Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
Na razie zostawię tak jak jest , muszę zobaczyć w jakiej cenie dorwę używaną ori centralkę IMASEN-A .
Tak , źle podłączyłem i poszło zwarcie
Teraz mam centralny z pilota .
Z tego co mówił mi znajomy co zakładał , muszą być 2 centralki – jedna do sterowania z pilota (ta dokupiona) i jedna do sterowania z klucza ( ta ori IMASEN-a ) .
Mogę się mylić
Teraz tylko dokupię syrenkę , do pełni szczęścia.
Pozrawiam Łukasz.
Tak , źle podłączyłem i poszło zwarcie
Teraz mam centralny z pilota .
Z tego co mówił mi znajomy co zakładał , muszą być 2 centralki – jedna do sterowania z pilota (ta dokupiona) i jedna do sterowania z klucza ( ta ori IMASEN-a ) .
Mogę się mylić
Teraz tylko dokupię syrenkę , do pełni szczęścia.
Pozrawiam Łukasz.
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
- Od: 20 paź 2009, 16:35
- Posty: 95
- Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`
flywin mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź. bo nie za bardzo rozumiem:
chciałbym rozwiązać ten problem
wiec wróciłem do rozirytowania starego czyli Siłownik slave
chciałbym rozwiązać ten problem
źle mi się napisało, otóż to po podłączeniu centralki alarmu pod centralkę centralnego zamka ori działało zamykanie wszystkich drzwi z pilota natomiast z kluczyka już tylko zamykało się drzwi kierowcy, dlatego powróciłem do wcześniejszego sposobu czyli siłownik slave do drzwi otóż bawiłem się w podpinanie pod ori centralny ponieważ padł mi siłownik
co do zwarcia panowie to trzeba umiejętnie wszytko robić
miernik w rękę i patrzcie gdzie się napięcia zmieniają ja niczego nie spaliłem itp.. tylko trzeba przestrzegać pewnych rzeczy
co do zwarcia panowie to trzeba umiejętnie wszytko robić
miernik w rękę i patrzcie gdzie się napięcia zmieniają ja niczego nie spaliłem itp.. tylko trzeba przestrzegać pewnych rzeczy
byłem w aso zapytać o ten moduł (od centralnego). cena zabija, dosłownie – 842zł netto xD zostaje tylko kupić używkę
trzydziech napisał(a):byłem w aso zapytać o ten moduł (od centralnego). cena zabija, dosłownie – 842zł netto xD zostaje tylko kupić używkę
O lol . Trochę chyba przesadzili . A nie można kupić jakiegoś innego sterownika zamkiem centralnym i podłączyć go w miejsce ORI IMASEN-A ? Czy to niezbyt możliwe ?
Bo 800 zł za otwieranie wszystkich drzwi z klucza to ja dziękuje ... Wole z pilota
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
- Od: 20 paź 2009, 16:35
- Posty: 95
- Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`
Witam
Może być ciężko podłączyć inny w miejsce ori.
Ja również miałem podobny problem z centralnym na pilota.
Ogólnie to lubie grzebać i potrafie A tak serio to siedziałem trochę przy swojej.
Wszystkie problemy wychodzą z niewiedzy lub pośpiechu przy robocie. Ja żeby założyć pierwszą centralkę oczywiście musiałem ja spalić Oczywiście przez pośpiech Ale później poszło gładko.
O ile się nie myle to kupną centralkę podpina sie pod pierwsze 4 wejścia w każdej kostce oryginalnej centralki. Przynajmniej u mnie tak jest (przed liftem). Ale najlepiej się upewnić Ja posłużyłem się zwykłą dioda która podświetla się np zegary Pamiętając że w madzi centralka sterowana jest (–), biegun diody(+)(dłuższy) podpiąłem do plusa a biegunem (–) diody (krótszy) szukałem napięcia minusowego pojawiającego się na przewodach w kostce podczas otwierania i zamykania z kluczyka Po znalezieniu odpowiednich przewodów wpiąłem się w nie za pomocą diod prostowniczych bo podobno nie zaszkodzi. Tak mi doradzono wiec tak zrobiłem Oczywiście reszte kabli podpiąłem tam gdzie trzeba i teraz Madzia pięknie mruga do mnie oczkami po naciśnięciu pilota i nie ma żadnych problemów.
A więc to tak pokrótce jak ja to zrobiłem
Jeśli nie znajdziesz ori IMASEN-A to ja bym na Twoim miejscu wykorzystał ori mastera z drzwi kierowcy i podpiął go pod centralke na pilota. Bo powinno dać sie go wykorzystać i zaoszczędzić troche:)
Sory że aż tyle ale musiałem to z siebie wyrzucić
A tak w ogóle to chyba była gdzieś fotorelacja z podłączenia takiego czegoś jeśli dobrze pamiętam
Może być ciężko podłączyć inny w miejsce ori.
Ja również miałem podobny problem z centralnym na pilota.
Ogólnie to lubie grzebać i potrafie A tak serio to siedziałem trochę przy swojej.
Wszystkie problemy wychodzą z niewiedzy lub pośpiechu przy robocie. Ja żeby założyć pierwszą centralkę oczywiście musiałem ja spalić Oczywiście przez pośpiech Ale później poszło gładko.
O ile się nie myle to kupną centralkę podpina sie pod pierwsze 4 wejścia w każdej kostce oryginalnej centralki. Przynajmniej u mnie tak jest (przed liftem). Ale najlepiej się upewnić Ja posłużyłem się zwykłą dioda która podświetla się np zegary Pamiętając że w madzi centralka sterowana jest (–), biegun diody(+)(dłuższy) podpiąłem do plusa a biegunem (–) diody (krótszy) szukałem napięcia minusowego pojawiającego się na przewodach w kostce podczas otwierania i zamykania z kluczyka Po znalezieniu odpowiednich przewodów wpiąłem się w nie za pomocą diod prostowniczych bo podobno nie zaszkodzi. Tak mi doradzono wiec tak zrobiłem Oczywiście reszte kabli podpiąłem tam gdzie trzeba i teraz Madzia pięknie mruga do mnie oczkami po naciśnięciu pilota i nie ma żadnych problemów.
A więc to tak pokrótce jak ja to zrobiłem
Jeśli nie znajdziesz ori IMASEN-A to ja bym na Twoim miejscu wykorzystał ori mastera z drzwi kierowcy i podpiął go pod centralke na pilota. Bo powinno dać sie go wykorzystać i zaoszczędzić troche:)
Sory że aż tyle ale musiałem to z siebie wyrzucić
A tak w ogóle to chyba była gdzieś fotorelacja z podłączenia takiego czegoś jeśli dobrze pamiętam
Elo.
Problem podobny w sumie do mojego więc pozwolę się podłączyć.
Zamontowałem zgodnie z instrukcją moduł domykania szyb, ale problem mam z samoczynnym zamykaniem się auta po otwarciu drzwi. Normalnie jest tak że jak nie otworzę auta to wtedy się zamknie czyli tak jak mam być, ale po zamontowaniu tego modułu otwieram drzwi siedzę minutę a tu zamki trzaskają auto zamknięte na otwartych drzwiach!
Co za błąd popełniłem lub w schemacie jest?
Inny problem jest z automatycznym zamykaniem szyb ten w przycisku po wcisnięciu na auto szyba zamyka się a potem otwiera do połowy czy ktoś sobie z tym poradził? Pozdro...
Problem podobny w sumie do mojego więc pozwolę się podłączyć.
Zamontowałem zgodnie z instrukcją moduł domykania szyb, ale problem mam z samoczynnym zamykaniem się auta po otwarciu drzwi. Normalnie jest tak że jak nie otworzę auta to wtedy się zamknie czyli tak jak mam być, ale po zamontowaniu tego modułu otwieram drzwi siedzę minutę a tu zamki trzaskają auto zamknięte na otwartych drzwiach!
Co za błąd popełniłem lub w schemacie jest?
Inny problem jest z automatycznym zamykaniem szyb ten w przycisku po wcisnięciu na auto szyba zamyka się a potem otwiera do połowy czy ktoś sobie z tym poradził? Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
chinol napisał(a):problem mam z samoczynnym zamykaniem się auta po otwarciu drzwi
koledzy, ja zakładałem do siebie inny alarm z domykaniem szyb i zamykaniem auta.
i tak, funkcja automatycznego zamykania/ryglowania drzwi potrzebuje (bynajmniej u mnie) informacji z:
– czujnika krańcowego
– napięcia ze stacyjki 12v (ja mam podłączone ze stacyjki po zapłonie)
– dodatkowego impulsu (podłączone do czujnika STOP z pedału hamulca)
Jak u mnie to działa?
– Jak otworzę auto z pilota, ale nie otworze drzwi to po kilkudziesięciu sekundach drzwi się ryglują.
– Jak mam otwarte drzwi to same się nie zamkną, a inne sygnały (z STOPu czy stacyjki) są nieistotne.
– Przy zamkniętych drzwiach i włączonym zapłonie zamknięcie drzwi się nie zamkną do momentu wciśnięcia hamulca (dodatkowo jeszcze jest opóźnienie ok 15s), oraz jak włączam światła pozycyjne (ale to jest jakiś bag, spowodowany chwilowym spadkiem napięcia lub przebiciem na żarówce STOP/POZYCYJNE w tylnej lampie).
Więc u mnie to tak wygląda.
Jak wygląda u was logika działania tej funkcji.
Jak możecie to załączcie opis działania jaki dał producent.
Może nie od razu ale wolnym czasem spojrzę na to.
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):Jak wygląda u was logika działania tej funkcji.
Jak możecie to załączcie opis działania jaki dał producent.
Może nie od razu ale wolnym czasem spojrzę na to.
Elo. Umnie producent nie załączył żadnej informacji jak ma się co i jak zachowywać w aucie po zamontowaniu modułu. Dołączył jedynie jedną kartkę z dwoma schematami czyli sterowania minusem lub plusem i to wszystko.
A wygląda u mnie to tak:
Moduł zamontowałem w drzwiach kierowcy. Gruby czerwony i chudy czerwony to 12V podłączony do plusa w skrzynce bezpieczników w kabinie. Masa podobnie. Jeden biały kabelek do stacyjki na ACC (schemat producenta) i pomarańczowy na wtyczkę centralnego zamka do kabla po którym idzie prąd podczas zamykania. Jakiś żółty kabelek został (schemat – bez podłączenia).
Dzieją się takie rzeczy:
1. szyby otwarte – zamykam z pilota auto, szyby po kolei zamykają się ładnie, (czyli w porządku),
2. siedzę w aucie zamykam szybę kierowcy przyciskiem "auto" szyba zamyka się do końca a po sekundzie odbija i otwiera się do połowy. Dopiero jak sam przytrzymam przycisk szyba zamyka się i już nie otwiera, (ktoś wie jak to rozpracować?),
3. otwieram auto z pilota a nie otwieram drzwi, auto zamyka się po chwili (czyli w porządku),
4. otwieram auto z pilota i otwieram drzwi siadam (drzwi cały czas otwarte obojętnie które) auto zamyka się!
To tyle jeżeli możesz pomóź bo zaczyana mnie to w nerwiać i gotów jestem to ustrojstwo wywalić. Pozdro...
P.S. Kartkę którą dostałem załączę jutro.
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
chinol napisał(a):Gruby czerwony i chudy czerwony to 12V podłączony do plusa w skrzynce bezpieczników w kabinie.
a dlaczego te dwa kable mają na stałe 12V ? do zasilania wystarczy jeden!
chinol napisał(a):2. siedzę w aucie zamykam szybę kierowcy przyciskiem "auto" szyba zamyka się do końca a po sekundzie odbija i otwiera się do połowy. Dopiero jak sam przytrzymam przycisk szyba zamyka się i już nie otwiera, (ktoś wie jak to rozpracować?),
jak podłączyłeś kabel od sterownika to el. szyb w aucie? opisz co do czego lub rozrysuj
chinol napisał(a):4. otwieram auto z pilota i otwieram drzwi siadam (drzwi cały czas otwarte obojętnie które) auto zamyka się!
czy w tym momencie jest podawany jakiś sygnał do sterownika o otwartych drzwiach?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Elo. Załączam schemat modułu:
Jeżeli ma być podłączony na stałe gruby czerwony czyli "+" to cienki czerwony gdzie (jakiś sygnał + ) ?
Szyby podłączyłem według schematu czyli znalazłem schemat elektryki szyb mazdy 6 i po kolorach szukałem kabla którym idzie sygnał do zamykania. Gdy znalazłem kabel przecinałem i wg. schematu łączyłem. Tak samo zrobiłem z szybą kierowcy (ale tu ten problem z funkcją "auto") czy miałem inaczej to podłączyć? Były tam jeszcze inne kable cieńsze.
Jeżeli chodzi o zamykanieto dziwne dla mnie bo przecież nic z centralką centralnego nie grzebałem jedynie wg schematu podłączyć (kabel pomarańczowy) do kabla gdzie jest sygnał na zamykanie.
Na schemacie szyby po kolei od dołu 1,2,3,4 szyba czyli najpierw kierowcy, pasażera z przodu, tył lewa szyba i tył prawa szyba.
Jeżeli możesz kolego Plaster to pomóź gdzie mam co podłączyć żeby to miało dobrze działać. Pozdro...
Jeżeli ma być podłączony na stałe gruby czerwony czyli "+" to cienki czerwony gdzie (jakiś sygnał + ) ?
Szyby podłączyłem według schematu czyli znalazłem schemat elektryki szyb mazdy 6 i po kolorach szukałem kabla którym idzie sygnał do zamykania. Gdy znalazłem kabel przecinałem i wg. schematu łączyłem. Tak samo zrobiłem z szybą kierowcy (ale tu ten problem z funkcją "auto") czy miałem inaczej to podłączyć? Były tam jeszcze inne kable cieńsze.
Jeżeli chodzi o zamykanieto dziwne dla mnie bo przecież nic z centralką centralnego nie grzebałem jedynie wg schematu podłączyć (kabel pomarańczowy) do kabla gdzie jest sygnał na zamykanie.
Na schemacie szyby po kolei od dołu 1,2,3,4 szyba czyli najpierw kierowcy, pasażera z przodu, tył lewa szyba i tył prawa szyba.
Jeżeli możesz kolego Plaster to pomóź gdzie mam co podłączyć żeby to miało dobrze działać. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
ja bym sprawdził co się dziej jak byś nie podłączył jednego zasiania, jak by się to zachowywało i podawał zasilanie w trakcie jak bym chciał by się zamykały szyby, a następnie odwrotnie z tym zasilaniem.
czy coś jest opisane odnośnie tego żółtego kabla?
wg mnie to trochę okrojona centralka, w możliwość sterowania.
czy coś jest opisane odnośnie tego żółtego kabla?
wg mnie to trochę okrojona centralka, w możliwość sterowania.
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Elo. Obydwa czerwone kable są potrzebne do działania modułu. Po odłączeniu jednego z nich nie działa.
Czyli wg Ciebie ten cieńszy gdzie podłączyć co by sygnał był wtedy kiedy zamykam auto ?
Odnośnie żółtego nie ma żadnego opisu.
Ciekawe jest to że jak odłączyłem moduł to i tak auto zamkęło się mimo otwartych drzwi. Czyli coś skopane jest w centralu czy jak? Pozdro...
Czyli wg Ciebie ten cieńszy gdzie podłączyć co by sygnał był wtedy kiedy zamykam auto ?
Odnośnie żółtego nie ma żadnego opisu.
Ciekawe jest to że jak odłączyłem moduł to i tak auto zamkęło się mimo otwartych drzwi. Czyli coś skopane jest w centralu czy jak? Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
chinol napisał(a):Ciekawe jest to że jak odłączyłem moduł to i tak auto zamkęło się mimo otwartych drzwi. Czyli coś skopane jest w centralu czy jak?
to może na razie odłącz ten moduł i potestuj auto bez niego, czy się same zamyka. może to nie wina tego modułu, tylko samego fabrycznego centralnego zamka
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Witam
Na początku chciałem podziękować za fotorelacje bez niej nie wziął bym się nawet za to:P
Ja zakupiłem centralkę veyron 50 z allegro niczego nie trzeba do niej dokupować steruje wszystkimi typami zamków ,wszystkie instrukcje i opisy dostałem w języku polskim podłączenie trwało 20 minut i wszystko działa jeszcze tylko kierunki:)
Na początku chciałem podziękować za fotorelacje bez niej nie wziął bym się nawet za to:P
Ja zakupiłem centralkę veyron 50 z allegro niczego nie trzeba do niej dokupować steruje wszystkimi typami zamków ,wszystkie instrukcje i opisy dostałem w języku polskim podłączenie trwało 20 minut i wszystko działa jeszcze tylko kierunki:)
W swojej Madzi również zamierzam zainstalować takie cudo, żeby otwierać i zamykać drzwi z pilota. Mam jednak pewną obawę. Otóż zaraz po kupnie samochodu wszystko było ok, ale zeszłoroczna zima trochę dała mi się we znaki tzn. zamarzały mi zamki. Kiedy mrozy już ustąpiły i zamki odmarzły zobaczyłem że coś jest nie tak a mianowicie: wszystkie drzwi mogę otworzyć i zamknąć jedynie zamkiem przy drzwiach kierowcy. Kiedy przekręcam zamek przy drzwiach pasażera lub w klapie bagażnika nie otwierają i nie zamykają się drzwi kierowcy. Podobnie jest kiedy naciskam przycisk DOOR LOCK tzn. wszystko jest OK oprócz drzwi kierowcy. Nie jest to zbyt uciążliwe podczas codziennego użytkowania, ponieważ i tak zawsze wchodzę do smochodu drzwiami kierowcy, ale obawiam się że jeśli kupie i podłącze zamek na pilota ten problem również będzie występował tzn. drzwi kierowcy nie będą sie otwierać ani zamykać. Czy ktoś może mi powiedzieć co się stało w mojej centralce i czy ewentualnie może mieć to jakiś wpływ na działanie całości po podłączeniu pilota?
- Od: 27 sie 2009, 19:27
- Posty: 94
- Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości