Wymiana filtra kabinowego (323F BA)
A jak wkładać ten filtr(3 części)? Bo dziś mi przyszedł i jutro mam zamiar go włożyć
Chodzi mi o to czy ten środkowy przedzielony na pół ma być odwrócony tym grubym do drzwi pasażera czy w stronę kierowcy? Czy jest jakaś różnicą?
Chodzi mi o to czy ten środkowy przedzielony na pół ma być odwrócony tym grubym do drzwi pasażera czy w stronę kierowcy? Czy jest jakaś różnicą?
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
grzesiek1812 napisał(a):Czyli prawdopodobnie niektóre mazdy filtra nie posiadają...A czy nikt nie sprawdzał czy może znajduje się on przy podszybiu?? Bo znajomy mi niedawno mówił że jeśli nie ma go tam gdzie u większości nad nogami pasażera to może być pod podszybiem od strony pasażera...sprawdzi ktoś??
A ten znajomy nie ma może Peugeota. Ostatnio wymieniałem w 206 i był rzeczywiście w podszybiu pod maska.
dude napisał(a):Chodzi mi o to czy ten środkowy przedzielony na pół ma być odwrócony tym grubym do drzwi pasażera czy w stronę kierowcy? Czy jest jakaś różnicą?
Jest tylko jeden sposób montażu tych filtrów. Każda z tych częsci ma po jednej ze stron taką szyną. Zewnętrzne mają po jednej, a środkowe dwie i tylko w jednej kombinacji idzie je ze sobą połączyć ( z tego co pamiętam jak montowałem u siebie jakiś czas temu). Oczywiście wszystkie 3 nie jesteś w stanie włożyć od razu. Jak się nie mylę musisz zacząć od tego z lewej strony patrząc na zdjęcie.
Pozdrawiam
CrEsco
CrEsco
- Od: 28 kwi 2007, 14:57
- Posty: 300
Problem w tym, że te szyny są po obydwu stronach każdego z filtrów a te wypustki u dołu też można różnie wsadzać. Filtr firmy JC premium
edit:
Dobra pomyliłem się:P z jednej strony każdego filtra są szyny(rowki) a z drugiej wypustki, także możliwa konfiguracja jest tylko jedna tak aby te dolne wystające wypustki wchodziły w gumową uszczelkę zaślepki filtra.. A układ musi wyglądać tak:
Pozostała tylko kwestia czy to wybrzuszenie tego jednego podzielonego filterka(tu widoczny z prawej) ma być skierowane w stronę kierowcy czy drzwi pasażera??
edit:
Dobra pomyliłem się:P z jednej strony każdego filtra są szyny(rowki) a z drugiej wypustki, także możliwa konfiguracja jest tylko jedna tak aby te dolne wystające wypustki wchodziły w gumową uszczelkę zaślepki filtra.. A układ musi wyglądać tak:
Pozostała tylko kwestia czy to wybrzuszenie tego jednego podzielonego filterka(tu widoczny z prawej) ma być skierowane w stronę kierowcy czy drzwi pasażera??
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
dude napisał(a):Pozostała tylko kwestia czy to wybrzuszenie tego jednego podzielonego filterka(tu widoczny z prawej) ma być skierowane w stronę kierowcy czy drzwi pasażera??
Podaj maila to wyśle Ci rysunek montażowy tego filtra
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Ponawiam pytanie kolegów: Czy jeżeli nie posiadam filtra tylko taki czarny łącznik to czy jest możliwość jakiegoś alternatywnego zastosowania jakiegoś filtra który zapobiegnie przedostawaniu sie różnego rodzaju syfu do kabiny?
------------------ Pytanie nie aktualne ------------------
Postanowiłem dostać się do tej plastikowej złączki, która znajduje się chyba w miejscu filtra w modelu który takowy posiada i zrobić coś by problem kurzu i pyłków był zażegnany.
Wyjąłem więc ten element:
I wpadłem na pomysł by w jego części do której jako pierwsze wpada powietrze z dmuchawy zrobić coś "ala" filtr z pończochy. Miejsce te wybrałem dlatego ponieważ znajduje się tam prostokątny rant wewnątrz w który dosztukowałem kawałek drutu. Wygląda to mniej więcej tak:
– bez drutu
– z drutem
Wyjąłem drut i włożyłem go w "nogę" od pończochy aż do samych palców nadmiar obciąłem zawinąłem i zakleiłem klejarka (urządzenie bardzo ale to bardzo przydatne zastosowałem je już wiele razy w sprawach związanych z autem).
Włożyłem na miejsce i wygląda to mniej więcej tak:
druga strona
Do owego wykonania mam pytanie ponieważ po założeniu tego wszystkiego i włączeniu nawiewu na maksa wszystko jest dobrze ale gdy dałem suwak na ciepłe powietrze wyleciało znowu kilka "śmieci" przez kratki. Domyślam sie ze w układzie ciepłego powietrze zostało trochę paprochów. Czy ta rurą w która wstawiłem filtr pobierane jest powietrze do ogrzania a później na kratki czy jest pobierane w innym miejscu?
Pozdrawiam
------------------ Pytanie nie aktualne ------------------
Postanowiłem dostać się do tej plastikowej złączki, która znajduje się chyba w miejscu filtra w modelu który takowy posiada i zrobić coś by problem kurzu i pyłków był zażegnany.
Wyjąłem więc ten element:
I wpadłem na pomysł by w jego części do której jako pierwsze wpada powietrze z dmuchawy zrobić coś "ala" filtr z pończochy. Miejsce te wybrałem dlatego ponieważ znajduje się tam prostokątny rant wewnątrz w który dosztukowałem kawałek drutu. Wygląda to mniej więcej tak:
– bez drutu
– z drutem
Wyjąłem drut i włożyłem go w "nogę" od pończochy aż do samych palców nadmiar obciąłem zawinąłem i zakleiłem klejarka (urządzenie bardzo ale to bardzo przydatne zastosowałem je już wiele razy w sprawach związanych z autem).
Włożyłem na miejsce i wygląda to mniej więcej tak:
druga strona
Do owego wykonania mam pytanie ponieważ po założeniu tego wszystkiego i włączeniu nawiewu na maksa wszystko jest dobrze ale gdy dałem suwak na ciepłe powietrze wyleciało znowu kilka "śmieci" przez kratki. Domyślam sie ze w układzie ciepłego powietrze zostało trochę paprochów. Czy ta rurą w która wstawiłem filtr pobierane jest powietrze do ogrzania a później na kratki czy jest pobierane w innym miejscu?
Pozdrawiam
- Od: 7 kwi 2009, 13:57
- Posty: 18
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 323F BA 95r
djwasiu a ja dla ciekawostki powiem że wlaśnie w tym miejscu pomiędzy tym czarnym elementem a dmuchawą ja mam filtr....z którym się jeszcze nie spotkałem u innych użytkowników.....a mam wersję bez klimy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):ja dla ciekawostki powiem że wlaśnie w tym miejscu pomiędzy tym czarnym elementem a dmuchawą ja mam filtr....z którym się jeszcze nie spotkałem u innych użytkowników.....a mam wersję bez klimy
to dokładnie jak ja też mam wersje bez klimy a mam filtr do tego jest to jeden z najstarszych egzemplaży 323f BA
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
www.323-klub.pl
- Od: 30 sie 2008, 16:31
- Posty: 257
- Skąd: Łowicz/Warszawa
- Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6
Jakie są wady braku bądź zalety obecności filtru przeciwpyłkowego (poza pokrywaniem się deski rozdzielczej kurzem) w samochodzie z klimatyzacją? W dużej części pojazdów fabryka go nie umieszczała.
Co można zyskać oraz czy warto montować taki filtr (wg. opisu zamieszczonego na stronie http://www.323f.cz/technicke/filtr_ventilace.htm) w Maździe fabrycznie pozbawionej tego elementu?
Co można zyskać oraz czy warto montować taki filtr (wg. opisu zamieszczonego na stronie http://www.323f.cz/technicke/filtr_ventilace.htm) w Maździe fabrycznie pozbawionej tego elementu?
- Od: 12 kwi 2007, 11:00
- Posty: 28
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323F BA 98r.
Witam.
Posiadam Mazde 323F z roku 95, silnik Z5, wersja z klimą. Kupiłem ją niecały miesiąc temu i zauważyłem a właściwie poczułem, że często przy włączonym nawiewie (klima narazie nie działa, najprawdopodobniej jest do nabicia) z kratek wydobywa się niezbyt przyjemny zapach. Postanowiłem więc, że najpierw wymienię filtr kabinowy a potem odgrzybię klimę jakimś preparatem. Przed kupnem i wymianą filtra przeczytałem cały ten wątek i udałem się do mojej Madzi. Pod schowkiem znalazłem biała obudowę parownika i tą białą zaślepkę filtrów. Odkręciłem dwie śrubki mocujące i zauważyłem tylko, brak filtrów oraz mocno zabrudzony liśćmi parownik. W związku z tym mam kilka pytań. Czy możliwe jest, że w wersji z tą zaślepką nie montowano fabrycznie filtra czy raczej kiedyś ktoś go wyciągnął i nie włożył już nowego? Jak ewentualnie mogę sprawdzić czy to miejsce nad zaślepką jest przystosowane do zamontowania filtra? Poniżej zamieszczam fotki z tego co ujrzałem po zdjęciu zaślepki.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd0 ... 51a30.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/660 ... 67452.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/969 ... 12110.html
Posiadam Mazde 323F z roku 95, silnik Z5, wersja z klimą. Kupiłem ją niecały miesiąc temu i zauważyłem a właściwie poczułem, że często przy włączonym nawiewie (klima narazie nie działa, najprawdopodobniej jest do nabicia) z kratek wydobywa się niezbyt przyjemny zapach. Postanowiłem więc, że najpierw wymienię filtr kabinowy a potem odgrzybię klimę jakimś preparatem. Przed kupnem i wymianą filtra przeczytałem cały ten wątek i udałem się do mojej Madzi. Pod schowkiem znalazłem biała obudowę parownika i tą białą zaślepkę filtrów. Odkręciłem dwie śrubki mocujące i zauważyłem tylko, brak filtrów oraz mocno zabrudzony liśćmi parownik. W związku z tym mam kilka pytań. Czy możliwe jest, że w wersji z tą zaślepką nie montowano fabrycznie filtra czy raczej kiedyś ktoś go wyciągnął i nie włożył już nowego? Jak ewentualnie mogę sprawdzić czy to miejsce nad zaślepką jest przystosowane do zamontowania filtra? Poniżej zamieszczam fotki z tego co ujrzałem po zdjęciu zaślepki.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd0 ... 51a30.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/660 ... 67452.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/969 ... 12110.html
- Od: 27 sie 2009, 19:27
- Posty: 94
- Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.
Po prostu kupuj i wsadzaj.. i tak masz lepiej, że w ogóle masz tą zaślepkę! Ja musiałem wycinać i pociąłem sobie paluchy
Masz takie samo białe pudło jak ja, więc raczej wejdzie. Wsadź palec i zobacz czy są prowadnice.
Wydmuchaj liście kompresorkiem i od razu przyszykuj odkurzacz:)
Jedynym zauważalnym minusem jest słabszy nawiew.. Ale po operacji zniknął zapach grzybowo-wilgociowy
Masz takie samo białe pudło jak ja, więc raczej wejdzie. Wsadź palec i zobacz czy są prowadnice.
Wydmuchaj liście kompresorkiem i od razu przyszykuj odkurzacz:)
Jedynym zauważalnym minusem jest słabszy nawiew.. Ale po operacji zniknął zapach grzybowo-wilgociowy
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
ktos pewnie kiedys wyjął zobaczyl ze jest lepszy nawiew (mocniejszy) i tak zostawil przy okazji zaoszczedzajac pare zł ja ostatnio zamiast filtra założyłem białą nową rajstope po ok 2 miesiącach wyjełem zobaczyc jak to wygląda
oto co zobaczyłem
jak na 2 miesiące to myslałem ze bedzie troche czystsze
oto co zobaczyłem
jak na 2 miesiące to myslałem ze bedzie troche czystsze
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
www.323-klub.pl
- Od: 30 sie 2008, 16:31
- Posty: 257
- Skąd: Łowicz/Warszawa
- Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6
chmielu3 napisał(a):Prowadnice są w pionie
w poziomie!
Nie no.. tak na prawdę chyba w pionie i w poziomie.. tak przynajmniej jest u Czecha:
http://www.323f.cz/technicke/filtr_ventilace.htm
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
w mojej mazdzie jak się okazuje nie ma filtra, mam 1997 rok z nową deska w środku, z klimatyzacją, znalazłem na forum fotorelacje z wyjmowania częsci nagrzewnicy, gdzie miał się znajdować filtr, niestety u mnie w tym miejscu siedzi nagrzewnica klimy i nic więcej, sprawdziłęm cału układ dolotu powietrza i chyba poprostu nie ma tego filtra w tym modelu. od dołu tak jak piszecie nie ma żadnej klapki z motylkiem, jest jakby na nią miejsce ale u mnie jest tylko całościowy elemnt plastikowy.
-
red42
djwasiu napisał(a):Postanowiłem dostać się do tej plastikowej złączki, która znajduje się chyba w miejscu filtra w modelu który takowy posiada i zrobić coś by problem kurzu i pyłków był zażegnany.
coś "ala" filtr z pończochy. Miejsce te wybrałem dlatego ponieważ znajduje się tam prostokątny rant wewnątrz
A gdyby zamiast pończochy,kupić jakikolwiek filtr kabinowy,przyciąć na wymiar i go tam wpasować
- Od: 22 maja 2009, 07:02
- Posty: 76
- Skąd: Poznań
- Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'
Czesc wszystkim
mam takie pytanie do was bo zauwazyłem jak włącze nawiew to ze sila powietrza bardzo zmalala od jakiegos czasu no i nie wiem czy klima dziala wogole. I stad moje pytanie czy to ze sila podmuchu moze byc slaba przez to ze filtra jest "zawalony"? Nie rozbieralem tego , nie dawno dopiero sprawdzilem czy mam to biale ustrojstwo wogóle w aucie u pasażera no i okazalo sie ze jest. tyle ze nie jestem pewien czy to jest wina tego filtra. dmuchawa ma różne predkości tylko ze na 4 i tak slabo dmucha a klima nie umie stwierdzic czy wogole dziala bo nie mam porównania
mam takie pytanie do was bo zauwazyłem jak włącze nawiew to ze sila powietrza bardzo zmalala od jakiegos czasu no i nie wiem czy klima dziala wogole. I stad moje pytanie czy to ze sila podmuchu moze byc slaba przez to ze filtra jest "zawalony"? Nie rozbieralem tego , nie dawno dopiero sprawdzilem czy mam to biale ustrojstwo wogóle w aucie u pasażera no i okazalo sie ze jest. tyle ze nie jestem pewien czy to jest wina tego filtra. dmuchawa ma różne predkości tylko ze na 4 i tak slabo dmucha a klima nie umie stwierdzic czy wogole dziala bo nie mam porównania
- Od: 7 paź 2008, 20:45
- Posty: 45
- Skąd: Knurów
- Auto: Mazda 323f BA
[b]atrej82[/] – jak fitlr będzie zabity to faktycznie nadmuch nie będzie jakiś "powalający".
A co go klimy to powinno odczuć się jej działanie o ile działa bo powinno lecieć zimne powietrze z nawiewów.
Zresztą sprawdź czy załącza się sprężarka i wentylatory na chłodnicy.
Jednak jeśli w układzie klimy masz zbyt mało czynnika to po prostu się ona nie załączy.
P.S. ... a czy aby na pewno masz klimę? Fakt posiadania przycisku jeszcze nic nie mówi czy w ogóle klima jest zamontowana (i działająca!) czy też nie.
A co go klimy to powinno odczuć się jej działanie o ile działa bo powinno lecieć zimne powietrze z nawiewów.
Zresztą sprawdź czy załącza się sprężarka i wentylatory na chłodnicy.
Jednak jeśli w układzie klimy masz zbyt mało czynnika to po prostu się ona nie załączy.
P.S. ... a czy aby na pewno masz klimę? Fakt posiadania przycisku jeszcze nic nie mówi czy w ogóle klima jest zamontowana (i działająca!) czy też nie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości