Stracił moc, silnik dziwnie chodzi. 323F BA(1.8)
1, 2
Witam i prosze o pomoc. W mojej Madzi jakiś czas temu dziwnie chodził silnik. Obroty skakały czasami, auto się całe trzęsło i szarpało przy przyśpieszaniu. Mechanik powiedział, że chodzi na 3 gary. A że trzeba było wymienić rozrząd, więc oddałem Madzię do warsztatu i zostały wymienione: kompletny rozrząd (mitsuboshi), paski klinowe, olej (Mobil S2000 10W40), filtr oleju, filtr paliwa, świece(NGK), kable WN(nie pamiętam nazwy, ale 50 PLN tańsze od NGK i podobno lepsze ) i płyn w chłodnicy. Po odebraniu auta drżenie silnika ustąpiło, chodzi w miarę równo, tylko obroty zaczęły częściej skakać (na zimnym max 1400 i skacze do 200), ale też nie zawsze. Najgorsze w tym wszytskim jest to, że nie odzyskał mocy, tzn. dla mnie jako laika jest jakby strasznie zamulony, tak jakby ze 114 KM zostało jakieś 60 Mój tata ma Hondę Civic 90KM i w porównaniu z Madzią obecnie to rakieta jest. Dodam, że miesiąc temu wymieniłem ostatni tłumik. Czy wina moze jeszcze być po stronie środkowego tłumika? Czy moze kable kiepskie są? Jak jadę to jest taki dziwny dźwięk jakby się właśnie tłumik przepalał. Podobno moze być tak, że jak na ostatnim spaliny dostały oporu, to srodkowy mógł zaraz polecieć. Pomóżcie, bo kaski na koncie trochę mało zostało i nie wiem co mam wymienić, żeby było dobrze.
- Od: 29 maja 2009, 00:15
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f 1.8 16v 1994 (BA)
jak silnik sie dusi to mozliwe ze masz zapchany katalizator, zapieczone klocki/szczeki hamulcowe, a jak nie rowno chodzi to moze byc poczatek konca aparatu zaplonowego, podmien go na sprawny tylko z tego samego modelu/silnika
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Dzięki. Jak znajdę trochę wolnego czasu to podjadę i wymienię środkowy tłumik. Jak nie pomoże to wtedy zostanie aparat zapłonowy. Może ktoś napisać jakiego mam szukac? Bo z tego co czytałem na forum to są różne rodzaje w zalezności od silnika.
- Od: 29 maja 2009, 00:15
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f 1.8 16v 1994 (BA)
taki sam jak masz u siebie- na aparacie sa oznaczenia widoczne jak wol
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Podpinam się pod temat tylko że sprawa dotyczy silnika 2.0
Nie wiem jaka może być tego przyczyna ponieważ cały układ wydechowy był wymieniany na nowy (nie używkę lecz nowy z hurtowni) jakieś 3 miesiące temu, katalizator jest w stanie prawie że idealnym, byłem miesiąc temu sprawdzić sondy i mechanior powiedział że są jak nówki, świece są nowiutkie tak samo jak kable WN, aparat zapłonowy jest też idealny a nawet go podmieniałem dla pewności, były nawet uszczelniacze na zaworach wymieniane.
Pomimo tego wszystkiego mam wrażenie że jak na 144 hp to jedzie jak moja stara Mazda Z5 :/ przez dłuższy czas jeżdżę brata Xedos'em z tym samym silnikiem i chociaż jest cięższy to moja nie ma polotu
Czy ktoś miał podobne objawy i wyleczył z tego Madzię ? Mam już w domu zestaw naprawczy do zacisków hamulców więc jak będę miał wolny warsztat to jeszcze dla pewności zrobię zaciski bo mogą trzymać no i pojadę na sprawdzenie ciśnienia ale gdyby wszystko było git a dalej będzie słabo się zbierała to gdzie szukać przyczyny ?
Nie wiem jaka może być tego przyczyna ponieważ cały układ wydechowy był wymieniany na nowy (nie używkę lecz nowy z hurtowni) jakieś 3 miesiące temu, katalizator jest w stanie prawie że idealnym, byłem miesiąc temu sprawdzić sondy i mechanior powiedział że są jak nówki, świece są nowiutkie tak samo jak kable WN, aparat zapłonowy jest też idealny a nawet go podmieniałem dla pewności, były nawet uszczelniacze na zaworach wymieniane.
Pomimo tego wszystkiego mam wrażenie że jak na 144 hp to jedzie jak moja stara Mazda Z5 :/ przez dłuższy czas jeżdżę brata Xedos'em z tym samym silnikiem i chociaż jest cięższy to moja nie ma polotu
Czy ktoś miał podobne objawy i wyleczył z tego Madzię ? Mam już w domu zestaw naprawczy do zacisków hamulców więc jak będę miał wolny warsztat to jeszcze dla pewności zrobię zaciski bo mogą trzymać no i pojadę na sprawdzenie ciśnienia ale gdyby wszystko było git a dalej będzie słabo się zbierała to gdzie szukać przyczyny ?
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
olik110 Kolego sprawdź wszystkie podciśnienia bo w tym silniku masz coś takiego jak vris-y ,które otwierają się powyżej 3tys i 4tys obrotów ,a jak podciśnienia będą źle podłączone lub gdzieś odłączone to niestety twoje autko nie będzie miało takiego cugu jak powinno:P
Pzdr.
Pzdr.
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
jojek-1990 a orientujesz się czy mogę podpiąć tak samo jak w Xedzie brata ? to są niby te same silniki więc podciśnienie powinno być podpięte tak samo moim zdaniem. ktoś wstawiał na forum ten schemat od podłączenia rurek ale nie potrafię się wyznać co i jak lepiej by mi było patrzeć jak jest podpięte na innym silniku.
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
no właśnie jeszcze tylko to mi zostało do sprawdzenia, więc pewnie jutro pojadę na stację sprawdzić bo hamulce nawet jeśli są zapieczone to nie wierzę że aż tak
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
Może być tak jak w xedosie ale lepiej będzie ze schematu to podłączyć jak chcesz to moge ci zrobić dokładny opis co do czego ma iść:P A oliwy dużo ci pali?
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
driver_1982 jestes pewien że rozrząd został dobrze ustawiony???
Miałem źle złożony rozrząd (po jednym ząbku na każdy wałek) i na hamownii zamiast 114 wyszło mi 91KM.
To nic nie kosztuje więc proponuję zacząć od tego
Miałem źle złożony rozrząd (po jednym ząbku na każdy wałek) i na hamownii zamiast 114 wyszło mi 91KM.
To nic nie kosztuje więc proponuję zacząć od tego
Jestem magiem posługuję się fragiem
- Od: 6 sty 2008, 15:58
- Posty: 482
- Skąd: Wyszków
- Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot
jojek-1990 byłbym wdzięczny jutro z racji tego że tak ładnie będzie świeciło słoneczko u mnie to pójdę zrobić zaciski hamulców i przygotować maskę do malowania więc jak już będzie silnik odsłonięty to popatrzę na podłączenie przewodów. Oczywiście jak będę miał ten schemat od Ciebie.
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
Hmm ale niestety dopiero wieczorem ci to będe mógł wysłać ponieważ dopiero dzisiaj odczytałem twoją wiadomosć:P a ja pracuje do 16.00 .
pzdr.
pzdr.
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
dobra wiec czekam na schemat i jutro będę patrzył co i jak a w środę jestem wpisany na wizytę do pana mechaniora na mierzenie ciśnienia
(nie wiem dlaczego to co napisałem wygląda jak pisane z pogrubieniem chociaż mam wyłączone )
(nie wiem dlaczego to co napisałem wygląda jak pisane z pogrubieniem chociaż mam wyłączone )
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
Dzięki jojek-1990 za schematy i opis podpięcia podpiąłem dzisiaj wszystkie przewody tak jak są na schemacie jednak vris'y ani drgną z tego co wiem to przy dodawaniu gazu powinny się poruszać te pręciki wystające z nich a u mnie nadal nic Czy coś się zmieniło podczas jazdy nie wiem bo nie miałem kiedy sprawdzić ale jutro ocenię, chociaż moim zdaniem jeżeli vris'y nie pracują to różnicy nie będzie.
Czy to możliwe że mam padnięty EGR ? Vris'y ręcznie jak nimi poruszam to chodzą bez żadnych oporów czy zacięć.
Czy to możliwe że mam padnięty EGR ? Vris'y ręcznie jak nimi poruszam to chodzą bez żadnych oporów czy zacięć.
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
olik110a napięcie we wtyczkach od el.zaworów dochodzi napięcie?
-Musiałem zmienić Nick bo coś mi się ze starym kontem pokrzaniło:P
-Musiałem zmienić Nick bo coś mi się ze starym kontem pokrzaniło:P
-
jojek1990
nie wiem czy dochodzi bo nie sprawdzałem ale zobaczę już jutro. Co do konta to mi też sie coś zwaliło ale zauważyłem że trzeba zmienić hasło tak żeby była w nim duża litera na samym dole wpisujesz aktualne hasło czyli to bez dużej litery a na górze nowe hasło z dużą litera i śmiga
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
Wiem że trzeba było zmienić hasło ,ale wpisałem sobie zły email i nie mogłem aktywować konta heh:P
Jak spr. to daj znać:)
Jak spr. to daj znać:)
-
jojek1990
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości