Klimatyzacja w BA – różne problemy
Nie pamiętam, który przekaźnik jest od czego w tej chwili – popatrz po kolorze przewodu idącego do sprzęgła i odszukaj ten sam przy przekaźnikach po lewej stronie ściany grodziowej.
Te bąbelki to raczej normalny objaw przy pracującej sprężarce.
Wymiana presostatu niestety wiąże się z koniecznością spuszczenia i ponownego napełnienia układu więc najlepiej jest to zmienić w zakładzie serwisującym klimatyzację aby dwa razy nie jeździć.
Swoją drogą to coś kojarzę, że już ktoś miał na Forum taki problem z klimą – poszukaj dokładniej.
Te bąbelki to raczej normalny objaw przy pracującej sprężarce.
Wymiana presostatu niestety wiąże się z koniecznością spuszczenia i ponownego napełnienia układu więc najlepiej jest to zmienić w zakładzie serwisującym klimatyzację aby dwa razy nie jeździć.
Swoją drogą to coś kojarzę, że już ktoś miał na Forum taki problem z klimą – poszukaj dokładniej.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jestem właśnie po testach Po wciśnięciu przycisku A/C nie dzieje się nic. Ostatnio jak sprawdzałem, a było to ponad dwa miesiące temu załączały się wentylatory. Po zmostkowaniu czujnika ciśnienia na osuszaczu ruszają wentylatory ale nie ma tego "bąblenia" w osuszaczu. Przedtem układ był świeżo nabity, teraz może zszedł już czynnik? Sprawdzałem na zaworku i coś tam syczy, więc nie zleciał całkowicie ale może ciśnienie jest zbyt małe. Jakie proponujecie kolejne kroki? Czy mogę sprawdzić coś jeszcze sam? Jak sprawdzić czy sprężarka się włącza?
No jak zrobisz mostek na wtyczce od czujnika ciśnienia to spójrz na kompresor czy pracuje, jak pracuje to oznacza ze nie ma ciśnienia w układzie lub czujnik jest uszkodzony.
Jak kompresor sie nie załączy to daj mu bezpośrednio do wtyczki plus...
Jak kompresor sie nie załączy to daj mu bezpośrednio do wtyczki plus...
Po zmostkowaniu tych pinow sprezarka powinna ruszyć.
Do sprawdzenia zatem cały obwód sprzęgła sprężarki.
W oczku osuszacza nie będziesz miał bąbelków bo sprężarka nie pracuje.
Do sprawdzenia zatem cały obwód sprzęgła sprężarki.
W oczku osuszacza nie będziesz miał bąbelków bo sprężarka nie pracuje.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No właśnie a po czym mogę poznać, że kompresor się włączył? Przy mostkowaniu czujnika słyszę jedynie takie kliknięcie i załączają się wentylatory, czy ten "klik" to może być sprzęgło sprężarki? Czy włączenie sprężarki da się to zauważyć "na oko"? Wydaje mi się, że i tak układ mam nieszczelny skoro 2 miesiące temu ruszały chociaż wentylatory a teraz muszę zmostkować czujnik żeby ruszyły :/ Przepraszam za być może głupie pytania ale w tym temacie nie jestem w ogóle obeznany.
Jeszcze jedno: czy można sprawdzić czy w układzie jest odpowiednie ciśnienie bez podłączania całej maszynerii do napełniania? Chodzi mi o to, żeby nie płacić bezcelowo za nabicie klimy skoro i tak nie będzie działać.
Jeszcze jedno: czy można sprawdzić czy w układzie jest odpowiednie ciśnienie bez podłączania całej maszynerii do napełniania? Chodzi mi o to, żeby nie płacić bezcelowo za nabicie klimy skoro i tak nie będzie działać.
No musisz spojrzeć na zewnętrzne koło spręzarki, powinno stać w miejscu jak jest wyłączona klima a jedynie kreci sie koło pasowe, po zworce w kostce powinno ruszyć...
Jedź do dobrego zakładu zajmującego sie SAMĄ KILMA to wszystko Ci sprawdzą i ustalą wycieki. po pseudo warsztatach szkoda jeździć i nabijać czynnik w powietrze.
Jedź do dobrego zakładu zajmującego sie SAMĄ KILMA to wszystko Ci sprawdzą i ustalą wycieki. po pseudo warsztatach szkoda jeździć i nabijać czynnik w powietrze.
No i byłem w warsztacie (Kaczor Serwis, Jelonek koło Poznania, polecam przy okazji ) Okazało się, że klimatyzacja sama w sobie jest sprawna, ale niestety nieszczelna. Do wymiany dłuższa rurka od osuszacza i sam osuszacz tak dla pewności. Teraz pytanie czy wiecie może gdzie można kupić taką rurkę żeby być pewnym, że nie jest dziurawa i z całym gwintem? Bo samo znalezienie rurki nie powinno być większym problemem.
Raczej jeśli już to używki wchodzą w grę bo Nowa raczej będzie nieosiągalna.
A tej rurki nie da się pospawać?
W którym miejscu jest uszkodzenie?
A tej rurki nie da się pospawać?
W którym miejscu jest uszkodzenie?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Niestety nie da się pospawać, bo jest uszkodzona gdzieś na łączeniu przy osuszaczu a drugi wyciek jest spod o-ringu też przy osuszaczu. W ostateczności jak nie znajdę tej rurki to spec powiedział, że wytnie uszkodzony fragment i spróbuje tam wspawać dobry element, ale jednak wolałbym wymianę całej rurki. Wczoraj próbowałem znaleźć taką rurkę na Allegro, ale po wyjęciu z auta wszystkie wyglądają tak samo
To nie jest przypadkiem taka rurka:
http://allegro.pl/mazda-323f-ba-94-98-p ... 13806.html
O'ring i tak jest do wymiany.
http://allegro.pl/mazda-323f-ba-94-98-p ... 13806.html
O'ring i tak jest do wymiany.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Możliwe, że ta i też mi się tak wydawało, chociaż jak do nich dzwoniłem to facet mi powiedział, że nie mają tej dłuższej rurki od osuszacza więc sam nie wiem. W wolnej chwili będę musiał tam podjechać i sprawdzić, przyłożę ją i będzie "czarno na białym" widać czy to ta czy nie. Drugi sprzedawca z tej samej miejscowości powiedział, że nie wie bo on tylko robi zdjęcia i wystawia na Allegro więc tak czy tak muszę tam pojechać.
Najlepiej podjedź i sam sprawdź.
Z tego co napisałeś to tylko domyślam, że masz uszkodzoną rurkę miedzy osuszaczem a parownikiem?
Z tego co napisałeś to tylko domyślam, że masz uszkodzoną rurkę miedzy osuszaczem a parownikiem?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No to właśnie ta co dałem linka wydaje mi się, ze jest właściwa.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam,
Mam taki problem : w czasie pracy klimatyzacji na biegu jałowym strasznie skaczą mi obroty w momencie włączania się sprężarki. Klima sprawna, szczelna i wszytsko ok poza tym "strzałem" obrotów tak do około 1500. Z czym może być problem?
Mam taki problem : w czasie pracy klimatyzacji na biegu jałowym strasznie skaczą mi obroty w momencie włączania się sprężarki. Klima sprawna, szczelna i wszytsko ok poza tym "strzałem" obrotów tak do około 1500. Z czym może być problem?
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Po włączeniu klimy obroty silnika rosną nieco aby zniwelować zwiększone obciążenie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
To że rosną to ok tylko mi chodzi o to że słyszę jak się coś włącza (sprężarka?) i wtedy jest nagły skok obrotów i zaraz się uspokajają i za 2-3 min to samo i tak w kółko..
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Taka praca to w zasadzie normalny objaw – sprężarka nie pracuje caly czas a jedynie włącza się cyklicznie co jakiś czas. Wraz ze sprężarką pracują wentylatory na chłodnicy więc trochę mocy jest zabierane silnikowi.
Jeśli masz nadal jakieś niepewności to sprawdź i ew. wyreguluj ustawienie czujnika TPS oraz obroty biegu jałowego. Opis jest na Forum i nie jest to operacja zbyt skomplikowana.
Jeśli masz nadal jakieś niepewności to sprawdź i ew. wyreguluj ustawienie czujnika TPS oraz obroty biegu jałowego. Opis jest na Forum i nie jest to operacja zbyt skomplikowana.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Właśnie to zrobiłem niedawno i nie pomogło.. W ogóle mam problem z delikatnie falujacymi obrotami i to nawet w trybie serwisowym.. A nie skaczą tak jak przy włączonej klimatyzacji. Dodam że przepustnicy czysta i kable i świece nowe Ngk.
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Ja bym się tym nie przejmował jeśli nic się nie dzieje. Kup jeszcze dobry spray do czyszczenia klimatyzacji i wyczyść klimatyzację, będziesz wiedział, że wszystko jest zrobione jak trzeba.
-
garver
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości