Witam,
chciałbym wymienić zaworek o którym mowa w temacie. I z tąd pytanko natury technicznej.. w którym dokładnie miejscu się on znajduje.. i jak go wymienić..?
wymiana zaworka zwrotnego w pompie oleju [BA BP]
Strona 1 z 1
viewtopic.php?f=126&t=36374 u nas jest ponoć podobnie a nawet łatwiej, tak słyszałem ale może niech się wypowiedzą Ci co wymieniali w BA.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
wymieniałem w weekend trochę roboty przy tym jest ale da się to zrobić.
możesz się wzorować na tej fotorelacji ale u nas w BA jest dużo łatwiej i mniej roboty.
Ja miałem najgorszy problem z odkręceniem kolektorów i nakrętki imbusowej reszta poszła gładko
jak coś to wal śmiało odpowiem
możesz się wzorować na tej fotorelacji ale u nas w BA jest dużo łatwiej i mniej roboty.
Ja miałem najgorszy problem z odkręceniem kolektorów i nakrętki imbusowej reszta poszła gładko
jak coś to wal śmiało odpowiem
Bo u nas nie ma tego ustawiania koła itp.
Poprostu odkręca się kolektor, spuszcza się olej, później misę się odkręca i odkleja, i odrazu widać taką blachę osłaniającą na chyba 6 śrub, i jest wszystko na wierzchu od strony rozrządu jest jakby nakrętka na imbusa 10, odkręcamy ją wypada zaworek ze sprężynką wkładamy nowy i składamy w odwrotnej kolejności nie żałując silikonu na miskę i cała robota.
Najlepiej jest od razu zalać świeży olej lub zrobić płukankę i później zalać nowy olej i zmienić filtr.
U mnie była taka sytuacja że po zalaniu oleju MaxLife + filtr filtron i zrobieniu płukanki zaczeło być słychać klekot popychaczy najpierw czasami później już ciągle. Kupiłem zaworek (40zł) olej i filtr KNECHT (miałem wlewać z powrotem stary olej ale był jak smoła po 5 tys km), pierwsze odpalenie i się zawiodłem dalej był klekot, odczekałem kilka godz pojechałem przegoniłem ją dość ostro i nadal klekot. pożałowałem tej roboty bo kasa i czas poszły na marne, ale pojechałem w trasę 70 km i wjechałem do miasta i aż okna otworzyłem i usłyszałem że jest cicho i teraz w chłodniejsze dni pare sek po odpaleniu potrafi zaklekotać a później tylko słychać silnik
p.s mam fotki zrobione tego zaworka bo miała być fotorelacja w BA ale oleju mi do aparatu nakapało
Poprostu odkręca się kolektor, spuszcza się olej, później misę się odkręca i odkleja, i odrazu widać taką blachę osłaniającą na chyba 6 śrub, i jest wszystko na wierzchu od strony rozrządu jest jakby nakrętka na imbusa 10, odkręcamy ją wypada zaworek ze sprężynką wkładamy nowy i składamy w odwrotnej kolejności nie żałując silikonu na miskę i cała robota.
Najlepiej jest od razu zalać świeży olej lub zrobić płukankę i później zalać nowy olej i zmienić filtr.
U mnie była taka sytuacja że po zalaniu oleju MaxLife + filtr filtron i zrobieniu płukanki zaczeło być słychać klekot popychaczy najpierw czasami później już ciągle. Kupiłem zaworek (40zł) olej i filtr KNECHT (miałem wlewać z powrotem stary olej ale był jak smoła po 5 tys km), pierwsze odpalenie i się zawiodłem dalej był klekot, odczekałem kilka godz pojechałem przegoniłem ją dość ostro i nadal klekot. pożałowałem tej roboty bo kasa i czas poszły na marne, ale pojechałem w trasę 70 km i wjechałem do miasta i aż okna otworzyłem i usłyszałem że jest cicho i teraz w chłodniejsze dni pare sek po odpaleniu potrafi zaklekotać a później tylko słychać silnik
p.s mam fotki zrobione tego zaworka bo miała być fotorelacja w BA ale oleju mi do aparatu nakapało
chłopaki , przecież kolega ma 1.8 BP ,a nie V-ke . A to różnica . Zaraz wkleję Ci linka z dokładnym opisem.
Oto link do tematu , przeczytaj uważnie ,w razie czego pytaj .viewtopic.php?f=116&t=116426
P.S. Jezdziłem niegdyś do Pcimia na kemping . Czarny lew i te sprawy .
Oto link do tematu , przeczytaj uważnie ,w razie czego pytaj .viewtopic.php?f=116&t=116426
P.S. Jezdziłem niegdyś do Pcimia na kemping . Czarny lew i te sprawy .
- Od: 15 kwi 2010, 09:51
- Posty: 115
- Skąd: LIBIĄŻ
- Auto: 323 F 1.8 96r.
O prosze... to niedaleko mnie... ja jestem właśnie po robocie.. Zamontowane półksiężyce OE MAZDA do tego masa Dirko.. OE MAZDA zaworek i sprężyna.. jedno co to zaworek miałem u siebie dłuższy.. a dobrali mi krótszy.. ale mam nadzieje będzie ok... jutro zaleje olej zobaczymy co będzie.. czy nie będzie klekotać i czy nie będzie ciekło... a wymiana zaworka polega na odgięciu i wyciągnięciu zawleczki.. polem wychodzi podkładka ze sprężyna i sam zaworek..
- Od: 11 maja 2008, 16:43
- Posty: 120
- Skąd: Stróża/k. Myślenic
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96
U mnie po wymianie zaworka pomogło na jakieś 500km teraz zaś klepie nawet zalałem tego pieroństwa do wyciszenia zaworów hyd. i też przez jakiś czas był spokój teraz zbieram się na wymianę popychaczy (30zł szt czyli 480zł ) zobaczymy
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
- Od: 21 cze 2011, 11:33
- Posty: 63
- Skąd: Łaziska Górne
- Auto: 323f 1.8 BP 95r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość