Mazda 323f 95r. Dławienie się do 2,5tys odrotow [BA BP & B3]

Postprzez Krxlion » 29 wrz 2016, 11:22

W niedziele wpadnie do mojej mazdy znajomy znający troszkę się na tym modelu i coś może doradzi, do tego czasu co myślicie o wpadnięciu do gazownika?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2016, 19:43
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 f BA – Silnik 1.8 114KM BP – 1996 rok

Postprzez Marek 161BD081 » 29 wrz 2016, 13:12

Auto musi działać poprawnie na benzynie a jak to jest osiągnięte to dopiero ew. można zająć się lpg.
Kolejność odwrotna nie ma najmniejszego sensu.

EDIT:
Temat dołączyłem do istniejącej dyskusji. Poczytaj całość bo twoje auto niewiele się różni przecież od innych.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dave » 29 wrz 2016, 14:02

Przepływka, cewka, palec, kopułka i reszta z tym związana. To przychodzi mi na myśl, czytając objawy. (ja miałem syf w baku, ale w twoim przypadku to odpada, bo usterka występuje na obu paliwach)

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Krxlion » 4 paź 2016, 12:46

No więc wymieniłem kable, świece i uszczelkę klawiatury bo poprzednia wyglądała okropnie. Problem rozwiązany, samochód działa na benzynie oraz gazie, obroty wyglądają na okej. Nie wiem natomiast czy spalanie nadal wynosi jakieś 13-14l/100 i kolejna sprawa to samochód nie wkręca się tak dobrze w obroty. Jednak jak najbardziej jeździ i wydaje mi się, że bardziej reaguje na pedał gazu co prawda to nie taka moc jakiej bym się spodziewał, ale jest lepiej.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2016, 19:43
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 f BA – Silnik 1.8 114KM BP – 1996 rok

Postprzez Marek 161BD081 » 4 paź 2016, 13:34

Błędy sprawdzałeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Krxlion » 14 lis 2016, 18:35

Cyrków w mojej kochanej mazdzie ciąg dalszy.
Zaczęło się od nierównej pracy na gazie i słabą mocą. Zajechałem do mechanika(duża siedziba, robili również gaz) i mówię, że mam problem, że samochód nie równo pracuje na gazie gdy wciskam pedał. Zostawiłem samochód u nich na prawie tydzień. Wracam myśląc, że zastanę mazdę zdrową i gotową do jazdy, a okazuje się, że wymieniona listwa wtryskowa gazu wcale nie poprawiła sytuacji, ów mechanik zaczął mi mówić, że cały aparat zapłonowy jest do wymiany i to również może być wina czujników, ale później twierdził, że jednak wcale nie(czarodziej totalny).

Finalnie założyli mi starą listwę i powiedział, że aparat może mieć przebicia i dlatego przy wyższych obrotach(od 1,5k w górę) i po rozgrzaniu silnika trudno mu się wkręcić w obroty(o powyżej 3k na gazie nie ma mowy). Powiedział również, że podobna sytuacja ma miejsce w przypadku benzyny(i będzie tylko gorzej) chociaż wiadomo na benzynie zawsze lepiej.

Wyjechałem kompletnie zdołowany, ale postanowiłem mazdę poddać próbie i przycisnąć ją na benzynie jak wyjechałem z warsztatu. Miód malina jazda na benzynie, moc super, praca ekstra. Przełączam na gaz wraz ta nierówna praca(ale co się dziwić jak mechanik nic nie zrobił, a kasę wziął). Pojeździłem troszkę po mieście jakieś 5-10min(wcześniej samochód jeździł trochę po placu) i postanowiłem znowu dać mazdzie wycisk na benzynie, a ta ponownie mnie nie zawiodła i pracowała znakomicie.

Ostatecznie poczekałem 2godzinki odpaliłem samochód i liczyłem na to, że na zimnym silniku zaraz po samoczynnym przełączeniu się samochodu na gaz samochód będzie dobrze chodził również na nim, niestety tak się nie stało. Samochód na gazie pracuje koszmarnie czy zimny, czy ciepły.

Przepraszam za tak długą wiadomość, ale chciałem dokładnie wszystko wytłumaczyć.
Wymienione zostały:
-świece(stare były w oleju, nowe założone po próbnej jeździe również uciapane)
-kable

Tester błędów wykrywa błędy o numerze 3,8,26 czyli:
-Czujnik położenia walu/czujnik temperatury silnika
-Przepływomierz powietrza
-Elektrozawor pojemnika z węglem aktywnym
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2016, 19:43
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 f BA – Silnik 1.8 114KM BP – 1996 rok

Postprzez rafał88 » 14 lis 2016, 20:20

Jedź do Piotr89 tez Lublina.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Krxlion » 14 lis 2016, 20:51

Nie ma szans, że to tylko i wyłącznie problem z gazem?

Dopisano 15 lis 2016, 12:18:

Powiem, ze juz nie wiem co mam z ta mazda robic. Moc samochod ma, ale miejscami na benzynie potrafi sie przyciac między 3-4k obrotow. Wtedy zmieniam bieg i juz jest okej, czasem mazda naprawde wkreca sie bez problemow, a raz marudzi. Czy widoczny efekt na benzynie moze oznaczac, ze na gazie jest tak samo tylko, ze po prostu z o wiele większym nasileniem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2016, 19:43
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 f BA – Silnik 1.8 114KM BP – 1996 rok

Postprzez rafał88 » 15 lis 2016, 13:37

Dokladnie. Jak auto kuleje na PB to na lpg jest znaczniw gorzej. Musisz wymienic to co komp wywalil bledy i dopiero jak bd na PB pracowal jak trzeba to mozesz myslec o lpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Krxlion » 15 lis 2016, 14:44

Dodam, ze mazda jednak ma czasem problem na benzynie i slabo sie wkreca(wolno) i jak wczesniej napisalem potrafi przerywac. Nie wiem czy to z powodu temperstury na zewnatrz, ale czasem jak zrobie postoj na swiatlach lub cos to potrafi zaszalec z obrotami na jalowym.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2016, 19:43
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 f BA – Silnik 1.8 114KM BP – 1996 rok

Postprzez rafał88 » 15 lis 2016, 16:04

Czytasz ze zrozumieniem?? Komp pokazal bledy musi wymienic ten element/y zeby dobrze pracowal silnik. I nic tu nie ma temp zewnt.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lis 2016, 08:52

Skasuj błędy, pojeździj nieco i zrób drugi odczyt nowych błędów – to jest ważne!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Krxlion » 17 lis 2016, 19:04

Błędy skasowane, przejechałem 10km i późniejszy odczyt wykrył jedynie błąd 3. Spotkałem się z Piotrem i doszliśmy do wniosku, że najpierw trzeba będzie pokombinować coś z tym aparatem. Jutro jeszcze przejadę się mazdą po mieście to zobaczę co i jak i sprawdzę błędy raz jeszcze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2016, 19:43
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 f BA – Silnik 1.8 114KM BP – 1996 rok

Postprzez Krxlion » 15 gru 2016, 09:47

Po meczącej próbie odnalezienia sprawnego aparatu w końcu się udało!

Do wymiany był aparat zapłonowy, ustawienie zapłonu i regulacja pozwoliły na nowo rozpalić we mnie uczucie do Mazdy, chociaż za oknem zimno to jednak serce mocno się raduje z tego powodu.
Polecam wszystkim naprawdę zacząć od tego aparatu, jeśli macie takowe problemy i przepraszam raz jeszcze za rozwałkowanie kolejny raz posta, pozdrawiam i dziękuje wszystkim tym, którzy pomogli, a w szczególności Piotrowi! <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2016, 19:43
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 f BA – Silnik 1.8 114KM BP – 1996 rok

Postprzez rafał88 » 15 gru 2016, 09:54

Noo tam u Ciebie to aparat to po raz, po dwa , wtryskiwacze rozsypane, pewnie od detonacyjnego... po trzy lało sie z wtryski na 4 cylindrze, po cztery, nieszczelnosci w dolocie po lepiarzach gaziarzach.
Miałem okazje widziec i posłuchaj i sprawdzic to i owo na żywo.
A co do apratu to chyba to co takiego w K serii, jak działa to dziala, ale jak sie wysypie to mega problem kupic sprawny...
Dobrze auta hula <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Eshiru » 18 lut 2017, 01:53

Dopisano 18 lut 2017, 15:11:

Edit: Świece zmienione, autko śmiga. Swoją drogą poprzednie ngk wytrzymały tylko 8 tys. km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 14:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323