Silnik BP05 – o remoncie słów kilka...
Wielkie dzięki don2x44 za info odnośnie uszczelniaczy od Kia, właśnie zakupiłem takie bo będę walczył z ubywającym olejem Kupiłem je wysyłkowo w sklepie Beraf, okazało się że mają dostęp do oryginałów Kia i ceny takie same jak podawałeś czyli 5,57 zł za zaworowy, 16,30 zł wałka rozrządu. Dostałem minimalnie lepsze ceny na pierścienie RIK 30275, a mianowicie 165 zł i pasek Mitsuboshi i rolki GMB 145 zł. Poniżej foto uszczelniaczy. Myślę, że są lepszej jakości niż np. Takoma bo w końcu to oryginały. Dodam jeszcze, że na razie pali mi ok. 0,7 l oleju na 1000 km (część z tego wycieka z obu stron wału i spod pokrywy zaworów), a poza tym rozrząd był ostatnio wymieniany 137 tys. km temu Jeszcze raz wielkie dzięki za info. A jak tam obecnie Twoja Mazda się sprawuje?
koledzy można by liczyć na jakieś porady w trakcie prac? Mam Bp z 95 roku, wszystkie uszczelki/uszczelniacze myślę, że będzie to samo?
don2x44 możesz gdzieś wrzucić te manuale?
Mówisz, że można to samemu rozebrać i tylko głowice dać do robienia zaoszczędzając w ten sposób te 600zl~ na robociźnie? Ile w takim razie zostaje samemu do zrobienia, a ile poskładają już do kupy przy robieniu głowicy?
don2x44 możesz gdzieś wrzucić te manuale?
Mówisz, że można to samemu rozebrać i tylko głowice dać do robienia zaoszczędzając w ten sposób te 600zl~ na robociźnie? Ile w takim razie zostaje samemu do zrobienia, a ile poskładają już do kupy przy robieniu głowicy?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
no wiadomo, zapytam inaczej. Czego nie jestem w stanie sam zrobić, albo czego lepiej nie dotykać się samemu.
Mając garaż, kanał i narzędzia, oraz dużo samozaparcia i wolnego czasu. Korzystając z tych materiałów, manuali pewnie jestem w stanie co nieco samemu rozpracować? Na razie żadnego silnika nie rozebrałem więc jestem laik, czego lepiej na pierwszy raz się nie tykać?
Mając garaż, kanał i narzędzia, oraz dużo samozaparcia i wolnego czasu. Korzystając z tych materiałów, manuali pewnie jestem w stanie co nieco samemu rozpracować? Na razie żadnego silnika nie rozebrałem więc jestem laik, czego lepiej na pierwszy raz się nie tykać?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
głowicę zawieź, poproś o przefrezowanie gniazd, zaworów oraz ich wzajemne dotarcie. W razie konieczności wymiana prowadnic/zaworów.asterf napisał(a):czego lepiej na pierwszy raz się nie tykać?
Resztę spokojnie powoli jesteś w stanie sam zrobić. W razie czego służę pomocą udostępniając swoje prywatne fotorelację na których będziesz mógł się wzorować.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
super pewnie też planowanie tak? Przefrezowanie gniazd raczej konieczne tak? To potem zawory jakieś nad wymiarowe są konieczne? Ale rozumiem, że oni to wszystko pomierzą i się tym zajmą, ewentualnie mi podadzą jakbym chciał sam sprowadzić im zawory. Pewnie wszystko zależy od warsztatu w jakim będę robił.
Planujesz zamieścić właśnie jakąś fotorelację? Wał miałeś ok na oko, czy jakieś wyważanie?
To nie był pierwszy silnik, który robiłeś?
Planujesz zamieścić właśnie jakąś fotorelację? Wał miałeś ok na oko, czy jakieś wyważanie?
To nie był pierwszy silnik, który robiłeś?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
zabielenie powierzchni. To oczywiste akurat i o tym nie pisałem. Luz zawór-prowadnica nie będziesz miał czym zmierzyć zapewne. Szczelność zaworów możesz sam sprawdzić-demontaż wałków rozrządu, głowica komorami spalania do góry-komory zalewasz...mlekiemasterf napisał(a):super pewnie też planowanie tak?
Średnio silnik na kilka tygodni, taka praca.asterf napisał(a):To nie był pierwszy silnik, który robiłeś?
Fotorelacja pójdzie na pw.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
To mi podeślij również,jak możesz
A co z tym tuningiem typu, polerowanie kanałów w głowicy, myjka ultra dźwiękowa która podobno oczyszcza ze wszystkich osadów i nagarów. to też zrobią z zakładzie od głowic?????
A co z tym tuningiem typu, polerowanie kanałów w głowicy, myjka ultra dźwiękowa która podobno oczyszcza ze wszystkich osadów i nagarów. to też zrobią z zakładzie od głowic?????
-
Lantis 89
bawię się w to, efekty na plus.Lantis 89 napisał(a):A co z tym tuningiem typu, polerowanie kanałów w głowicy
w niektórych tak.Lantis 89 napisał(a):myjka ultra dźwiękowa która podobno oczyszcza ze wszystkich osadów i nagarów. to też zrobią z zakładzie od głowic?????
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
uu to czekam na takie PW, zamieść tam adres to pójdzie skrzynka piwa hehe
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
wszystko zależy od tego jaka to głowica, jaki koszt części zamiennych, no i w jakim jest stanie. Zaraz postaram się podesłać kilka przykładowych fotek.Lantis 89 napisał(a):A jakie sa koszta,takiego FULL serwisu głowiny????
Głowica z mojego poprzedniego auta:
Uploaded with ImageShack.us
Czyszczenie:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Kanał wydechowy:
Uploaded with ImageShack.us
Nowy kształt:
Uploaded with ImageShack.us
Kanał ssący:
Uploaded with ImageShack.us
Kanał ssący, poprawiony kształt:
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio edytowano 23 lis 2012, 23:53 przez rider143, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
rider143 napisał(a):wszystko zależy od tego jaka to głowica, jaki koszt części zamiennych, no i w jakim jest stanie. Zaraz postaram się podesłać kilka przykładowych fotek.Lantis 89 napisał(a):A jakie sa koszta,takiego FULL serwisu głowiny????
Powiedzmy ze BP czy Z5, planowanie,frezowanie gniazd i zaworów,ewentualnie wymiana prowadnic oraz polerowanie kanałów, oraz oczyszczenie jej zeby wyglądał a jak z fabryki
Możesz podać orientacyjnie +– aby mieć jakieś w tym rozeznanie.
-
Lantis 89
orientacyjnie to naprawdę bardzo różnie wychodzi, musiałbym mieć głowicę na stole aby cokolwiek powiedzieć na jej temat.Lantis 89 napisał(a):Powiedzmy ze BP czy Z5, planowanie,frezowanie gniazd i zaworów,ewentualnie wymiana prowadnic oraz polerowanie kanałów, oraz oczyszczenie jej zeby wyglądał a jak z fabryki
Możesz podać orientacyjnie +– aby mieć jakieś w tym rozeznanie.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Przez tyle lat niezły syf sie zrobi w głowicy,tym bardziej od jazdy na emeryta czyli mój styl
dodatkowo EGR daje co nieco od siebie,
dodatkowo EGR daje co nieco od siebie,
-
Lantis 89
super wygląda taka dokumentacja przed i po, aż się chce brać do roboty Ciekawie by wyglądało tak jak w detailingu robią, że połowa zrobiona, a połowa nie. to by dopiero powalało
A taki mały offtopic ale kolega rider143 na pewno będzie co nieco wiedział!
Jak mamy dolot w BP w miejscu gdzie dochodzi odma z pokrywy zaworów pod spodem jest taki wypust i tam mały zbiorniczek, a od tego zbiorniczka wychodzi jeszcze jakiś wąż, który wchodzi gdzieś pod przepustnicę (tędy niby ma iść powietrze, które wychodzi z odmy razem z olejem?). Pytanie co to i na ile to potrzebne? To jest ten oil catch tank?
Dlaczego pytam, bo jak ktoś majstruje CAI nie raz widziałem, że zamiast odmy dają malutki stożek, są specjalnie pod to przeznaczone. Co za tym idzie, ten catch tank byłby nie potrzebny. Czy można by wtedy pociągnąć prostą rurę dolotu do przepustnicy pomijając to?
I jeszcze pytanie o EGR, niektórzy wywalają i zaślepiają. Czy jest jakaś strata dla silnika, elastyczności po takim zabiegu? Czy jedynym minusem jest tylko większe zanieczyszczanie powietrza z naszego wydechu?
Pewnie mając dobry katalizator bez sensu wywalać EGR'a, bo go skasujemy?
A taki mały offtopic ale kolega rider143 na pewno będzie co nieco wiedział!
Jak mamy dolot w BP w miejscu gdzie dochodzi odma z pokrywy zaworów pod spodem jest taki wypust i tam mały zbiorniczek, a od tego zbiorniczka wychodzi jeszcze jakiś wąż, który wchodzi gdzieś pod przepustnicę (tędy niby ma iść powietrze, które wychodzi z odmy razem z olejem?). Pytanie co to i na ile to potrzebne? To jest ten oil catch tank?
Dlaczego pytam, bo jak ktoś majstruje CAI nie raz widziałem, że zamiast odmy dają malutki stożek, są specjalnie pod to przeznaczone. Co za tym idzie, ten catch tank byłby nie potrzebny. Czy można by wtedy pociągnąć prostą rurę dolotu do przepustnicy pomijając to?
I jeszcze pytanie o EGR, niektórzy wywalają i zaślepiają. Czy jest jakaś strata dla silnika, elastyczności po takim zabiegu? Czy jedynym minusem jest tylko większe zanieczyszczanie powietrza z naszego wydechu?
Pewnie mając dobry katalizator bez sensu wywalać EGR'a, bo go skasujemy?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Wracając jeszcze do tego tematu, każda głowica różni się jakością wykonania oraz przeznaczeniem ogólnym silnika jak i auta. Co za tym idzie każdą głowicę można nieco poprawić po fabryce aby zapewnić efektywniejszą wymianę ładunku. Na przykładzie ulubionej marki, czyli HondyLantis 89 napisał(a):A co z tym tuningiem typu, polerowanie kanałów w głowicy, myjka ultra dźwiękowa która podobno oczyszcza ze wszystkich osadów i nagarów. to też zrobią z zakładzie od głowic?????
Wydech:
Uploaded with ImageShack.us
Nieawielki nagar (w niektórych autach łuszczy się płatami!):
Uploaded with ImageShack.us
"Przesunięte" kanały względem gniazd zaworowych w głowicy (zaburza prawidłowy przepływ, moc w dół, zużycie paliwa w górę), wżery na gniazdach zaworowych (nieszczelność, przegrzewanie się zaworów, prowadnic, uszkodzenia uszczelniaczy zaworowych-twardnienie):
Uploaded with ImageShack.us
Poprawiony kształt kanałów z zachowaniem odpowiednich przekrojów:
Uploaded with ImageShack.us
Splanowana, umyta, wypolerowane kanały wydechowe:
Uploaded with ImageShack.us
Kanały wydechowe, poszerzone, poprawiony kształt kanału, wypolerowane (nagar nie przywiera do ścianek kanału-20tys km-wystarczy przetrzeć kanał szmatką nasączoną nitro i kanał się błyszczy):
Uploaded with ImageShack.us
przez EGR kanały ssące, kolektor ssący wyglądają jak kanały wydechowe...Lantis 89 napisał(a):dodatkowo EGR daje co nieco od siebie,
Zależnie od silnika, im bardziej ekonomicznie (niedokładnie) zrobiona głowica-tym większa różnica po obróbce.lesiux napisał(a):Ciekawe na ile się zmienia praca silnika po takim czyszczeniu? Masz jakieś subiektywne odczucia?
Przy EGR sterowanym podciśnieniem-można spokojnie ten zawór zaślepić (nie odłączając od niego kostki i podciśnienia). Różnica w mocy czasami sięga nawet 20%...Ogólnie zabieg ten jest wskazany a jedyny skutek uboczny to walory ekologiczne-cała reszta jest zdecydowanie na plus.asterf napisał(a):I jeszcze pytanie o EGR, niektórzy wywalają i zaślepiają. Czy jest jakaś strata dla silnika, elastyczności po takim zabiegu? Czy jedynym minusem jest tylko większe zanieczyszczanie powietrza z naszego wydechu?
Pewnie mając dobry katalizator bez sensu wywalać EGR'a, bo go skasujemy?
Pod przepustnicą masz zawór wolnych obrotów i ssania i tym wężykiem dochodzi do nich powietrze. Odmę możesz sobię odłączyć i zaślepić po niej miejsce w rurze dolotowej. A na kruciec odmy w pokrywie zaworów założyć filterek.asterf napisał(a):Jak mamy dolot w BP w miejscu gdzie dochodzi odma z pokrywy zaworów pod spodem jest taki wypust i tam mały zbiorniczek, a od tego zbiorniczka wychodzi jeszcze jakiś wąż, który wchodzi gdzieś pod przepustnicę (tędy niby ma iść powietrze, które wychodzi z odmy razem z olejem?). Pytanie co to i na ile to potrzebne? To jest ten oil catch tank?
Dlaczego pytam, bo jak ktoś majstruje CAI nie raz widziałem, że zamiast odmy dają malutki stożek, są specjalnie pod to przeznaczone. Co za tym idzie, ten catch tank byłby nie potrzebny. Czy można by wtedy pociągnąć prostą rurę dolotu do przepustnicy pomijając to?
Inna głowica, widać chropowatość komory spalania (łatwe przywieranie nagaru, niekontrolowane zapłony mieszanki przed przeskokiem iskry na świecy zapłonowej, szybsze zużycie silnika przy operowaniu gazem 0-1), niedokładne wykonanie kanałów w głowicy:
Uploaded with ImageShack.us
Wyrównana komora spalania, poprawiony kształt komory spalania wokół gniazd zaworowych, poprawiony kształt kanałów w głowicy (lepsza wymiana ładunku):
Uploaded with ImageShack.us
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Jak bede miał troszkę grosza wyślę Ci głowicę
Powiedz mi jeszcze, w którym miejscu najlepiej jest odciąć EGR???
Myślałem na dorobieniem pełnej flanszy w miejscu łączenia rurki doprowadzającej spaliny z kolektorem
Powiedz mi jeszcze, w którym miejscu najlepiej jest odciąć EGR???
Myślałem na dorobieniem pełnej flanszy w miejscu łączenia rurki doprowadzającej spaliny z kolektorem
-
Lantis 89
Element "20-306A" zaślep pełną blaszką (bez otworu na spaliny).Lantis 89 napisał(a):Powiedz mi jeszcze, w którym miejscu najlepiej jest odciąć EGR???
Myślałem na dorobieniem pełnej flanszy w miejscu łączenia rurki doprowadzającej spaliny z kolektorem
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości