Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dziubek » 20 lut 2007, 15:20

Czesc

Po pierwsze czy masz u ciebie centralny zamek i jesli tak to w jakiej opcji – czy zamykajac kluczykiem drzwi pasazera zamykasz cale auto czy moze drzwi kierowcy pozostaja niezamkniete. Jesli masz pierwsza opcje wystarczy radiowy sterownik zamka centralnego(cena od 55zl w gore). Jesli jest ta druga opcja sciagnij boczek z drzwi kierowcy i sprawdz czy masz silownik i czy jest podlaczony jesli nie ma musisz dolozyc wtedy silownik koszt jakies 10zl i podlaczyc sterownik i wsio powinno smigac.

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 01:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez KiRi » 20 lut 2007, 16:42

wvx, tak jak napisał dziubek – jeśli masz centralny na kluczyk, to kup jakikolwiek sterownik wystawiający masę, np. taki jak ten do którego podałem link nieco wyżej (polecam – 65 zł, dostawa na drugi dzień, elegancki kontakt... w dodatku zamawiałem to poza allegro bo nie mam aktywacji konta, i nie było najmniejszych problemów. Do tego urządzenie może obsłużyć do 6 kanałów, więc gdy się ociepli montuję siłownik w bagażniku i robię domykanie elektrycznych szybek).

Podpiąłem się pod centralkę – jest pod plastikami przy nogach pasażera. Osobno podpiąłem zasilanie +12, a potem przewód zamykania ze sterownika zmostkowałem z zielono-białym, a otwierania z zielono-czerwonym. Otwieranie i zamykanie idzie zwykłą masą, żadne dodatkowe oporniki ani przekaźniki nie były potrzebne. Dodatkowo ze sterownika można podpiąć żółty kabel do +12 stacyjki, ale tego nie robiłem, bo nie planuję podłączania odcięcia pompy paliwa. Kupujesz więc jedynie sterownik, bez żadnego dodatkowego osprzętu.

Jeśli chodzi o kierunkowskazy, to jest to pomarańczowy przewód ze sterownika (o ile zakupisz ten sam co ja). Pociągnąłem kabel wzdłuż całej deski rozdzielczej, ale jej nie rozbierałem – podwiesiłem go w paru miejscach i jest ładnie schowany. Centralka kierunkowskazów jest w okolicy skrzynki bezpieczników, pod licznikiem. Widać ją od dołu – ma napis flasher. U mnie było to szare pudełko – pomocne może być lusterko, wtedy ładnie wszystko widać. Wpiąłem się z przewodem do wejścia awaryjnych, dzięki temu nie potrzeba żadnych przekaźników ani nic tego typu – podłączasz przewód i po kłopocie:

Kod: Zaznacz cały
O  O      ^
O  X      |
O  O    PRZÓD
O  O    AUTA


To co starałem się narysować powyżej to widok podłączenia przewodów do migacza – jest to widok od spodu, podłączyłem się tam, gdzie jest zaznaczony "X".

Przy okazji – moja centralka w samochodzie była nieco inna niż pokazane na zdjęciach w moim temacie, więc być może oznaczenia przewodów itp. mogą się u nas różnić. Wszystkie interesujące Cię sygnały są jednak sterowane masą – oznacza to, że jeżeli zewrzesz te przewody do masy, to powinny zadziałać...

Gdy zobaczyłem, że moja centralka jest inna (przynajmniej z wyglądu) od tych które widziałem na zdjęciach na tym forum, na wszelki wypadek zrobiłem zdjęcia. Po pracy postaram się je tu wstawić, może da się na nich co nieco opisać. Postaram się też zrobić zdjęcie kostki od kierunkowskazów, to też spróbuję oznaczyć gniazdo do którego się wpiąłem.

Życzę powodzenia, pochwal się wynikami :)
Ostatnio edytowano 11 maja 2008, 21:50 przez KiRi, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 15:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez KiRi » 20 lut 2007, 16:47

PS.: wvx, to co pisze dziubek o siłowniku w drzwiach można łatwo sprawdzić – oczywiście mówimy o sytuacji gdy masz centralny na kluczyk. Zostaw jakieś drzwi otwarte, i zamknij skobel w drzwiach kierowcy. Powinny zamknąć się wszystkie drzwi, a chwilę później otworzyć. Jeżeli tak się dzieje, to znaczy że wszystkie siłowniki są na miejscu i nie problemu, nie musisz wcale ruszać boczków drzwi przy montażu sterownika.

Przy okazji, to opisane wyżej otwieranie drzwi to pewna forma "idiotoodporności' tego samochodu – nie zatrzaśniesz drzwi z kluczykiem w środku. Ale problem jest w sytuacji, gdy, tak jak u mnie, miałem na wyjeździe zapchany zamek w drzwiach kierowcy – ładne patenty trzeba stosować żeby zamknąć samochód :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 15:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez wvx » 20 lut 2007, 18:42

Mam centralny zamek, otwierany z kluczyka. Sprawdziłem siłownik w drzwiach kierowcy, na szczescie mam takowy :D
Właśnie kupiłem taki sam sterownik jak Twój. Jak uda mi sie już zamontowac wszystko to napisze. Dzieki za pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 15:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez KiRi » 20 lut 2007, 20:58

Kilka zdjęć:

1) Sterownik:

Obrazek

Obrazek

Za otwieranie/zamykanie drzwi odpowiadają przewody z drugiej pary – który kolor odpowiada za jaką funkcję jest opisane nieco wyżej. Do tego trzeba mieć zasilanie +12V – ja pobrałem je z pierwszej pary przewodów (od strony napisów na obudowie – czarny i biało-zielony).

2) Kierunkowskazy:

Obrazek

Obrazek




Edit: update serwera z fotkami...
Ostatnio edytowano 3 sty 2014, 17:56 przez KiRi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 15:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez wvx » 25 lut 2007, 18:34

juz mam sterownik, zaraz zabieram sie za robote. Mam jeszcze tylko pytanie jak dokladnie wyglada podlaczenie zasilania. Który kabelek z którym mam połaczyc <jelen>
A centralke mam identyczna jak KiRi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 15:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 26 lut 2007, 15:53

wszytko dziala jak trza, wielkie dzieki za pomoc <uklon>
w przyszłosci chciałbym podłaczyc to tego sterownika domykanie szyb elektrycznych, jak ktos wie jak to sie je to bym prosil o jakies wskazowki, bo jak juz pisalem wczesniej jestem noga z elektroniki :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 15:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez PrzemO_323F » 25 cze 2007, 19:09

Witam, pozwólcie ze podepne troszke inny problem. Mam w mojej Mazdzi alarm i centralny zamek sterowane z pilota.Problem w tym ze niedawno, cos mi padlo, a mianowicie przestalo dzialac otwieranie/zamykanie centralnego zamka z pilota, alarm natomiast wciaz dziala i mozna go wlaczyc/wylaczyc z pilota, jak predzej. Jaki element tego calego ukladu mogl sie "obrazic"? jeden znajomy cos wspominal ze to moze byc przekaznik. jesli tak to gdzie moge ten element w aucie znalezc? i czy ktos orientuje sie ile ewentualnie kosztuje nowy do 323F(BA)– o ile to jest w ogole uogolniony typ dla modelu BA.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2007, 16:58
Posty: 11
Skąd: Bolszewo
Auto: Mazda 323F 1.5 '97

Postprzez wvx » 25 cze 2007, 19:52

mi tak sie czasami działo, ale dlatego ze nienajlepiej połaczylem kabelki od sterownika z Allegro do sterownika centrala. A skoro Ty masz alarm i nie montowales go sam to raczej problem jest w czyms innym :| U mnie wystarczyło wykonac ponownie, tyle że dokladniej polaczenie tych kabelków...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 15:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Tasior » 1 sie 2007, 20:52

A ja mam tym razem innym problem :( Po ostatnich probach zalozenia do mojego auta alarmu juz nie wytrzymalem i kazalem go wymontowac bo wszystko sie walilo!!!! teraz bez biego jest juz lepiej, ale za to jest problem, nie dziala przycisk LOCK DOOR w drzwiach kierowcy, tzn czesciej otwiera niz zamyka centralny. No i kolejny problem to taki, ze teraz zeby zamknac centralny od srodka to musze miec szczescie!!! Glownie zamyka sie nie tym przyciskiem a przez te reczna blokade znajdujaca sie w kazdych drzwiach. Ta po stronie kierowcy czesciej zalanca centralny i zamyka samochod niz ten przycisk, natomiast otwarcie to juz tylko tym przyciskiem.
Z kluczyka natomiast to dziala wszystko po stronie kierowcy ladnie, a od strony pasazera to dziala z kluczyyka tylko otwieranie zamków, zamykania centralnego po tamtej stronie nie ma :(
Co jest grane???? Czy ktos moglby doradzic co robic?? Bo chyba nie ma co skarzyc tych mechaników co spieprzyli wszystko???
Co moglo sie popsuc???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez cube8080 » 26 sie 2007, 14:04

Witam,

mam pytanie z innej beczki ale związane z tematem. Ostatnio chciałem sprawdzić czy nie zepsuł mi się centralny zamek w samochodzie bo wszystkie (2) trzeba otwierać z kluczyka. Po rozmontowaniu drzwi okazało się że nie mam go w ogóle. Zauważyłem natomiast, że znajdują się w nich luźne przewody z kostkami. Wyglądają jak przewody do sterowania siłownikami od centralnego.

Może mi ktoś powiedzieć czy spotkał się ktoś już z taką sytuacją i gdzie mam szukać drugiego końca tych przewodów – tych do centralki?
Początkujący
 
Od: 20 lis 2012, 22:34
Posty: 5
Skąd: Olecko / Olsztyn / Elbląg
Auto: Mazda 323 BJ 1.4 KAT 1998

Postprzez KiRi » 26 sie 2007, 21:04

Tasior, centralki o których mowa w tym temacie to zwykłe przekaźniki przetwarzające sygnał radiowy na elektryczny, i w ten sposób manipulujące sterownikiem centralnego zamka – docelowo nie są to centralki alarmowe. Możesz jednak szukać centralki alarmu, którą bez problemu wysterujesz centralny zamek – podejrzewam że zasada działania będzie taka sama. Odsyłam do działu 'elektronicznego' na tym forum.

Cube80, jeżeli chodzi Ci o drugie końce przewodów od strony centralki, to powinieneś mieć je gdzieś w okolicach obicia prawego boku przy nogach pasażera – patrz treść w tym wątku. Co do samych drzwi – jeśli nie masz tam siłowników, to raczej na wiele nie przyda Ci się sama centralka. W tej sytuacji polecam któryś z wielu dostępnych (np. na allegro) zestawów do samodzielnego przygotowania centralnego. Zawierają one siłowniki, odpowiednie przewody, przekaźniki itp. Przy jednym dłubaniu polecam od razu dokupienie dodatkowego małego siłownika i zabudowanie go w klapie bagażnika – mała rzecz, a cieszy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 15:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez Tasior » 29 sie 2007, 08:58

CZy moze ktos z Was mial problem z przyciskiem DOOR LOCK w drzwiach kierowcy??? jak podaczyc sie pod swiatla kierunkowskazów???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez marcin20022002 » 20 lis 2007, 18:30

Podłączyłem tak jak opisuje KIRI i nie działa ktoś może podpowiedzieć co dalej?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lut 2007, 18:15
Posty: 12
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 323f 1997 1.5

Postprzez KiRi » 20 lis 2007, 20:08

marcin20022002, daj jakieś informacje...

Podpiąłeś zasilanie całości? sprawdziłeś, czy pilot jest zaprogramowany (powinien być fabrycznie)? Czy jest jakaś reakcja na sygnał z pilota, czy po prostu nic się nie dzieje? Czy mimo to centralny fabryczny (ręczny) nadal działa?
Podepnij tylko zasilanie do centralki, mieszaj pilotem i sprawdzaj sygnały na wyjściu. Ewentualnie spróbuj ręcznie podawać sygnały na centralkę – może tam coś nie gra?

PS: doczytaj jeszcze dokładnie instrukcję, bo o ile pamiętam to w mojej centralce było coś napisane o sygnale odcięcia pompy paliwa i sygnale ze stacyjki. Niestety instrukcja w garażu, a na dworze zimno... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 15:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez marcin20022002 » 21 lis 2007, 11:52

Podpiąłem plus minus centralki i plus ze stacyjki i dwa przewody które mają sterować zamkiem, centralka alarmu działa słychać jak się załącza widać jak dioda miga, centralny z kluczyka działa, na wyjściu obu przewodów z alarmu do centralnego podawana jest masa w chwil załączenia chwila przerwy i dalej masa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lut 2007, 18:15
Posty: 12
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 323f 1997 1.5

Postprzez KiRi » 21 lis 2007, 17:13

marcin20022002 napisał(a):na wyjściu obu przewodów z alarmu do centralnego podawana jest masa w chwil załączenia chwila przerwy i dalej masa.


Czy na pewno masz centralkę która steruje sygnałem masowym? Pokaż jaką masz centralkę, może uda się coś wymyślić...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 15:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez marcin23 » 27 maja 2008, 13:07

witam,mam taki mały problem,chodzi o to że nie dziala mi zamek od strony kierowcy.kluczyk wchodzi ale nieda sie go przekręcić ani w lewo ani w prawo.a dzień wcześniej chodził;)mial ktoś taki przypadek?trzeba wymienić caly zamek czy da sie to jakoś naprawić?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2007, 13:17
Posty: 61
Skąd: wadowice
Auto: 323f ba z5 98.

Postprzez Malin » 27 maja 2008, 18:51

ja bym zdjol tapicerke z drzwi i zobaczyl co jest tego przyczyna ze sie blokuje ( schemat zdejmowania tapicerki z drzwi jest na forum), moze to jest jakas glupia sprawa i wystarczy jakis drucik poprawic.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2007, 19:31
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GD / 323f BA / 3 BK / MX-5 NC 2.5

Postprzez karolq » 27 maja 2008, 21:30

Może ci sie wkładka rozsypala :| czy tak czy tak trzeba rozebrac i zobaczyc co tam sie dzieje :]
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 15:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323