Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

Postprzez F_inzaghi » 9 lut 2011, 00:42

Witam

Tak jak w temacie, orientuje sie ktoś może jakie powinny być luzy na zaworach w silniku B3? Zamierzam sie w najbliższych dniach wybrać do mechanika i wolałbym być zorientowany w temacie.

Z góry dzięki
Filip
F_inzaghi
 

Postprzez B4r7 » 9 lut 2011, 13:41

Ja sie doczytałem S 0,30 W 0,30 na ciepłym-a mnie uczyli że na zimnym sie takie rzeczy robi...
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez Yellowmen » 9 lut 2011, 14:47

Mój mechanik robił na zimnym...ale jakie luzy to nie wiem..... wiem że w ASO jedna płytka (o danej grubości ) to koszt 32zł....ale pocieszające jest to że płytki można podmieniać i nie trzeba dokupować 16sztuk :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez lesiux » 9 lut 2011, 15:06

Pierwsze słyszę aby się ustawiało na ciepłym. Zawsze na zimnym się ustawia bo jak silnik się nagrzewa to się właśnie kasują te luzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez B4r7 » 9 lut 2011, 15:16

jak nie wieżysz zrobie print screena z autodaty
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez hopek » 9 lut 2011, 17:06

W tym silniku nie ma płytek wiec koszt tylko za regulację
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Yellowmen » 9 lut 2011, 17:17

hopek napisał(a):W tym silniku nie ma płytek wiec koszt tylko za regulację


O widzisz...tu mowa o 1.3...a ja myślałem o 1.5.... może faktycznie nie ma płytek <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez hopek » 9 lut 2011, 17:22

gdzies wyczytałem ze b3 16V miały mechaniczną regulacje a 8V samoregulatory... Ale jesli to BA to chyba raczej 16V jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez MIRU » 9 lut 2011, 17:24

Wystarczy poszukać :D
Regulacja luzu zaworów – silnik B3:
– silnik powinien byc zimny w ksiazce jest napisane "nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy" i tu jest blad ustawiamy na zimnym
– zdjąć pokrywę zaworów;
– obrócić wał korbowy silnika tak, aby tłok w pierwszym cilindrze (od strony napędu rozrządu) znalazł się w górnym martwym położeniu po suwie sprężania. W tym celu należy obracać wał korbowy w kierunku, w którym obraca się podczas pracy silnika, za pomocą śruby koła pasowego na wale korbowym lub jednego z kół przednich, po podniesieniu samochodu przy włączonym 5 biegu;
– w celu zmniejszenia oporów, można wykręcić świece zapłonowe;
– sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów: dolotowego i wylotowego w 1 cylindrze, dolotowego w 2 cylindrze oraz wylotowego w 3 cylindrze. Wymagana wartość luzu zawór dolotowy i wylotowy: 0,3mm (na gorącym silniku);
– obrócić wał korbowy o jeden pełny obrót, aby doprowadzić tłok w 4 cylindrze do górnego martwego położenia po suwie sprężania;
– sprawdzić luz zaworów i w razie potrzeby wyregulować dla obu zaworów 4 cylindra zaworu dolotowego 3 cylindra oraz wlotowe 2 cylindra;
– założyć pokrywę głowicy;


więc B4r7 nie wierz ksiazkom :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez B4r7 » 9 lut 2011, 17:50

autodata to nie książka... i sam napisałem że sie uczyłem na zimnym silniku.... a co jeśli konstruktor silnika przewidział luz zaworowy własnie te 0.3 na ciepłym rozszerzonym silniku jak każdy wie metal reaguje na temperature i sie rozrzerza. więc te 0.3 nastawiane na zimnym silniku bedzie miało inną wartość na ciepłym... i tu zapada pytanie czy specjalnie nie jest nadane te 0.3 luzu bo np materiały użyte do kontrukcji klawiatury nie ze stopów bardziej podatnych na rozszerzalność cieplną
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez hopek » 9 lut 2011, 19:02

Jeśli na hot jest 0,3 to na zimnym byłoby więcej a raczej nie ma takich luzów przy takim małym engine bez przesady. Ustawiac na 0.3 na zimnym silniku i nie rozmyślać za dużo
Ostatnio edytowano 9 lut 2011, 19:45 przez hopek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez F_inzaghi » 9 lut 2011, 19:06

tak, silnik jest 16V. No cóż, troszkę to dziwne, ale przynajmniej coś już wiem ;) także dzięki tak czy siak. Narazie zostane przy wersji: zimny silnik S 0.3 W 0.3. A tak swoją drogą to gdzie szukacie takich rzeczy? Ja szukałem na forum ale info na temat silniczka B3 nie jest aż tak obszerne niestety.
F_inzaghi
 

Postprzez hopek » 9 lut 2011, 19:47

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez F_inzaghi » 9 lut 2011, 20:09

Prawda :) dzieki anyway.
F_inzaghi
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323