Witam,
od jakiegoś czasu zmagam się z dziwnie falującymi obrotami w mojej maździe.
Problem jest zawsze na rozgrzanym silniku. Generalnie raz mam 1000rpm, a raz ~800rpm. Często też falują jak na załączonym filmie. Dodatkowo często na drugim biegu są szarpnięcia, jakby któryś cylinder wypadał z cyklu pracy, w sumie też jest podobny objaw na wstecznym, ciężko cofnąć na pół-sprzęgle.
Dodam że wszystkie filtry są nowe, świece, kable, olej i płyny również.
http://filmy.elektroda.net/51_1456081216.mp4
Mazda 323p B3 – Falujące obroty
Strona 1 z 1
Zacząłbym od sprawdzenia i ew. regulacji czujnika TPS, wolnych obrotów.
Nie zaszkodziłoby też czyszczenie zaworu wolnych obrotów.
Sprawdź też dokładnie szczelność dolotu.
Nie zaszkodziłoby też czyszczenie zaworu wolnych obrotów.
Sprawdź też dokładnie szczelność dolotu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
@ostry38
Kolego masz dokładnie to samo co ja, a nawet masz łagodniejsze objawy. Jeśli chodzi o jazdę to u mnie i na 1 i 2 biegu jadąc powoli szarpie niesamowicie (to samo dzieje się na wstecznym). Obroty potrafią tak falować, że skaczą od 850~ do prawie 0 albo i nawet czasem sobie zgaśnie włączanie czegoś od razu wpływa na pracę silnika. Chodzi mi o np. podgrzewanie tylnej szyby, mocniejsze dmuchawy, zamykanie szyb ele., kręcenie kierownicą, jak i również włączenie świateł dziennych ma znaczenie. Ogólnie mówiąc dupa Ja tam już przyzwyczaiłem się do takiej jazdy, ale jak tylko ktoś inny siada za kółkiem to od razu chce wysiadać a narzeczona nawet nie chce spróbować
Czyściłem i przepustnice i silniczek krokowy, ustawiałem TPS. Nic nie dało. Dolot powietrza szczelny.
Na filmiku widać "lekko falujące obroty": 1 część stoję na biegu jałowym, 2 – jadę w korku, 3 – zamykam szyby i kręcę kierownicą.
https://vimeo.com/192155310
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
Kolego masz dokładnie to samo co ja, a nawet masz łagodniejsze objawy. Jeśli chodzi o jazdę to u mnie i na 1 i 2 biegu jadąc powoli szarpie niesamowicie (to samo dzieje się na wstecznym). Obroty potrafią tak falować, że skaczą od 850~ do prawie 0 albo i nawet czasem sobie zgaśnie włączanie czegoś od razu wpływa na pracę silnika. Chodzi mi o np. podgrzewanie tylnej szyby, mocniejsze dmuchawy, zamykanie szyb ele., kręcenie kierownicą, jak i również włączenie świateł dziennych ma znaczenie. Ogólnie mówiąc dupa Ja tam już przyzwyczaiłem się do takiej jazdy, ale jak tylko ktoś inny siada za kółkiem to od razu chce wysiadać a narzeczona nawet nie chce spróbować
Czyściłem i przepustnice i silniczek krokowy, ustawiałem TPS. Nic nie dało. Dolot powietrza szczelny.
Na filmiku widać "lekko falujące obroty": 1 część stoję na biegu jałowym, 2 – jadę w korku, 3 – zamykam szyby i kręcę kierownicą.
https://vimeo.com/192155310
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
- Od: 10 maja 2009, 11:37
- Posty: 33
- Skąd: Hajnówka / Białystok
- Auto: Mazda 323F BA '98 BP
Proponuję sprawdzić masy silnika, skrzyni biegów oraz karoserii. Ponadto aparat zapłonowy, świece, przewody zapłonowe. I na koniec jeszcze do sprawdzenia błędy komputera.
Masy znajdziesz idąc po przewodzie od ujemnej klemy akumulatora. Zaraz za akumulatorem masz przewód przykrecony do karoserii a potem idzie do skrzyni i dalej do alternatora.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości