KRĘCI, ALE NIE ODPALA!

Postprzez tomczakm » 10 maja 2016, 17:19

Witam,

Potrzebuje kogoś kto po opisie zdarzenia, będzie w stanie postawić diagnozę lub chociaż nakierować na rozwiązanie.

Dwa tyg. temu przy 120km/h pękł mi pasek klinowy od alternatora.
Zapaliły się kontrolki akumulatora + !.
Nim się zorientowałem, że pasek jest również napędem pompy wody – auto zdążyło się zagrzać, patrząc na wskazówkę max. ale kontrolka nie świeciła.
Zjechałem na pobocze i auto zgasło -nie wiem czy z przegrzania czy akumulator zdążył się rozładować.

Auto zostało odholowane na podwórko znajomych.

Tydzień później wymieniłem pasek na nowy, wszystko niby ok.
Ale, auto już nie chce zapalić – akumulator jest naładowany.
Paliwo jest.

Nie wiem co ze świecami ponieważ tak mocno się zapiekły że, nie mogę ich sprawdzić.
Nie wiem co z pompą paliwa ponieważ nic nie słyszę wtrysku, a nie wiem gdzie i jak to dokładnie sprawdzić.

Dodam, że nie jestem mocny w tematy mechaniki.

Z góry dziękuje za pomoc w temacie.
tomczakm
 

Postprzez Andrzej414 » 11 maja 2016, 10:14

Świece trzeba wykręcić. Kup pokrętło do tego przedłużkę i nasadkę do świec 16. Takim marketowym kluczem to raczej nie dasz rady. Ponadto trzeba by sprawdzić czujnik temperatury wody. On może uniemożliwiać zapłon.

Bardzo przykre jest że nie znasz swego auta i instrukcji. Kontrolka akumulatora jest równoznaczna z tym że auto musi być natychmiast zatrzymane a silniki unieruchomiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez tomczakm » 11 maja 2016, 22:49

Dziękuje za radę.
Fakt jest taki, że wiedziałem – ale, na sile chciałem dojechać do miejsca.

Dostałem dziś opinię z innego źródła i pierwsze dwie diagnozy:
-problem ze świecami (zalane/porcelanki popękane)
-brak ciśnienia w komorze (uszczelka pod głowicą)

Niezależnie zacznę sprawdzanie od świec.
tomczakm
 

Postprzez Marek 161BD081 » 8 sie 2016, 11:28

Czy udało się coś więcej zdiagnozować poza przegrzaniem silnika?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez iparts » 9 sie 2016, 14:15

Bardzo możliwe że "ugotowałeś" świece i przez to nie odpala. Może to także być, tak jak jeden z kolegów napisał, czujnik wody i komputer widzi że jest silnik na wysokiej temperaturze i przez to nie odpala. Podłączałem może samochód pod komputer diagnostyczny w celu sprawdzeniu czy nie ma żadnych błędów? Możliwe jest także że przy topił się czujnik położenia wałka rozrządu. Napisz w temacie jak okaże się co się stało.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323