Mazda 323F BA BP 1.8 114km Fotorelacja z remontu silnika + kilka pytań
Strona 1 z 1
Witam jestem od niedawna posiadaczem mazdy 1.8 bp dohc, kupiłem ją w dosyć ciekawej cenie z uszkodzonym silnikiem po odpaleniu kopciła jak szalona i pobierała olej około 0,5 l/ 100 km. Pierwsza myśl jaka mi przyszła po sprawdzeniu kompresji (12,5 podobnie na każdym i 14 po próbie olejowej) to były uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Więc wymieniłem uszczelniacze i niestety to nie pomogło następną kminą było wyjęcie silnika ponieważ nie mam kanału. Po wyciągnięciu silnika odkręciłem głowicę i mam do was kilka pytań odnośnie moich pomiarów.
1.) jakie są dopuszczalne wartości owalności i stożkowatośći cylindra ( do pomiarów użyłem średnicówki i suwmiarki elektronicznej. ) różnica waha się w granicach 0.05 – 0.07mm tuleja całkiem ładna.
2.) jaka jest dopuszczalna szczelina zamka pierścienia dla tego modelu ( do pomiarów użyłem szczelinomierza )
1 pierścień 0.4mm
2 pierścień o.6mm
3.)jaki jest dopuszczalny luz tłok – cylinder
1.) jakie są dopuszczalne wartości owalności i stożkowatośći cylindra ( do pomiarów użyłem średnicówki i suwmiarki elektronicznej. ) różnica waha się w granicach 0.05 – 0.07mm tuleja całkiem ładna.
2.) jaka jest dopuszczalna szczelina zamka pierścienia dla tego modelu ( do pomiarów użyłem szczelinomierza )
1 pierścień 0.4mm
2 pierścień o.6mm
3.)jaki jest dopuszczalny luz tłok – cylinder
- Załączniki
Ostatnio edytowano 12 sty 2017, 08:31 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 3 sty 2017, 22:44
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BA BP 1.8
Nie mam pod ręką manuala do BP ale w zasadzie spokojnie możesz tolerancje wymiarów przyjmować nawet z Z5 a do niego manual jest bez kłopotów dostępny w sieci..
Pomiary owalu cylindra są całkiem ładne więc nie ma co zaczepiać.
Ale skoro tłoki masz na wierzchu to weź namocz je na noc w nafcie i zobacz później czy na sworzniach nie pojawią się luzy (miałem coś takiego w X9).
Pomiary owalu cylindra są całkiem ładne więc nie ma co zaczepiać.
Ale skoro tłoki masz na wierzchu to weź namocz je na noc w nafcie i zobacz później czy na sworzniach nie pojawią się luzy (miałem coś takiego w X9).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Manual do b6 i bp jest jeden. Patrzac na gładzie cylindra widac ,ze jest ładnie i widac honowanie te ryski poprzeczne . WIdac ,ze pierscnie olejowe staneły bo sa schowane zamiast wystawac te dwa co są wyzej. Nowe pierscienie , panewki, olej 5w30 po tysiacu zlac i bedzie hulał. Jak znjade tego manuala to podesle na pw link.
https://pl.scribd.com/doc/58610991/Mazd ... hop-Manual
https://pl.scribd.com/doc/58610991/Mazd ... hop-Manual
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Wcześniej pobrałem manuale ale nic tam nie znalazłem o pierścieniach czy tulei a w BP-B6 jest wszystko czego szukałem dzięki za podpowiedź. Odnośnie pierścieni to całkiem nieźle trzymały się tłoka do tego stopnia że ciężko je było przekręcić palcami.
Luz na sworzniach tłoka również do kontroli.
Luz na sworzniach tłoka również do kontroli.
- Od: 3 sty 2017, 22:44
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BA BP 1.8
Części jakie wymieniłem i koszty tej zabawy
Pierścionki firmy Rik (215zł)
Panewki TaiHo (130zł)
Uszczelka głowicy takoma (100zł)
Szlif głowicy (60zł)
Świece (45zł)
Olej 5w-40 (100zł)
Płyn chłodniczy (35zł)
Uszczelki tłumika + pierścień tłumika (25zł)
Uszczelniacze zaworowe (50zł)
Rozrząd Mitsuboshi + rolki (165zł)
+ Filtr oleju, oringi, simeringi, termostat, spry wysoko temp 600+
Pierścionki założyłem pomimo szczeliny 0.30 granicznej dopuszczalnej a teraz akcja docieranie jak na tą chwilę zrobiłem 500km i spaliny są jak najbardziej ok. Płynów nie ubywa, silnik równo pracuję raz miałem problem z odpaleniem tak z 15 min po zgaszeniu a tak poza tym to cyka lalunia
Pierścionki firmy Rik (215zł)
Panewki TaiHo (130zł)
Uszczelka głowicy takoma (100zł)
Szlif głowicy (60zł)
Świece (45zł)
Olej 5w-40 (100zł)
Płyn chłodniczy (35zł)
Uszczelki tłumika + pierścień tłumika (25zł)
Uszczelniacze zaworowe (50zł)
Rozrząd Mitsuboshi + rolki (165zł)
+ Filtr oleju, oringi, simeringi, termostat, spry wysoko temp 600+
Pierścionki założyłem pomimo szczeliny 0.30 granicznej dopuszczalnej a teraz akcja docieranie jak na tą chwilę zrobiłem 500km i spaliny są jak najbardziej ok. Płynów nie ubywa, silnik równo pracuję raz miałem problem z odpaleniem tak z 15 min po zgaszeniu a tak poza tym to cyka lalunia
- Od: 3 sty 2017, 22:44
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BA BP 1.8
Wszystko bedzie git. Tylko jezdzij jak człowiek a nie jak emeryt Po 1kkm zlej olej o pozniej najlepiej po 5-7kkm jak bedziesz mogl a po tym to 10-12kkm i najlepiej co 3 zmiana oliwy plukanka albo co zmiane. Ale to juz tez od Ciebie zalezy.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Brawo – teraz będziesz miał przynajmniej w pełni sprawne serducho w autku
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ban-Tr napiszesz (tutaj albo na pw) gdzie zamawiałeś części? Widzę że spalanie oleju przed remontem było konkret, podobnie jak u mnie Głowicę tylko szlifowałeś czy coś jeszcze było robione (poza uszczelniaczami)? Bo obawiam się że przy takim poborze oleju wina nie leży tylko po stronie pierścieni i zastanawiam się nad kompletną regeneracją góry, tylko że wtedy koszta będą niemałe
Tylko po stronie pierscieni ale majac zdjeta glowicw grzechem jest nie zmienic uszczelniaczy na trzonkach zaworow. W silnikach r4 sa dotryski oleju dodatkowo i jak pierscienie stoja to wpiedziela jak cholera olej taki silnik.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Pierścienie, panewki, rozrząd – allegro.
Uszczelniacze, termostat – RK Niedziałek
Uszczelka głowicy i reszta gratów zamówiona u miejscowego mechanika
Slif głowicy – Auto szlif Dziak polecam
Zawory dotarł mi znajomy, docieranie w zakładzie coś około 6zł za zawór i taniej jest jak się zdemontuję wałki rozrządu . A co do generalki silnika to polecam próbę olejową koszt w mojej okolicy 10 zł a sporo można się dowiedzieć. W moim przypadku pomogła wymiana pierścieni, po powrocie z jazdy testowej spaliny wyglądały normalnie i nie ma chmury dymu przy odpalaniu więc jak najbardziej polecam taki remont.
Uszczelniacze, termostat – RK Niedziałek
Uszczelka głowicy i reszta gratów zamówiona u miejscowego mechanika
Slif głowicy – Auto szlif Dziak polecam
Zawory dotarł mi znajomy, docieranie w zakładzie coś około 6zł za zawór i taniej jest jak się zdemontuję wałki rozrządu . A co do generalki silnika to polecam próbę olejową koszt w mojej okolicy 10 zł a sporo można się dowiedzieć. W moim przypadku pomogła wymiana pierścieni, po powrocie z jazdy testowej spaliny wyglądały normalnie i nie ma chmury dymu przy odpalaniu więc jak najbardziej polecam taki remont.
- Od: 3 sty 2017, 22:44
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BA BP 1.8
Mazda po wymianie pierścieni, uszczelnaiczy zaworowych , uszczelki pod głowicą plus do tego pasek rozrządu i oryginalna uszczelka pod pokrywę zaworów. Przy demontażu i składaniu wszystko było dokładnie czyszczone, głowica splanowana, blok i powierzchnia pod uszczelkę pokrywy dokładnie wyczyszczone i odtłuszczone i do tego honowanie cylindrów. Wszelkie uszczelniacze (wałków, oring aparatu itp.) plus kompletny rozrząd były wymieniane w przeciągu pół roku, tak więc tego wymieniać nie było sensu. Silnik zalany nowym płynem i olejem 10w-40 elfa (sporo czytałem i ten wydawał mi się najlepszy, zastanawiam się co wlać po nim) i do tego zmieniłem świece. Autko już trochę przegonione (wiem nie powinno się, są różne teorie na ten temat ) wycieków zero, zużycia oleju brak, cały czas trzyma maksimum. Co ciekawe panewki, wał czy krzywki na wałkach w stanie idealnym, brak jakichkolwiek oznak zużycia. Ogólnie z remontu jestem więcej jak zadowolony
Tak w ramach ciekawostek dodam, że auto od momentu sprowadzenia do Polski przez poprzedniego właściciela (2010 rok) jeździło na gazie i oleju 15w-40. Zdziwiłem się że silnik nie był praktycznie nic zalepiony nagarem. Po zdjęciach które widziałem na forum było to niemałe zaskocznie dla mnie.
Tak w ramach ciekawostek dodam, że auto od momentu sprowadzenia do Polski przez poprzedniego właściciela (2010 rok) jeździło na gazie i oleju 15w-40. Zdziwiłem się że silnik nie był praktycznie nic zalepiony nagarem. Po zdjęciach które widziałem na forum było to niemałe zaskocznie dla mnie.
Nawet jak jest 15W40 ale dobrej jakości to złogów nagaru nie powinno być dużo.
Warunek: dobry jakościowo olej.
Warunek: dobry jakościowo olej.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości