Witam !
Czytam to forum już od dawna i bardzo wiele mi pomagają wpisy (porady) itp.
jakieś dwa lata temu przy waszej pomocy wymieniłem rozrząd
ale teraz problem jest o wiele poważniejszy bo padła mi uszczelka pod głowicą (żonka chyba przegrzała silnik / wina termostatu akurat jestem spłukany i muszę to zrobić jak najtańszym kosztem bo autko potrzebne i tu mam kilka pytań
– jaką uszczelkę pod głowice kupić ? i chyba na kolektory bo to trochę kręcenia chodzi mi o firmę i czy wszystkie są takiej samej grubości bo nie będę głowicy wysyłał do sprawdzenia jutro tylko sam sprawdzę czy nie jest aby wykrzywiona
– czy ta głowica jest "kolizyjna"
– czy konieczna jest też ponowna wymiana paska rozrządu (na tym co mam zrobiłem 20 000 ) zaznaczę że tylko pasek zdjąłem z górnego koła i mam wszystko oznaczone nawet wróci na to samo miejsce co do ząbka
– czy koniecznie kupić nowe szpilki do przykręcenia tej głowicy ?
jak się dowiem jak to wstawię jeszcze kilka zdjęć
Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc
Dopisano 23 wrz 2012, 00:01:
Powiedzcie jeszcze jak muszą być przygotowane płaszczyzny pod nową uszczelkę
Ja to wyczyściłem zeskrobałem, wymyłem naftą a potem odtłuściłem rozpuszczalnikiem ? czy tak ?
Wymiana uszczelki pod głowicą 1.3 16v – Porady
Strona 1 z 1
Niepotrzebnie odkręcałeś kolektory skoro nie maiłeś zamiaru planować głowicy.
Paska nie musisz zmieniać.
Widać po uszczelce że to ona je st winna wiec jest szansa, że jak założysz nowa uszczelkę to będzie dobrze.
Zakładaj nową skręcaj tak jak było i odjazd.
Nie ma się co spuszczać ten silnik ma swoje dobre czasy już za sobą.
Paska nie musisz zmieniać.
Widać po uszczelce że to ona je st winna wiec jest szansa, że jak założysz nowa uszczelkę to będzie dobrze.
Zakładaj nową skręcaj tak jak było i odjazd.
Nie ma się co spuszczać ten silnik ma swoje dobre czasy już za sobą.
Masz racje że ten silnik ma już najlepsze czasy za sobą
Ale kolektory chyba musiałem odkręcić żeby dobrze wyczyścić głowice, no przynajmniej ten wylotowy bo z dolotowym fakt dałem ciała ciężko teraz będzie skręcić
i dzięki za info z paskiem ze nie muszę go wymieniać
Czy ktoś wie czy szpilki powinienem wymienić? albo jaki powinny mieć wymiar
Jutro kupuje uszczelkę i skręcam mam nadzieje ze zagada
Ale kolektory chyba musiałem odkręcić żeby dobrze wyczyścić głowice, no przynajmniej ten wylotowy bo z dolotowym fakt dałem ciała ciężko teraz będzie skręcić
i dzięki za info z paskiem ze nie muszę go wymieniać
Czy ktoś wie czy szpilki powinienem wymienić? albo jaki powinny mieć wymiar
Jutro kupuje uszczelkę i skręcam mam nadzieje ze zagada
- Od: 22 wrz 2012, 12:41
- Posty: 5
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda 323P 97r.
1.3l 16v
Szpilki mozna zostawic stare (chociaz teoretycznie powinny byc nowe) bo nowe to duzy koszt. Pasek jesli nie jest spekany itd tez moze byc stary. Jak juz zdejmujesz glowice to dokladnie sprawdz plaszczyzne, bo jesli zlozysz na chociazby delikatnie krzywej glowicy to padaka murowana. Mozesz wyczyscic powierzchnie delikatnie miekka szczotka na wiertarce ale i tak podstawa to sprawdzenie chociazby linialem. Uszczelka Oe mazda lub elring. Tak mi kiedys polecili w carspeedzie do tego silnika.
-
Przemek323c
Uszczelka już zamówiona (Erling) za 57 zł
i jesio uszczelki pod kolektory po 20 i 25 zł.
no i oczywiście główny winowajca czyli termostat
A głowice jutro dokładnie sprawdzę liniałem i ponoć można jakąś próbę na szkle zrobić z naftą ale to chyba jakis zabobon )
Pozdrawiam <piwko>
i jesio uszczelki pod kolektory po 20 i 25 zł.
no i oczywiście główny winowajca czyli termostat
A głowice jutro dokładnie sprawdzę liniałem i ponoć można jakąś próbę na szkle zrobić z naftą ale to chyba jakis zabobon )
Pozdrawiam <piwko>
- Od: 22 wrz 2012, 12:41
- Posty: 5
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda 323P 97r.
1.3l 16v
a czy nie lepiej oddac glowice do planowania??Az 70zl chyba nie zabije cenowo.A robienie samemu na szkle hmmm jak sie nie wie co i jak to yyy w sumie mozesz nawet sam sobie papier toaletowy z gazety robic.Niby proste,niby sie da ale efekt moze byc troche do
-
waldii
Poprawiłem ci linki do zdjęć
wg mnie oddaj głowicę do planowania tak jak waldii mówi koszt nie duży ale nie będziesz miał później problemów
po zdjęciach ta stara uszczelka jest w stanie tragicznym
twoja
jakiś zamiennik zdjęcie z IC
a blok silnika możesz szczotką drucianą na wiertarce przeczyścić i jakimś drobnym papierem żeby usunąć pozostałości starej uszczelki
wg mnie oddaj głowicę do planowania tak jak waldii mówi koszt nie duży ale nie będziesz miał później problemów
po zdjęciach ta stara uszczelka jest w stanie tragicznym
twoja
jakiś zamiennik zdjęcie z IC
a blok silnika możesz szczotką drucianą na wiertarce przeczyścić i jakimś drobnym papierem żeby usunąć pozostałości starej uszczelki
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Dzięki Chłopaki
Głowice oddałem do planowania bo jednak była delikatnie krzywa (kosz śmieszny 30zl)
W zasadzie to już wszystko poskładane zalać płyny i odpalac ale niestety zrobię to dopiero we wtorek teraz trza pracować
Pozdrawiam Voy_
Głowice oddałem do planowania bo jednak była delikatnie krzywa (kosz śmieszny 30zl)
W zasadzie to już wszystko poskładane zalać płyny i odpalac ale niestety zrobię to dopiero we wtorek teraz trza pracować
Pozdrawiam Voy_
- Od: 22 wrz 2012, 12:41
- Posty: 5
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda 323P 97r.
1.3l 16v
Tak jak koledzy wyżej pisali rozrząd od biedy może zostać, szpilki stare też jeśli gwinty całe i nie są pokrzywione. Dobrze że dałes do planowania głowice bo jak widzisz koszt śmieszny a oszczędność byłaby złudna gdybys mial rozbierać drugi raz i kupować jeszcze jedną uszczelke... Co do przykręcania samej głowicy to mam nadzieje że robiłes to w odpowiedniej kolejności i z odpowiednim momentem (siłą)?
Co do samego silnika to z tego co wiem to 1,3 i 1,5 w mazdach są bezkolizyjne ale niech ktoś jeszcze potwierdzi bo ja tylko tak słyszałem
Co do samego silnika to z tego co wiem to 1,3 i 1,5 w mazdach są bezkolizyjne ale niech ktoś jeszcze potwierdzi bo ja tylko tak słyszałem
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości