Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez george9999 » 2 lis 2012, 19:36

Mam problem ze sprawdzeniem systemu abs. Mam niesprawny system bo kontrolka abs świeci się bez przerwy podczas jazdy. Robie to co tutaj:

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).

Moim testerem jest dioda led wraz z rezystorem 1000 Ohm i jest podłączona prawidłowo tak:
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B

Ścięcie na kołnierzu jest zwrócone w kierunku końcówki FEN. Po przekręceniu stacyjki do pozycji on dioda zapala się i nie gaśnie. Nie wiem co jest. Do akumulatora żadnego połączenia nie doprowadzam.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez adamax4 » 2 lis 2012, 21:20

Diodę podłącz do FBS i B+
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez george9999 » 3 lis 2012, 11:22

Pomogło. Kod 11 i 13. Czujnik prawego przedniego i prawego tylnego koła. A gdybym coś z tym robił i póżniej chciał skasować błędy abs czy to pomoże:

W celu skasowania zawartych w pamięci usterek, po uprzednim naprawieniu uszkodzeń nale-ży:

1. Rozłączyć kabel masowy od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 se-kund.

2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.

3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez hallo86 » 17 gru 2012, 20:41

a u mnie nie wykazalo zadnych bledow, jdeno migniecie tylko to pierwsze i pozniej nic, dla proby odlaczylem przeplywomierz i go ladnie wymigalo, 8 szybkich, pozniej jeszcze to samo zrobilem z sonda, ale jej mi juz nie pokazalo, czy to normalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez Garbage1989 » 17 gru 2012, 21:33

tak poniewaz błąd sondy pojawi się dopiero po jakimś czasie gdyż sonda zaczyna wskazywac dopiero jak się zagrzeje i wtedy jak komputer wykryje rozbierzności z wzorem który ma w pamięci to wtedy zanotuje błąd i przejdzie w tryb awaryjny odłączając opieranie mapy o wskazania tego czujnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez zal4 » 6 sty 2013, 18:13

Panowie,
przejrzałem cały temat i nie znalazłem precyzyjnej, zrozumiałej dla mnie odpowiedzi na moje pytanie.
Dokonałem diagnostyki diodą.

Na zapłonie wychodzi mi:
(D=długi, K=krótki)
D_DK_DKKKK_D_DKK
co interpretuję jako: rozpoczęcie pomiaru (D)_11_14_10_12

Moje wątpliwości dotyczą domniemanych kodów 10 i 12. Czy czasami nie jest to kod 22, a przerwy wcale nie ma tylko jest po prostu DDKK?
Po za tym nie ma opisu kodu 11 na pierwszej stronie tego tematu.
Poniżej filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=y1Q3zQ87 ... e=youtu.be
Na odpalonym silniku pokazuje to samo.
Bardzo proszę o podpowiedź, ponieważ jest to mój pierwszy raz z diagnostyką madzi.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 23:02
Posty: 6
Skąd: Zgierz
Auto: 323f BA
1,8 BP
1996 (silnik z 1997)

Postprzez farciarz » 12 sty 2013, 23:48

Ostatnio miałem problemy z szarpaniem wyłącznie na na rozgrzanym ( gorącym ) silniku. Aby nie zawracać głowy forumowiczom zacząłem od wymiany świec .... kabli itp.
Jako że objawy nie ustąpiły zakupiłem Ori cewkę do aparatu i wymieniłem. Wszystko było niby ok ale po dwóch dniach znów zaczęło szarpanie po rozgrzaniu silnika w przedziale 1500-3000 obrotów, zrobiłem więc test diagnostyczny i jedyny błąd jaki mi wywaliło to 03 ... czyli czujnik położenia wału. Jako że z tego co wyczytałem w 1.5 BA takowy nie występuje zewnętrznie oznacza to że jest to sygnał z czujnika halla który w moim aparacie jest wbudowany w moduł. Czyli jak rozumiem chcąc nie chcąc niepotrzebnie wymieniałem cewkę bo i tak muszę wymienić aparat z uwagi na uszkodzony moduł czy też czujnik halla
Jeśli się mylę to może ktoś mnie naprowadzić czy też są jeszcze inne opcje wywalenia błędu 03 ??

Aby nie było wątpliwości to błąd 03 wywaliło po resecie kompa i ponownym odczycie błędów
Ale dotyczy to wału korbowego a nie wałka rozrządu. No chyba że się mylę

A to wg instrukcji jest ciekawostką. Może mi ktoś wytłumaczyć różnicę pomiędzy błędem 02 a 03

Bo korzystając z wątku o odczytach błędów z OBD I wychodzi na to że te dwa błędy to to samo.

Za to patrząc na ten wątek i podania kodów w/g autodaty przez użytkownika esina jest delikatnie inaczej czyli brak sygnału czujnika wałka rozrządu
Czyli co tak naprawdę uległo uszkodzeniu ??

01 Ignition pulse
02 Engine speed (RPM) sensor/crankshaft position (CKP) sensor- No-signal
03 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
04 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
05 Knock sensor (KS)
06 Vehicle speed sensor (VSS)
08 Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor
09 Engine coolant temperature (ECT) sensor
10 Intake air temperature (IAT) sensor




I tak jak pytałem wcześniej czy to że nie występuje w naszych mazdeczkach 1.5 czujnik położenia wału lub wałka rozrządu w bloku silnika więc świadczy o kończącym się czujniku halla ? A może to moduł zapłonu ?

Dla pewności że odczyt robię prawidłowo zrobiłem filmik. Jest już na odpalonym silniku. Oczywiście przeprowadzony test na wyłączonym wymrugał dokładnie to samo.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Garbage1989 » 13 sty 2013, 17:38

Faktycznie w Autodacie nie ma wyszczególnionego czujnika CKP ani RPM na schemacie zaznaczony jest tylko VSS więc sygnał położenia wału i obrotów silnika jest pobierany z czujnika Halla w aparacie zapłonowym, ja na szczęście nie miałem takich przygód u siebie, ale może to być np spowodowane uciągnięciem się paska rozrządu i wtedy miało by to sens że wali błąd. Znalazłem na rosyjskiej stronce wykaz błędów OBD I i to by się zgadzało bo u mnie jak montowali instalacje LPG to wpinali się pod CMP w wiązce aparatu zapłonowego. OBD I miało dość ograniczoną ilość komunikatów więc niektóre odpowiadały za więcej niż 1 awarie w zależności od modelu

    02
    Diesel: Engine speed (RPM) sensor – no signal
    Wiring, RPM sensor

    02 1
    Petrol: Crankshaft position (CKP) sensor/engine speed
    Wiring, sensor supply voltage, CKP/RPM sensor

    03
    Camshaft position (CMP) sensor – no signal
    Wiring, sensor supply voltage, CMP sensor

tutaj znalazłem aukcje do impulsatora i to będzie VSS a wygląda to tak:
Alledrogo Link
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez farciarz » 13 sty 2013, 18:02

Chyba nie masz do końca racji. Ten impulsator który pokazałeś w linku do aukcji to chyba zwyczajny czujnik prędkości dający sygnał prędkości pojazdu wkręcony w skrzynię biegów.

A teraz wracając do tematu odczytów.

Aparat zapłonowy dziś wymieniłem. Błędy komputera zresetowane. Ponowny test diodą na wyłączonym silniku i zero błędów. Niestety po odpaleniu ponownie wyskakuje błąd 03. Mam totalną załamkę :( bo nie chcę wymieniać połowy auta w celu zniwelowania szarpania ( przydławiania ) ma rozgrzanym silniku.

Ma ktoś jeszcze jakiekolwiek pomysły co może być przyczyną wywalania tego błędu jak i podszarpywania autem ?
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Garbage1989 » 13 sty 2013, 20:17

farciarz napisał(a):Chyba nie masz do końca racji. Ten impulsator który pokazałeś w linku do aukcji to chyba zwyczajny czujnik prędkości dający sygnał prędkości pojazdu wkręcony w skrzynię biegów.


napisałem przed linkiem że to VSS więc się nie pomyliłem a co do błędu 3 to znalazłem w internecie dokument z opisem czynności obsługowych z autodaty dla modelu z 2.0 v6 i tam prezentuje się to następująco

    3 – Camshaft position (CMP) sensor – G-signal

więc powinno chodzić o czujnik położenia wałka rozrządu i proponuje znaleźć na który pin przychodzi ten sygnał do kompa i sprawdzić czy nie ma jakiejś przerwy w okablowaniu albo braku styku.

Zajrzałem jeszcze raz do autoday v3.38 i znalazłem tam coś burzącego teorie o braku jako takiego czujnika położenia wału i na dowód wrzucę screeny z programu może to pomoże ci w diagnostyce

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez farciarz » 13 sty 2013, 20:20

oki doki.

Sprawdzę Thx :)

Ale to nie zmienia chyba faktu że funkcję czujnika położenia wału korbowego / wałków rozrządu związanych z błędem 03 pełni hall w aparacie. Jednak chyba u mnie problem nie będzie po stronie aparatu a może właśnie gdzieś na wiązce lub z samym ECU. Jak dojdę już do tego to dam znać :):)

Jednak ciekawi mnie jedna sprawa. Sprawdzając schemat elektryczny od mazdy protage z silnikiem Z5 takowy silnik w USA posiada czujnik położenia wału .

Obrazek

Obrazek

Więc teraz to już totalnie zgłupiałem <glupek2>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 28 sty 2013, 12:00.
Powód: OT – Porządki

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 28 sty 2013, 12:00.
Powód: OT – Porządki

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 28 sty 2013, 12:00.
Powód: OT – Porządki

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 28 sty 2013, 12:00.
Powód: OT – Porządki

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 28 sty 2013, 12:00.
Powód: OT – Porządki

Postprzez motorzystaa » 30 sty 2013, 01:04

a dlaczego po kasowaniu błędów dalej je pokazuje??
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Garbage1989 » 30 sty 2013, 01:09

<glupek2> to oznacza że przyczyna nadal występuje albo zwyczajnie nie umiesz skasować błędów <dupa>
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez motorzystaa » 30 sty 2013, 01:12

czyli trwałe uszkodzenie elementu ?? moim zdaniem umiem bo odpinam klemę włączam światła odpalam szluga i popijam browarem mija minuta i dalej to samo
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez farciarz » 30 sty 2013, 03:42

Niestety muszę powrócić do mojego problemu i interpretacji błędu 03 gdyż wciąż niestety nie rozwiązałem problemu szarpania na rozgrzanym silniku pomimo zmiany wszystkiego co możliwe oprócz samego ECU. Przeszukując internet znalazłem określenie owego błędu jako :

03 Crank Angle Sensor (G) – Fuel Injection and ignition cut (Distributor – G or G1 Signal, G Signal -MX-3 1.8L)

czy mam rozumieć że oprucz odcięcia zapłonu dotyczy to również błędu wtrysku paliwa ?
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323