Mazda 323 BA 1.3 – duże spalanie

Postprzez Jakob » 26 sie 2013, 22:59

Witam!
Moja mazda strasznie dużo pali. Spalanie w okolicach 9,5-10l benzyny. Ostatnio był robiony silnik- zawory, pierścienie i panewki. Nic nie pomogło. Sonda jest na pewno dobra, elektryka ( świece, przewody itp ) również. Już nie mam pojęcia, co może być przyczyną. Proszę o pomoc.

EDIT by Marek: poprawiłem nieco temat.
Ostatnio edytowano 27 sie 2013, 08:00 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Marek 161BD081 » 27 sie 2013, 08:02

Remont silnika taki jak opisałeś raczej nie ma aż takiego znacznego wpływu na spalanie.
Znacznie większe znaczenie ma sam styl i warunki jazdy.

Swoją drogą diagnostykę robiłeś?
Jak sprawdzałeś sondę?

Temat przenoszę do działu silnikowego.

PS. tematów związanych z dużym spalaniem mamy "trochę" na Forum więc nie zaszkodziłoby jakbyś poczytał coś na ten temat (zarówno dotyczących silnika B3 jak i innych modeli) bo często te "przypadłości" się powtarzają.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez 90krzycho90 » 1 wrz 2013, 20:53

Wiele z pozoru drobnych rzeczy ma wpływ na zużycie paliwa, chociażby brudny filtr powietrza, zbyt małe ciśnienie w ogumieniu, duży pobór prądu (światła, klima/ nawiew, radio, itp. [alternatywa dla świateł --> diody LED]), warto sprawdzić czy klocki lub szczęki hamulcowe nie trzymają tarczy lub bębna, może być również kwestia złego ustawienia zapłonu, ale też jak pisał Marek 161BD081 styl jazdy kierowcy, należy więcej hamować silnikiem, jeździć płynniej, nie katować silnika kiedy jest jeszcze zimny, nawet długo nie wymieniany olej ma jakiś negatywny wpływ na spalanie. Zadbaj o to wszystko i sądzę, że powinno być lepiej.
"Prędkość nie zabija, to nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez Jakob » 10 wrz 2013, 20:28

Filtr powietrza jest nowy. Obciążenia nie ma dużego. Tylko światła, nawet audio nie mam. Styla jazdy? Dośc ekonomiczny. Nie jeżdzę pow. 100km/h, 5 bieg zapinam przy około 70km/h, 4 bieg przy 40-50. Ciśnienie ok, sprawdzałem przed chwilą. Hamulce też były robione przy przeglądzie- jakoś w marcu.

Sondy nie sprawdzałem ja, a mechanik.

Wypiąłem przepływkę ( szarpał itd ) zrobiłem 100km i to samo. Przeczyściłem ją ( wg. poradnika ) też nie pomogło.

O jaka diagnostykę Ci chodzi?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Marek 161BD081 » 10 wrz 2013, 22:51

Jakob napisał(a):O jaka diagnostykę Ci chodzi?


Jakob – już trochę jesteś na Forum i trzeba to tłumaczyć?
Popatrz do FAQ na stronie głównej działu BA/BH a znajdziesz link do diagnostyki.
Ew. użyj szukajki bo to też nie boli ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Jakob » 10 wrz 2013, 23:14

Przepraszam Pana Moderatora :)
Już biorę się za czytanie. Jutro sprawdzę jeszcze sam sondę, bo coś nie wierzę mechanikowi i podzielę się rezultatem na forum.

Dopisano 11 wrz 2013, 17:13:

Test zrobiony. Podłączyłem diodę i po przekręceniu zapłonu od razu zaświeciła się raz dłuższym sygnałem ( dobrą sekundę ), po czym zgasła i już nie zaświeciła się. Po włączeniu silnika dioda nie mrugnęła ani razu. Czy to jedno mrugnięcie o czymś mówi?

Pozdrawiam!

Dopisano 11 wrz 2013, 18:06:

Panowie, jeszcze jedna sprawa. Z ciekawości zrobiłem test sondzie. Podłączyłem plus miernika pod czarny kabek, minus pod akumulator ( nie wiem, czy dobrze ). Napięcia na rozgrzanym silniku i wysokich obrotach nie przekraczały 0,5V. Zresztą, wszystko na filmie: http://www.youtube.com/watch?v=CsugqvBLLOk&feature=youtu.be.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Marek 161BD081 » 12 wrz 2013, 06:48

Z tego wynika, ze chyba nie masz żadnych błędów.
Aby sie upewnić to odlacz np. przepływomierz a powinno zacząć błyskać kodem uszk. przepływomierza.
Po tym zabiegu oczywiście skasuj błędy.

Jak napięcie na sondzie wyglądało na biegu jałowym?

PS. Poszukaj na Forum hasła "MEN" a wówczas poczytasz o sprawdzeniu sondy wg zaleceń producenta ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Jakob » 12 wrz 2013, 08:24

Właśnie na biegu jałowym sprawdzałem napięcie.

edit:
Rozumiem, że przy diagnostyce sondy podpinam diodę z rezystorem 1kOhm? Czy diagnostykę robię na odbalonym silniku na biegu jałowym?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Marek 161BD081 » 12 wrz 2013, 17:43

Jakob napisał(a):Właśnie na biegu jałowym sprawdzałem napięcie.

edit:
Rozumiem, że przy diagnostyce sondy podpinam diodę z rezystorem 1kOhm? Czy diagnostykę robię na odbalonym silniku na biegu jałowym?


Na odpalonym i nagrzanym silniku to sprawdzasz i oczywiście na biegu jałowym.

Tak z ciekawości – czy łącznik miedzy przepustnicą a przeplywomierzem jest szczelny?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Jakob » 12 wrz 2013, 17:51

Tak, w sobotę czyściłem przepływomierz, ten łącznik, oraz przepustnicę.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Marek 161BD081 » 12 wrz 2013, 18:10

Czym przepływkę czyściłeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Jakob » 12 wrz 2013, 19:54

Benzyną ekstrakcyjną. Moczyłem miękki pędzelek i delikatnie czyściłem, tak, by nie dotykać tej elektrody ( czy jak tam sie to zwie ).

Dopisano 13 wrz 2013, 12:45:

Panowie, pytanie. Chciałem zrobić diagnostykę sondy, jednak w mojej kostce nie ma pinu o nazwie MEN. Pod który w tym wypadku musze sie podłączyć?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Jakob » 15 wrz 2013, 12:33

Przy sprawdzaniu sondy, dioda świeci się światłem ciągłym, nie mruga w ogóle. Czy coś to znaczy?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez ow4nd » 11 paź 2015, 21:49

U mnie 8.5-9l to tez norma, trasa 5.5l przy stałej 110km/h
Model 323P BA raz jak szalałem po mieście doszło do 11 to rekord był :) <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2015, 02:25
Posty: 51
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323F (BA) 1996 1.8 16V
Mazda 323P (BA) 1997 1.4 16V

Postprzez taczkaskill » 11 paź 2015, 23:29

Spalanie normalne. Pamietaj Ecodriving to nie jazda powoli a na niskich obrotach i płynna. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2015, 21:02
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 323F '97 1.8 b+g

Postprzez krucha97 » 14 lut 2017, 15:01

Witam mam taki problem mam mazde 323 98 r 1,3 i jak to możliwe że te autko pali mi 10 litrów ? na pełnym baku robię 399 km Wydaje mi się to trochę nie opłacalne dodam ze wymieniłem filtr powietrza co jeszcze mogę zrobić ?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2017, 14:46
Posty: 7
Auto: Mazda 323 P V Ba 98r. 1,3

Postprzez Nieuk0192 » 14 lut 2017, 15:48

krucha97 napisał(a):Witam mam taki problem mam mazde 323 98 r 1,3 i jak to możliwe że te autko pali mi 10 litrów ? na pełnym baku robię 399 km Wydaje mi się to trochę nie opłacalne dodam ze wymieniłem filtr powietrza co jeszcze mogę zrobić ?

Możesz sprawdzić sondę lambda, ona reguluje skład mieszanki paliwa i powietrza, niedziałająca (o ile dobrze pamiętam) daje zbyt dużo paliwa, a za mało powietrza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 21:29
Posty: 69 (13/0)
Skąd: Białystok
Auto: Była –> Mazda 323F BA 1.5 1995r
Jest –> Mazda 323F BA 1.5 LPG 1998r

Postprzez krucha97 » 15 lut 2017, 00:42

Jak to sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2017, 14:46
Posty: 7
Auto: Mazda 323 P V Ba 98r. 1,3

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lut 2017, 09:48

krucha97 napisał(a):Witam mam taki problem mam mazde 323 98 r 1,3 i jak to możliwe że te autko pali mi 10 litrów ? .....


Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
Na początek obowiązkowo zrób diagnostykę bo może to od razu dać jasną odpowiedź – jest to opisane na Forum.
Uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez krucha97 » 27 mar 2017, 00:09

Witam mam pytanko czy jak na pełnym baku robię uwaga (400km) to chyba coś nie tak silnik 1.3 benzyna spalanie wychodzi około 11 l , co tydzień do pełna masakra jakaś co mogę zrobić? Mazda 323 P V Ba 98r.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2017, 14:46
Posty: 7
Auto: Mazda 323 P V Ba 98r. 1,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323