Szarpanie (dławienie) sie silnika po nagrzaniu w przedziale niskich obr

Postprzez Furmii » 20 paź 2007, 21:47

Furmii napisał(a):Jest szansa żebym kupił lipę?
(


Tak przeglądam posty i jest chyba szansa, że nabyłem uszkodzony aparat? Miał ktoś taki przypadek?
Początkujący
 
Od: 19 gru 2006, 22:39
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Z5 `98 stock

Postprzez farciarz » 20 paź 2007, 22:52

Furmii odpowiedz sobie sam...nie kupiłeś nowego tylko używkę. Poza tym to mam nazieję że z tą samą symboliką. Możesz mieć lipę jeśli kupiłeś uszkodzoną używkę....a to nic nowego :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Furmii » 21 paź 2007, 09:31

farciarz napisał(a):Furmii odpowiedz sobie sam...nie kupiłeś nowego tylko używkę. Poza tym to mam nazieję że z tą samą symboliką. Możesz mieć lipę jeśli kupiłeś uszkodzoną używkę....a to nic nowego :P


Symbolika ta sama. Aż takim wariatem ie jestem ;P Dzwonie w poniedziałek do gościa i będzie musiał wymienić.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2006, 22:39
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Z5 `98 stock

Postprzez organo » 21 paź 2007, 18:10

Furmii
oczywiscie ze jest bardzo duza sznasa abys kupil uszkodzony zobacz ile jest postow z silnikami Z5 z wada gdzie problem szarpanie i znika po naprawie lub wymianie aparatu na drugi .
Jestem przekonany ze to jest usterka dosc czesta w tych modelach.

Oczywiscie nie musi to byc koniecznie wina samego aparatu ale jest duza szansa ze to wlasnie to :) moze popytaj sie kogos z okolicy czy nie przezucil by na chwilke aparatu do ciebie to jest naprawde kilka chwil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez kwak » 24 paź 2007, 13:18

witam
swoją prośbę kieruję przede wszystkim do organo
organo napisał(a):jezeli wina jest na bank po stronie aparatu to w 100% bo to nie jest kwestia uszkodzenia czesci tylko izolacji w aparacie niestety P5 to nagminny przypadek jakas wada produkcyjna hehe praktycznie 90% ludzi co ma problem z aparatem to posiada model aparatu P5


wlasnie jestem posiadaczem aparatu P5. przerywa po rozgrzaniu na 1900 obr/min (dokladnie)

organo napisał(a):kilku podpowiadalem na privach jak sie do tego zabrac

jeżeli nie jest to tajemnica czy mógłbyś opisać proces naprawy na forum, myślę że chętnie inni też skorzystają.
bardzo proszę o instruktarz.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez organo » 24 paź 2007, 20:27

kwak i dla innych :)
z racji ze ostatnio sporo zeczy mam do zrobienia w internecie nie ciezko mi znalesctroche czasu by porzadnie opisac przytocze ostatnią rozmowe z "Furmi" (mam nadzieje ze nie bedzie mial nic przeciwko )przez GG co nieco opisalem jak ja to robie (a juz robilem kilku osobom i kazda jak dotad zadowolona chodz przypomina to troszkie prowizorkie jest naprawde skuteczne .
Sorki ze tak skrotem ide w WOLNEJ chwili usiade i opisze porzadnie a jak bede robil nastepny aparacik zrobie foto-relacje :)

po pierwsze przesledzic caly watek aby stwierdzic ze objawy sa identyczne by nie bylo ze ktos sie narobil okazalo sie nie pomoglo ale naprawial aparat nie potrzebnie

...................................
no to moze i bedzie rozbierz sobie aparacik na czesci pierwsze
[2007-10-22 21:29:27] <organek>
poznacz przed tym
[2007-10-22 21:29:40] <8553375 (GG)>
zdaza sie ze wciskam gaz i ie idzie wogole tak jakby nieprzepalal wachy
[2007-10-22 21:30:06] <organek>
cewke kilka razy z kazdej strony lakierem zwyklum moze byc czarny lub bezbarwnym taki w spreyu za 5zl :)
[2007-10-22 21:30:09] <8553375 (GG)>
odpuszczam gaz wciskam ponownie i juz idzie
[2007-10-22 21:31:01] <organek>
dodatkowo wytnik kolka takie na spod i nawierz cefki z foli cienkiekiej najlepsza to chyba strecz
[2007-10-22 21:31:18] <organek>
i przyloz do cewki i mozna zlozyc......
[2007-10-22 21:31:28] <organek>
to samo z palowaniem kopolki
[2007-10-22 21:31:33] <organek>
nie zaleznie czy nowaczy stara
[2007-10-22 21:31:45] <8553375 (GG)>
i tyle wystarczy??
[2007-10-22 21:31:48] <organek>
i palec tak samo z tym ze przed tym
[2007-10-22 21:32:52] <8553375 (GG)>
kurcze super!!
[2007-10-22 21:32:54] <organek>
wywal jak masz taka blaszke co sprawia ze palec nie lata jak stara k.... :) w aparacie a wsadz tam jakos gume tak aby bylo scislo ostatnio testowalem patent ze zwyklum balonem bo mialem pod reka
[2007-10-22 21:33:13] <8553375 (GG)>
hehe
[2007-10-22 21:33:17] <8553375 (GG)>
musze to sprawdzic
[2007-10-22 21:33:20] <organek>
to jest bardzo dobry izolator a i palec maluj tez grubo lakierem od srodka
[2007-10-22 21:33:26] <8553375 (GG)>
powiem ze nie wierze CI ;)
[2007-10-22 21:33:40] <organek>
oczywiscie poczysc pozniej jak wysnie miejsca gdzie proda ma plynąc
[2007-10-22 21:33:49] <8553375 (GG)>
juz tyle sie nameczyle i kasy stracilem na to ze szok
[2007-10-22 21:34:07] <8553375 (GG)>
nie liczac czasu
[2007-10-22 21:34:31] <organek>
chdzi o to by mozliwie jak najbardziej utrudnic przeskok iskry do masy pojazdu
[2007-10-22 21:35:15] <organek>
spokojnie mozesz tagze malowac przewody i owinac izolacja te koncowki przewodo co wchodza w glowce do swiec
[2007-10-22 21:35:25] <organek>
nie wiem dokladnie ktoredy ta iskra ucieka
[2007-10-22 21:35:38] <8553375 (GG)>
czy Tobie tez nasilaly sie objawy jak bylo wilgotno?
[2007-10-22 21:35:42] <organek>
ale u cieka i zawsze jak ktos mial te same objawy to pomagalo
[2007-10-22 21:36:13] <organek>
u mnie walczylem akurat juz dobra wiosna jak bylo w miare cieplo
[2007-10-22 21:36:28] <organek>
bylo tylko po mocnym rozgrzaniu silnika
[2007-10-22 21:36:33] <8553375 (GG)>
a nasilalo sie to z czasem?
[2007-10-22 21:36:59] <8553375 (GG)>
mi na poczatku to robilo sie raz na jakis długi czas
[2007-10-22 21:37:09] <8553375 (GG)>
potem to co kilka minut
[2007-10-22 21:37:19] <organek>
w pierwszych dwoch jeszcze na koniec na lakier kladlem mase bitumiczna ale juz sie robilo bardzo grubo i trzeba bylo kilka razy pozniej dokrecac kopolke
[2007-10-22 21:37:40] <8553375 (GG)>
ok
[2007-10-22 21:37:46] <8553375 (GG)>
bede kombinowal
[2007-10-22 21:38:02] <8553375 (GG)>
bedzie problem z ustawieniem zaplonu hmm...
[2007-10-22 21:38:13] <organek>
podobnie jak u mnie w zime to mi sie zdarzalo jak zrobilem na raz z 50km i to raz na jakis czas ale poznie juz na tyle odczuwalnie ze ci co zemna jechali to sie podsmiwali
[2007-10-22 21:38:35] <organek>
wiec czytajac tysiace postow zaczolem rozmysla nad jakos wada tego aparatu
[2007-10-22 21:38:49] <organek>
prze wyjeciem aparatu przerysuj nozem
[2007-10-22 21:39:02] <organek>
miejsce laczenia sie paratu z glowica
[2007-10-22 21:39:05] <8553375 (GG)>
jak to wypali to jeden M3 bede mial do sprzedarzy <lol>
[2007-10-22 21:39:11] <organek>
bedziesz mial zawsze punkt odniesienia
[2007-10-22 21:39:17] <organek>
hehe
[2007-10-22 21:39:22] <organek>
a schodza
[2007-10-22 21:39:29] <8553375 (GG)>
no wiem
[2007-10-22 21:39:41] <8553375 (GG)>
kolo obiecal mi ze wymieni mi na sprawny
[2007-10-22 21:39:53] <8553375 (GG)>
ale bede eksperymwntowal na starym
[2007-10-22 21:40:04] <organek>
szkoda ze nie masz kogos aby przelozyc i psrawdzic na dwa dni ale jak masz luzem tro mozesz po kombinowac
[2007-10-22 21:40:21] <8553375 (GG)>
no nie mam
[2007-10-22 21:40:30] <organek>
poprostu obadaj dokladnie wszystkie miejsca gdzie prad moze przeskoczyc do masy silnika
[2007-10-22 21:40:33] <8553375 (GG)>
nie znam nikogo w waiwe co ma mazde
[2007-10-22 21:41:15] <organek>
a u mnie przez 15m-cy jak mam mazde byla tylko moja a teraz sa juz trzy ale z innymi silnikami hehe
[2007-10-22 21:41:57] <organek>
obra narka powalcz sobie spokojie i zcierpliwoscia na kladaj starannie :) kolejne warsty lakieru i isolacji i takich tam :)
sorki za bledy ale to GG :) i tak na szybkiego opisywlem jak by tu pogrzebac w aparacie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez kwak » 25 paź 2007, 21:05

dzieki za instrukcje
mniej więcej zrozumiałem o co biega.
jest tylko jeden problem, jak rozebrac aparat na części pierwsze?
ja doszedłem do: zdjąłem palec, odkręciłem śrubkę na ośce, zeszło mocowanie palca, podkładki metalowe pod nim i zatrzymałem się na plastikowej pokrywce, normalnie nie chciała zejść a nie chciałem czegoś urwać.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez TONY » 28 paź 2007, 14:36

ja ze swoim aparatem przez ok rok próbowałem coś zrobić (wymienić na używkę, przerobić), jeździłem po elektrykach i każdy mówił coś innego, kupienie używki z gwarancją na rozruch graniczy z cudem. Gdy nic z tego nie wyszło postanowiłem ze sam się za to zabiorę (nie jestem ani elektrykiem ani mechanikiem). Kilka dni temu wziąłem sprawę w swoje ręce i SUKCES. Jeżdżę dopiero kilka dni po zrobieniu ale myślę że będzie dobrze. Sposób z izolacją może jest skuteczny ale myślę że można zrobić to lepiej i szybciej a koszt (wydałem 160 zł). Dużo, nie dużo ale jaka radość gdy po ok roku można wcisnąć gaz bez obawy że na niskich obrotach nie przepali i będzie ...... (jeżdżę na gazie).
Początkujący
 
Od: 27 paź 2007, 18:08
Posty: 25
Skąd: POZNAN
Auto: Mazda 323f 1.8 BA

Postprzez TONY » 28 paź 2007, 14:37

dodam tylko że mam mazdę 323F BA 1.8 95r
Początkujący
 
Od: 27 paź 2007, 18:08
Posty: 25
Skąd: POZNAN
Auto: Mazda 323f 1.8 BA

Postprzez organo » 28 paź 2007, 22:56

[TONY
ale na co wydales te 160zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Furmii » 29 paź 2007, 13:40

HEHE niezły bałagan przeklejony z GG ;) Ja za swój próbowałem się zabrać ale mam problem z dostaniem się do cewki. Teraz nie mam czasu ponieważ w piątek zostałem ojcem <jupi> ale jak tylko znajdę chwilę czasu to zrobię fotki i może ktoś mi pomoże jak się do tego zabrać. :|
Początkujący
 
Od: 19 gru 2006, 22:39
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Z5 `98 stock

Postprzez TONY » 21 lis 2007, 18:19

Ja uważam że cewki zapłonowe nie są wadliwe, wadą jest budowa i rozmieszczenie aparatu. Dlaczego np. w oplu vectra B padają czujniki położenia wałka rozrządu. Czujnik ten umieszczony jest tam gdzie nasze mazdy mają aparat zapłonowy. Problemem jest wysoka temperatura która niszczy ową cewkę (czujnik-dot. opla). Wyjęcie cewki poza aparat daje 100% pewności że problem ten się nie powtórzy. Padnięta cewka powinna "wyskoczyć" na diagnostyce komputerowej ale nie "wyskakuje" ponieważ nie jest padnięta. Problemem staje się sama izolacja tej cewki. Takie jest moje zdanie, może się mylę, przerobiłem ten temat na własnej skórze więc dałbym rękę że mam rację.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2007, 18:08
Posty: 25
Skąd: POZNAN
Auto: Mazda 323f 1.8 BA

Postprzez organo » 21 lis 2007, 18:43

TONY
hehe ja tez dam reke Twoja ze mas racje w 100% tez przerabialem ten temat :) zero kosztow tylko troszkie roboty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez TONY » 21 lis 2007, 19:29

ORGANO
tak jak mówisz z tym że ja jakby poszedłem na łatwiznę kosztowało mnie to 160 zł i godzinkę roboty, Ty wydałeś zdecydowanie mniej ale na pewno nie zrobiłeś tego w godzinkę, generalnie liczy się efekt końcowy, ja jestem zadowolony, Ty na pewno też ;)
Początkujący
 
Od: 27 paź 2007, 18:08
Posty: 25
Skąd: POZNAN
Auto: Mazda 323f 1.8 BA

Postprzez MarcinB » 21 lis 2007, 20:28

To może opiszecie dokładnie (tak łopatologicznie) jak rozwiązać ten problem żeby dla potomnych zostało.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Furmii » 23 lis 2007, 11:21

Wymieniłem aparat na kolejny. Zrobiłem około 200 km i powtórka <killer>
Jak na moje oko to nie może być jego wina. Nie ma bata, żeby trzy aparaty były uszkodzone pod rząd tym bardziej, że dwa pochodzą z auta o przebiegu około 120 tyś.
Już zgłupiałem kompletnie.
Poszukam jeszcze jakiś czas przyczyny. Jak nie znajdę to zajeżdżę ten silnik na śmierć i kupie drugi.

Ma ktoś jakieś pomysły co do przyczyny poszarpywania i wariacji wolnych obrotów? Kod błędu podczas występowania wariacji na wolnych obrotach 01 (zaznaczam, że nie co dzień to się dzieje i nie cały czas). Może to katalizator bo już brzęczy? Może wtryski? Może sonda? Może pompa paliwa? A może ku...a siedzi jakiś diabeł i coś palcem zatyka?

POMOCY!!!!!!
Początkujący
 
Od: 19 gru 2006, 22:39
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Z5 `98 stock

Postprzez Artiks » 23 lis 2007, 11:36

Sprawdź i zrób rzeczy co mało kosztują albo nic -pompę paliwa jakie ciśnienie podaje, przeczyść/przedmuchaj układ paliwowy,wymień filtr paliwa , zalej dobrej wajchy +czarny STP do oczyszczania układu paliwowego i wtrysków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Furmii » 23 lis 2007, 11:50

ArtX napisał(a):Sprawdź i zrób rzeczy co mało kosztują albo nic -pompę paliwa jakie ciśnienie podaje, przeczyść/przedmuchaj układ paliwowy,wymień filtr paliwa , zalej dobrej wajchy +czarny STP do oczyszczania układu paliwowego i wtrysków.


filtr paliwa zmieniony, wacha lana nawet VPower Racing i pedał w podłodze, STP lany czarny i czerwony. :( jak sprawdzić tą pompę paliwa? Kto mi to może zrobić?
Początkujący
 
Od: 19 gru 2006, 22:39
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Z5 `98 stock

Postprzez nicek777 » 11 gru 2007, 13:01

Mam bardo podobny problem z szarpaniem jak tutaj wszyscy opisuja. Szczegolnie na 2jce przy przyspieszaniu z 10km/h. Gdy silnik nie rozgrzany to wogole tragedia bo potrafi zgasnac zaraz po odpaleniu przy probie ruszenia a gdy juz sie uda go rozgrzac to obroty minimalne sa na poziomie 1,5k RPM. Mam instalacje gazowa i jezdze ciagle na gazie. Mam do wymiany swiece (znaczy sie kupilem zeby sprawdzic czy one sa powodem tych problemow) oraz filtr paliwa ktory jeszcze nie zsotal wymieniony po kupnie samochodu. Poza tym czesto sie zdarza ze wciskam gaz a on nie idzie. Odpuszczam wciskam jeszcze raz i idze jak oszalaly. Co dolega mojej Madzi ?? :D Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez farciarz » 11 gru 2007, 22:13

nicek777 napisał(a):Co dolega mojej Madzi Pozdrawiam.


Sam sobie odpowiedziales na zadane pytanie. Do tego instalacja pierwszej generacji....sorki ale to tragedia dla tego silnika. Swiece, przewody WN, filtr paliwa....kolego jak jezdzisz ciagle tylko na gazie to bardzo tej mazdzie wspolczuje.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323