CENA: 128zł za komplet
Mają bodajże 390N. Jestem zadowolony z mocy. Nawet jest problem z domknięciem klapy teraz
Niestety nie dało się normalnie ściągnąć starych sprężyn gazowych. Trzeba odkręcić kulkę razem ze sprężyną, a później potraktować sprężynę kątówką
Nowe sprężyny zakładałem na kulkę imadełkiem.
Kupowałem w http://www.autotrybik.pl/
NETCON Gliwice
44-100 Gliwice
ul. Leśna 71
tel: (32)2706050 lub (32)2706054
Ogólnie polecam, ceny niewygórowane. Rozsyłałem prośby o wycenę do wielu sklepów w okolicy i wyszło najtaniej.
Amortyzatory na tył – KAYABA -203 zł/szt.
Osłony z odbojami amortyzatorów tylnych – SACHS – 82 zł/komplet
Łączniki stabilizatora tył – BLUEPRINT – 42 zł/szt
Przewody WN – NGK – 163 zł/komplet
Ja zmieniłem na sprężyny gazowe firmy Lesjöfors:
http://www.automotive.lesjoforsab.com
dedykowane do BA:
nr. katalogowe
81 554 14
81 554 15
CENA: 128zł za komplet
Mają bodajże 390N. Jestem zadowolony z mocy. Nawet jest problem z domknięciem klapy teraz
Niestety nie dało się normalnie ściągnąć starych sprężyn gazowych. Trzeba odkręcić kulkę razem ze sprężyną, a później potraktować sprężynę kątówką
Nowe sprężyny zakładałem na kulkę imadełkiem.
Kupowałem w http://www.autotrybik.pl/
NETCON Gliwice
44-100 Gliwice
ul. Leśna 71
tel: (32)2706050 lub (32)2706054
Ogólnie polecam, ceny niewygórowane. Rozsyłałem prośby o wycenę do wielu sklepów w okolicy i wyszło najtaniej.
Amortyzatory na tył – KAYABA -203 zł/szt.
Osłony z odbojami amortyzatorów tylnych – SACHS – 82 zł/komplet
Łączniki stabilizatora tył – BLUEPRINT – 42 zł/szt
Przewody WN – NGK – 163 zł/komplet
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Dude ale chcesz się napiąć teraz tą ceną i tymi Newtonami ,bo piszesz 390 N , 128 zł za komplet ?
To ja ci coś powiem . Siłowniki z Zafiry mają ok. 600 Newtonów i tu aby klape zamknąć to wiesz
PS: Ja płaciłem za komplet siłowników 44 zł
To ja ci coś powiem . Siłowniki z Zafiry mają ok. 600 Newtonów i tu aby klape zamknąć to wiesz
PS: Ja płaciłem za komplet siłowników 44 zł
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Ja tam się nie znam Opowiadam tylko o efektach.
Po prostu niewiele firm robi dedykowane do BA.
Pasować – pasują. Działać – działają.
Równie dobrze mogłem założyć z golfa albo zafiry zmieniając kulki. Tylko myślałem, że te będą "plug and play", a jak się okazało, bez kątówki się nie obeszło
Po prostu niewiele firm robi dedykowane do BA.
Pasować – pasują. Działać – działają.
Równie dobrze mogłem założyć z golfa albo zafiry zmieniając kulki. Tylko myślałem, że te będą "plug and play", a jak się okazało, bez kątówki się nie obeszło
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Witam.
To i ja się dorzucę do tematu.
Zamontowałem właśnie nowe siłowniki.
2x Siłowniki Opel Astra IV + nowe kulki 4szt. = 100zł
...do tego od siebie dołożyłem dwie nakrętki i podkładki.
Pasują idealnie. Może są ciut mocniejsze (nie wiem bo nie mam porównania do oryginalnych), ale klapa otwiera się idealnie a do zamknięcia trzeba użyć siły ale na normalnym poziomie Jestem w 100% zadowolony!
Prosto od producenta: http://www.fakrosno.pl
Polecam – fachowa obsługa, szybka przesyłka!
Dorzucam zdjęcia – może się komuś przyda:
1.Oryginalny z wymiarowany siłownik:
2.Tu należy rozwiercić wiertłem o średnicy 8mm i wkręcić kulkę (mocowałem odwrotnie – lewy uchwyt z prawej, prawy z lewej)
3.Nowe siłowniki z Opla:
To i ja się dorzucę do tematu.
Zamontowałem właśnie nowe siłowniki.
2x Siłowniki Opel Astra IV + nowe kulki 4szt. = 100zł
...do tego od siebie dołożyłem dwie nakrętki i podkładki.
Pasują idealnie. Może są ciut mocniejsze (nie wiem bo nie mam porównania do oryginalnych), ale klapa otwiera się idealnie a do zamknięcia trzeba użyć siły ale na normalnym poziomie Jestem w 100% zadowolony!
Prosto od producenta: http://www.fakrosno.pl
Polecam – fachowa obsługa, szybka przesyłka!
Dorzucam zdjęcia – może się komuś przyda:
1.Oryginalny z wymiarowany siłownik:
2.Tu należy rozwiercić wiertłem o średnicy 8mm i wkręcić kulkę (mocowałem odwrotnie – lewy uchwyt z prawej, prawy z lewej)
3.Nowe siłowniki z Opla:
sworznie to pewnie te z allegrohttp://allegro.pl/sworzen-kulowy-do-mocowania-teleskopow-kalpy-i2120655629.html
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości