Hej,
Posiadam od jakiegoś czasu Mazdę 323f BA BP '97. Pewnego dnia postanowiłem kupić do niej nowe przewody zapłonowe. Padło na NGK. Zmierzyłem długość wszystkich przewodów i przy pomocy katalogu na stronie NGK zdecydowałem się na kupno RC-ZE37. Zadowolony otwieram maskę wypinam stary przewód i lipa, fajki są za krótkie. Z drugiej strony przy aparacie zapłonowym (M3) też jakoś średnio mi pasuję złącze.
Dzwonie do sklepu w którym je kupiłem opisując problem i po przewertowaniu przez pana kilku katalogów słyszę, że tylko te przewody które kupiłem są przewidziane do mojego modelu. Padło podejrzenie: poprzedni właściciel zmienił silnik i zapomniał mi o tym powiedzieć jak mi go sprzedawał.
No to latarka w ręką i szukam jakichkolwiek oznaczeń na silniku. Na lewym boku bloku silnika znalazłem napis: BP05-8-2. No to googlując trafiłem na to forum z identycznym problemem:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=1671338#p1671338
jymzyn napisał, że pasują przewody NGK o oznaczeniu RC-ZE36. Ktoś jeszcze to może potwierdzić?
Czemu takiej konfiguracji nie ma w żadnym katalogu? Czy to fabryczna robota Mazdy czy samowolna przekładka silnika?
I jaki to jest silnik? BP-ZE?
Wygląda tak:
323f BA BP silnik BP05?
Strona 1 z 1
Teraz czy to jest standardowa robota mazdy? Jakie oznaczenia mają pozostałe silniki w 323f BA 1.8l? Np te do których pasują przewody RC-ZE37.
Z tego co wygooglowałem to silnik 1839cm3 16V DOHC o oznaczeniu BP05 był montowany min. w serii BG i np MX-5 i miał 128KM? Mam jakieś szanse na 14kucyków więcej?
Z tego co wygooglowałem to silnik 1839cm3 16V DOHC o oznaczeniu BP05 był montowany min. w serii BG i np MX-5 i miał 128KM? Mam jakieś szanse na 14kucyków więcej?
Bez Mazdy nie ma jazdy!
klimu napisał(a):Mam jakieś szanse na 14kucyków więcej?
Nie, nie Ten BP 130konny wyglądał inaczej
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Dla potomnych: wymieniłem przewody na NGK RC-ZE36 i pasują idealnie.
Na pudełku od przewodów jest napisane ze pasują do Mazdy Lantis 1.8. Mazda pod tą nazwą produkowała 323f na rynek Japoński. Czyli co mam silnik przeznaczony na rynek japoński? Dekoder vin twierdzi ze moja Madzia była wyprodukowana na rynek niemiecki.
Mam szanse się naciąć przy kolejnych zakupach?
Na pudełku od przewodów jest napisane ze pasują do Mazdy Lantis 1.8. Mazda pod tą nazwą produkowała 323f na rynek Japoński. Czyli co mam silnik przeznaczony na rynek japoński? Dekoder vin twierdzi ze moja Madzia była wyprodukowana na rynek niemiecki.
Mam szanse się naciąć przy kolejnych zakupach?
Bez Mazdy nie ma jazdy!
widocznie mają bajzel w katalogach bo 1.8 było jak ktoś wyżej pisał wkładany do 3 modeli i mogą się różnić długościami kabli ot całe zamieszanie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
RC-ZE37 nic dziwnego że nie pasuje do BP bo mam pudełko z moich kabli NGK i jest jak wół napisane RC-ZE37 a niżej
323 BA 94 1.5L
323F BA 94 1.5L
czy coś takiego, także widać przewody od Z5 do BP nie pasują.
323 BA 94 1.5L
323F BA 94 1.5L
czy coś takiego, także widać przewody od Z5 do BP nie pasują.
luki_92_92 napisał(a):RC-ZE37 nic dziwnego że nie pasuje do BP bo mam pudełko z moich kabli NGK i jest jak wół napisane RC-ZE37 a niżej
323 BA 94 1.5L
323F BA 94 1.5L
czy coś takiego, także widać przewody od Z5 do BP nie pasują.
no to looknij na stronę NGK
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... E37/14232/
Bez Mazdy nie ma jazdy!
Nie wierzysz, trudno. Specjalnie dla ciebie zrobiłem fotkę
+ strona ngk
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... E37/14225/
+ strona ngk
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... E37/14225/
W katalogach NGK jest masę błędów. To samo miałem jak kupowałem przewody do mx3.
Masz normalny BP Na dodatkowe kucyki nie licz, chyba, że włożysz BP z 323f BG, no i zrobisz dobry remont, bo po tylu latach pewnie wiele tych kuni tam nie zostało
Masz normalny BP Na dodatkowe kucyki nie licz, chyba, że włożysz BP z 323f BG, no i zrobisz dobry remont, bo po tylu latach pewnie wiele tych kuni tam nie zostało
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość