Chwilowe "dziury mocy" przy 3 tyś i 5 tyś-co może być przyczyną?

Postprzez Bomber.ktmg » 28 wrz 2009, 14:26

Hej. Mam taki problem, nie wiem jak to dokładniej określić ale przy "kawalerskiej jeździe" przy około 3 tyś obrotów i 5 tyś obrotów mam takie chwilowe "dziury" , wciskając gaz do dechy nagle czuję brak ciągu, trwa to tylko chwilę i samochód znowu idzie jak zły. Sytuacja jest podobna do załączania się sprężarki klimy-bynajmniej odczucie jest identyczne. Nie wiem czy ma to znaczenie(jeśli ma to według mnie pozytywne) ale autko odkąd jest u mnie (pół roku) pije tylko 98 PB ewentualnie SHELL V-POWER RACING. Czy któryś z kolegów/koleżanek miał podobny problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez W_o_j_T_e_K » 28 wrz 2009, 14:58

Ja mam to samo z tą różnica że u mnie wczesniej była "dziura" przy 3tys i nie ma roznicy czy pada deszcz czy jest upał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 17:00
Posty: 101
Skąd: Rzeszów
Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6

Postprzez Bomber.ktmg » 28 wrz 2009, 15:13

to w końcu masz ten problem czy był ten problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez W_o_j_T_e_K » 28 wrz 2009, 15:43

mam cały czas tylko chcialem cos innego napisac i dlatego tak zostało. nieraz jeszcze przy ruszaniu zdławi i odpuszcza lub jak jade pomału na 2 biegu i chce przyspieszyc z niskich obrotow tez szarpnie ale to juz rzadziej. denerwujace jest dlawienie przy 3 tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 17:00
Posty: 101
Skąd: Rzeszów
Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6

Postprzez lesiux » 28 wrz 2009, 16:31

obstawiam aparat zapłonowy, spróbujcie przekręcić aparat max w kierunku kabiny (po uprzednim zrobieniu znaków na aparacie i pokrywie, żeby można było powrócić do ustawień poprzednich) i zobaczcie czy jest poprawa. U mnie pomogło. Jest to oznaka kończącej jak nie już walniętej cewki zapłonowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Bomber.ktmg » 28 wrz 2009, 16:43

dzięki lesiux za pomoc..spróbuje i sie odezwe czy pomogło <cfaniak> a jak nie to może w weekend zastosuje się do jednej z bardzo dobrych fotorelacji o regeneracji aparatu zapłonowego jaką znalazłem na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez lesiux » 28 wrz 2009, 18:03

u mnie regeneracja nie pomogła ale przekręcenie aparatu tak. Generalnie polecam lekturę tego topicu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 25&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mixR » 28 wrz 2009, 18:07

Jeśli aparat zaczyna się [tiiit] to najczęściej silnik dławi się przy niższych obrotach a przy wyższych idzie dobrze :| sprawdzałeś błędy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez RadiusT » 28 wrz 2009, 18:36

Hmmm, a filtr powietrza sprawdzony? A przeplywomierz powietrza?
RadiusT
 

Postprzez LuK » 29 wrz 2009, 11:02

a jak swiece i przewody?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez Bomber.ktmg » 29 wrz 2009, 12:26

RadiusT LuK wszystko ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez lesiux » 29 wrz 2009, 18:25

co z tym aparatem?przestawiałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez no_fear » 30 wrz 2009, 07:30

lesiux napisał(a):obstawiam aparat zapłonowy, spróbujcie przekręcić aparat max w kierunku kabiny (po uprzednim zrobieniu znaków na aparacie i pokrywie, żeby można było powrócić do ustawień poprzednich) i zobaczcie czy jest poprawa. U mnie pomogło. Jest to oznaka kończącej jak nie już walniętej cewki zapłonowej.

a ja polecam szarpnąć się i za całe 3dyszki zakupić lampkę strobo i nie kręcić aparatem na pałę :]
sam taką mam i sprawdza się doskonale nie tylko w Mazdzie > K L I K <
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez lesiux » 30 wrz 2009, 07:39

no_fear napisał(a):a ja polecam szarpnąć się i za całe 3dyszki zakupić lampkę strobo i nie kręcić aparatem na pałę krzywy


ale tu nie chodzi o poprawne ustawienie zapłonu tylko sprawdzenie czy przy maksymalnym wyprzedzeniu będzie poprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Bomber.ktmg » 30 wrz 2009, 12:37

na razie z przyczyn ode mnie niezależnych nie mogę sprawdzić tego zapłonu..ale po weekendzie dam znać co i jak..ponad to jeśli nie pomoże to mam zamiar za około tydzień( po wypłacie;) kupić palec, koułke bitgumę i zastosować się do fotorelacji Organo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez flashmaniac » 30 wrz 2009, 23:22

no_fear napisał(a):a ja polecam szarpnąć się i za całe 3dyszki zakupić lampkę strobo i nie kręcić aparatem na pałę :]
sam taką mam i sprawdza się doskonale nie tylko w Mazdzie > K L I K <


kupilem tez to juz pare miesiecy temu.....
ostatnio w wolnej chwili chcialem ustawic zaplon to okazalo sie ze przewody zasilajace ( prowadzace do klem akumulatora sa za krótkie ) :)
Niestety z komory silnikowej zaplonu w mazdzie nie ustawie.....tylko albo z kanalu albo po zdjeciu prawego kola.......
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez no_fear » 1 paź 2009, 07:53

flashmaniac napisał(a):
no_fear napisał(a):a ja polecam szarpnąć się i za całe 3dyszki zakupić lampkę strobo i nie kręcić aparatem na pałę :]
sam taką mam i sprawdza się doskonale nie tylko w Mazdzie > K L I K <

kupilem tez to juz pare miesiecy temu.....
ostatnio w wolnej chwili chcialem ustawic zaplon to okazalo sie ze przewody zasilajace ( prowadzace do klem akumulatora sa za krótkie ) :)
Niestety z komory silnikowej zaplonu w mazdzie nie ustawie.....tylko albo z kanalu albo po zdjeciu prawego kola.......

no to faktycznie lipa :]
do Z5 kabelki są idealne i ustawienie zapłonu (nawet w słoneczny dzień) zajmuje mi dosłownie moment...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez farciarz » 3 paź 2009, 01:52

A świstak siedzi i zawija sreberka......

A czemu nie sprawdzisz czy nie łapie lewego powietrza stan przewodów i świec....a może i palca w aparacie lub samej kopułki aparatu ??

Możliwości jest wiele....i zacznij diagnostykę od eliminowania podstawowych przyczyn powstawania takiego problemu.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Bomber.ktmg » 5 paź 2009, 11:40

Podpowiedź Lesiuxa pomogła, przestawiłem zapłon i jest w cyc :] ale skoro ma to być "Jest to oznaka kończącej jak nie już walniętej cewki zapłonowej" to myśle że trzeba będzie w najbliższym czasie zregenerować aparat zapł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez lesiux » 5 paź 2009, 12:01

Bomber.ktmg napisał(a):Podpowiedź Lesiuxa pomogła


cieszę się aczkolwiek muszę Cię zmartwić bo u mnie poszarpywanie znów się pojawia więc na długo to nie pomaga, zmułę też już czasami łapie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323