Mazda 323p B3 – Falujące obroty

Postprzez ostry38 » 23 lut 2016, 10:11

Witam,
od jakiegoś czasu zmagam się z dziwnie falującymi obrotami w mojej maździe.
Problem jest zawsze na rozgrzanym silniku. Generalnie raz mam 1000rpm, a raz ~800rpm. Często też falują jak na załączonym filmie. Dodatkowo często na drugim biegu są szarpnięcia, jakby któryś cylinder wypadał z cyklu pracy, w sumie też jest podobny objaw na wstecznym, ciężko cofnąć na pół-sprzęgle.
Dodam że wszystkie filtry są nowe, świece, kable, olej i płyny również.
http://filmy.elektroda.net/51_1456081216.mp4
ostry38
 

Postprzez Marek 161BD081 » 23 lut 2016, 22:07

Zacząłbym od sprawdzenia i ew. regulacji czujnika TPS, wolnych obrotów.
Nie zaszkodziłoby też czyszczenie zaworu wolnych obrotów.

Sprawdź też dokładnie szczelność dolotu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez C3biX » 18 lis 2016, 19:38

@ostry38
Kolego masz dokładnie to samo co ja, a nawet masz łagodniejsze objawy. Jeśli chodzi o jazdę to u mnie i na 1 i 2 biegu jadąc powoli szarpie niesamowicie (to samo dzieje się na wstecznym). Obroty potrafią tak falować, że skaczą od 850~ do prawie 0 albo i nawet czasem sobie zgaśnie :P włączanie czegoś od razu wpływa na pracę silnika. Chodzi mi o np. podgrzewanie tylnej szyby, mocniejsze dmuchawy, zamykanie szyb ele., kręcenie kierownicą, jak i również włączenie świateł dziennych ma znaczenie. Ogólnie mówiąc dupa :) Ja tam już przyzwyczaiłem się do takiej jazdy, ale jak tylko ktoś inny siada za kółkiem to od razu chce wysiadać :) a narzeczona nawet nie chce spróbować

Czyściłem i przepustnice i silniczek krokowy, ustawiałem TPS. Nic nie dało. Dolot powietrza szczelny.

Na filmiku widać "lekko falujące obroty": 1 część stoję na biegu jałowym, 2 – jadę w korku, 3 – zamykam szyby i kręcę kierownicą.
https://vimeo.com/192155310

Ma ktoś jakieś pomysły co to może być? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez Andrzej414 » 19 lis 2016, 17:55

Proponuję sprawdzić masy silnika, skrzyni biegów oraz karoserii. Ponadto aparat zapłonowy, świece, przewody zapłonowe. I na koniec jeszcze do sprawdzenia błędy komputera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez C3biX » 20 lis 2016, 12:50

A możesz podpowiedzieć jak i gdzie znajdę te masy silnika, skrzyni i karoserii? Może to banalne pytanie, ale jestem zielony w te sprawy i nawet nie wiem gdzie szukać i jak to ocenić. Dzięki z góry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez Andrzej414 » 20 lis 2016, 13:21

Masy znajdziesz idąc po przewodzie od ujemnej klemy akumulatora. Zaraz za akumulatorem masz przewód przykrecony do karoserii a potem idzie do skrzyni i dalej do alternatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323