Notoryczny problem z uszczelka pod kopulą silnika :(

Postprzez nautillus » 19 lip 2007, 15:00

Witam a ja w mojej Mazdzie wymianiam juz 3 raz w tym roku uszczelke pod kopula (klawiatura) silnika ta górną co jakis czas zaczyna poprostu przeciekac .

Jaka moze byc przyczyna ... dziadoska uszczelka ?? Kupowalem jedna gdzies tam ... druga w JC AUTO to samo – co mam teraz kupic ?????
Dodam iz silniczek dziala jak w zegarku – moc , kultura pracy – emisja spalin – wzorcowa ....

Uszczelka oczywscie jest wymieniana przez kompetentna osobe ktora jest donrym mechanikim juz od lat ... wiec nie wydaje mnie sie zeby zle to robil ... ...

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 cze 2006, 08:47
Posty: 19
Auto: MAZDA 323 F – 1840 ccm 1995r.

Postprzez Pioteq25 » 19 lip 2007, 15:23

Recepta na sukces:)
1. oryginalna uszczelka z ASO 60-80zł
2. dobrze oczyszczone i odtłuszczone ranty po starej uszczelce (w pokrywie również)
3. w odpowiednich miejscach i w odpowiedniej ilości nałożony nowy silikon (
4. dokręcenie wszystkich śrub w odpowiedniej kolejności i z ODPOWIEDNIM MOMEMENTEM kluczem dynamometrycznym

Jak po takiej wymianie dalej będzie ciekło (mało prawdopodobne) , to szukaj dalej:
-krzywa pokrywa, pęknięta itp.

P.S. Zmień mechanika, albo ściągnij sobie manual’a i przy odrobinie zdolności do majstrowania zrobisz to sam.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez nautillus » 19 lip 2007, 15:57

a jest gdzie na forum manual do tego rodzaju czynnosci – bo nie moge znalezc ....
Początkujący
 
Od: 8 cze 2006, 08:47
Posty: 19
Auto: MAZDA 323 F – 1840 ccm 1995r.

Postprzez michi » 19 lip 2007, 16:20

Pioteq25 napisał(a):1. oryginalna uszczelka z ASO 60-80zł


Nie sądze, kupowałem w zeszłym tygodniu w ASO uszczelkę pod pokrywe zaworów do Z5 i dałem 108 zł ;/
Taniej nie mogłem znaleźć, a jeśli już to z przesyłką wyszło by to samo ;/

Mi też druga już się rozciekła z Takomy, więc teraz kupiłem oryginał. W sobotę ma być zakładana to zobaczymy.

Pozdrawiam
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez LuK » 19 lip 2007, 16:46

kup oryginalna i nastepnym razem czytaj wiecej forum i nie oszczedzaj kilku zloty :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez 22vader » 20 lip 2007, 22:41

oryginalna uszczelka to podstawa ale sprawdź sobie czy dekiel nie jest delikatnie wykrzywiony u mnie tak było i jak mi zeszlifował mechanik to pomogło a wcześniej ciekło co dwa miesiące :)
jutro wrzucę zdjęcia madzi po przeróbkach ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 20:22
Posty: 34
Skąd: Kraków
Auto: mazda 323f ba 1997r. 1,5 16V

Postprzez przemo815 » 22 lip 2007, 01:00

SIEMKA...dowiedziałem sie niedawno od znajomego,który handluje samochodami ( imiał mazd raptem 12 sztuk), że problem jest notoryczny i jest zależny od materiału z jakiego uszczelka była spreparowana...pewnie leje wam koledzy tóż pod i obok aparatu zapłonowego, pod kopółką...heheheh ja mam to samo pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2007, 00:33
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: 323f BA 1,5:16v

Postprzez sps-snipers » 17 paź 2007, 16:43

Witam.Przed remontem ani kropelki oleju.A po remoncie troche z niej cieknie.Dobry mechanik a uszczelka? I dont know.Dzis sciagalem pokrywe,wyczyscilem i nalozylem silikonu.Sruby dokrecilem bez zadnego klucza dynamometrycznego :) sie okaze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez cygaaan » 10 sty 2008, 19:17

witam! uszczelke pod kapa zaworowa wymienialem sam pod blokiem zadna wtym filozofia.. grunt to dobrze odtluscic (ja to robilem ekstrakcyjna) nie zapominac o rantach na pokrywie! uszczelka z ASO bo pewnoego razu wymienial mi mechanior(zamiennik) i zalał to sylikonem i olej walil ze szok! oryginalne uszczelki sa z innego materialu i bron boze sylikon! podroba to inna sprawa! powodzenia
cygaaan
 

Postprzez sps-snipers » 10 sty 2008, 22:27

A ja nawaliłem silikonu i do dzis ani kropelki :D oliwy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez banan11 » 11 sty 2008, 12:28

Miałem taką za 17 zł – wytrzymała 3 miesiące.
Kupiłem za 57 zł – wytrzymała 2 miesiące.
Kupiłem za 100zł – orginał – jest nieco grubsza od poprzednich – jest spokój.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 19:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez Pawlo1906 » 10 wrz 2009, 09:25

ja miałem ten sam problem w bg załozyłem trzecia w ciagu niecałego roku.troszke denerwujace :( wczoraj załozyłem nowa firmy elring wyczysciłem wszystko dokładnie i zobaczymy na jak długo.
TDI engines are good for old people
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2009, 01:09
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f bg 1.8 SOHC

Postprzez nieznaszmnie » 10 wrz 2009, 10:25

Kup oryginal z carspeed.pl zapytaj Smirnofa z forum, ja od niego bralem za 65 i jest spokój polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez maxi » 10 wrz 2009, 13:37

Hej

– miałem to samo ciekło pod aparatem jak i pod klawiaturą

Mam kupla w Mazda Boroń który mówił że problem z tymi uszczelkami jest nagminny

Zgodnie z jego zaleceniami wymieniłem obie uszczelki na OE Mazda i po problemie

dodam że kupiłem wcześniej Erlinga bo tańszy ale po 3 tyg zaczeło cieknąć
Z5 323F '97
Mazda 6 Sport Kombi 2.3
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2009, 12:47
Posty: 14
Skąd: Będzin/Katowice
Auto: Z5 '97
Mazda 6 Sport Kombi 2.3 (lpg)

Postprzez Gringoss » 13 wrz 2009, 16:34

Wiem, że oryginalna uszczelka u Polodego w Poznaniu kosztuje 40zł z przesyłką.
Gringoss
 

Postprzez awruk » 18 wrz 2009, 21:11

Tylko oryginal...!! kupowalem za 65zl sam dokonywalem montazu... trzeba bardzo dokladnie odtluscic i wyczyscic np sylikon itd z bloku i z pokrywy a nastepnie stopniowo dokrecac pokrywe srubami tam jakby z przekatnych pokrywy.. robilem to bez klucza dynamometrycznego i jest spokoj... (wczesniej przerabialem cieknacy olej co 1-2tys na uszczelce reinz-a )
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez marcin255 » 18 wrz 2009, 22:18

ma ktoś schemat dokręcania-poci mi sie uszczelka dzis kupiłem w ASO 75zł. Chyba sam się zabiorę za wymiane tylko jak dokręcać
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323