Po wymianie oleju mazda zaczęła kopcić [BA Z5]

Postprzez rafał88 » 13 sty 2014, 13:55

Bezprobelmu powinno dac sie usunac silikon ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 15 sty 2014, 17:07

Wyczyscic wyskrobac dac nowa uszczelke i bedzie zyc.
Przemek323c
 

Postprzez Gonta19 » 16 sty 2014, 01:11

Kup oryginalną uszczelkę OE Mazda koszt niecałe 100zł . Ja np jak wymieniałem rozrząd drugi raz to kupiłem erlinga i się pociło i wziąłem starą oryginalną założyłem i zero wycieków :)
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez Przemek323c » 16 sty 2014, 10:15

A ja poraz kolejny napisze ze zakladam elringa i nic sie nie poci.
Przemek323c
 

Postprzez norten18 » 16 sty 2014, 13:35

Mam jakiś zamiennik z allegro. To już chyba lepsze niż ten silikon :)
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez rafał88 » 16 sty 2014, 13:40

Ja tam silikon i sucho, trzeba to odpowiedni zrobic, a nie naj..ac a pozniej leje sie jeszcze bardziej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Invigreen » 7 kwi 2014, 10:59

Cześć.

Mam mazdę 323f z 96 z silnikiem Z5. Po niedawnej wymianie oleju (na 10w40, nie wiem, czym była zalana wcześniej) po dłuzszym postoju, zaczęła zostawiac za sobą zasłonę dymną. Gęsty biały dym, prujący z rury przez ok 10-15s, z wyraźnym zapachem oleju. Może 3-4 razy udało się po kilku godzinnym postoju odpalić bez zasłony, choć wciąż wyraźnie było czuć olej. Sprawdzałem pod korkiem wlewu oleju- zero majonezu, w płynie chłodniczym nic nie pływa – nie wydaje mi się również, żeby go ubywało.

I teraz mam twardy orzech do zgryzienia.
Nie chcę ładować w remont zbyt wielu pieniędzy – absolutny max – 1000zł (było by pięknie, gdyby uszczelniacze i pierścienie załatwiły sprawę). Ile może kosztować diagnoza u mechanika, oraz przede wszystkim, czy da się to w miarę poprawnie zdiagnozować? Boję się, że mechanik wymieni to i to, złoży, a za chwilę okaże się, że to nie poskutkowało i znowu trzeba operować. Czy możecie polecić jakiegoś sprawdzonego (i z umiarkowanym cennikiem <zeby> ) mechanika w okolicach Katowic?

I tak, wiem, że jest na forum dyskusja na temat kopcących mazd, jednak przedarcie się przez niego zajmie wieki.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2014, 10:44
Posty: 6
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 1996 Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 7 kwi 2014, 11:28

Invigreen napisał(a):I tak, wiem, że jest na forum dyskusja na temat kopcących mazd, jednak przedarcie się przez niego zajmie wieki.


Wcale nie "wieki" – to tylko lenistwo z twojej strony bo nie chce się poczytać kilku stron.
Dlatego dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji.

Uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez norten18 » 7 kwi 2014, 11:34

A jaki olej zalałeś ? jakiej firmy ?
Jak na zimnym tak się dzieje to normalka, u mnie czasem po dłuższym postoju pokopci, po wymianie nawet kopcił czasem na rozgrzanym, ja bym poczekał jeszcze i pobadał sytuację.
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez Invigreen » 7 kwi 2014, 11:43

Marek 161BD081 napisał(a):Wcale nie "wieki" – to tylko lenistwo z twojej strony bo nie chce się poczytać kilku stron.
Dlatego dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji.


Biję się w pierś, słaby rekonesans, przepraszam. Miałem jednak na myśli ten temat

Olej to ELF COMPETITION 10W40 + filtr z knechta.
Przed wymianą też trochę kopciła, ale właśnie tylko w chłodne wilgotne dni i było tego stosunkowo niewiele bez zapachu spalonego oleju.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2014, 10:44
Posty: 6
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 1996 Z5

Postprzez norten18 » 7 kwi 2014, 11:53

Długo tak się dzieje ? Ja też się martwiłem, że mi bardziej dymek zaczęła puszczać po wymianie oleju.
Z czasem przestała kopcić, nie wiem czym to było spowodowane, oleju nie ubyło do dziś.
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez Invigreen » 7 kwi 2014, 11:57

norten18 napisał(a):Długo tak się dzieje ? Ja też się martwiłem, że mi bardziej dymek zaczęła puszczać po wymianie oleju.
Z czasem przestała kopcić, nie wiem czym to było spowodowane, oleju nie ubyło do dziś.


Od ubiegłego wtorku – dzień po wymianie. W piątek i sobotę było ok, a niedziela i dzisiaj znowu. Dodam, ze robię dziennie krótkie dystanse – 2x 8km.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2014, 10:44
Posty: 6
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 1996 Z5

Postprzez norten18 » 7 kwi 2014, 12:06

No to ja bym wyluzował, miałem to samo –> chłodniejsza noc i takie cuda. Pojeździj trochę, ja madzie testowałem, żeby się wszystko dobrze rozgrzało. Po dłuższej przejażdżce spróbuj sobie ją podgazować na wolnych obrotach i obserwuj czy nie ma dymka. Potem zostaw ją na dłuższą chwilę 3-4 godziny i odpal. Pewnie wtedy nie będzie kopcić, jedynie po nocy...
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez Invigreen » 7 kwi 2014, 12:33

Zaraz ruszam do pracy i zobaczymy jak to będzie wyglądać, stoi od 6 godzin.
Ale już mi ciepło, gdy oczami wyobraźni widzę tę zasłonę <oczy>
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2014, 10:44
Posty: 6
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 1996 Z5

Postprzez Invigreen » 10 kwi 2014, 12:55

Mały update. Na 6 ostatnich odpaleń 2 bezdymne, a 4 z konkretną zasłoną dymną. Dzwoniłem do mechanika, poradził najpierw zaobserwować zużycie oleju. Mówił, że jeśli 1L na 1000km to bankowo pierścienie. Oby nie, bo cena mnie usadziła – 1300 czy 1400 za samą robociznę :(
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2014, 10:44
Posty: 6
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 1996 Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 10 kwi 2014, 13:41

Trochę droga ta robocizna w Katowicach.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lechuk » 10 kwi 2014, 14:19

Taka cena za robociznę to rozbój w biały dzień. Trochę roboty jest ale bez przesady. Może jednak podał cenę już z częściami?

Te dwa odpalenia bez chmurki może były po krótkim postoju? Jak tak to podejrzewałbym uszczelniacze zaworowe.
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez Invigreen » 10 kwi 2014, 23:29

Kontaktowałem się z mechanikiem telefonicznie, więc może się nie zrozumieliśmy, jednak wyraźnie zaznaczyłem, że proszę o cenę samej robocizny, bez części. Nie powiem, też mnie to zszokowało.
Jeszcze się rozeznam wśród innych znachorów.
Te 2 bezdymne razy były we wtorek (ciepły dzień). 1 – w południe po 14h stania – tutaj od razu ruszyłem, ale w lusterku nie widziałem spektakularnej zasłony. 2 raz o 22 po 8 godzinach stania. Odpaliłem i czekałem. 0 dymu, spaliny miały normalny zapach bez oleju. Ale środa i dzisiaj znowu chmura (deszczowo i zimno).



MAŁY UPDATE
Ostanie dni dosyć się ustabilizowały. To znaczy, w ciepłe, suche dni, praktycznie 0 kopcenia, normalny zapach spalin. Kopci tylko kiedy jest wilgotno. Nie bardzo rozumiem o co chodzi, bo chyba przy pierścieniach czy uszczelniaczach powinno kopcić bez względu na wilgotność powietrza <oczy> ?
Płyn chłodniczy na stałym poziomie, ubytków oleju jeszcze nie oszacowałem, zrobiłem za mało km. Dodam jeszcze, że po ok 300km od wymiany oleju, jest czarny jak smoła.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2014, 10:44
Posty: 6
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 1996 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323