Klimatyzacja w BA – różne problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Andrzej414 » 6 cze 2014, 13:31

No specyfikacji gumy to ja tu nie podam. Wiadomo że różne gumy są. Olejoodporne, odporne na płyn hamulcowy i inne ciecze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez mjar755 » 9 cze 2014, 17:28

Witam wszystkich,
Wiem że najlepiej by było podjechac do specjalisty ale aktualnie nie mam funduszy zbytnio.

Otóż: kupiłem samochód na poczatku roku. Klimatyzacja nie właczała sie bo nie bylo gazu. Jakiś miesiac temu pojechalem na dobicie i sprawdzenie klimy. Po dobiciu klima zaczeła sie włączać i ładnie szybko chłodzić.
Mechnik stwierdził że ładnie na drugim biegu chłodzi, i według jakis wskazań jest szczelna prawie mówił ze tam cos jest ale to maks 100 g na rok. Bo jakies tam wyniki wyszły dobre.
Ja zadowolony jezdziłem sobie tak z 2 tyg wszystko ładnie chłodziło.
Po jakiś 2 tygodniach klima dalej się włączała, lecz przestała chłodzić, a oba przewody pod maską ciepłe. Klima sie załączała czyli gaz jest.
ostatnio pomyslałem że moze jakis bezpiecznik wyjmowałem i wkładałem wszystkie od klimy, które za nią odpowiadają, zarówno wewnątrz jak i pod maską. Po tej czynności jakby (tzn. wydaje sie ze po tym przestało) przestała się załączać.
Po odkręceniu korka korka na zaworku i nacisnięciu na niego delikatnie wydobywa sie gaz i to z cisnieniem według mnie sporym, czyli jakby gaz jest.

Czy ktoś przerabiał już to?

Samochód: mazda 323f BA, 1.5 Z5
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 15:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez A7x » 9 cze 2014, 18:57

Mam do Was pytanie.
Posiadam BA z 98 roku z klimą.
W tamtym roku była nabijana, jako-tako to chodziło, chociaż miałem wrażenie, że szału nie robi.
W tym roku w ogóle nie chłodzi- wydaje mi się, że nawet sprężarka nie pracuje.

Czynnik- niby sprawdzałem na zaworze, ciśnienie jest.
Teraz pytanie co może być przyczyną ?

Jechać i pakować kasę za nabicie, czy najpierw warto coś posprawdzać ?
Czytałem, że można sprawdzić samo działanie przez zmostkowanie pinów czujnika- jak to zrobić i gdzie tego szukać ?


EDIT:
Wszystko już wiem.
Na przyszłość i dla potomnych: należy zmostkować we wtyczce przy osuszaczu te 2 piny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 16:48
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 1.5 '98r.

Postprzez kprzemek11 » 10 cze 2014, 20:25

Witam!
Kupiłem auto, 3 lata temu, już z niesprawną klimą- ale dopiero teraz jakoś mnie naszło żeby z tym powalczyć na poważnie :)
W ubiegłym roku dowiedziałem się od Panów od klimatyzacji, że mam niesprawną sprężarkę (nie włącza się, nie załącza się- jakoś tak to ujęli)– i zapomniałem o temacie na kolejny rok.
Teraz postanowiłem sobie, że dość- robię!
Szukając sprężarki dowiedziałem się, że do 1.5 i do 1.8 są różne mocowania, ponadto różne firmy- Panasonic (którą mam obecnie) i jakaś S...?.
Próbując obejrzeć sprężarkę (co by spróbować dowiedzieć się jakiej szukać) zauważyłem... urwany przewód, którego Panowie mądrzy nie zauważyli. Naprawiłem, dla pewności wymieniłem też bezpieczniki. Jutro pojadę do nich zobaczyć jaki jest tego efekt- bo skoro urwanego przewodu nie zauważyli, to być może diagnoza o padniętym kompresorze też jest błędna (przy okazji- wymianę owej sprężarki i nabicie klimy wycenili na 200zł- cena ok?)

I konkretnie, do rzeczy- gdyby okazało się, że wymiana bezpiecznika, naprawa kabelka nic nie pomogła, i dalej obstawiamy padniętą sprężarkę- jest mi ktoś jakoś w stanie pomóc znaleźć odpowiednią?
Jak już wspomniałem- zgłupiałem. Przykładowo- nie kupię w ślepo Panasonica do 1.8, bo autko ma 17 lat, i nie zdziwiłbym się bardzo, gdyby już coś tam było kombinowane i miał teraz Panasonica od 1.5... :/

Pozdrawiam

edit-
jestem z Łodzi- bez najmniejszego problemu jestem skłonny się z kimś umówić, kto się coś niecoś więcej na tym zna i może określić co za ustrojstwo tam siedzi- jakieś zdjęcia też jestem w stanie załatwić :)

edit2-
wymiana bezpieczników- bez pozytywnego efektu. Panowie dalej obstawiają sprężarkę- tylko jaką ja potrzebuję? <zawstydzony>
Początkujący
 
Od: 10 cze 2014, 20:00
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.8

Postprzez adamax4 » 11 cze 2014, 13:06

Bez chociażby zdjęcia nikt Ci nie powie jaką masz sprężarkę. Były Panasonic i Sanden. Około 90% to panasonic. Bez znaczenia jest z jakiego silnika kupisz, czy z 1,5 czy z 1,8, bo łapę i tak zostawisz sobie starą.

Poza tym sprawdzali ją na "krótko" czy się załącza? Może po prostu gazu nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 21:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez mjar755 » 11 cze 2014, 17:29

Witam dziś pod praca spróbowałem włączyć i załączyła się klima normalnie, oczywiscie jak wczesniej przewody ciepłe i nie chłodzi wiec wyłaczyłem. Po dojechaniu do domu spróbwałem włączyć i już sie nie załączała.
nie wiem co to moze być.
Widać gaz jest...
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 15:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez Bartg » 12 cze 2014, 12:58

Może chłodnica klimy do wymiany, ja miałem podobne objawy po kupnie i była zakładana nowa.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez gik » 12 cze 2014, 13:09

Miałem to samo w peugeocie, po 2 tyg od nabicia przestalo chłodzić mimo iż kompresor startował, okazało się, że kompresor był nieszczelny, uciekał gaz, było go za mało aby chłodzić i wystarczająco aby sie uruchomił. Na maszynie pokazywało że szczelne, ponieważ podczas pracy się uszczelniał.

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 22:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez mjar755 » 12 cze 2014, 15:15

tak się zastanawiam czy to może być wina skraplacza? Bo nie wymieniłem a nie wiadomo kiedy był wymieniany przez wczesniejszego własciciela. Co wy na to?
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 15:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez gik » 13 cze 2014, 09:55

Jak nabili klime razem z kontrastem to jedź do nich i niech sprawdzą lampą, tak jak pisałem u mnie cały kompresor był zielony. Niech sprawdzą wszystko, jak jest wyciek to będzie widać jak na dłoni

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 22:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Marek 161BD081 » 14 cze 2014, 12:45

Może to problem elektrosprzęgła?
Jak sprężarka jest uszkodzona to zazwyczaj jest nieszczelna lub malo wydajna ale to właśnie elektrosprzęgło przekazuje napęd na nią.
Ważne jest to sprawdzenie "na krótko" jak powiedział poprzednik. Polega to na tym, ze trzeba zasilić ten kabelek idący do niej i sprzęgło powinno sie załączyć.
Ale bez czynnika to tylko krótki test rob bo można sprężarkę zatrzeć i wówczas na bank będziesz nowej szukał.

PS. I uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kprzemek11 » 15 cze 2014, 04:02

O ile coś nie coś z mechaniki ogarniam, to z klimy totalnym laikiem jestem- sam jej 'na krótko' nie sprawdzę.
Panowie mądrzy mówili właśnie coś o sprzęgle, ale też nie sprawdzali jej w ten sposób jak piszesz. Po prostu podpięli dwa węże i obserwowali czy się załączy.

Jest już 'troszkę' po ptakach- w poniedziałek dostanę pocztą sprężarkę, z gwarancją na dwa tygodnie (dałem 100zł)– i niech fachowcy działają :)

Dzięki za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 10 cze 2014, 20:00
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.8

Postprzez Marek 161BD081 » 15 cze 2014, 19:57

Jak dla mnie to du..a nie fachowcy skoro nie zainteresowani sie sprawnością sprzęgła.
Takich to osobiście omijałbym z daleka bo widzę, że ich wiedza kończy sie na tym ile wlać czynnika i ile skasować od klienta :(
Łódź do przecież duże miasto i wierzę, że znajdziesz lepszych fachowców.
Zapytaj ew. o to w swoim wątku regionalnym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez JapanBA » 15 cze 2014, 20:25

Chętnie pomogę, jak coś PW ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2012, 23:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez kprzemek11 » 15 cze 2014, 22:18

A dzisiaj wracając z pracy okazało się że zdechł mi nawiew... :(

JapanBA- poszło PW do Ciebie :)
Początkujący
 
Od: 10 cze 2014, 20:00
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.8

Postprzez kprzemek11 » 20 cze 2014, 13:48

Wracając do mojego problemu- rozwiązane.
Powodem niedziałającej klimy były tylko i wyłącznie zaśniedziałe przewody/końcówki- pozostaje mi tylko ją nabić i cieszyć się chłodem :)

NIE polecam 'speców' od klimy w Łodzi przy białym kościele (uliczka od Rzgowskiej).

Dobre słowo o koledze z forum- JapanBA- dzięki za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 10 cze 2014, 20:00
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.8

Postprzez kropekm » 29 cze 2014, 20:55

Witam ponownie, problem z klimą rozwiązany. Okazało się, że rzeczywiście nie było czynnika, przyczyną wycieku był uszkodzony przewód. Przewód został naprawiony i wszystko jest ok.
Dzięki za sugestie i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 18:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez przemol80 » 3 gru 2014, 10:24

Witam,
podepnę się pod temat. Oczywiście mam problem z klimą, w zasadzie od zakupu nie działała. W końcu chcę się za to zabrać. Ostatnio miałem stłuczkę i miałem wymieniony skraplacz (chłodnicę) i napełniony układ (tak mi przynajmniej powiedział mechanik). Niestety po naciśnięciu przycisku AC klima się nie załącza, włączają się natomiast wentylatory. Mechanik mówił, że przy podłączeniu "na krótko" wszystko działa (tak też miałem przed kolizją), sprężarka się włącza i chłodzi. Zauważyłem, że po włączeniu klimy widać przez to małe okienko w osuszaczu jakieś bąbelki a po wyłączeniu cisza, ale sama klima nie chłodzi. Przewody od klimy są ciepłe. Tu moje pytanie: co mogę sprawdzić sam, żeby nie narażać się na koszty z powodu błahostki, od czego zacząć. Przekaźniki, te od strony pasażera sprawdzałem i są OK, tak mi się wydaje, bezpieczniki też całe. Czy uszkodzenie przekaźnika widać "na oko", czy trzeba go jakoś sprawdzić pod napięciem? Zakładam, że układ jest napełniony ale jeszcze sprawdzę czy aby na pewno. Moje auto: 323F BA, 96 r.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 14:15
Posty: 70 (8/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 3 gru 2014, 23:13

Raczej jakby układ miał za mało czynnika to i nawet wentylatory nie załączyły by się.
Zresztą możesz to sprawdzić próbując uruchomić klimę ze zwartymi pinami we wtyczce presostatu na osuszaczu.
Najbardziej mi to wygląda na niesprawny przekaźnik załączający elektrosprzęgło sprężarki bądź jakąś przerwę w obwodzie bo bezpieczniki zapewne na początku sprawdziłeś.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez przemol80 » 4 gru 2014, 08:09

Dzięki Marek za odpowiedź. Sprawdzę najpierw czujnik na osuszaczu i dam znać czy zadziałało. Jeżeli klima ruszy tzn że czujnik jest do wymiany, a to pewnie wiąże się ze spuszczeniem czynnika i ponownym napełnieniem? A wie ktoś co mogą znaczyć te bąbelki w osuszaczu przy włączonej klimatyzacji?
Który to przekaźnik załączający sprzęgło, w sumie jest ich chyba dwa albo trzy i teraz nie wiem na który patrzeć? ;)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 14:15
Posty: 70 (8/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323