wymiana zaworka zwrotnego w pompie oleju [BA BP]

Postprzez awruk » 6 cze 2012, 09:25

Witam,
chciałbym wymienić zaworek o którym mowa w temacie. I z tąd pytanko natury technicznej.. w którym dokładnie miejscu się on znajduje.. i jak go wymienić..? :)
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez lesiux » 6 cze 2012, 10:49

viewtopic.php?f=126&t=36374 u nas jest ponoć podobnie a nawet łatwiej, tak słyszałem ale może niech się wypowiedzą Ci co wymieniali w BA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez lukasssss1 » 6 cze 2012, 11:55

wymieniałem w weekend trochę roboty przy tym jest ale da się to zrobić.
możesz się wzorować na tej fotorelacji ale u nas w BA jest dużo łatwiej i mniej roboty.
Ja miałem najgorszy problem z odkręceniem kolektorów i nakrętki imbusowej reszta poszła gładko :)
jak coś to wal śmiało odpowiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez awruk » 6 cze 2012, 12:49

Kolego to napisz mi jak to robiłeś co trzeba odkręcić.. jak zaworek wyjąć.. itd.. bo idę to dzisiaj robić...:D
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez lesiux » 6 cze 2012, 13:27

lukasssss1 napisał(a):ale u nas w BA jest dużo łatwiej i mniej roboty.


Na czym polega te ułatwienie? Napisz jakieś szczegóły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez lukasssss1 » 6 cze 2012, 15:42

Bo u nas nie ma tego ustawiania koła itp.

Poprostu odkręca się kolektor, spuszcza się olej, później misę się odkręca i odkleja, i odrazu widać taką blachę osłaniającą na chyba 6 śrub, i jest wszystko na wierzchu od strony rozrządu jest jakby nakrętka na imbusa 10, odkręcamy ją wypada zaworek ze sprężynką wkładamy nowy i składamy w odwrotnej kolejności nie żałując silikonu na miskę i cała robota.

Najlepiej jest od razu zalać świeży olej lub zrobić płukankę i później zalać nowy olej i zmienić filtr.

U mnie była taka sytuacja że po zalaniu oleju MaxLife + filtr filtron i zrobieniu płukanki zaczeło być słychać klekot popychaczy najpierw czasami później już ciągle. Kupiłem zaworek (40zł) olej i filtr KNECHT (miałem wlewać z powrotem stary olej ale był jak smoła po 5 tys km), pierwsze odpalenie i się zawiodłem dalej był klekot, odczekałem kilka godz pojechałem przegoniłem ją dość ostro i nadal klekot. pożałowałem tej roboty bo kasa i czas poszły na marne, ale pojechałem w trasę 70 km i wjechałem do miasta i aż okna otworzyłem i usłyszałem że jest cicho :D :D i teraz w chłodniejsze dni pare sek po odpaleniu potrafi zaklekotać a później tylko słychać silnik :)

p.s mam fotki zrobione tego zaworka bo miała być fotorelacja w BA ale oleju mi do aparatu nakapało <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez danielek » 6 cze 2012, 18:40

:) chłopaki , przecież kolega ma 1.8 BP ,a nie V-ke . A to różnica . Zaraz wkleję Ci linka z dokładnym opisem.
Oto link do tematu , przeczytaj uważnie ,w razie czego pytaj .viewtopic.php?f=116&t=116426 <czytaj>
P.S. Jezdziłem niegdyś do Pcimia na kemping . Czarny lew i te sprawy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez awruk » 6 cze 2012, 22:47

O prosze...:D to niedaleko mnie...:D ja jestem właśnie po robocie..:D Zamontowane półksiężyce OE MAZDA do tego masa Dirko.. OE MAZDA zaworek i sprężyna.. jedno co to zaworek miałem u siebie dłuższy.. a dobrali mi krótszy.. ale mam nadzieje będzie ok...:D jutro zaleje olej zobaczymy co będzie..:D czy nie będzie klekotać i czy nie będzie ciekło...:D a wymiana zaworka polega na odgięciu i wyciągnięciu zawleczki..:D polem wychodzi podkładka ze sprężyna i sam zaworek..:D
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez danielek » 7 cze 2012, 10:51

<spoko> Na tym właśnie polega , dokładnie tak jest jak piszesz . Zaworek jest krótszy ( niższy ) bo ten wyższy był właśnie wadliwy i nie trzymał ciśnienia . Zaworek usprawniono i teraz jest niższy z nacięciami. I gitara :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez rapet1 » 1 lip 2012, 20:39

U mnie po wymianie zaworka pomogło na jakieś 500km teraz zaś klepie nawet zalałem tego pieroństwa do wyciszenia zaworów hyd. i też przez jakiś czas był spokój teraz zbieram się na wymianę popychaczy (30zł szt czyli 480zł ) zobaczymy <głaszcze>
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez lesiux » 2 lip 2012, 10:13

szacun, że się porywasz na taką drogą akcję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron