Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez C-Fan » 6 lip 2014, 11:49

Mam podobny problem do styku 122. W niskich temperaturach zamek centralny działa bez zarzutu. W wyższych przy zamykaniu lub otwieraniu drzwi kierowcy lub pasażera, centralny nie działa. Z kolei otwieranie z centralnego zamka działa bez zarzutu, gdy otwieram zamkiem od bagażnika (nie wiem jak wy macie w swoich Mazdach, ale u mnie centralny działa z każdego zamka, tzn. kierowcy, pasażera i bagażnika).

Myślicie, że wymiana przekaźnika pomoże? Mam też zamiar podłączyć sterowanie centralnym zamkiem z pilota (o ile uporam się z problemem nie zawsze działającego centralnego zamka), podpięcie pod przekaźnik w drzwiach pasażera jest wg was najodpowiedniejsze?
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:45
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lip 2014, 09:30

C-Fan napisał(a):Mam też zamiar podłączyć sterowanie centralnym zamkiem z pilota ..... podpięcie pod przekaźnik w drzwiach pasażera jest wg was najodpowiedniejsze

A nie lepiej bezpośrednio wpiąć się na przekaźnik od centralnego jak to większość osób robi?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez C-Fan » 11 lip 2014, 20:35

Kupiłem sterownik na pilota do centralnego zamka. Podpiąłem go tak jak pokazano we wcześniejszej wiadomości <Tak to zrobiłem>.

Robiłem końcówki kabli na konektorach. Następnie wpinałem się w odpowiednie miejsca w kostce podpiętej do przekaźnika Mazdy. Coś poszło nie tak i działa mi tylko otwieranie drzwi. Nie działa mi zamykanie – nawet z kluczyka. Bezpiecznik 30A od centralnego jest OK. Z kolei bezpiecznik 10A, który jest przy nowym sterowniku od pilota od zamykania – jest przepalony. Po wymianie bezpiecznika 10A nadal nie działa.

Co może być przyczyną?

EDIT:
Z nerwów poszedłem i jeszcze raz podpiąłem sterowanie z pilota do przekaźnika. O dziwo teraz działa otwieranie i zamykanie z pilota. Natomiast nadal nie działa mi zamykanie z kluczyka. Co jest przyczyną tak dziwnych objawów.

EDIT 2:
Zauważyłem, że po poruszaniu kablami raz działa otwieranie i zamykanie z pilota. Innym razem działa zamykanie z pilota i otwieranie z drzwi. Dziwne te objawy. Dodam, że zakładam sterowanie z pilota bo wcześniej miałem problemy z centralnym zamkiem, tzn. czasami działało mi otwieranie tylko z zamka bagażnika. Raz działało z drzwi pasażera, a raz nie. Czyżby to przekaźnik do cetralnego był do wymiany?
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:45
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lip 2014, 21:37

Wygląda na to, że masz jakiś niekontakt.
Może nawet na samym przekaźniku.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez C-Fan » 11 lip 2014, 22:05

Marek 161BD081 napisał(a):Może nawet na samym przekaźniku.


Czyli sugerujesz zakup nowego przekaźnika? W sumie wyciągłem go z obudowy, gdy nic totalnie nie działało i po włożeniu spowrotem coś ruszyło.

A co sądzisz o podpięciu opornika 1 kOhm między przewodami masy od sterownika na pilota, a przekaźnikiem od centralki?
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:45
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lip 2014, 22:28

Auto (i zarazem sterownik) masz z przed liftu więc masz pełne sterowanie masą. Dlatego nie masz potrzeby używania dodatkowego opornika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez C-Fan » 12 lip 2014, 13:40

Dzięki za wszystkie rady w tym wątku. Pilot działa w mojej Mazdzi razem z migaczami. Nie działa mi zamykanie z kluczyka (tylko otwieranie), ale po co mi to skoro mam pilota? :D

Ciekawi mnie tylko, czy nic się nie stanie jak będę miał włączone awaryjne i otworzę lub zamknę dzrzwi z pilota?
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:45
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lip 2014, 17:13

Awaryjne i centralny nie powinny się "gryźć".
Z żadnego zamka nie działa zamykanie centralnego?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez C-Fan » 13 lip 2014, 00:02

Nie działa zamykanie z żadnego zamka. Mnie od dawna centralny działał jak chce. Przed podpięciem sterowania z pilota, zamykanie działało z bagażnika i z drzwi pasażera, a od strony kierowcy raz tak, a raz nie.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:45
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lip 2014, 10:05

Wychodzi na to, że jest gdzieś problem z połączeniami lub samymi wył. w zamkach.
Przekręcając kluczem w zamku powinieneś zaobserwować na przekaźniku centralnego łączenie się tych przewodów sterujących z masą.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez C-Fan » 13 lip 2014, 13:40

Podpiąłem się miernikiem do połączenia w kostce do przekaźnika (IMASEN). Kostka została odpięta od przekaźnika, po czym wykorzystałem miernik i napięcia w kostce są następujące:
Nr 1. Między (+) a (–) 12.5V – czyli OK.
Nr 2. Między (+) a (otwieranie) 0V
Nr 3. Między (+) a (zamykanie) 11.8V
Nr 4. Między (–) a (zamykanie) 0V

Przy otwieraniu na parze kabli nr 2 jest skok napięcia i drzwi otwierają się. Przy zamykaniu napięcie na zamykaniu zmienia się o około 0.3 – 0.4 V (o ile dobrze pamiętam, to spada o taką wartość na ułamek sekundy).

Jestem wpięty sterowaniem pilota właśnie w kostkę od przekaźnika za pomocą konektorów. Nie podoba mi się to napięcie 11.8V Odpinałem konektory od pilota, żeby sprawdzić, czy problem będzie nadal występował i ...występuje nadal. Ruszałem kablami z wpiętym miernikiem jak przy nr 3 i napięcie 11.8V utrzymuje się cały czas.

Na początku jak wpinałem się ze sterowaniem pilota, to spalił mi się bezpiecznik 10A, który jest na kablu zamykania od sterowania pilotem.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:45
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lip 2014, 23:34

Nie podoba mi się to:

...
Nr 3. Między (+) a (zamykanie) 11.8V ...


Musi być tak samo jak na nr. 2
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez C-Fan » 14 lip 2014, 07:34

Też mi się to nie podoba. Wychodzi na to, że na kabel do zamknięcia dochodzi masa. To by wyjaśniało dlaczego przed założeniem centralki miałem problemy z działaniem centralnego.

Jakimś sposobem z pilota zamykanie działa bez zarzutu, a z kluczyka nie. Pewnie musiałbym sprawdzić kable od zamykania w drzwiach. Na razie dam sobie może jednak spokój. Ważne, że póki co działa pilota, a on jest o wiele wygodniejszy.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:45
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5

Postprzez masterbajt » 31 lip 2014, 21:19

Witam, zna ktoś może lekarstwo na niezamykające się przednie drzwi po użyciu przycisku Door Lock? Drzwi z przodu zamykają się tylko te przy których zostaje użyty kluczyk, drugie przednie pozostają otwarte. Zaznaczam, że z tyłu jest wszystko ok.

Dopisano 31 lip 2014, 22:19:

Nikt nie wie gdzie jest przekaźnik lub sterownik od "centralnego zamka"?

Celowo nie edytowałem postu.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez Marek 161BD081 » 1 sie 2014, 08:33

masterbajt – możesz mieć uszkodzony siłownik bądź kable do niego.
Bez zdjęcia boczku i pomierzenia miernikiem nic więcej nie da się wywróżyć.
Przekaźnik od centralnego jest przy słupku przednich drzwi pasażera – było o tym wspominane nie raz.

Temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę korzystać na przyszłość z wyszukiwarki.

masterbajt napisał(a):Celowo nie edytowałem postu.

Edycję postu za ciebie zrobił skrypt na Forum – po prostu nie da się dopisać drugiego postu do istniejącego w tak krótkim okresie czasu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kamil_sek » 12 wrz 2014, 09:32

Witam,
Chciałem zapytać czy da się przerobić centralny zamek, który działa na kluczyk (po otwarciu jednego zamka otwierają się wszystkie) tak aby był na pilot?
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/sterownik-zamka-centralnego-pilot-metal-migacze-i4538734623.html
Nie potrzebne mi podłączenie podnoszenia szyb, czy kierunków, ale jak by było to wiadomo że nie przeszkadza :D Jak to zrobić? Czy uniwersalna centralka będzie pasowała?
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2014, 10:26
Posty: 1
Auto: Mazda 323F BA Z5 11R 95'

Postprzez Marek 161BD081 » 15 wrz 2014, 10:04

kamil_sek – temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji.
Odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz podczas lektury tego tematu.
Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.

PS. uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez oaieuy » 29 wrz 2014, 06:41

Witam.

Proszę o sugestię, gdzie szukać usterki. Mam oryginalny centralny zamek na pilota. Niestety od pewnego czasu rzadko kiedy działa. Nie reaguje na pilot, ani otwieranie kluczykiem, ani przełącznikiem w drzwiach. Tzn. otwierają się tylko te drzwi które otworzę kluczykiem lub przyciskiem. Kiedy centralny działa, działa też piszczenie ostrzegające o włączonych światłach. Kiedy Centralny nie działa – nie działa też piszczenie ostrzegające o włączonych światłach.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 13:24
Posty: 5
Skąd: Racibórz
Auto: 323F BA 1.5 Z5 '96

Postprzez Marek 161BD081 » 29 wrz 2014, 07:16

Z tym piszczeniem to może odpowiedzialną sprawą być wyłącznik oświetlania w drzwiach kierowcy.
Powodów dla którego nie chce działać centralny zamek to może być wiele.
Zamykanie/otwieranie działa tak samo na drzwiach przednich lewych i prawych?

Uzupełnij tez proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 29 wrz 2014, 19:29

Marek ma racje może to być krańcówka drzwi bo jeśli z niej nie ma właściwego sygnału to centralny nie zamknie drzwi to samo z piszczeniem które uaktywnia się własnie krańcówką drzwiową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323