Witam
Jestem nowy na forum,kupiłem nie dawno mazda 323 c z silnikiem 1.3 i tak na prawdę jeszcze nic o niej nie wiem:( Ostatnio stało się coś nie oczekiwanego wracając z pracy w czasie drogi zaczeło coś stukać w silniku,a bardziej to grzechotało.Myślałem,ze to olej,wiec zatrzymałem się na stacji i natychmiast dolałem litr oleju.Dodam,że wcześniej na rozgrzanym silniku mrygała mi lampka oleju.Wracając dolałem olejku i nic stuka na zimnym i rozgrzanym silniku przy odpuszczeniu gazu,albo gdy zwalniam,w czasie przyspieszania nic się nie dzieje.troszkę faluje na obrotach,ale to było od momentu kupna.Proszę pomóżcie mi!!!
stukający zawor na zimnym silniku
Strona 1 z 1
jaki olej, rocznik, przebieg(teoretyczny), wycieki, gdzie się podziały 2 litry oleju, stan chłodziwa, szczelność dolotu? i jaka twoja lokalizacja?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
co ma olej do zaworu? stawiam na panewkę, która stukała wcześniej a ktoś dolał jakiegoś doctora który pozbył sie na chwile problemu, a teraz Ty masz problem. A oleju ubyło na bagnecie, czy wlałeś 2litery tak sobie?
Wierz w Boga,
ale samochód zamykaj.
ale samochód zamykaj.
- Od: 4 sie 2011, 20:14
- Posty: 32
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Rozbita Mazda 323F BG 1992. 1.6 16V 76kW
Benzyna+Gaz
Polowanie na kolejna eFke!
Jak nie będziesz miał oleju to nie będzie odpowiedniego smarowania zaworów, być może było już go mało stąd miganie kontrolki wcześniejsze no ale to trzeba było na bagnecie sprawdzić a nie od tak dolać litr oleju. Często na zimnym jak zapalisz pewnie się spotkałeś coś stuknie dopóki olej nie zacznie smarować zaworów, więc mam nadzieję że to nie jeszcze panewka tylko zaniedbanie oleju pewnie nikt nie kontrolował a dobrze wiadomo że silniki naszych mazd lubią olej...
- Od: 7 mar 2012, 21:04
- Posty: 46
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: obecnie brak
panewka stuka inaczej niż zawór, dźwięk jest inny, olej ma bardzo dużo do tego czy zawory klepią czy nie, ważne czy gęsty czy rzadki, zależy jak szybko popychacz się odpowietrzy, jeśli migała kontrolka smarowania to znaczy że oleju było około 1,5 litra w silniku więc zakładałem że dolanie 2l oleju będzie optymalne.
Teraz inna sprawa, czy ten silnik ma hydraulikę zaworów? pytam bo nie znam tej konstrukcji... jeśli nie ma to stukanie zaworu można wykluczyć... a panewki przy niskim stanie oleju i co za tym idzie słabym ciśnieniu smarowania można bardzo szybko zajechać.
Teraz inna sprawa, czy ten silnik ma hydraulikę zaworów? pytam bo nie znam tej konstrukcji... jeśli nie ma to stukanie zaworu można wykluczyć... a panewki przy niskim stanie oleju i co za tym idzie słabym ciśnieniu smarowania można bardzo szybko zajechać.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Tylko skąd wiadomo co stuka, jak autor sam nie wie? Nie słyszeliśmy dźwięku wiec trudno powiedzieć. No tak racja z zaworem, patrzyłem na to pod innym kontem wiec nie pomyślałem. Pytanie czy migała przez walnięty czujnik, czy przez brak smarowania pompy olejowej, lub zatkany smok. W większości tych przypadków wlanie 2literow oleju może sie źle skończyć wypchaniem wszystkich uszczelnień jakie tylko są lub gorszym skutkiem. Wydaje mi sie ze tam są hydrauliczne regulatory które mogą tez sie kończyć i dawać pukanie. Malo informacji
Wierz w Boga,
ale samochód zamykaj.
ale samochód zamykaj.
- Od: 4 sie 2011, 20:14
- Posty: 32
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Rozbita Mazda 323F BG 1992. 1.6 16V 76kW
Benzyna+Gaz
Polowanie na kolejna eFke!
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość