Demontaż zegarów Mazda 323C BA 1.5 16V '96

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Ocena fotoralcji

1 – DNO
0
Brak głosów
2
0
Brak głosów
3 – poniżej normy
0
Brak głosów
4
0
Brak głosów
5 – przeciętniak
1
14%
6
0
Brak głosów
7
0
Brak głosów
8 – daje radę
0
Brak głosów
9
0
Brak głosów
10 – DOBRA
6
86%
 
Liczba głosów : 7

Postprzez KrystianKR » 16 paź 2010, 16:53

Witam, chciałbym pokazać fotorelacje jak dobrać się do zegarów w Madzi. Nie wymieniałem tarcz ani nic gdyż głównym moim celem było dostanie się do przewodów sygnałowych na zegary, dlatego pokaże tylko jak się do nich dostać.
Przewidywany czas operacji 30-60 minut :)
WAŻNE !! Przed dokonaniem operacji przeczytaj do końca !!
1. Aby było łatwiej odpiąć przewody rozbierzmy kawałek boku i spód z pod kierownicy, to nie jest wymagane ale trochę ułatwia prace. A więc otwieramy drzwi od strony kierowcy i delikatnie podważamy płaskim śrubokrętem bok. umiejscowiony on jest na zatrzaskach więc łatwo odskoczy.
Obrazek
Pojawiają się nam 2 śrubki (zaznaczone na czerwono) odkręcamy je.
Obrazek
Następnie przechodzimy do schowka który jest po lewej stronie kierownicy (mały schowek, bardzo się przydaje taki wymiarowy jest <diabełek> ).
Obrazek
w środku widzimy 2 zatrzaski wyciągamy je (delikatnie płaskim śrubokrętem wyciągamy środek a później cały popuszcza)
Obrazek
Obrazek
To już wszystkie zabezpieczenia. Delikatnie teraz odciągamy do siebie element w górnej jego części. Po lewej stornie u samego dołu jest on zabezpieczony taką zawleczką góra jest na zatrzaskach.

I gotowe ten element można odłożyć a my zabieramy się do właściwej rozbiórki.

2. Rozbiórkę zaczynamy od osłony plastikowej hamulca ręcznego. odkręcamy 2 śruby znajdujące się p obydwóch stronach plastyku. przód jest na zatrzaskach więc delikatnie podnosimy. Element można odłożyć.
Obrazek
Obrazek
3. Pora na osłonkę od biegów. Odkręcamy 2 śrubki które pojawiły nam się po zdjęciu wcześniejszego elementu.
Obrazek
Odkręcamy gałkę zmiany biegów.
Obrazek
Obrazek
Wyciągamy popielniczkę i pojawia nam się kolejna śrubka która musimy odkręci
Obrazek
Teraz musimy wyciągnąć zatrzaski znajdujące się koło nóg pasażera i kierowcy.
Obrazek
to już wszystkie zabezpieczenia, możemy wyciągać element.
WAŻNE !! Wyciągamy tylko trochę ponieważ znajduje się tam kostka od zapalniczki i podświetlania popielniczki przed całkowitym wyciągnięciem musimy ją rozłączyć !!
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Teraz możemy spokojnie odłożyć element (teoretycznie powinniśmy skończyć już pierwsze piwko :) )

4. Pod radiem pojawiły nam się 4 śrubki, odkręcamy te zaznaczone na czerwono.
Obrazek
Teraz regulujemy kierownicę jak najniżej w dół i można dostrzec kolejne 2 śrubki (oczywiście wykręcamy)
Obrazek
to wszystkie zabezpieczenia. Wyciągamy delikatnie osłonkę ona jest jeszcze na ukrytych metalowych zatrzaskach
Obrazek
WAŻNE !! nie wyciągać na siłę bo się pogubią zatrzaski !!
WAŻNE !! Wyciągamy tylko trochę ponieważ blokują przewody musimy je odłączyć przed całkowitym wyciągnięciem !!

Wyciągamy wszystkie kostki, nie musimy się martwić każda ma inna budowę dlatego nie pomylimy ich przy montażu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po odłączeniu kostek możemy odłożyć element na stertę :)

5. Można już zobaczyć pełną obudowę zegarów. Zamontowana ona jest na 4 śrubkach. Odkręcamy je.
Obrazek
Obrazek
wyciągamy ale także nie do końca. gdyż do zegarów podpięte są 3 kostki sygnałowe, po wyciągnięciu ich możemy wyjąc całkowicie zegary.
Obrazek
Obrazek

Mając w ręce te zegary możemy zacząć z nimi zabawę. Rozkręcanie i zmiana tarcz oraz inne cuda.

Skręcanie odbywa się w identyczny sposób tylko że od tyłu, wszystkie śrubki są identyczne oraz kostki pasują tylko do swoich gniazd dlatego nie ma możliwości pomyłki. ;)

Pzdr. i życzę miłej zabawy z Madzią
KrystianKR
Ostatnio edytowano 30 paź 2013, 12:55 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
KrystianKR
 

Postprzez voodoo » 16 paź 2010, 17:14

Spoko fotorelacja ale do wyjęcia liczniki odkręcamy o połowę mniej ( tylko górna część osłony )
Nie rozmawiaj z idiotą najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez THOR » 18 paź 2010, 08:20

voodoo napisał(a):Spoko fotorelacja ale do wyjęcia liczniki odkręcamy o połowę mniej ( tylko górna część osłony )


Na pewno w eFce tak jest, ale w Cetce trzeba zacząć rozbieranie od tunelu.
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 13:14
Posty: 2684 (0/6)
Skąd: Płock
Auto: To już przeszłość -->> Mazda 323C BA 1,5 16V DOHC '96

Teraz Mazda 3 BK 2,0 150 KM '03

Postprzez KrystianKR » 18 paź 2010, 16:18

voodoo napisał(a):Spoko fotorelacja ale do wyjęcia liczniki odkręcamy o połowę mniej ( tylko górna część osłony )


No włąsnie chyba nie. . . musisz odkręcić 2 śrubki co są poniżej radia tak to możesz urwać element. Ale nie jestem pewny tego.
KrystianKR
 

Postprzez voodoo » 19 paź 2010, 11:32

KrystianKR te 2 śrubki co są pod radiem to tylko trzymają tą kieszeń pod radiem i nie trzeba ich odkręcać a nad śrubami widać na zdjęciu 2 prostokątne elementy które łączą cała obudowe licznika z dolną częścią obudowy tunelu aż do radia i wystarczy wyjąć to tylko z zaczepów i to wsjo
Nie rozmawiaj z idiotą najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez THOR » 19 paź 2010, 19:41

voodoo trzeba je odkrecić, ta kieszeń pod radiem siedzi na zatrzaskach i jest zdejmowana niezależnie, takze każda napotkana śruba począwszy od tunelu aż do licznika jest do wykręcenia. Niestety już kilkanaście razy się brałem za odkręcanie całego tego ustrojstwa i dokładnie tak jak jest na fotorelacji wszystko musi byc rozkręcone. Jedyne, czego nie zdejmuję to bocznej ścianki, kostki z przełączników wyjmuję po wyjęciu całej obudowy, można sobie spokojnie z tym poradzić :)
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 13:14
Posty: 2684 (0/6)
Skąd: Płock
Auto: To już przeszłość -->> Mazda 323C BA 1,5 16V DOHC '96

Teraz Mazda 3 BK 2,0 150 KM '03

Postprzez Dominator » 17 maja 2013, 22:31

To i ja po dzisiejszym dniu, mam za soba owa rozbiorke. Szybko poszlo :)
Fotorelacja sie przydala. Ale rzeczywiscie, nie ma potrzeby rozbierac lewej strony deski i caly element w ktorym jest schowek po tej samej stronie.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323