Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
Musisz wysterować siłowniki bezpośrednio ze złącz w prawym dolnym słupku i sprawdzić czy siłowniki wogóle ruszają zamkiem.
Jeżeli sterownik rzeczywiście jest uszkodzony to możesz założyć uniwersalny ze sterowaniem z pilota.
Polecam Altim-plus który bezproblemowo da się skonfigurować do twojej instalacji.
Pozdrawiam
Jeżeli sterownik rzeczywiście jest uszkodzony to możesz założyć uniwersalny ze sterowaniem z pilota.
Polecam Altim-plus który bezproblemowo da się skonfigurować do twojej instalacji.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Ja mam tak, że z pilota w 90% nie zamyka mi drzwi kierowcy. Obstawiałbym siłownik, ale do pary nie zamyka się również bagażnik Jak zamknę z kluczyka to zamykają się wszystkie drzwi, a bagaznik czasem nie – co może być przyczyną?
Chciałbym ponowić pytanie bo chyba gdzieś umkneło lub też widocznie nikt nie wie. Do teraz w sumie nie mam podpiętych migaczy (wyżej u mieściłem zdjęcie kostki znajdującej się pod kolumną kierownicy) ktoś się orientuje czy to ta i w jakie kable się wpiąć ?
REGION CZĘSTOCHOWA
- Od: 11 wrz 2009, 17:23
- Posty: 18
- Skąd: Częstochowa
- Auto: MAZDA 323C 97r.
Najprościej bedzie wziąść mierniczek lub probówke właczyć awaryjne lub kierunki i sprawdzać każy kabelek wychodzący z kostki na którym bedzie sygnał + to bedzie ten.. oczywiscie musisz dwa znalesc ...szukaj w tej kostce z której wiązka idzie to tyłu ja tak zrobiłem i miga
Witam wszystkich,
mam mały problem z centralnym zamkiem, otóż od samego początku centralny zamek działa, ale używam go wyłącznie z kluczyka. Niestety coraz ciężej mi się go otwiera więc postanowiłem skorzystać z pilota, którego dostałem przy zakupie samochodu. Wiedziałem, że nie działa ponieważ sprzedający mnie o tym poinformował i powiedział także, że wystarczy wymienić baterię – wymieniłem i pilot nadal nie działa. W związku z tym chciałem przeprogramować pilota, ale nigdzie na Forum nie mogę znaleźć opisu jak to zrobić (może słabo szukam ). Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
mam mały problem z centralnym zamkiem, otóż od samego początku centralny zamek działa, ale używam go wyłącznie z kluczyka. Niestety coraz ciężej mi się go otwiera więc postanowiłem skorzystać z pilota, którego dostałem przy zakupie samochodu. Wiedziałem, że nie działa ponieważ sprzedający mnie o tym poinformował i powiedział także, że wystarczy wymienić baterię – wymieniłem i pilot nadal nie działa. W związku z tym chciałem przeprogramować pilota, ale nigdzie na Forum nie mogę znaleźć opisu jak to zrobić (może słabo szukam ). Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
yoshiwwy napisał(a):jeśli ciężko ci się otwiera zamek to proponuję napuścić WD40 do zamka powinno pomóc
Właśnie chodzi o to, że on już się "wyrobił" i nie chcę żeby się do końca zużył, bo wtedy czekałaby mnie wymiana całego zamka Poza tym otwieranie z pilota jest wygodniejsze
Pierwsza sprawa to czy ten pilot jest fabryczny czy nie. Jeśli sterowanie nie jest fabryczne, to mógł ktoś wyjąć bezpiecznik od centralki.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Pilot jest fabryczny na 100%, co do instalacji to już nie mam takiej pewności, ale skoro pilot był fabryczny to wydaje mi się, że centrala też. Czy procedura opisana tutaj jest taka sama dla mazdy 323F? Jeżeli tak to czy wystarczy tylko 1 pilot, bo drugiego niestety nie posiadam
Też mam ten problem (nawiasem mówiąc moja Mazda ma chyba wszystkie przypadłości jakie może mieć, opisywane w tym dziale ). Też mi nie działa centralny z pilota, baterie wymieniałem, a tu dalej... gdzie jest w ogóle ta centralka i który bezpiecznik odpowiada za centralny z pilota? Aha i jeszcze jedno, mam w zderzaku w tej wnęce pod rejestracją 2 takie chłopki – jakieś czujniki wyglądające jak kamerki internetowe, czy to było fabrycznie montowane do jakiejś wersji, czy jakiś Niemiec to założył bo teraz są one odłączone... Jakieś czujniki od pilota???
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
@ jaaco
Centralka, z tego co się orientuję to jest chyba gdzieś przy nogach pasażera (mało konkretna lokalizacja, wiem, ale to wszystko co na jej temat mogę powiedzieć )
Jeżeli chodzi o te "chłopki" w zderzaku to mówisz o przodzie czy o tyle, bo jeżeli o tyle to są to prawdopodobnie lampki podświetlające rejestrację, a jeżeli masz coś takiego z przodu to nie mam pojęcia co to jest
PS.
Moja też wymaga jeszcze kilku drobnych napraw m in. ten centralny, ale obiecałem sobie że doprowadzę ją do porządku, powoli i systematycznie.
Centralka, z tego co się orientuję to jest chyba gdzieś przy nogach pasażera (mało konkretna lokalizacja, wiem, ale to wszystko co na jej temat mogę powiedzieć )
Jeżeli chodzi o te "chłopki" w zderzaku to mówisz o przodzie czy o tyle, bo jeżeli o tyle to są to prawdopodobnie lampki podświetlające rejestrację, a jeżeli masz coś takiego z przodu to nie mam pojęcia co to jest
PS.
Moja też wymaga jeszcze kilku drobnych napraw m in. ten centralny, ale obiecałem sobie że doprowadzę ją do porządku, powoli i systematycznie.
przemol80 napisał(a):Jeżeli chodzi o te "chłopki" w zderzaku to mówisz o przodzie czy o tyle
w przodzie, w przodzie tak to mniej więcej wygląda: http://img27.imageshack.us/img27/371/zdjcie004je.jpg
chyba że są to działka laserowe, ale nic mi o tym nie wiadomo
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Leszek napisał(a):Mi to wygląda, na zwykłe gwizdki do odstraszania zwierzyny.
A widzisz i mamy odpowiedź, to właśnie to, ściągnąłem te gwizdki i okazało się że są pozatykane kamyczkami z niemieckich autobanów
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Score
Swoją drogą, juz w temacie. Pilot centralnego zamka [fabryczny] w 323 jest bardzo słabej jakości. Zasięg mam na myśli. Wydaj te kilkadziesiąt złotych i poświęć 2 godziny czasu na coś lepszego. W elektronice masz poradnik novella, krok po kroku co i z czym. Warto.
Swoją drogą, juz w temacie. Pilot centralnego zamka [fabryczny] w 323 jest bardzo słabej jakości. Zasięg mam na myśli. Wydaj te kilkadziesiąt złotych i poświęć 2 godziny czasu na coś lepszego. W elektronice masz poradnik novella, krok po kroku co i z czym. Warto.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Pilot fabryczny działa na podczerwień i rzeczywiście zasięgiem nie powala.
programować to praktycznie się nie da – bo albo pilot jest w pełni sprawny i nadaje albo nie.
jeżeli pilot jest sprawny to skieruj diodę nadajnika w pilocie w kierunku obiektywu aparatu w komórce i zobacz czy komórka widzi pulsujące światło pilota.
Odbiornik sygnału centralnego jest u góry w lampce oświetlającej wnętrze auta a centralka standardowo u dołu w prawym przednim słupku.
Zamontuj sterownik uniwersalny albo alarm – tak ja zrobiłem i po sprawie.
Pozdrawiam
programować to praktycznie się nie da – bo albo pilot jest w pełni sprawny i nadaje albo nie.
jeżeli pilot jest sprawny to skieruj diodę nadajnika w pilocie w kierunku obiektywu aparatu w komórce i zobacz czy komórka widzi pulsujące światło pilota.
Odbiornik sygnału centralnego jest u góry w lampce oświetlającej wnętrze auta a centralka standardowo u dołu w prawym przednim słupku.
Zamontuj sterownik uniwersalny albo alarm – tak ja zrobiłem i po sprawie.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F napisał(a):jeżeli pilot jest sprawny to skieruj diodę nadajnika w pilocie w kierunku obiektywu aparatu w komórce i zobacz czy komórka widzi pulsujące światło pilota.
Ciekawy sposób, a właśnie się zastanawiałem jak to sprawdzić czy działa okazuje się, że jest sprawny. Dzięki za info.
Niestety w tym tygodniu jestem bez auta i nie mam możliwości sprawdzenia czy z resztą osprzętu wszystko jest ok. Skoro pilot jest sprawny, bo wysyła jakiś sygnał, to co może być powodem, że centralny z pilota jednak nie działa?
Udało się, działa
Do programowania użyłem opisu z forum, niestety nie mogę teraz znaleźć tego postu, ale opiszę co trzeba zrobić po kolei:
1. Wsiąść do samochodu od strony kierowcy.
2. Otworzyć drzwi kierowcy.
3. Przycisnąć na krótko przycisk centralnego zamka (przy klamce) – powinien odbić, bo drzwi są otwarte.
4. Przekręcić kluczyk do pozycji on i z powrotem do off z wyjęciem kluczyka ze stacyjki – czynność powtórzyć 3x.
5. Zamknąć i otworzyć drzwi – też 3x. Samochód powinien dać znać (albo "piknie" albo zadziała central).
6. 2x przycisnąć jakikolwiek przycisk na pilocie. Jak pilot działa to samochód znów da znać.
7. Po kilku sekundach samochód znowu da sygnał o zakończeniu programowania przez kilka "piknięć" centralą.
Zauważyłem, że u mnie w punkcie 5. samochód nie dał znać, ale wykonywałem dalej opisane czynności. Po wszystkim się trochę rozczarowałem bo pilot nadal nie działał. Zrezygnowany otworzyłem drzwi i usłyszałem sygnał, taki sam jak przy włączonych światłach gdy otwieram drzwi, sprawdziłem światła były wyłączone i tutaj pojawiła się iskierka nadziei Zamknąłem drzwi skierowałem pilota w stronę samochodu i eureka, wszystko działa
Jest jeszcze tylko mały problem: jak pisali koledzy Leszek i gregorius 323 F zasięg jest fatalny. Nie działa mi też mrugnięcie światłami lub sygnał przy zamykaniu i otwieraniu z pilota, nie wiem czy ten typ tak ma czy to u mnie coś jeszcze jest nie tak jak być powinno?
Do programowania użyłem opisu z forum, niestety nie mogę teraz znaleźć tego postu, ale opiszę co trzeba zrobić po kolei:
1. Wsiąść do samochodu od strony kierowcy.
2. Otworzyć drzwi kierowcy.
3. Przycisnąć na krótko przycisk centralnego zamka (przy klamce) – powinien odbić, bo drzwi są otwarte.
4. Przekręcić kluczyk do pozycji on i z powrotem do off z wyjęciem kluczyka ze stacyjki – czynność powtórzyć 3x.
5. Zamknąć i otworzyć drzwi – też 3x. Samochód powinien dać znać (albo "piknie" albo zadziała central).
6. 2x przycisnąć jakikolwiek przycisk na pilocie. Jak pilot działa to samochód znów da znać.
7. Po kilku sekundach samochód znowu da sygnał o zakończeniu programowania przez kilka "piknięć" centralą.
Zauważyłem, że u mnie w punkcie 5. samochód nie dał znać, ale wykonywałem dalej opisane czynności. Po wszystkim się trochę rozczarowałem bo pilot nadal nie działał. Zrezygnowany otworzyłem drzwi i usłyszałem sygnał, taki sam jak przy włączonych światłach gdy otwieram drzwi, sprawdziłem światła były wyłączone i tutaj pojawiła się iskierka nadziei Zamknąłem drzwi skierowałem pilota w stronę samochodu i eureka, wszystko działa
Jest jeszcze tylko mały problem: jak pisali koledzy Leszek i gregorius 323 F zasięg jest fatalny. Nie działa mi też mrugnięcie światłami lub sygnał przy zamykaniu i otwieraniu z pilota, nie wiem czy ten typ tak ma czy to u mnie coś jeszcze jest nie tak jak być powinno?
przemol80 napisał(a):Udało się, działa
Do programowania użyłem opisu z forum, niestety nie mogę teraz znaleźć tego postu, ale opiszę co trzeba zrobić po kolei:
1. Wsiąść do samochodu od strony kierowcy.
2. Otworzyć drzwi kierowcy.
3. Przycisnąć na krótko przycisk centralnego zamka (przy klamce) – powinien odbić, bo drzwi są otwarte.
4. Przekręcić kluczyk do pozycji on i z powrotem do off z wyjęciem kluczyka ze stacyjki – czynność powtórzyć 3x.
5. Zamknąć i otworzyć drzwi – też 3x. Samochód powinien dać znać (albo "piknie" albo zadziała central).
6. 2x przycisnąć jakikolwiek przycisk na pilocie. Jak pilot działa to samochód znów da znać.
7. Po kilku sekundach samochód znowu da sygnał o zakończeniu programowania przez kilka "piknięć" centralą.
Zauważyłem, że u mnie w punkcie 5. samochód nie dał znać, ale wykonywałem dalej opisane czynności. Po wszystkim się trochę rozczarowałem bo pilot nadal nie działał. Zrezygnowany otworzyłem drzwi i usłyszałem sygnał, taki sam jak przy włączonych światłach gdy otwieram drzwi, sprawdziłem światła były wyłączone i tutaj pojawiła się iskierka nadziei Zamknąłem drzwi skierowałem pilota w stronę samochodu i eureka, wszystko działa
Jest jeszcze tylko mały problem: jak pisali koledzy Leszek i gregorius 323 F zasięg jest fatalny. Nie działa mi też mrugnięcie światłami lub sygnał przy zamykaniu i otwieraniu z pilota, nie wiem czy ten typ tak ma czy to u mnie coś jeszcze jest nie tak jak być powinno?
Próbowałem przed chwilą dokładnie tak jak napisałeś i nic :/
Przy 3 kroku przycisk na otwartych drzwiach nie odbił, a zdaje mi się, że kiedyś odbijał
Czy w ogóle mój pilot jest oryginalny z Mazdy czy jakiś dojcz sobie założył jakąś podróbę? Oto zdjęcie (marna jakość bo z telefonu ;]): http://yfrog.com/hqzdjcie008myj
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości