Klimatyzacja nie działa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 6 lip 2011, 21:07

Kermitowski – u mnie w X9 też czasem słyszę takie bulgotanie po zgaszeniu silnika i .... zupełnie się tym nie przejmuję :D
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Kermitowski » 6 lip 2011, 22:17

Marek 161BD081 napisał(a):Kermitowski – u mnie w X9 też czasem słyszę takie bulgotanie po zgaszeniu silnika i .... zupełnie się tym nie przejmuję :D
ale to normalne jest ?? czy jakas nieszczelnosc ?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 01:01
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Auto: Była 323F 1,5 BA 1994 + LPG
Jest Premacy 2.0 2002 + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lip 2011, 07:13

Sprężarka jak popracuje sobie to później ciśnienie w układzie musi się jakoś wyrównać i stąd to "bulgotanie".
Obawiam się, ze znacznie ciekawszych rzeczy mógłbyś się nasłuchać jakbyś posłuchał pracy instalacji klimy jakby silnik nie zagłuszał tego :D
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kozub007 » 7 lip 2011, 11:56

dzisiaj z rana postanowiłem że rozbiorę kawałek madzi w poszukiwaniu części klimatyzacji
prosze o odpowiedz czy to jest ten cały parownik??? wiem że po prawej jest dmuchawa a do tego białego po lewej wchodzi filtr kabionowy. Szukając po instalacji rurkowej znalazłem sprężarkę.

Obrazek
[b]Chcesz zarobić pare groszy? mam 2 sprawdzone programy partnerskie więcej info na priv :)[/b]
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 14:04
Posty: 48
Skąd: katowice
Auto: mazda 323F BA 1997 1,5

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lip 2011, 12:05

kozub007 napisał(a):czy to jest ten cały parownik???

Zgadza się – można tak powiedzieć :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kozub007 » 7 lip 2011, 12:09

to teraz pozostaje tylko jechać do kolesia od klimy i nabijac???
[b]Chcesz zarobić pare groszy? mam 2 sprawdzone programy partnerskie więcej info na priv :)[/b]
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 14:04
Posty: 48
Skąd: katowice
Auto: mazda 323F BA 1997 1,5

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lip 2011, 12:30

kozub007 napisał(a):to teraz pozostaje tylko jechać do kolesia od klimy i nabijac???

W zasadzie tak ale warto byłoby popatrzeć dlaczego czynnik uciekł no ale chyba gostek powinien się znać na tym i sprawdzić układ przed napełnieniem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kamil8700 » 7 lip 2011, 13:14

Wiatam kolegów podepne sie pod temat żeby nie zaśmiecać:)
Mój problem polega na tym, że przy włączaniu klimy obroty spadają do ok. 500 silnik sie dusi i po kilkunastu sek. obroty wracają do normy, a za chwilę proces sie powtarza... podczas jazdy w trasie jest ok, ale w mieście jest to irytujące i postanowiłem coś z tym zrobić... i tu właśnie problem bo zaobserwowałem ze gdy włączam klime to załączają mi sie 2 wentylatory (a tak chyba nie powinno być), wiec zagrzałem silnik żeby sprawdzić czy razem z wentylatorem chłodnicy uruchomi sie ten od klimy i włączyły sie oba, a więc są zmostkowane...i przypuszczam że to może być przyczyna tego spadku obrotów... to pewnie robota poprzedniego właściciela. teraz moje pytania w jakim celu jakiś "fachowiec" je zmostkował i ewentualnie jak zrobić to tak aby wentylatory żyły własnym życiem:P
Początkujący
 
Od: 5 sie 2010, 15:40
Posty: 10
Skąd: Żyrzyn k. Puław
Auto: 323F BA Z5 98r.

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lip 2011, 13:33

Ciekawe jakie masz autko kol. kamil8700 bo nie raczyłeś tego wpisać w profilu (o lokalizacji nie wspomnę).
Załączenie się sprężarki klimy jak i paru innych większych odbiorów (m.in. światła czy też ogrzewanie tylnej szyby) wiąże się z podaniem dla kompa sterującego silnikiem informacji o tym w celu delikatnego podniesienia obrotów biegu jałowego.
W Twoim przypadku sprawdź właściwe ustawienie obrotów biegu jałowego wraz ze sprawdzeniem ustawienia czujnika TPS a podejrzewam, że problem wówczas minie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mr_willow » 7 lip 2011, 13:56

witam...
U mnie dobilem klime 3 dni temu chodzila pieknie ale dzisiaj nie chlodzi nic... klima sie zalacza wentylator tez (obciaza silnik) gdzie moze tkwic problem ???

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 16:55
Posty: 20
Skąd: Krynica

Postprzez kamil8700 » 7 lip 2011, 14:41

Marek 161BD081 napisał(a):Ciekawe jakie masz autko kol. kamil8700 bo nie raczyłeś tego wpisać w profilu (o lokalizacji nie wspomnę).
Załączenie się sprężarki klimy jak i paru innych większych odbiorów (m.in. światła czy też ogrzewanie tylnej szyby) wiąże się z podaniem dla kompa sterującego silnikiem informacji o tym w celu delikatnego podniesienia obrotów biegu jałowego.
W Twoim przypadku sprawdź właściwe ustawienie obrotów biegu jałowego wraz ze sprawdzeniem ustawienia czujnika TPS a podejrzewam, że problem wówczas minie.


Sorki, dane już podałem:P właśnie obroty oraz TPS sprawdzony i wszystko działa ok z odbiornikami lub bez dopóki nie włącze klimy, więc pomyślałem że 2 wentylatory włączające sie w jednym momencie to może być zbyt duże chwilowe obciążenie, bo po kilku sek obroty normują sie, póżniej wentylatory śię wyłączają dalej jest ok a przy nastepnym ich uruchomieniu wszystko sie powtarza. Ale skoro mówisz, że wentylatory nie powinny mieć wpływu na taki skok obrotów to już nie wiem.. Ale wentylator od chłodnicy nie powinien włączać sie z wentylatorem od klimy i na odwrót??? tu mam chyba racje??
Początkujący
 
Od: 5 sie 2010, 15:40
Posty: 10
Skąd: Żyrzyn k. Puław
Auto: 323F BA Z5 98r.

Postprzez michalxxxxx » 7 lip 2011, 23:15

Kamil to ze jak wlaczysz klime i wlacza Ci sie 2 wentylatory to całkiem normalne. nie ma powodow do paniki. jakos trzeba schlodzic goracy czynnik co nie? nie wem jak sprawa wyglada przy zagrzaniu silnika jakos nie mialem takiej sytuacji ale moim zdaniem 2 wentylatory predzej i lepiej schlodza niz 1. to nie tak ze 1 wentylator jest przeznaczony tylko na chlodzenie silnika a 1 na klime., jak sa 2 i daja razem lepsze efekty to dlaczego nie moga razem pracowac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez kozub007 » 8 lip 2011, 10:48

pewnie czeka mnie lincz za takie pytania ale zapytam po raz kolejny ;)
1) czy do klimy jest jakaś dodatkowa chłodnica i gdzie mogę ją znaleźć ???
2) gdzie znajduje się wentylator od klimy?
[b]Chcesz zarobić pare groszy? mam 2 sprawdzone programy partnerskie więcej info na priv :)[/b]
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 14:04
Posty: 48
Skąd: katowice
Auto: mazda 323F BA 1997 1,5

Postprzez skoroszyt » 8 lip 2011, 11:09

czemu zaraz lincz:) kto pyta nie błądzi

Wentylator od klimy i chłodnica klimy znajdują się z przodu auta, zaraz przy chłodnicy wody. Są przymocowane do siebie, więc jak się przypatrzysz to zobaczysz dwie chłodnice przyczepione do siebie "plecami". Wentylator chłodnicy klimy i wentylator chłodnicy wody są obok siebie, pomiędzy chłodnicą a silnikiem. Wentylator klimy włącza się w momencie włączenia klimy w aucie.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 12:32
Posty: 24
Skąd: Droszków k. Zielonej Góry
Auto: 323 BA 1995r
1.5 16V Z5

Postprzez mr_willow » 8 lip 2011, 20:15

Witam...
.
.
.
.
.
wiec dobiłem gazu na maxa tyle ile powinno być (nic nie ucieka wszystko jest szczelne) i klima chodzi super mrozi ze az milo.... ale tylko gdy trzymam jakies 1500-2000 obrotow lub wyzej, jak stoje na biegu jałowym cos tam chlodzi ale ledwo co czego to moze byc przyczyna ??
.
.
.
.
.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 16:55
Posty: 20
Skąd: Krynica

Postprzez semenjr » 15 lip 2011, 09:23

Słuchajcie, Jak pojeżdżę dłuższą chwilę z włączoną klimatyzacją to w białej plastikowej puszce pod schowkiem(tam gdzie powinien być filtr kabinowy) zbiera mi się woda. Normalne to czy coś nie tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 16:22
Posty: 51
Skąd: Chełm
Auto: była mazda 323f BA 1.5 98

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lip 2011, 09:35

semenjr napisał(a):Jak pojeżdżę dłuższą chwilę z włączoną klimatyzacją to w białej plastikowej puszce pod schowkiem(tam gdzie powinien być filtr kabinowy) zbiera mi się woda. Normalne to czy coś nie tak?

Masz niedrożne otwory odwadniające.
Przez ścianę grodziową jest zrobiony odpływ skroplin – popatrz na to.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radekn » 15 lip 2011, 10:49

Że się tak wtrącę.
Jak wygląda sprawa dołożenia klimatyzacji do silników V6?
Na allegro widziałem zestawy do 1.8 czy do 1.5. V6 się jakoś różni jeśli chodzi o klimę?
Początkujący
 
Od: 24 maja 2011, 08:34
Posty: 7

Postprzez wolfiak » 20 lip 2011, 14:35

Długi,chłodnica jest z mazdy 323F .ja wczoraj wymienilem bo mialem taką samą jak Ty,powinieneś mieć prostą ,na obudowie musisz mieć cypulik OPEN, i do góry z z chłodnicy musi wychodzic zawór, bo mialem te same wątpliwości. ale jeśli jest chłodnica szczelna to nie musisz wymieniać. czyli odpowiadam ze chłodnica wygląda dobrze i nie była po dzwonie.
wolfiak
 

Postprzez kozub007 » 21 lip 2011, 13:19

no to tak... dzisiaj postanowiłem sprawdzić czy mam klime, byłem w ASO "BOMA" Katowice- szopienice krzyknęli ceną 209zł za sprawdzenie, nabijanie, i odgrzybianie ale nie skorzystałem z ich oferty, kumpel w pracy powiedział mi że na 3 Stawach w Katowicach jest jakiś koleś co zrobi mi wszystko za 130zł,
pojechałem oczywiście i na górnym parkingu stoi garaż blaszak z dużą reklamą na płocie, teraz coś o kosztach sprawdzenie instalacji w razie nieszczelności to tylko 50 zł (mi sie udało i było wszystko ok)
całkowite nabicie wymiana oleju i odgrzybianie to 130 :D ja niestety nie załapałem sie na odgrzybianie bo brakło czynnika ale zafundowałem sobie za 10 zeta ozonowanie. Po drodze do domu chciałem sprawdzić jak to hula i zmarzłem jak hu* :P POLECAM !!!!! Miła obsługa i cena też zrobiła wrażenie
[b]Chcesz zarobić pare groszy? mam 2 sprawdzone programy partnerskie więcej info na priv :)[/b]
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 14:04
Posty: 48
Skąd: katowice
Auto: mazda 323F BA 1997 1,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323