Czyszczenie przepustnicy Mazda 323F BA BP

Postprzez pulkownik » 2 lut 2017, 20:38

Moja Madzia dzisiaj odmówiła posłuszeństwa a podejrzenia padły na przepustnicę – falowanie obrotów, gaśnięcie na światłach.

Przepustnice zdemontowałem, ale nie mogę sobie poradzić z odkręceniem śrub od krokowca a wiem, że to ważne żeby go wyczyścić.
Moje pytanko dotyczy jakiegoś patentu na odkręcenie tych śrub, jeden śrubokręt już złamałem.

Po drugie to jaki jest najlepszy sposób na wyczyszczenie dolotu za przepustnicą – ilość sadzy jest ogromna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Bo_Lo » 2 lut 2017, 20:47

zdemontować kolektor ssący bedziesz musiał
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Andrzej414 » 2 lut 2017, 21:07

Tak jak kolega wyżej napisał najlepiej zdjąć kolektor. Kup sobie od razu nową uszczelkę do niego. Co do krokowca to jest on przykręcony śrubami torx z dziurką i taki klucz należy mieć a nie śrubokrętem bo zaraz zniszczysz łeb śruby. Można ewentualnie dobrymi kombinerkami ruszyć te śruby.

Ponadto Twój silnik to Z5 a założyłeś post w B3/BP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez pulkownik » 2 lut 2017, 22:34

Sam silniczek jest przykrecony torx'ami ale są też cztery śruby trzymające obudowę tego krokowca.
Według instrukcji trzeba to odkręcić żeby dobrze wyczyścić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Andrzej414 » 3 lut 2017, 11:16

To mówisz o korpusie. Mam na to patent. Dobry bit krzyżakowy do tego grzechotka lub pokrętło i adapterek z kwadratu 1/4 na sześciokąt do bitów. Jedna osoba trzyma a Ty dociskasz i kręcisz. Puszczają bez problemu wtedy te śruby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez pulkownik » 4 lut 2017, 09:36

Dziękuję Andezeju.
Niestety nie miałem takich narzędzi ale poprosiłem mechanika i mi poluzował te śruby.

Silniczek wyglada ok. Zastanawia mnie fakt braku chłodziwa w przepustnicy.

Czy zapowietrzona przepustnica może być powodem gaśnięcia silnika i niestabilnych obrotów. Dodam, że wyżej wymienione objawy występują od czasu do czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Andrzej414 » 4 lut 2017, 11:11

Może być przyczyną ale na ogół tam Ciecz sobie przepływa swobodnie. Prędzej bym obstawial czy cały układ nie jest zapowietrzny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez pulkownik » 4 lut 2017, 12:00

Właśnie złożyłem całość.
Madziz odpaliła od pierwszego i w miarę równo pracuje.
Po odłączeniu krokowca nie widać różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach.
Jest jeszcze jakiś inny sposób na diagnozę krokowca?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Andrzej414 » 4 lut 2017, 12:07

Można mu podać napięcie 12V. Będziesz widzieć czy tłoczek pracuje czy nie. Zrób to z zamontowanym w korpusie bo na stole to możesz pogubić jego części składowe bo ten tłoczek dosyć mocno wybija się lub chowa w zależności jak podłączysz bieguny.

Dopisano So, 4 lutego 2017, 11:08:

A w ogóle błędy sprawdzałes?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez pulkownik » 4 lut 2017, 12:43

Nie sprawdzałem błędów bo nie mam gdzie.
Teraz mam tylko jeden prawie sprawny samochód – Mazde.
Jak drugi będzie naprawiony to zajmę się mazda.
Czytałem o domowym sposobie odczytania błędów, ale nie wiem czy to się mi uda zrobić.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323