Wymiana uszczelniacza wał/skrzynia – wszedł za głęboko

Postprzez asterf » 14 kwi 2013, 19:52

Silnik 1.8 BP
Mam ważne pytanie, mianowicie uszczelniacz skrzynia-wał, wymieniałem i wszedł mi dalej chyba niż był stary zamontowany
Obrazek

na zdjęciu jest bodajże z jakiejś miaty 1,6 silnika. W BP podobnie to wyglądało. Mi wszedł dalej niż jest ta zewnętrzna obudowa, siedzi głębiej jakieś 0,5cm. Wymieniał ktoś z was? Uszczelniacz musi być na równo, czy jak się schowa z 0,5cm nic to nie robi? A jeśli ma być na równo, macie jakiś pomysł żeby go wyciągnąć ten kawałek z powrotem? Jak będę chciał ściągnąć tą obudowę to pewnie trzeba misę też ściągać? -widzę w Mazda Engine BP-B6 Workshop Manual.pdf że jest ona demontowalna, nie tak jak tu na zdjęciu że jest na stałe z blokiem połaczona.

Proszę o szybkie wsparcie, bo stoję z robotą. Skrzynie już mam skręconą z blokiem, no ale szlag mnie trafi jak założę a potem trza będzie się dobierać do tego od nowa, miał ktoś taką sytuację? Wolę się upewnić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez iwon44 » 14 kwi 2013, 20:10

Sprawdziłeś grubość starego uszczelnienia, z nowym? Naprawiając pompy hydrauliczne, jak wbijam uszczelniacz np w dekiel zamykający to simmering zatrzymuje się na "podtoczeniu". W momencie jak za daleko siedzi uszczelniacz, to dostając wyższego ciśnienia, może go cofnąć do miejsca gdzie dostanie podparcie na płaszczyźnie. Ogólnie uszczelniacz musi się opierać o płaszczyznę aby ciśnienie docisnęło wew. stronę uszczelniacza do wału.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez asterf » 14 kwi 2013, 20:37

na 90% ta sama grubość i widocznie tam nie było "podtoczenia", bo też na to liczyłem że delikatnie wbijając starym uszczelniaczem dojdzie tam gdzie powinien, dopiero w pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że wszedł dużo dalej i pewnie jeszcze dalej by poszedł... I teraz nie wiem czy tak to zostawić czy rozbierać misę żeby to wypchnąć tak żeby był na równo.

Jak widać na mocowaniu zamachu na wale nie ma przetłoczenia, ani pewnie też na zewnętrznej obudowie:
Obrazek

jak weszło dużo za głęboko to kołnierz wewnątrz uszczelniacza który miał uszczelniać mógł się zsunąć całkiem za...;/ Chyba będę musiał rozbierać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez iwon44 » 14 kwi 2013, 20:59

Jeżeli wbiłeś tak głęboko że, uszczelnieniacz mógłby spaść z wałka, to lipa. Myśle że jeżeli masz teraz możliwość to rozbierz i ustaw go tak jak pokazałeś na zdjęciu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez asterf » 15 kwi 2013, 13:47

nikt nic więcej nie dodał do tematu, yh, chce mi się i mi się nie chce. Może to nie pocieknie, muszę się jeszcze zastanowić sam najwyraźniej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez don2x44 » 15 kwi 2013, 21:14

Wg. instrukcji "Mazda_Protege_Workshop_Manual_1994-1998R_English" ma być wciśnięty na 0,5mm, wszystko tam masz opisane. Szukaj pod hasłem "Rear oil seal"
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez asterf » 20 kwi 2013, 13:40

dzięki to znaczy, że jest ok :D ! Nie doszukałem się tego wcześniej, czyli w zasadzie chyba musi być tam jakieś przetłoczenie, bo tyle mniej więcej wszedł i dalej nie poszło :) Temat można zamknąć.
Moja mazda już oddycha, uszkodził mi się minimalnie uszczelniacz półosi, ale jak będzie ciekło to się wymieni jeszcze raz, trudno. Więcej będzie w temacie moim, ale ostatnio i tak tylko ja tam zaglądam;p

Dorzucam jeszcze screena: Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323