Strona 5 z 37

PostNapisane: 22 wrz 2009, 17:03
przez b1nd
Panowie a ja próbuje podłączyć centralny w 323c 95 rok. Z centralki alarmu wychodzą 3 przewodu do sterowania centralnym. Jeden czerwony 12v; zielony gdzie jest wyzwalany – przy otwieraniu i niebieski gdzie jest minus przy zamykaniu.
Znalazłem centralkę po prawej stronie nóg pasażera ale nie bardzo wiem w które przewody mam się wpiąć z tym 12v :/

W drzwiach kierowcy jest siłownik master. Zamykanie/otwieranie tych drzwi powoduje otwarcie wszystkich. Jak również otwarcie/zamkniecie drzwi pasażera otwiera tez drzwi kierowcy.
Podpowiecie ?

PostNapisane: 15 paź 2009, 17:38
przez Michal7
Witam chciałem podłączyć sobie sterownik radiowy do centralki i przez przypadek zrobilem spiecie na kostce od centralki glownej... (wypadek przy pracy:p). bezpieczniki sprawdziłem zadnego nie wywalilo, a centralny nie dziala nawet z kluczyka. Pomożcie koledzy co moglo sie stac;/

Problem z pilotem do zamka centralnego

PostNapisane: 18 lis 2009, 00:05
przez driver_1982
Witam wszystkich. Szukałem na forum, ale nie mogłem niestety nic wyszukać. Mam problem z pilotem od centralnego zamka w mojej 323f z 1994 roku. Chodzi o to, że dzisiaj nie mogłem jej otworzyć z pilota i musiałem z kluczyka :( Później jak chciałem zamknąć to też nie działał, ale dioda się zapala jak wciskam przycisk. Pomogło potrząśnięcie pilotem, ale tylko na chwilę. Niestety w tym pilocie mam immobiliser na przycisk, więc boje się, że pewnego dnia oddalę się od domu i nie będę mógł odpalić Madzi.
Prośba o pomoc, co to moze być? Wydaje mi się, że to bateria, ale pytanie, czy mając immobiliser mogę sam ją wymienić? Czy nie rozkoduje się pilot jak wyjmę baterię. Ewentualnie możecie polecić jakiegoś speca od alarmów w Wawie?
Z góry dzięki za pomoc.

PostNapisane: 18 lis 2009, 11:53
przez gregorius 323 F
Kolego czy pilot jest fabryczny Mazdy czy jest to pilot od dołożonego alarmu ??
Jeżeli pilot jest fabryczny to nie ma w nim żadnego IMMO – sam miałem upierdliwy fabryczny pilot na podczerwień i wywaliłem go zakładając w jego miejsce porządny alarm.

Zrób zdjęcie pilota i wrzuć na forum.
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 lis 2009, 12:44
przez driver_1982
Niestety obecnie nie mam możliwości zrobienia zdjęcia. Pilot jest podobny gabarytami do zwykłej zapalniczki (prostokątny z jednym przyciskiem i jedną diodą czerwoną). Nie wiem jak wyglądają fabryczne, ale ten pewnie nie jest fabryczny, bo alarmu nie mam. Pilot działa na centralny zamek i dodatkowo jako immobiliser (musze wcisnąc guzik w pilocie, jak zapalą się kontrolki, zeby uruchomić zapłon). Pytanie, czy jak wymienię baterię, to się rozkoduje, czy będzie działać prawidłowo?

PostNapisane: 18 lis 2009, 18:03
przez MariuS
gregorius 323 F napisał(a):Jeżeli pilot jest fabryczny to nie ma w nim żadnego IMMO



jest

sam taki mam, bez nacisniecia tego przycisku(immo) nie odpali się samochodu, mój pilot też już słabo łapie i nie jest to wina baterii

PostNapisane: 18 lis 2009, 19:39
przez gregorius 323 F
To nie jest pilot fabryczny kolego mariusz_sti więc w fabrycznym tego w ogóle nie ma.

Macie po prostu alarmy montowane pewnie w salonie – na pewno nie fabryczne
Prawdopodobnie urządzenia Silicone.

W pilotach takich wymiana baterii nie powinna spowodować rozkodowania pilota – ważne jest aby samą wymianę wykonać sprawnie w ok 30 sek i nie włożyć odwrotnie baterii prawdopodobnie typu A23 lub A27.
Powinieneś mieć do tego 2 piloty – czy masz??
Jak nie to powinieneś dorobić albo wymienić alarm na nowszy.

Pozdrawiam

PostNapisane: 18 lis 2009, 23:53
przez MariuS
gregorius 323 F napisał(a):Macie po prostu alarmy montowane pewnie w salonie



to nie jest alarm, tylko zwykły centralny z pilota :]

i to nie wina baterii, bo zmieniałem i jest tak samo, przez tyle lat się po prostu już trochę zużył, bo poprostu raz łapie dalej , raz bliżej, ale praktycznie trzeba trzymać pilota przy samych drzwiach.

gregorius 323 F napisał(a):Powinieneś mieć do tego 2 piloty – czy masz??


jeden jest

PostNapisane: 19 lis 2009, 14:03
przez driver_1982
Ja na szczęście mam dwa i z tego co dzisiaj zauwałyłem, to oba jakoś kiepsko łapią, jednym otwieram centralny, a drugiego używam do odpalnia auta i potem sie modlę, żeby działały na mieście. Spróbuję wymienić w jednym baterię i dam znać, czy coś pomogło.

PostNapisane: 19 lis 2009, 14:45
przez Borys
driver_1982 nazwij temat zgodnie z regulaminem

PostNapisane: 21 lis 2009, 17:44
przez czerwony
Dołączę się do wątku, ale problem mam nieco inny:

Ostatnio, ni stąd, ni zowąd, po zamknięciu pilotem samochodu, zamek działa we wszystkich drzwiach oprócz tych od kierowcy! Wygląda to tak, że siłownik próbuje, ale nie może.

Ręcznie zamknięcie oczywiście działa. Rozkręcałem drzwi, ale nie znalazłem żadnej widocznej przyczyny tej usterki. Pewnie coś z elektryką, ale jestem zielony w tym.

Jakiś pomysł ktoś?:)

PostNapisane: 26 lis 2009, 00:02
przez zibisound
Witam. Słabe działanie pilota spowodowane jest wytarciem się grafitu na gumkach przycisków. Pomaga natarcie tych gumek miękkim ołówkiem, oczywiscie po demontazu pilota. Pozdrawiam- Zygmunt.

PostNapisane: 28 lis 2009, 12:37
przez luksok45
Wiecie moze gdzie kupic taki dodatkowy przekaznik do kierunkow jak ma skitmen? Albo w jaki sposob podpiac kabelek kierunkow do takiej kostki jak wlasnie ma skitmen?

PostNapisane: 28 lis 2009, 17:42
przez skitmen
luksok45 taki przekaźnik kupisz w każdym sklepie elektronicznym/Allegro – 12V, a ile Watt, to raczej nie ważne, bo ten przekaźnik ma załączać inny, a nie bezpośrednio żarówki.
co do Twojego drugiego pytania nie jestem pewien, czy chodzi Ci o to jak odizolować przewód i przylutować do niego drugi :P (żart), czy może pytasz do którego konkretnie przewodu trzeba sie podpiąć?

bo ten schemat juz widziałeś, tak?
Obrazek

PostNapisane: 28 lis 2009, 21:34
przez luksok45
dzieki za odpowiedz juz wiem o co chodzi:D chyba ;P zobaczymy jak to bedzie po kupnie przekaznika ;) najwyzej bede pisal

PostNapisane: 29 lis 2009, 15:55
przez scorpiocs
U mnie tez przyszedl czas na migacze ;) ja to mam wogole inne kostki <jelen> nawet nie wiem czy o te chodzi ... duzo kabelkow cos do nich wchodzi i jakies takie cienkawe ;) moze ktos pomoc

Obrazek

Ktoś podpowie co z ta kostka czy to ta ? i które kable są od migaczy ? ;)

PostNapisane: 29 lis 2009, 19:38
przez skitmen
taki właśnie potrzebujesz. bierz, instrukcję napiszę Ci później :)

PostNapisane: 13 gru 2009, 01:56
przez nosu
Mam pytanko. Moją 323f BA 1.5 kupiłem świadomy nie działania zamka centralnego. Jako że autko już wyprowadziłem na prostą, to przyszła pora na uporanie się z centralnym, założeniem alarmu itd. No ale wypadałoby zacząć od zamka. Otóż otwieranie/zamykanie kluczykiem (pilota nie było) nie powoduje reakcji w innych drzwiach, przyciśnięcie lock door tez nie powoduje żadnej reakcji. Czyli tak jakby w ogóle umarł sterownik. Wiem tylko tyle, że sterownik jest tam gdzie być powinien (po prawo od nóg pasażera) i że idą do niego wszystkie kable. Co może być spitolone? Czy mogę podłączyć inny sterownik na próbę żeby sprawdzić czy to wina sterownika?

PostNapisane: 13 gru 2009, 17:04
przez iceman150
A ja bym zaczął od sprawdzenia bezpieczników.

PostNapisane: 13 gru 2009, 18:37
przez nosu
Eh, zapomnialem napisać, oczywiście sprawdzone, zaraz po zakupie. Chyba ze kable idące do tego bezpiecznika się odpieły albo coś. Dalsze sugestie mile widziane.