Silnik BP05 – o remoncie słów kilka...

Postprzez Ruski » 16 sie 2012, 20:10

Wielkie dzięki don2x44 za info odnośnie uszczelniaczy od Kia, właśnie zakupiłem takie bo będę walczył z ubywającym olejem :) Kupiłem je wysyłkowo w sklepie Beraf, okazało się że mają dostęp do oryginałów Kia i ceny takie same jak podawałeś czyli 5,57 zł za zaworowy, 16,30 zł wałka rozrządu. Dostałem minimalnie lepsze ceny na pierścienie RIK 30275, a mianowicie 165 zł i pasek Mitsuboshi i rolki GMB 145 zł. Poniżej foto uszczelniaczy. Myślę, że są lepszej jakości niż np. Takoma bo w końcu to oryginały. Dodam jeszcze, że na razie pali mi ok. 0,7 l oleju na 1000 km (część z tego wycieka z obu stron wału i spod pokrywy zaworów), a poza tym rozrząd był ostatnio wymieniany 137 tys. km temu :) Jeszcze raz wielkie dzięki za info. A jak tam obecnie Twoja Mazda się sprawuje?
Załączniki
DSC00281.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2010, 21:32
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1998r.

Postprzez asterf » 23 lis 2012, 05:44

koledzy można by liczyć na jakieś porady w trakcie prac? Mam Bp z 95 roku, wszystkie uszczelki/uszczelniacze myślę, że będzie to samo?

don2x44 możesz gdzieś wrzucić te manuale?
Mówisz, że można to samemu rozebrać i tylko głowice dać do robienia zaoszczędzając w ten sposób te 600zl~ na robociźnie? Ile w takim razie zostaje samemu do zrobienia, a ile poskładają już do kupy przy robieniu głowicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez rider143 » 23 lis 2012, 20:51

asterf napisał(a):Ile w takim razie zostaje samemu do zrobienia, a ile poskładają już do kupy przy robieniu głowicy?
wszystko zależy od tego jaki zakres prac zostanie zlecony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez asterf » 23 lis 2012, 21:01

no wiadomo, zapytam inaczej. Czego nie jestem w stanie sam zrobić, albo czego lepiej nie dotykać się samemu.
Mając garaż, kanał i narzędzia, oraz dużo samozaparcia i wolnego czasu. Korzystając z tych materiałów, manuali pewnie jestem w stanie co nieco samemu rozpracować? Na razie żadnego silnika nie rozebrałem więc jestem laik, czego lepiej na pierwszy raz się nie tykać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez rider143 » 23 lis 2012, 21:11

asterf napisał(a):czego lepiej na pierwszy raz się nie tykać?
głowicę zawieź, poproś o przefrezowanie gniazd, zaworów oraz ich wzajemne dotarcie. W razie konieczności wymiana prowadnic/zaworów.
Resztę spokojnie powoli jesteś w stanie sam zrobić. W razie czego służę pomocą udostępniając swoje prywatne fotorelację na których będziesz mógł się wzorować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez asterf » 23 lis 2012, 21:24

super :) pewnie też planowanie tak? Przefrezowanie gniazd raczej konieczne tak? To potem zawory jakieś nad wymiarowe są konieczne? Ale rozumiem, że oni to wszystko pomierzą i się tym zajmą, ewentualnie mi podadzą jakbym chciał sam sprowadzić im zawory. Pewnie wszystko zależy od warsztatu w jakim będę robił.

Planujesz zamieścić właśnie jakąś fotorelację? Wał miałeś ok na oko, czy jakieś wyważanie?
To nie był pierwszy silnik, który robiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez rider143 » 23 lis 2012, 21:47

asterf napisał(a):super pewnie też planowanie tak?
zabielenie powierzchni. To oczywiste akurat i o tym nie pisałem. Luz zawór-prowadnica nie będziesz miał czym zmierzyć zapewne. Szczelność zaworów możesz sam sprawdzić-demontaż wałków rozrządu, głowica komorami spalania do góry-komory zalewasz...mlekiem :D
asterf napisał(a):To nie był pierwszy silnik, który robiłeś?
Średnio silnik na kilka tygodni, taka praca.
Fotorelacja pójdzie na pw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Lantis 89 » 23 lis 2012, 22:00

To mi podeślij również,jak możesz ;)

A co z tym tuningiem typu, polerowanie kanałów w głowicy, myjka ultra dźwiękowa która podobno oczyszcza ze wszystkich osadów i nagarów. to też zrobią z zakładzie od głowic?????
Lantis 89
 

Postprzez rider143 » 23 lis 2012, 22:42

Lantis 89 napisał(a):A co z tym tuningiem typu, polerowanie kanałów w głowicy
bawię się w to, efekty na plus.
Lantis 89 napisał(a):myjka ultra dźwiękowa która podobno oczyszcza ze wszystkich osadów i nagarów. to też zrobią z zakładzie od głowic?????
w niektórych tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez asterf » 23 lis 2012, 22:58

uu to czekam na takie PW, zamieść tam adres to pójdzie skrzynka piwa hehe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Lantis 89 » 23 lis 2012, 23:16

A jakie sa koszta,takiego FULL serwisu głowiny????
Lantis 89
 

Postprzez rider143 » 23 lis 2012, 23:33

Lantis 89 napisał(a):A jakie sa koszta,takiego FULL serwisu głowiny????
wszystko zależy od tego jaka to głowica, jaki koszt części zamiennych, no i w jakim jest stanie. Zaraz postaram się podesłać kilka przykładowych fotek.
Głowica z mojego poprzedniego auta:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Czyszczenie:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Kanał wydechowy:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Nowy kształt:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Kanał ssący:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Kanał ssący, poprawiony kształt:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio edytowano 23 lis 2012, 23:53 przez rider143, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Lantis 89 » 23 lis 2012, 23:44

rider143 napisał(a):
Lantis 89 napisał(a):A jakie sa koszta,takiego FULL serwisu głowiny????
wszystko zależy od tego jaka to głowica, jaki koszt części zamiennych, no i w jakim jest stanie. Zaraz postaram się podesłać kilka przykładowych fotek.


Powiedzmy ze BP czy Z5, planowanie,frezowanie gniazd i zaworów,ewentualnie wymiana prowadnic oraz polerowanie kanałów, oraz oczyszczenie jej zeby wyglądał a jak z fabryki :)
Możesz podać orientacyjnie +– aby mieć jakieś w tym rozeznanie.
Lantis 89
 

Postprzez rider143 » 24 lis 2012, 00:27

Lantis 89 napisał(a):Powiedzmy ze BP czy Z5, planowanie,frezowanie gniazd i zaworów,ewentualnie wymiana prowadnic oraz polerowanie kanałów, oraz oczyszczenie jej zeby wyglądał a jak z fabryki
Możesz podać orientacyjnie +– aby mieć jakieś w tym rozeznanie.
orientacyjnie to naprawdę bardzo różnie wychodzi, musiałbym mieć głowicę na stole aby cokolwiek powiedzieć na jej temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesiux » 24 lis 2012, 11:49

trzeba przyznać, że wizualnie niebo a ziemia. Ciekawe na ile się zmienia praca silnika po takim czyszczeniu? Masz jakieś subiektywne odczucia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lantis 89 » 24 lis 2012, 12:12

Przez tyle lat niezły syf sie zrobi w głowicy,tym bardziej od jazdy na emeryta czyli mój styl :D
dodatkowo EGR daje co nieco od siebie,
Lantis 89
 

Postprzez asterf » 24 lis 2012, 13:24

super wygląda taka dokumentacja przed i po, aż się chce brać do roboty :) Ciekawie by wyglądało tak jak w detailingu robią, że połowa zrobiona, a połowa nie. to by dopiero powalało :D

A taki mały offtopic ale kolega rider143 na pewno będzie co nieco wiedział!
Jak mamy dolot w BP w miejscu gdzie dochodzi odma z pokrywy zaworów pod spodem jest taki wypust i tam mały zbiorniczek, a od tego zbiorniczka wychodzi jeszcze jakiś wąż, który wchodzi gdzieś pod przepustnicę (tędy niby ma iść powietrze, które wychodzi z odmy razem z olejem?). Pytanie co to i na ile to potrzebne? To jest ten oil catch tank?
Dlaczego pytam, bo jak ktoś majstruje CAI nie raz widziałem, że zamiast odmy dają malutki stożek, są specjalnie pod to przeznaczone. Co za tym idzie, ten catch tank byłby nie potrzebny. Czy można by wtedy pociągnąć prostą rurę dolotu do przepustnicy pomijając to?

I jeszcze pytanie o EGR, niektórzy wywalają i zaślepiają. Czy jest jakaś strata dla silnika, elastyczności po takim zabiegu? Czy jedynym minusem jest tylko większe zanieczyszczanie powietrza z naszego wydechu?
Pewnie mając dobry katalizator bez sensu wywalać EGR'a, bo go skasujemy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez rider143 » 24 lis 2012, 23:54

Lantis 89 napisał(a):A co z tym tuningiem typu, polerowanie kanałów w głowicy, myjka ultra dźwiękowa która podobno oczyszcza ze wszystkich osadów i nagarów. to też zrobią z zakładzie od głowic?????
Wracając jeszcze do tego tematu, każda głowica różni się jakością wykonania oraz przeznaczeniem ogólnym silnika jak i auta. Co za tym idzie każdą głowicę można nieco poprawić po fabryce aby zapewnić efektywniejszą wymianę ładunku. Na przykładzie ulubionej marki, czyli Hondy :D

Wydech:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Nieawielki nagar (w niektórych autach łuszczy się płatami!):
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

"Przesunięte" kanały względem gniazd zaworowych w głowicy (zaburza prawidłowy przepływ, moc w dół, zużycie paliwa w górę), wżery na gniazdach zaworowych (nieszczelność, przegrzewanie się zaworów, prowadnic, uszkodzenia uszczelniaczy zaworowych-twardnienie):
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Poprawiony kształt kanałów z zachowaniem odpowiednich przekrojów:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Splanowana, umyta, wypolerowane kanały wydechowe:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Kanały wydechowe, poszerzone, poprawiony kształt kanału, wypolerowane (nagar nie przywiera do ścianek kanału-20tys km-wystarczy przetrzeć kanał szmatką nasączoną nitro i kanał się błyszczy):
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Lantis 89 napisał(a):dodatkowo EGR daje co nieco od siebie,
przez EGR kanały ssące, kolektor ssący wyglądają jak kanały wydechowe...
lesiux napisał(a):Ciekawe na ile się zmienia praca silnika po takim czyszczeniu? Masz jakieś subiektywne odczucia?
Zależnie od silnika, im bardziej ekonomicznie (niedokładnie) zrobiona głowica-tym większa różnica po obróbce.
asterf napisał(a):I jeszcze pytanie o EGR, niektórzy wywalają i zaślepiają. Czy jest jakaś strata dla silnika, elastyczności po takim zabiegu? Czy jedynym minusem jest tylko większe zanieczyszczanie powietrza z naszego wydechu?
Pewnie mając dobry katalizator bez sensu wywalać EGR'a, bo go skasujemy?
Przy EGR sterowanym podciśnieniem-można spokojnie ten zawór zaślepić (nie odłączając od niego kostki i podciśnienia). Różnica w mocy czasami sięga nawet 20%...Ogólnie zabieg ten jest wskazany a jedyny skutek uboczny to walory ekologiczne-cała reszta jest zdecydowanie na plus.
asterf napisał(a):Jak mamy dolot w BP w miejscu gdzie dochodzi odma z pokrywy zaworów pod spodem jest taki wypust i tam mały zbiorniczek, a od tego zbiorniczka wychodzi jeszcze jakiś wąż, który wchodzi gdzieś pod przepustnicę (tędy niby ma iść powietrze, które wychodzi z odmy razem z olejem?). Pytanie co to i na ile to potrzebne? To jest ten oil catch tank?
Dlaczego pytam, bo jak ktoś majstruje CAI nie raz widziałem, że zamiast odmy dają malutki stożek, są specjalnie pod to przeznaczone. Co za tym idzie, ten catch tank byłby nie potrzebny. Czy można by wtedy pociągnąć prostą rurę dolotu do przepustnicy pomijając to?
Pod przepustnicą masz zawór wolnych obrotów i ssania i tym wężykiem dochodzi do nich powietrze. Odmę możesz sobię odłączyć i zaślepić po niej miejsce w rurze dolotowej. A na kruciec odmy w pokrywie zaworów założyć filterek.

Inna głowica, widać chropowatość komory spalania (łatwe przywieranie nagaru, niekontrolowane zapłony mieszanki przed przeskokiem iskry na świecy zapłonowej, szybsze zużycie silnika przy operowaniu gazem 0-1), niedokładne wykonanie kanałów w głowicy:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Wyrównana komora spalania, poprawiony kształt komory spalania wokół gniazd zaworowych, poprawiony kształt kanałów w głowicy (lepsza wymiana ładunku):
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Lantis 89 » 25 lis 2012, 00:10

Jak bede miał troszkę grosza wyślę Ci głowicę :D

Powiedz mi jeszcze, w którym miejscu najlepiej jest odciąć EGR???
Myślałem na dorobieniem pełnej flanszy w miejscu łączenia rurki doprowadzającej spaliny z kolektorem ?? ??

Obrazek
Lantis 89
 

Postprzez rider143 » 25 lis 2012, 00:18

Lantis 89 napisał(a):Powiedz mi jeszcze, w którym miejscu najlepiej jest odciąć EGR???
Myślałem na dorobieniem pełnej flanszy w miejscu łączenia rurki doprowadzającej spaliny z kolektorem
Element "20-306A" zaślep pełną blaszką (bez otworu na spaliny).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323