Problem z temperaturą [BA B3]
1, 2
Witam
Po raz KOLEJNY zwracam się z prośbą o pomoc w diagnozie.... trafiłem na jakiś wyjątkowo wadliwy egzemplarz albo poprzedni właściciel był ch..., pał..., i bucyfałem... i nic nie robił w samochodzie....
Właśnie wróciłem po zmianie uszczelki pod głowicą i mam problem, a mianowicie temperatura silnika...
myślałem, że to termostat ale objawy dziwne
t.j jak samochód stoi temperatura łaenie idzie w górę i zatrzymuje się w odpowiednim miejscu ( t.j ciutke nad połową) wystarczy, że tylko ruszę i temperatura zaczyna spadać w dół... jak po mieście daje rade jeździć jeszcze w miare z dogrzanym silnikiem, tak jak właśnie wracałem w trasie temp. spadła praktycznie na literke "C" i jechałem cały czas na "ssaniu" . Myślałem, że może wskazówka wariuje ale po 100 km można było smiało trzymać rękę na silniku... dodam ze uklad odpowietrzony.
Pomocy
i jeszcze z innej beczki jak jechalem do miejsca swojej pracy cos sie spsulo i od 80 km/h wibruje lewe przeenie koło wraz z kierownica i cala buda a przy chamowaniu sie wzmaga. Dodam ze mam klocki do wymiany, to moze byc to?
Po raz KOLEJNY zwracam się z prośbą o pomoc w diagnozie.... trafiłem na jakiś wyjątkowo wadliwy egzemplarz albo poprzedni właściciel był ch..., pał..., i bucyfałem... i nic nie robił w samochodzie....
Właśnie wróciłem po zmianie uszczelki pod głowicą i mam problem, a mianowicie temperatura silnika...
myślałem, że to termostat ale objawy dziwne
t.j jak samochód stoi temperatura łaenie idzie w górę i zatrzymuje się w odpowiednim miejscu ( t.j ciutke nad połową) wystarczy, że tylko ruszę i temperatura zaczyna spadać w dół... jak po mieście daje rade jeździć jeszcze w miare z dogrzanym silnikiem, tak jak właśnie wracałem w trasie temp. spadła praktycznie na literke "C" i jechałem cały czas na "ssaniu" . Myślałem, że może wskazówka wariuje ale po 100 km można było smiało trzymać rękę na silniku... dodam ze uklad odpowietrzony.
Pomocy
i jeszcze z innej beczki jak jechalem do miejsca swojej pracy cos sie spsulo i od 80 km/h wibruje lewe przeenie koło wraz z kierownica i cala buda a przy chamowaniu sie wzmaga. Dodam ze mam klocki do wymiany, to moze byc to?
Ostatnio edytowano 20 lut 2013, 00:27 przez boskipiter, łącznie edytowano 1 raz
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
boskipiter napisał(a):Witam
Po raz KOLEJNY zwracam się z prośbą o pomoc w diagnozie.... trafiłem na jakiś wyjątkowo wadliwy egzemplarz albo poprzedni właściciel był ch..., pał..., i bucyfałem... i nic nie robił w samochodzie....
Właśnie wróciłem po zmianie uszczelki pod głowicą i mam problem, a mianowicie temperatura silnika...
myślałem, że to termostat ale objawy dziwne
t.j jak samochód stoi temperatura łaenie idzie w górę i zatrzymuje się w odpowiednim miejscu ( t.j ciutke nad połową) wystarczy, że tylko ruszę i temperatura zaczyna spadać w dół... jak po mieście daje rade jeździć jeszcze w miare z dogrzanym silnikiem, tak jak właśnie wracałem w trasie temp. spadła praktycznie na literke "C" i jechałem cały czas na "ssaniu" . Myślałem, że może wskazówka wariuje ale po 100 km można było smiało trzymać rękę na silniku... dodam ze uklad odpowietrzony.
Pomocy
i jeszcze z innej beczki jak jechalem do miejsca swojej pracy cos sie spsulo i od 80 km/h wibruje lewe przeenie koło wraz z kierownica i cala buda a przy chamowaniu sie wzmaga. Dodam ze mam klocki do wymiany, to moze byc to?
wymontuj termostat i zobacz czy się nie zwiesił w pozycji otwartej... wrzuć go do gorącej wody i obserwuj co się dzieje... a co do wibrującego koła to zdejmij je i zobacz... może okładzina się odkleiła od klocka i wpadła gdzieś i nie łapie jak trzeba, albo krzywa tarcza, pęknięta ... cholera wie... nie zdejmiesz nie dowiesz się...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
dziekuje za szybka odpowiedz:) co do koła masz racje tak będzie najlepiej;) aco do termostatu too myslisz?? trzymałby prawidłową temp jak stoję??
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
jak stoisz to trzyma temp a jak jedziesz to powieterze idzie na chłodnice i chłodzi też bym w pierwszej kolejności ten termostat sprawił bo to ewidentne objawy
- Od: 8 lis 2010, 10:37
- Posty: 166
- Skąd: Kraśnik/Lublin
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r
oki dziekuje Panowie ślicznie termostat rąbniety.... zalałem wrzątkiem i zero reakcji..
do zamkniecia )
do zamkniecia )
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
zamkniety byl..... hmmm a moze przy montowaniu glowicy zle go wsadzilem.. mianowicie kapturkiem do glowicy...
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
No to może niech wleje wodę do garnka, zagotuje ją i do gotującej się wody włoży termostat, wtedy nie powinna być woda za zimna
termostat włożyłem do szklanki i zalałem wrzątkiem... a termostat jest na 88 *c
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
ok poczyniłem... Termostat pozostaje w pozycji zamkniętej. Dlatego też mój problem jest dziwny:]
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
oki dziękuje Lecz dzisiaj zauważyłem jeszcze jeden dziwny problem. Wentyl się nie załącza, na ciepłym silniku jak odkręcę korek na chłodnicy to wywala mi płyn( chodź to pewnie normalne...) no i najdziwniejsze przy przełączaniu świateł z postojówek na drogowe i na odwrót wskazówka od temp dyga... standardowo utrzymuje się 1cm nad połową
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
boskipiter napisał(a):oki dziękuje Lecz dzisiaj zauważyłem jeszcze jeden dziwny problem. Wentyl się nie załącza, na ciepłym silniku jak odkręcę korek na chłodnicy to wywala mi płyn( chodź to pewnie normalne...) no i najdziwniejsze przy przełączaniu świateł z postojówek na drogowe i na odwrót wskazówka od temp dyga... standardowo utrzymuje się 1cm nad połową
jak masz opalarkę to spróbuj na włączonym zapłonie podgrzać sam czujnik ( tylko go wykręć) i zobaczysz czy się załączy wentylator... w madzi ciężko jest doprowadzić do jego włączenia... poza tym sprawdź czy w ogóle wentylator chodzi podpinając go na krótko do prądu...
a co do wskazówki to też lipa... powinna być na połowie idealnie...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
wentyl działa, sprawdzałem w trybie serwisowym. Najgorsze jest to, że we wskazanych miejscach w moim silniku nie ma tego czujnika... ( albo źle szukam, obok termostatu). Co do wskazówki to pewnoe przez ten termostat ... A może być tak, że czujnik nie uruchamia wentyla bo termostat nie otwiera przepływu?
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
boskipiter napisał(a):wentyl działa, sprawdzałem w trybie serwisowym. Najgorsze jest to, że we wskazanych miejscach w moim silniku nie ma tego czujnika... ( albo źle szukam, obok termostatu). Co do wskazówki to pewnoe przez ten termostat ... A może być tak, że czujnik nie uruchamia wentyla bo termostat nie otwiera przepływu?
może być tak że termostat jest ciągle otwarty i przepływ jest non stop i dlatego wentylator nie zadziała bo czujnik nie dostanie odpowiedniej temperatury a tym samym nie puści sygnału do załączenia wentylatora... wymień termostat na nowy i wtedy zobacz.. to jest chyba najtańsza opcja jaką możesz na pierwszy rzut zrobić... tylko zamontuj go dobrze i odpowietrz układ jak należy... zobacz czy obydwa węże są tak samo gorące podczas pracy silnika jak już się nagrzeje i czy nie puchną ... i nie zapomnij ustawić ogrzewania na gorącym ale bez włączania dmuchawy... w między czasie jak już będzie działał silnik to dotknij chłodnicy i sprawdzaj czy cała jest gorąca ... na zimnym silniku odkręć sobie korek od chłodnicy i dolewając płyn obserwuj czy nie bombluje jak już przestanie iść powietrze i pobierać płyn to zakręć i rób to co pisałem wcześniej...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Tak zrobię tylko na nowy termostat musze poczekac do marca ((((
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość