Strona 2 z 15

PostNapisane: 5 wrz 2006, 23:58
przez sysop9012
A czy ktoś ma pomysł jak takowy filtr zainstalować? Te "coś" plastikowe co trzeba wykręcić jest na stałe połączone z obudową :( I nie ma tam filtra na bank. Miałem coś podobnego w Thalii i wiem, że serwis mi wyciął taki plastik i można było włożyć filtr...

PostNapisane: 28 kwi 2007, 10:59
przez kosior
U siebie wymienilem filtr wczoraj, znajdowal sie dokladnie tam gdzie bylo to opisane, wymiana zajmuje gora 5 minut (odkrecenie dwoch srubek). Po wyciagnieciu filtra (3 czesci) wlaczylem nawiew i wydmuchalem chyba z 2 kilo suszonych lisci ;)
Ale warto bylo nawiew na 1 biegu smiga tak jak wczesniej na maksa, a na maksa wlosy z glowy zwiewa ;)
ps za filtr zaplacilem 60 zl
pzdr

PostNapisane: 18 cze 2007, 12:06
przez Gość
Ja posiadam mazdę 323sedan 98 i mam pod schowkiem taka samą sytuację co OsMax. Czy zatem jednoznacznie można powiedzieć że modele po lifcie 97 nie maja filtra kabinowego??

filtr kabinowy

PostNapisane: 17 lip 2007, 14:23
przez piotroll
a w mojej 323F wresja BJ pokrywa filtra jest czarna i nie mocowana na 2 srubki tylko jedną nakretkę motylkową. zaczepy sa blaszane. filterek w zasadzie sam wypadł wiec nie mialem problemów z wyjmowaniem. generalnie nawet nie skorzystalem z porady DUDKA bo nie było takiej potrzeby. :))))) zmodyfikowałem jedynie lekko opis pracy wypisany przez wspomnianego wczesniej DUDKA. otóż do tych wszystkich czynności niezbędnym atrybutem jest PIWO. szczegół że wymiana trwa 2 minuty. z browarkiem rozciąga sie do 1,5h. :) a jaki szacuneczek u małżonki. tak sie nameczyłem 1,5h siedzialem przy aucie. <rotfl>

PostNapisane: 17 lip 2007, 14:31
przez Artiks
paulo323f napisał(a):hejka ja tam zajżałem i co sie okazalo jest tylko jeden filtr a powinny byc trzy czy moglo sie cos stac przez to ze byl tylko jeden
Miałem identycznie . Pożądnie przedmuchać,
kosior napisał(a):Po wyciagnieciu filtra (3 czesci) wlaczylem nawiew i wydmuchalem chyba z 2 kilo suszonych lisci
załóż osłonę filtrów żeby obieg był zamknięty,odgrzyb układ .
kali napisał(a):Jak go wyjąłem to taki był syfiasty że dłonie miałem czarne
U mnie podobnie <lol> Obrazek

PostNapisane: 22 lip 2007, 00:50
przez przemo815
A ja wiem że w mojej nie znajdę filtra bo go najprawdopodobnie nie ma hehehe...nie wiem od czego to zależy ale mam autko z 96 roku i może klimy były modyfikowane przez fabryki i stwierdzali że do jednego modelu założą a do drugiego nie heheheh.Mam zdięcia ale mogę je przesłać na mejla bo nie mam głowy teraz ich dać na forum....Piszcie , pozdrawiam....ACHA...ROBIĘ KOŃCÓWKI WYDECHU Z NIERDZEWKI ,POLER LUB SZLIF...WARTO

PostNapisane: 23 lip 2007, 21:36
przez tomy_c
W mojej (efka styczeń '97 z Klimą) wychodzi na to, że także nie ma filtrów!? Po rozebraniu schowka znajduję czarną skrzynkę opisaną jako "Cool Unit". Koledzy pisali wcześniej, że tam nie ma filtrów. Czy ktoś się jednak może z nimi tam spotkał?

PostNapisane: 24 sie 2007, 07:42
przez cob_ra
hmmm no a ja u 323c tez nie widzałem zadnego filtra, chyba ze jestem ślepy co czasami jest prawdą <faja> aczkolwiek ostatnio strasznie mi zaśmierdziało myszą oraz jak włącze nawiew kuźwa jak ona tam wlazła? oraz czasami jakiś liść potrafi wylecieć przez nawiew więć chyba filtra nie ma?

PostNapisane: 27 sie 2007, 10:34
przez dziubek
Nie wiem jak inni ale dzis stwierdzilem ze chyba wszytskie madzie maja ten filtr tylko niektore bardziej schowane z pomca przyszli czescy koledzy ;)

http://www.323f.cz/technicke/filtr_ventilace.htm

Mysle ze ten link niejednemu rozjasni ja dzis po pracy biore sie za rozbieranie madzi ;)

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 27 sie 2007, 10:57
przez cob_ra
dziubek doskonała relacja z wymiany dokładnie ja mam tak wszystko zamontowane i zastanawiałem sie jak się dostać i wymienić :| , dzięki temu bedzie mi dużo łatwiej <uklon>

PostNapisane: 27 sie 2007, 12:07
przez dziubek
No u mnie jest tak samo wynika z tego ze rozbierania jest wiecej ale powinno byc skuteczne ja dzis bede stral sie to zrobic. Relacja nie moja jak napisalem poprzednio bo to od kolegow czechow fanow madzi :)

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 27 sie 2007, 17:54
przez dziubek
No i zaliczyłem zonka nie wiem jak inni. Rozebrałem z lekka wsio wg . fotek Madzia przy tym trochę mnie pogryzła lecz niestetki filtra ani śladu zamiast tego jest element klimy ( coś jak chłodnica mini) wykonana w taki sposób ze dziala jak filtr który trzeba by czasem przedmuchać bo sporo syfu jest na nim osadzone innych elementów filtrujących nie ma nie ma.

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 27 sie 2007, 18:46
przez Pioteq25
:D Ale jaja Czech rozbiera pół samochodu jak może odkręcić tylko dwie śrubki od zaślepki do wymiany filtrów – foto 6 hahaha

PostNapisane: 27 sie 2007, 19:41
przez dziubek
Bo nie każdy ma ta zaślepkę i to było pokazane jak i co rozkręcić po całości by dotrzeć do filtra wiec czy takie śmieszne ;).

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 1 wrz 2007, 16:05
przez slawysz
Dziubek umnie też jest cos takiego jak mini chłodnica poza tym próbowałem kiedyś wyciagnąc ten plastik jak koledzy czechosłowacy :–) i powiem ze nie jest to proste ... ogólnie biorac dowiedziałem sie ze jest kilka wersji z filtrem i bez tak jak nasze madzie ... pozdro..

PostNapisane: 4 wrz 2007, 13:53
przez ZeroCool_m1
Czy istnieje cos na ksztalt takiego filtra w modelu BG ?? W moim pierwszym BG nie mialem zadnego problemu, nawiewy byly czyste i byl porzadek. Kupilem kolejne BG i jest problem: przez nawiew potrafia wpadac do kabiny nawet cale liscie i kupa innego syfu i pylu. Wiec jakis filtr, chocby bardzo prymitywny, powinien chyba byc?

pozdro,

PostNapisane: 6 wrz 2007, 22:32
przez cob_ra
no i zonk...brak filtra u mnie, ale za to mam na zbyciu filtr jak ktos chce, chyba ze uda mi sie zwrocic do intercaru...zobaczy sie

PostNapisane: 3 lis 2007, 19:18
przez kubi2410
a w mazda 323c 1.3 16V 96 rok filtr tez znajduje się pod schowkiem?

PostNapisane: 23 gru 2007, 17:24
przez radeon
smazio napisał(a):jak wyjać te drzwiczki od schowka? jak patrzylem u siebie (BA z 96r.) to wychodziło na to,ze trzeba tez caly bok od strony drzwi wyjmować. czy taki ze mnie mechanior?w ogole,zeby wymienic ten filtr trzeba je wymontować?


Żeby wyciągnąć ten schowek, trzeba go otworzyć i pociągnąć zdecydowanym ruchem z prawej lub lewej strony. Nie pamiętam z której dokładnie...trzeba to robić z umiarem. Więc schowek wyskoczy jedną stroną z zaczepu, a następnie trzeba go przesunąć w bok. Proste i zajmuje chwilkę.

PostNapisane: 27 gru 2007, 16:01
przez przemo815
Witam!!
Ja mam kilka fotek z relacji poszukiwania filtra w mojej maździe ale widze że sa duże podobieństwa!!!
Niektóre egzempolaże miały filtry ale nie miały pewnie zatyczek, które po odkręceniu ukazywały wszystkie trzy filtry!!! Jak znajdę w jaki sposób się foty wkleja to pokaże na forum!!!
Jak ktoś wie jak sie foty dodaje na forum to prosze o podpowiedź – tak bedzie prościej a czesi faktycznie mogli te dwie śróbki poluźnic a nie rozbierać połowy samochodu!!!