Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Andrzej414 » 3 gru 2016, 21:57

No rozbierz boczek drzwi pasażera. Rzecz niemalże pewna, że tam leży przyczyna. Być może zamek został w jakiejś dziwnej pozycji...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Nieuk0192 » 10 lut 2017, 21:09

Wałkuje ten temat i nie mogę ogarnąć :D No ale z elektroniki to ja jestem kompletnym osłem :D Kabli żadnych się nie ucina? Tylko trzeba pozbyć sie kawałka izolacji z kabelka, dolutować kabel, żeby wyszedl taki trójnik i zaizolować? No i czy nie prościej byłoby kierunki podłączyć z przycisku awaryjnych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 20:29
Posty: 69 (13/0)
Skąd: Białystok
Auto: Była –> Mazda 323F BA 1.5 1995r
Jest –> Mazda 323F BA 1.5 LPG 1998r

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lut 2017, 17:39

Dobrze myślisz ale pamiętaj, że masz auto poliftowe a tam sterowanie CZ jest ciut inne niż we wcześniejszych modelach.
Jest to opisane w tym temacie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Nieuk0192 » 11 lut 2017, 22:49

Ogarnąłem dzisiaj centralny zamek z pilota, roboty nie tak dużo, więcej kombinowania którędy kabel puścić, skąd wziąć plus, skąd masę, i takie tam :) No i sporo niewygodnych pozycji przy lutowaniu itd :D
Centralny zamek z pilota podłączyłem pod oryginalną kostkę od centarala,
kierunkowskazy pod przekaźnik kierunkowskazów.
Centralka z pilota: plus pod kostkę ori zamka centralnego, masę pod śrubką uchwytu trzymającą jakąś kostkę obok kostki ori centralnego :)
Przy okazji odmrożenia stóp podłączyłem sobie termometr wewnętrzny i zewnętrzny z zegarkiem + dioda doświetlająca. Wyszło spoko, wszystko działa, jakby ktoś potrzebował pomocy, to ja chętnie pomogę (Fka BA z '98roku). <serduszka>
Załączniki
C360_2017-02-11-21-11-53.jpg
centralka z pilota
C360_2017-02-11-21-13-24.jpg
kabelki od kierunków do przekaźnika kierunkowskazów
C360_2017-02-11-21-12-35.jpg
termometr :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 20:29
Posty: 69 (13/0)
Skąd: Białystok
Auto: Była –> Mazda 323F BA 1.5 1995r
Jest –> Mazda 323F BA 1.5 LPG 1998r

Postprzez MaxonStudio » 12 maja 2017, 13:46

Mam BX50S i nie zamyka drzwi kierowcy Mazda 323f BA pomocy
Początkujący
 
Od: 21 lis 2016, 13:34
Posty: 17
Skąd: Szreńsk
Auto: Mazda 323F

Postprzez Andrzej414 » 12 maja 2017, 14:33

Założyłeś to sam czy już było?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez MaDin » 22 cze 2017, 14:21

Witam. Założyłem u siebie uniwersalny centralny zamek carprotect bx 10. Wszystko działało oki tz. zamykał i otwierał centralny bez problemu i oczywiście plus kierunki przy otwieraniu i zamykaniu. Ale po pewnym czasie centralny sam zaczął zamykać i otwierać aż w końcu dziś w ogóle nie zaskoczył i musiałem otwierać rano manualnie kluczykiem. Otwieranie kluczykiem od strony kierowcy i pasażera bez problemu. Pozwoliłem sobie zrobić parę fotek i jeśli ktoś może zerknąć czy nie popełniłem jakiegoś błędu i mi go wskazać będę wdzięczny. Myślę, że powinienem dać diody minimum 5A (chociaż na tych 1A kierunki działały podczas otwierania i zamykania) i druga rzecz chyba powinienem pociągnąć zasilanie bezpośrednio z akumulatora a nie z centralki no i chyba masę również z akumulatora. Proszę o podpowiedź co zrobiłem nie tak. PS. kolega Marek doradził 5A i to moje przeoczenie te diody 1A.

Dopisano 22 cze 2017, 21:14:

Dziś sprawdziłem tą centralkę door – look imasen w madzi. Miernik pokazał że na zasilaniu (kabel czerwony od sterownika) jest cały czas napięcie +12V i na kabelkach białym i biało-czarnym od zamknij-otwórz również jest +12V.(nie wiem czy tak powinno być :( ) Panowie czy ta centralka się spaliła i muszę kupić nową czy też sterownik bx 10 spaliłem. Dodam jeszcze że dziś sterownik sam załączał mi mrygać awaryjnymi jak otworzyłem madzie z kluczyka. Przestało gdy przekręciłem kluczyk w stacyjce. Nic też nie dało odpięcie zasilania (myślałem że w ten sposób zresetuję sterownik i zakoduję od nowa piloty) ale dalej piloty nie reagują na sterownik. Kupiłem dziś diody 6A i mam pytanie czy jak podepnę tak samo sterownik ale z diodami 6A wszystko zacznie działać jak na początku. :( Pomóżcie.
Załączniki
20170617_011624.jpg
Mój sterownik centralnego bx 10. Za schowkiem od strony pasażera.
20170617_011632.jpg
Tak położyłem przewody od sterownika bx.
20170617_011637.jpg
Tak położyłem przewody od sterownika bx.
20170617_011644.jpg
Tak położyłem przewody od sterownika bx.
20170617_011644.jpg
Tu się wpiąłem. Centralka ori od strony pasażera u dołu prawa strona. Czarny kolor – jest to chyba ori centralka zamków.
20170617_011654.jpg
Tu się wpiąłem. Czarny kolor – jest to chyba ori centralka zamków.
20170617_011710.jpg
Tu się wpiąłem. Czarny kolor – jest to chyba ori centralka zamków.
20170617_011718.jpg
Tu się wpiąłem. Czarny kolor – jest to chyba ori centralka zamków. Biało-czarny ze sterownika do zielono-czerwonego w centralce, biały ze sterownika do zielono-białego w centralce (jest to otwieranie i zamykanie – sygnał), czerwony zasilanie ze sterownika wpiąłem do biało-zielonego w centralce +12V (i tego właśnie nie jestem pewien).
20170617_011804.jpg
Tu w to ori złącze masy się podpiąłem.
20170617_011750.jpg
Tu wpiąłem masę. Czarny i żółte obydwa przewody od sterownika.
20170617_011902.jpg
W brązowy ze sterownika podłączyłem dwie diody złączone anodami a katody odpowiednio rozgałęziłem na lewy i prawy obwód kierunków. Dałem diody 1A ale chyba powinienem dać min. 5A
20170617_013320.jpg
Tu podłączyłem dwa obwody kierunków (do zielono-białego i zielono-czarnego) Jest to chyba przekaźnik awaryjnych (u dołu na lewo pod kierownicą)
20170617_013635.jpg
To zdjęcie powinno być w pionie (obrót w prawo).
20170617_013639.jpg
To zdjęcie powinno być w pionie (obrót w prawo).
20170617_013646.jpg
To zdjęcie powinno być w pionie (obrót w prawo).
Początkujący
 
Od: 26 maja 2017, 22:15
Posty: 16
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA, 1,5l, 16/DOHC, (65 kW – 88KM), 132 Nm, Z5, 96r.

Postprzez MaDin » 23 cze 2017, 16:59

Witam. A więc nic z tego <płacze> ; podłączyłem jeszcze raz sterownik ale tym razem z diodami 6A. Nadal piloty nie działają. Sterownik cyka gdy chce kodować pilota ale mimo to pilot potem nie reaguje. Może ktoś mi pomóc? Podpowiedzieć czy gdzieś jest problem w aucie czy muszę kupić drugi sterownik carprotect bx 10. Jeszcze raz napiszę, że gdy mierze miernikiem na kostce od centralki na biało-zielonym mam +12V na zielono-czerwonym i zielono-białym (te od sygnału otwórz/zamknij) też jest +12V. No i jeszcze gdy sprawdzam kontrolką z lampką podłączoną do masy to sygnał idzie i autko wtedy zamyka i otwiera w zależności czy kontrolką dotykam zielono-czerwonego czy zielono-białego. Kluczykiem od kierowcy i od pasażera mogę otwierać i zamykać bez problemu. Tylko bagażnika kluczykiem nie mogę ale chyba to wina zamka bo kluczyk nie wchodzi do końca a boję się go złamać. Z tego co czytałem wcześniejsze posty tego wątku to podłączyłem identycznie jak adik3101 z tym że jeszcze dodałem kierunki z diodami (na początku 1A potem zamieniłem na 6A). Pomóżcie :(
Początkujący
 
Od: 26 maja 2017, 22:15
Posty: 16
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA, 1,5l, 16/DOHC, (65 kW – 88KM), 132 Nm, Z5, 96r.

Postprzez Andrzej414 » 23 cze 2017, 17:45

Bardziej obstawiam na zepsuty sterownik bx niż na oryginalny mazdy. A najlepiej odłączyc ten sterownik i sprawdzić jego działanie miernikiem na tak zwanym 'stole'.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 24 cze 2017, 08:02

Dotykając "kontrolką" do wejść oryginalnej centralki uzyskujesz zamykanie i otwieranie zamków.
Jest to dobry objaw bo sterownik jest sprawny a te wejścia są sterowane "masą".
Problem masz z tym dołożonym sterownikiem.
Sprawdź czy w momencie wywołania funkcji zamykania lub otwierania wyjścia na sterownik CZ faktycznie są łączone w tym momencie z masą.
Może najzwyczajniej jakiś kabelek nie łączy?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez clickers71 » 20 lip 2017, 22:20

Witam, mam mały problem.
obiektem jest mazda 323 s 1996.
Kupiłem ją i dostałem jednego pilota który nie działał.
Poczytałem o programowaniu pilota, idąc za wskazówkami..
Wciśnięcie zamka, kręcenie stacyjką, zamykanie i otwieranie drzwi udało mi się go zakodować.
No, ale pilot raz otwierał raz nie... Dostałem od znajomego nowy pilot do mazdy którą oddał na złom.
No i tu jest problem, jakieś kilka mc temu ta procedura działała, nagle przestała.
Po całej procedurze auto nie rygluje i otwiera drzwi, bo było znakiem do programowania pilota przez podwójne wciśnięcie go. Więc nawet nie mogę spróbować zakodować nowego, centalka działa z kluczyka jak i ze starego pilota(jak złapie)... i nie wiem co z tym fantem zrobić. Jakieś pomysły?:(
Początkujący
 
Od: 26 mar 2017, 18:12
Posty: 5
Auto: mazda 323s 1.5 16v 1996

Postprzez Andrzej414 » 22 lip 2017, 18:11

Pomysł taki by spróbować zregenerować stary pilot. Być może to tylko wina nie łączących przycisków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Drain » 5 sie 2017, 13:34

Witam.
Mam 323F Ba przedlifta.
Podczas próby podłączenia sterownika uniwersalnego do oryginalnego upaliłem diodę na wejściu zasilania w oryginalnym sterowniku.
Czy mogę go pominąć?
Podłączyć zasilanie, masę otwieranie i zamykanie pod te przewody które dochodzą do oryginalnego sterownika a wyjście na siłowniki też bezpośrednio z uniwersalnej centralki.
Tylko które przewody odpowiadają za masę i zasilanie siłowników?

Daniel
Drain
 

Postprzez bizzy » 6 paź 2017, 11:02

Mam następujący problem. Otwierając auto kluczykiem ze strony kierowcy, często centralny nie działa, bądź działa z opóźnieniem. Przy zamykaniu występują podobne objawy. Wykonując te same czynności w drzwiach pasażera wszystko działa bez zastrzeżeń. Co począć dalej, jak to sprawdzić, gdzie szukać przyczyny?
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 14:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez Andrzej414 » 6 paź 2017, 14:15

Przyczyny należy szukać w zaśniedziałych stykach wewnątrz siłownika zamka w drzwiach kierowcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez bizzy » 15 paź 2017, 15:56

Zdjąłem boczek, ale nie bardzo wiem gdzie się te styczniki mieszczą i jak rozebrać to ustrojstwo.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 14:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez Andrzej414 » 15 paź 2017, 16:03

Cały siłownik znajduje się wewnątrz drzwi przy zamku (tym zamku na dole, który jest przykręcony na trzy śruby z boku drzwi). Od niego idą przewody. Trzeba go odkręcić od zamka i odczepić od niego cięgna (te stalowe pręty). Najprościej jest odczepić cięgna od klamki zewnętrznej, klamki wewnętrznej, rygla wewnętrznego i zewnętrznego a następni odkręcić te trzy śruby trzymające zamek i wyjąc wszystko na wierzch.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez przemol80 » 31 paź 2017, 17:39

Witam wszystkich. Kilka dni temu centralny przestał mi zamykać lewe tylne drzwi – i z pilota i manualnie jest to samo, tylne lewe się nie zamykają ani też nie otwierają i muszę to robić ręcznie. Co dziwne gdy drzwi są otwarte (tylne lewe) i zamykam z pilota to widzę, że zamykacz się obraca i wraca do pozycji wyjściowej a przy zamkniętych drzwiach jest nieruchomy. Co może być przyczyną bo nawet nie wiem gdzie mam zacząć szukać?
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 14:15
Posty: 70 (8/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 31 paź 2017, 20:46

Zdejmij na początek boczek i zobacz jak to działa – nic innego więcej bez tego nie wywróżysz
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Damian091 » 26 lis 2017, 19:11

Witam, posiadam Mazde 323f ba i mam problem z centralnym zamkiem. Wygląda on następująco: jak chcę zamknąć auto z pilota to muszę najpierw włączyć zapłon i na wlaczonym zaplonie wcisnąć guzik od zamykania, dodam że te czynnośc muszę zrobić od strony pasażera w przeciwnym wypadku samochodod sie nie zamknie. Ktoś coś? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 lis 2017, 16:25
Posty: 15
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323f ba, silnik Z5, rok prod. 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323