Mazda 323f 95r. Dławienie się do 2,5tys odrotow [BA BP & B3]

Postprzez piesek » 8 maja 2010, 12:40

Witam.

Mam problem z autem, gdyż przy obrotach do 2500obr dławi się, szarpie i nie może przyspieszyć (gaz w dechę, a auto się bardziej dławi), aby pojechał muszę odpuścić gaz i delikatnie go wciskać, powyżej tych obr. jest normalnie. Gdy jest zimny nie dławi się nawet poniżej 2500 obr. Na wolnych obrotach, obroty skaczą od 500 do 1200.
Podczas odpalania auta zapala się kontrolka immobilizera.

Niestety mechanik jest zielony i nie wie o co chodzi.

Co zostało zrobione:
wymieniony: rozrząd, uszczelka głowicy i klawiatury, świece zapłonowe, filtr paliwa przy silniku.
mechanik ustawił zapłon i jeszcze rozbierał rozrząd by sprawdzić czy dobrze założył, niby dobrze.
Niby jeszcze podłączał pod komputer, ale stwierdził, że musi mieć specjalny do mazdy.

Proszę o pomoc. Może ktoś z was miał taki problem i rozwiązał go.
Z góry dziękuje :)
Ostatnio edytowano 5 lis 2014, 15:23 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 19:45
Posty: 10
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda 323f BA '95r. 1,8 16V

Postprzez rafał88 » 8 maja 2010, 12:54

No to kolejny aparat do wymiany albo do regeneracji :) Aparat masz do wymianu\y jeszcze sobie przewody sprawdz, ale na 100000000000000000000000% masz aprat padniety tez to mialem jezdzilem i szukalem szczescia w polu do puki nie zagladnolem na to forum:) zreszta bedzie widzial ile bedzie odp :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez piesek » 8 maja 2010, 13:01

Dzieki za podpowiedz, ale caly aparat czy kopulke wystarczy? To jezeli aparat to czemu podczas odpalania swieci sie kontrolka immobilizera? Wczesniej nie swiecila...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 19:45
Posty: 10
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda 323f BA '95r. 1,8 16V

Postprzez adamax4 » 8 maja 2010, 13:22

piesek napisał(a):To jezeli aparat to czemu podczas odpalania swieci sie kontrolka immobilizera? Wczesniej nie swiecila...

Jeżeli masz immobilizer to kontrolka musi się zaświecić na chwilę przy odpaleniu. Jeżeli miałbyś coś z immo to samochód po chwili by gasł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez piesek » 8 maja 2010, 13:24

Rozumiem dzialanie immo, ale kwestia w tym ze wczesniej sie poprostu nie zapalala kontrolka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 19:45
Posty: 10
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda 323f BA '95r. 1,8 16V

Postprzez bielu123 » 8 maja 2010, 15:13

Tez mialem tak z obrotami na 2500 tys, na wolnych nawet gasl jak sprzeglo wcisnolem. Cale szczescie okazalo sie ze rurka od odmy sie odczepila i zasysal powietrze. Na zimnym bylo ok, ale jak juz nie bylo ssania to tak sie dzialo.

Pewnie to aparat zaplonowy, ale nie zaszkodzi sprawdzic moim zdaniem odmy.

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2010, 13:01
Posty: 135
Skąd: Z nienacka
Auto: 323f BA 94 1.5 – LPG sek. –>
323f 2.0 v6 :]

Postprzez rafał88 » 8 maja 2010, 19:10

Ale kolega tui nic nie pisze o duszeniu sie na wolnych przy wyciskaniu sprzegla zrezszta ten temat juz byl mielony, mozna poszukac po to jest wyszukiwarka;D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez piesek » 8 maja 2010, 20:56

Co to "odmy"? Sprawdzić nie szkodzi. A szukac szukalem, jednak nie zawsze sa te same objawy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 19:45
Posty: 10
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda 323f BA '95r. 1,8 16V

Postprzez rafał88 » 9 maja 2010, 14:32

Czaje Cie gosciu ale odma jakby poszla to slychac jak sie mache do gory podniesie:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez yogi99925 » 13 maja 2010, 09:53

Witam ja mam dosłownie ten sam problem tylko u mnie szarpie i się muli jak samochód nabiera temperatury. Kupiłem na allegro używany aparat m3, wymieniłem palec, kopułkę, filtr powietrza, świece i to samo się dzieje beż żadnej poprawy. W następnym tygodniu wybieram się do mechanika i podłącze go pod komputer i zobaczę morze jakieś błędy mi wyskoczą.
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 21:40
Posty: 28
Skąd: Ostrołęka
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez szejk » 14 maja 2010, 07:32

ja ostatnio miałem problem z szarpaniem, wymieniłem świece, palec i kopułkę no i dalej szarpało chociaż o wiele wiele mniej,tak więc dokupiłem jeszcze kable ngk i jak ręką odjął. tak wiec sprawdź jeszcze kable.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 maja 2007, 12:46
Posty: 26
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 95r. Z5

Postprzez rafał88 » 14 maja 2010, 08:30

Nom dokladnie sama przyczyna moga byc tez kable ale jak jezdzisz to to wtedy cewka tez poleci.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez piesek » 15 maja 2010, 10:54

No zobaczymy, najpierw pojade do mechanika niech sprawdzi czy aparat podaje iskre i podlaczy pod komputer. Kabli nie wymienialem, zobaczymy co mechanik powie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 19:45
Posty: 10
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda 323f BA '95r. 1,8 16V

Postprzez JeRRoX » 15 maja 2010, 11:11

Z doświadczenia powiem że to może być cewka zapłonowa . Miałem identyczne objawy, samochód na zimnym silniku dobrze chodził leczy gdy złapał temperaturę zaczynał przerywać do 3 tys obrotów, powyżej było już w miarę oki . Wymieniłam cewkę i wszystko jak ręką odjął .
Ale dla pewności proponuje zamienić się z kimś cewką kto ma ją w pełni działającą i mieć pewności że to na 100% cewka, bo kosztuje nie bagatela 200 zł :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2009, 09:59
Posty: 15
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Auto: 323F 2.0 V6 GT

Postprzez piesek » 20 maja 2010, 21:31

Wiec wymienilem palec i kopulke... i lipa, dalej tak samo. Jutro jade na komputer i zobczymy czy cos wyjdzie... Mam nadzieje :) I jeszcze jedno pytanie, czy wiecie jakie powinno byc ustawienie kabli WN? Patrzac od rozrzadu, 1,2,3,4? czy inaczej? I dzisiaj bylem na komputerze, i lipa, zadnych bledow... Ma ktos jeszcze jakis pomysl? moze cisnienie na cylindrach? A moze nowy silnik? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 19:45
Posty: 10
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda 323f BA '95r. 1,8 16V

Postprzez yogi99925 » 25 maja 2010, 21:39

No zapomniałem jeszcze dodać że obroty falują ostatnio myślałem że już ten problem mi ustąpił bo przez jakieś 2 tygodnie było dobrze ale problem znowu powrócił czekam na wujka kiedy będzie miał czas i mi go pod kompa podłączy to morze coś się okaże a tak w ciemno to nie chce wymieniać części
O i czy takie objawy mogą być znakiem że sonda lambda źle działa czy nie??
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 21:40
Posty: 28
Skąd: Ostrołęka
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez nicek777 » 29 maja 2010, 21:52

Kable od lewej do prawej 1234 ida na aparacie zaplonywym tak(stojac na wprost maski:
1 gorny tylny
2 dolny tylny
3 gorny przedni
4 dolny przedni. Wiem, bo juz z 5 razy te kable nakladalem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez piesek » 1 cze 2010, 18:50

niestety ustawienie kabli 1234 nic mi nie daja;/ auto dalej sie dławi;/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 19:45
Posty: 10
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda 323f BA '95r. 1,8 16V

Postprzez yogi99925 » 8 cze 2010, 22:54

Witam panowie no i byłem u wuja mechanika podłączył mi auto pod kompa no i wyskoczył mi jeden błąd sonda lambda no ale podłączył mi jeszcze taki miernik do sondy lambda i okazała się być bardzo dobra zdjął mi rurę to co wchodzi do przepustnicy i przeczyścił mi ją chociaż z 2 miesiące temu miałem ją czyszczoną podniósł mi delikatnie na wyższe obroty no i delikatnie przyśpieszył mi zapłon ja jeszcze potem wymieniłem filtr paliwa i jeżdżę już 4 dzień i mi się nie muli autko. Ale po tych regulacjach i wkręcaniu auta na wysokie obroty usłyszałem dziwny dźwięk podczas przyśpieszania autem wciskając troszke mocniej pedał jest słychać takie rzężenie jak by jakaś śruba nie dokręcona albo coś co to morze być koledzy????
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 21:40
Posty: 28
Skąd: Ostrołęka
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez mirzyg » 9 cze 2010, 21:30

Witam,dzisiaj byłem u mechaniora i wymieniłem przepływke bo też mi sie dławiła ale między 2 a 3 tysiące obrotów.Po wymyciu przepustnicy z krokowym to wyskoczyły jekieś dwa błędy przepływomierza,terazmusze troche pojeździć i zobacze czy to coś da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323