Wymiana filtra kabinowego (323F BA)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez atrej82 » 5 maja 2010, 21:06

dzieki za odpowiedzi. jesli chodzi o klime to mam wszystko tyle ze mam z na ciagle problem jak pojechalem do goscia sprawdzil niby szczelnosc ukladu i bylo ok nabil i spoks dzialala chlodzila przyszlo male ochlodzenie nie jezdzilem na klimie az do pewnego upalnego dnia i tu znonk klima nie dziala. pozostalo skwazyc sie w korku bez klimy. ale w tym roku postanowilem ze ja wreszcie dam zrobic i to dobrze zeby dzialala jak sie chce. filterek zlokalizowalem ten kabinowy. wcale nie czeba sciagac schowka i rozbierac polowy deski by sie dostac do samego filtra. czekam na dostawe nowego narazie jeżdze bez niego.tez idzie i jak dmucha normalnie huragan :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 20:45
Posty: 45
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez Maciek90 » 21 maja 2010, 21:51

Jako że miałem problem ze smrodkiem w mojej efce zdecydowałem się wymontować parownik od klimy i porządnie go wyczyścić. Po wydostaniu parownika na zewnątrz zobaczyłem taki filtr.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c9 ... 12dd2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/330 ... 6524a.html
Nie jest to filtr kabinowy bo jak zapewne większość wie filtr ten w naszych Mazdach składa się z 3 części i znajduje się przed parownikiem. Ten na zdjęciach zamontowany jest za nim. Czy może mi ktoś powiedzieć co to za filtr i gdzie można ewntualnie kupić nowy (na allegro nie znalazłem takiego) i czy coś się stanie jeżeli nie zamontuję go wcale, bo nie zamierzam ponownie zakładać tego czegoś na zdjęciach bo najprawdobodobniej siedzi to samochodzie od nowości.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez farciarz » 21 maja 2010, 23:49

I tu sie mylisz .... bo jest to oryginalny filtr kabinowy !!!!!!!!!!!!!

Mam taki sam !! i to w wersjii bez klimy .... :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Borys » 22 maja 2010, 00:13

Dokładnie.
klik
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Maciek90 » 22 maja 2010, 00:15

Jeżeli mam nieoryginalny trzyczęściowy filtr kabinowy to tego oryginalnego mogę poprostu wyrzucić, czy jednak konieczne są oba te filtry?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez farciarz » 22 maja 2010, 01:04

Możesz ..... ale po co ....skoro mozna takowy dokupić
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez lesiux » 22 maja 2010, 17:45

nie rozumiem, skoro u siebie wymieniałem ten 3 częściowy to mam też taki jak na zdjęciu powyżej czy tylko jeden filtr kabinowy jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez farciarz » 22 maja 2010, 18:06

Możesz mieć tylko trzyczęściowy. Ten pokazany na zdjęciach pochodzi z wersji bez klimy. Widocznie ktoś zamontował kimtyzację. W tym przypadku będzie występował rownież takowy filterek.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez nieznaszmnie » 31 maja 2010, 19:08

Witam

A powiecie mi moze co to za filtr jest nad tym wirnikiem taki z gąbki szarej, dziś odkręcilem wszystko i chyba nie mam filtra, lecz zauwazylem tylko taką szarą gąbkę za plastikową kratką nad tym wirnikiem, coż o jest, bo tez zasyfione ale strasznie ciezko sie dostać tam. to jest cos takiego http://pollen.republika.pl/gutek/filtr2.JPG tu lepiej widac http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/132 ... ece4d.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez adamax4 » 31 maja 2010, 19:54

To jest filtr powietrza, które jest pobierane z kabiny, gdy włączysz obieg zamknięty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez bububu831 » 13 cze 2010, 23:05

adamax4 napisał(a):To jest filtr powietrza, które jest pobierane z kabiny, gdy włączysz obieg zamknięty.

czy wymienia sie tą gąbke??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez nicek777 » 14 cze 2010, 22:49

Proponuje przy wymianie filtra kabinowego wykrecic tez wiatrak i go przeczyscic oraz przedmuchac potem odkurzaczem wloty powietrza w kabinie, w przeciwnim razie fruwaja potem przez pare dni po wymianie rozne drobne listki i takie tam :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez pawelek-1982 » 11 lip 2010, 19:54

Dartez napisał(a):
Dudek napisał(a):nalezy rozlozyc przednie prawe siedzenia do pozycji lezacej, nastepnie polozyc glowe na wycieraczce w ten sposob aby nogi swobodnie zwisaly za siedzeniem, w takiej pozycji powinismy miec zaglowek na wysokosci naszych kolan


Ale czy pod plecy należy coś podłożyć czy nie?



To zależy kto jakie delikatne ma te plecki :) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 01:27
Posty: 6
Auto: Mazda 323 S BA poj.1.5 1997r sedan

Postprzez kot_kot » 11 lip 2010, 20:11

FOTORELACJA Z MONTAZU FILTRA KABINOWEGO

http://forum.323-klub.pl/viewtopic.php?f=17&t=1309

Moze sie komus sprzyda.
kot_kot
 

Postprzez steveO » 12 lip 2010, 11:08

Witam,

Ja panowie odkręciłem te 2 śubki, zdjąłem czarny uchwyt trzymający to wszystko... i nie wiem jak wyjąć te filtry. Nic mi samo nie wypada :/ są tam jakieś male uchwyciki ale nie wiem co z nimi zrobić? Rozchylić, ścisnąć do siebie? Nie chciałbym niczego połamać, a wymiana filtra jak najbardziej sie przyda... A może tam ich nie ma? Po czym to rozpoznać?

Sorki z góry za banalne pytania, ale jestem nowicjuszem w tych sprawach :P

Pozdrawiam, :]
steveO
 

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lip 2010, 12:05

steve0 – filtr u Ciebie składa się z 3 części.
Środkową normalnie pociągniesz i powinna pójść do dołu (czasem faktycznie może wypaść).
Część od strony "przodu" auta cofasz do tyłu i normalnie w dół wyciągasz. Analogicznie wyciągasz część od strony "tylnej" auta.
Jak wyciągniesz to aby nie komplikować sobie połóż je razem aby zapamiętać jak je wkładać. Zwróć uwagę na brzegi filtrów i składaj je tak aby jeden wszedł w wycięcia drugiego.
Kolejność montażu oczywiście jest odwrotna do demontażu – ostatni wkładasz element środkowy bo innaczej po prostu się nie da :)

Raz go wyjmiesz i będziesz wiedział co i jak :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Chuudyy » 21 lip 2010, 09:48

Witam wszystkich...
Mianowicie piszecie że ten filtr składa się z 3 części. Ale u mnie jest zupełnie inaczej... Jest tylko jeden filtr nie można się do niego dostać bez zdejmowania schowka jak również bez zdjęcie wiatraka i wszystkich innych podzespołów tam znajdujących się. Niestety nie posiadam zdjęć moja mazda to 323F z 1995r. bez klimatyzacji.
1. Demontaż schowka troszkę inaczej jak na zdjęciach z tej Czeskiej strony.
2. Wyciągamy taką czarną rurkę jaka jest na zdjęciach czeskich.
3. Wyciągamy taką grubą czarną rurę nie wiem od czego.
4. Odkręcamy za koleją wszystkie śrubki, po kolei od wiatraka, jakaś osłona potem jakiś regulator jako ostatni pod filtrem.
5. Obudowa filtra jest koloru beżowego, ostatnia śrubka jaka go czy ma znajduję się u samej góry i jest mało dostępna!

Proszę o nie denerwowanie się na mój opis ale tak mniej więcej to wyglądało. Filtr nie jest z byt duży ale za to był całkowicie zakurzony więc z całą pewnością bardzo mało powietrza przez niego wpadało.
Większość nakrętek to 10 i tylko dwie od elektronicznego czegoś tam to 8. No i oczywiście śrubokręt krzyżak.

Nie wiem czy komuś pomogę ale tak to wyglądało u mnie, szukałem pomocy na forum ale znajdowałem jedynie dokładne dane na temat filtrów składających się z 3 części.

Moje autko to Mazda 323F 1995r. 1.5L 16V 90KM (bez klimatyzacji)

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2009, 13:34
Posty: 4
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 323F 1.5L 16V 90KM (bez klimy)

Postprzez grzesiek1989cz » 24 lip 2010, 23:06

moja efka to jest z roku 98 po lifcie bez klimatyzacji:)powiecie mi czy u niej z wymiana jest tak jak na tej fotorelacji czy tez wogole ich nie ma:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez adamax4 » 24 lip 2010, 23:27

Chuudyy, trzyczęściowy filtr jest w wersjach z klimatyzacją. Jeśli nie ma klimy to nieraz montowany był prostokątny filtr miedzy zwężką, a obudową nagrzewnicy. Tak jak to jest u Ciebie.
grzesiek1989cz, Ty najprawdopodobniej masz tak jak kolega Chuudyy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez grzesiek1989cz » 25 lip 2010, 22:19

mam wersje po lifcie no i pod schowkiem nie widze nic takiego co mozna byloby sie dostac do filtra:)wentylator jak sie wyjmie chyb atam tez nie bedzie pozostaje tylko opcja przy podszybiu:)co wy na to??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323