Co to jest ?? vris vics ?? 1.8 BA/BH

Postprzez mecki » 30 lip 2012, 18:58

Witam.
Czy ktoś może mi powiedzieć co to jest za cudo i do czego służy ?

http://www.youtube.com/watch?v=VRvLD2YWodM&feature=plcp

http://s4161.chomikuj.pl/ChomikImage.as ... 819&loc=PL
Ostatnio edytowano 31 lip 2012, 00:52 przez mecki, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2012, 19:20
Posty: 7
Skąd: RUMIA
Auto: Mazda 323F, 1.8 BA, 1995r.

Postprzez mikissj » 30 lip 2012, 19:18

a mógłbyś dać jakieś obszerniejsze zdjęcie bo trudno powiedziec co to jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez olik110 » 30 lip 2012, 19:30

no jak to co :) to jest VRIS takie coś od podciśnienia :) to cięgno powinno się poruszać powyżej 5 albo 5,5 tys obr. Oczywiście jeśli jest prawidłowo podpięte.
Jeśli się mylę to jestem tylko człowiekiem :D
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez HOGUM » 31 lip 2012, 20:07

Vics, Olik ale jesteś tylko człowiekiem :).Kolektor dolotowy o zmiennej długości, co dawało długi dolot przy niskich obrotach silnika, poprawiający charakterystykę momentu obrotowego oraz krótki dolot przy wysokich obrotach, poprawiający charakterystykę mocy. Źródło WIKIPEDIA
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez mecki » 31 lip 2012, 23:20

Dzięki wielkie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2012, 19:20
Posty: 7
Skąd: RUMIA
Auto: Mazda 323F, 1.8 BA, 1995r.

Postprzez olik110 » 1 sie 2012, 12:43

HOGUM chciałem poczytać trochę więcej o tym tzw. VICS co napisałeś ale nie mogłem znaleźć :) za to znalazłem coś na temat VRIS :) co prawda jedno jest podciągnięte pod Forda Probe ale one z tego co mi wiadomo były podobne do Mazd :)

http://xedos6.ru/files/pdf/vris.pdf

http://nephilim.customer.netspace.net.au/Jerry/vris.htm

Spokojnie HOGUM :) jesteśmy tylko "człowiekami" :]
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez Ruski » 1 sie 2012, 21:09

Wygląda na to, że obydwaj macie rację <ok> Tylko jak są 4 cylindry to jest to VICS a jak 6 to VRIS, co jasno jest napisane na stronie
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_l ... e_manifold
Cytuję:
Mazda — Variable Inertia Charging System (VICS) is used on the Mazda FE-DOHC engine and Mazda B engine family of inline-four engines, and Variable Resonance Induction System (VRIS) in the Mazda K engine family of V6 engines. An updated version of this technology is employed on the new Mazda Z engine, which is also used by Ford as the Duratec.

U mnie też to jest i sam nie wiedziałem do tej pory co to takiego to ustrojstwo <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2010, 21:32
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1998r.

Postprzez HOGUM » 1 sie 2012, 22:06

olik110 napisał(a):jesteśmy tylko "człowiekami"
Ludziami <ok> A dzwoniłem jak kierownice założyć do Ciebie :) Ja to [jaki?] jestem od podcisnień <lol>
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez puznies0 » 1 sie 2012, 22:29

HOGUM napisał(a):Vics, Olik ale jesteś tylko człowiekiem :).Kolektor dolotowy o zmiennej długości, co dawało długi dolot przy niskich obrotach silnika, poprawiający charakterystykę momentu obrotowego oraz krótki dolot przy wysokich obrotach, poprawiający charakterystykę mocy. Źródło WIKIPEDIA



witam... ok... wszystko pięknie jest opisane na stronach które podaliście... a teraz tak na chłopski rozum wyjaśnijcie... czym się różni praca silnika z tym podciśnieniem i bez niego??? u mnie upierdzielił się króciec od niego i powiem szczerze, że różnicy żadnej nie ma... więc nie wiem po co to ustrojstwo jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

PostTen post został usunięty przez mecki 3 sie 2012, 18:29.

Postprzez bany007 » 15 lis 2013, 18:25

są schematy VRISa do V6, ale nigdzie nie mogę znaleźć schematu podłączenia VICSa do BA 1.8 16v. znalazłem częściowy schemat ale nie jest prawidłowy i do tego nie pełny. U mnie brakowało jednego z solenoidów, zamówiłem kompletny zestaw, ale nie wiem do końca jak go podłączyć, zaczął działać krótki dolot, grodzie się otwierają, ale znowu brak ssania i delikatnie falują obroty, byłbym mega wdzięczny za choćby jakieś foty :(

http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?15698-VICS-solenoid
bany007
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323