Witam
Tak jak w temacie, orientuje sie ktoś może jakie powinny być luzy na zaworach w silniku B3? Zamierzam sie w najbliższych dniach wybrać do mechanika i wolałbym być zorientowany w temacie.
Z góry dzięki
Filip
Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r
Strona 1 z 1
Mój mechanik robił na zimnym...ale jakie luzy to nie wiem..... wiem że w ASO jedna płytka (o danej grubości ) to koszt 32zł....ale pocieszające jest to że płytki można podmieniać i nie trzeba dokupować 16sztuk
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
hopek napisał(a):W tym silniku nie ma płytek wiec koszt tylko za regulację
O widzisz...tu mowa o 1.3...a ja myślałem o 1.5.... może faktycznie nie ma płytek
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Wystarczy poszukać
więc B4r7 nie wierz ksiazkom
Regulacja luzu zaworów – silnik B3:
– silnik powinien byc zimny w ksiazce jest napisane "nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy" i tu jest blad ustawiamy na zimnym
– zdjąć pokrywę zaworów;
– obrócić wał korbowy silnika tak, aby tłok w pierwszym cilindrze (od strony napędu rozrządu) znalazł się w górnym martwym położeniu po suwie sprężania. W tym celu należy obracać wał korbowy w kierunku, w którym obraca się podczas pracy silnika, za pomocą śruby koła pasowego na wale korbowym lub jednego z kół przednich, po podniesieniu samochodu przy włączonym 5 biegu;
– w celu zmniejszenia oporów, można wykręcić świece zapłonowe;
– sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów: dolotowego i wylotowego w 1 cylindrze, dolotowego w 2 cylindrze oraz wylotowego w 3 cylindrze. Wymagana wartość luzu zawór dolotowy i wylotowy: 0,3mm (na gorącym silniku);
– obrócić wał korbowy o jeden pełny obrót, aby doprowadzić tłok w 4 cylindrze do górnego martwego położenia po suwie sprężania;
– sprawdzić luz zaworów i w razie potrzeby wyregulować dla obu zaworów 4 cylindra zaworu dolotowego 3 cylindra oraz wlotowe 2 cylindra;
– założyć pokrywę głowicy;
więc B4r7 nie wierz ksiazkom
autodata to nie książka... i sam napisałem że sie uczyłem na zimnym silniku.... a co jeśli konstruktor silnika przewidział luz zaworowy własnie te 0.3 na ciepłym rozszerzonym silniku jak każdy wie metal reaguje na temperature i sie rozrzerza. więc te 0.3 nastawiane na zimnym silniku bedzie miało inną wartość na ciepłym... i tu zapada pytanie czy specjalnie nie jest nadane te 0.3 luzu bo np materiały użyte do kontrukcji klawiatury nie ze stopów bardziej podatnych na rozszerzalność cieplną
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
Jeśli na hot jest 0,3 to na zimnym byłoby więcej a raczej nie ma takich luzów przy takim małym engine bez przesady. Ustawiac na 0.3 na zimnym silniku i nie rozmyślać za dużo
Ostatnio edytowano 9 lut 2011, 19:45 przez hopek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
tak, silnik jest 16V. No cóż, troszkę to dziwne, ale przynajmniej coś już wiem także dzięki tak czy siak. Narazie zostane przy wersji: zimny silnik S 0.3 W 0.3. A tak swoją drogą to gdzie szukacie takich rzeczy? Ja szukałem na forum ale info na temat silniczka B3 nie jest aż tak obszerne niestety.
-
F_inzaghi
piszesz w wyszukiwarce forum "regulacja zaworów B3"...
i masz http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=119&t=14044&p=184338&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w+b3#p184338
i masz http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=119&t=14044&p=184338&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w+b3#p184338
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość