Zawór EGR gdzie on się znajduje u mnie? [BA BP]

Postprzez nieznaszmnie » 5 sty 2010, 01:31

Witam

Planuję sobie przeczyścić zawór EGR, lecz nie wiem gdzie on się znajduje w mojej Madzi. Proszę o jakąś fotkę najlepiej lub dokładne umiejscowienie. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez lesiux » 5 sty 2010, 09:05

jest mniej więcej pod przepustnicą, podążaj za rurką z kolektora wydechowego a znajdziesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez nieznaszmnie » 23 mar 2011, 10:41

Hej

Ma ktoś może fotę tego EGR gdzie jest w Mazdzie bo za groma nie wiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez scheinwerfer » 23 mar 2011, 17:08

nie potrzeba fotki, zdejmij rurę zasysającą powietrze i wykręć przepustnice oraz zdemontuj akumulator to będziesz miał dobre dojście i wtedy ukaże ci się zawór ERG a wtedy na spokojnie go sobie wykręcisz i później ponownie wkręcisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez andrzej-w » 24 mar 2011, 07:08

moze lepiej zablokuj go, ja chyba dzisiaj to zrobie
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Aju » 24 mar 2011, 17:21

andrzej-w napisał(a):moze lepiej zablokuj go, ja chyba dzisiaj to zrobie


Czemu lepiej go zablokować ?
Po czym poznać że EGR szwankuje ? Lub że nadaje sie do czyszczenia ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez Dominik88dgPL » 24 mar 2011, 21:35

Zawór EGR to nic innego jak zawór recyrkulacji spalin , i obawiam się że jego zablokowanie może niekorzystnie wpłynąć na pracę silnika. Niby po jego zablokowaniu do procesu spalania mieszanki nie będą dostawać się spaliny cofnięte z za katalizatora ale z drugiej strony tak ten silnik został skonstruowany ,objawami złej pracy mogą być falujące obroty zbyt niskie obroty biegu jałowego przerywanie ,szarpanie, i wysokie spalanie, jednak za każdą z tych objawów może stać zawór odpowietrzania skrzyni korbowej który o ile kojarzę to również jest podłączony do EGR
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez Macciek40 » 5 kwi 2017, 21:06

Z tego co wiem, spaliny zubożają mieszankę paliwową, co wpływa gorzej na silnik i jego osiągi.. Zaślepienie może jedynie poprawić czystość w silniku, ilosc tworzącego się nagaru itp. Wiem też, że w niektórych typach silników podnosi się moc (nawet do 10%) i osiągi.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 16:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Płomień » 6 kwi 2017, 08:00

EGR ma (poza ekologią) za zadanie obniżyć temperaturę spalin i przeciwdziałać spalaniu stukowemu. Nie ma wpływu na moc maksymalną ponieważ sprawny powinien być zamknięty przy dużym obciążeniu i wysokich obrotach, podobnie przy biegu jałowym. Uszkodzenie EGR to najczęściej zablokowanie się w pozycji otwartej, przez co na jałowych obrotach silnik nierówno pracuje, a na wysokich tracimy moc. Są to jednak tak niewielkie wartości, że strata mocy jest praktycznie niezauważalna.

EGR nie zubaża mieszanki.

Jak zaślepisz EGR to nic złego nie powinno się stać, o ile nie lejesz do baku Pb91.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Macciek40 » 7 kwi 2017, 09:04

Dodatek spalin do powietrza w mieszance nad tłokiem, owszem, nie zubaża mieszanki, a zmniejsza ilość powietrza :) co ma też na celu utlenianie związków szkodliwych, czyli połączenie z tlenem. Ekologia w kraju , w którym można widzieć czym się oddycha. Nikt mi nie powie, że dodawanie kupy do jedzenia jest ok, jak to wygląda w tym przypadku. Nie dość, że często mamy syf w paliwie, to jeszcze mamy pomagać nawarstwianiu nagaru w silniku? Ja się zabrałem do wymiany rur dolotu, odseparowania stożka od gorącego powietrza z silnika, czyszczenia przepustnicy, przepływomierza, zaślepienie zaworu. Zaraz wymiana oleju na Motul z serii V300 i dodaję ceramizer. Kompleksowo i porządnie.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 16:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323