Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Witam
Potrzebuję pomocy w rozszyfrowaniu błędów jakie mam w ECU i jakiś opis co do nich. Mazda 323F BJ 1,5 ZL:
http://w948.wrzuta.pl/film/23HvrqdZJmI/bledy_ecu_mazda_323f_bj
Potrzebuję pomocy w rozszyfrowaniu błędów jakie mam w ECU i jakiś opis co do nich. Mazda 323F BJ 1,5 ZL:
http://w948.wrzuta.pl/film/23HvrqdZJmI/bledy_ecu_mazda_323f_bj
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
Po skasowaniu błędów ABS-u od razu wyskakuje błąd nr 15 – czujnik obrotów koła, po przejechaniu pokazał błąd nr 12 – czujnik obrotów koła LP, po ponownym skasowaniu znów na dzień dobry pokazuje błąd nr 15. Ja rozumiem to w ten sposób, że po zresetowaniu komputera ABS-u wyskakuje od razu błąd nr 15 a po przejechaniu podaje, w którym kole jest błąd ?
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Witam właśnie odczytywałem błędy i mam błędy 01, 11,17 z tego co czytałem 17 to sonda lambda, a z pozostałymi o co chodzi i czy jeśli jest 17 to czy sonda jest do wymiany?
- Od: 15 gru 2011, 13:57
- Posty: 73
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 323f BA, 1.5l, '95r
Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu.Dolaczam link z video.
http://www.youtube.com/watch?v=8tWcTmIs ... e=youtu.be
Po odpaleniu kiedy obroty sie ustabilizuja zaczynam dodawac gazu obroty chwilowo wzrastaja nastepnie delikatnie spadaja i utrzymuja sie mimo ze naciskam pedal gazu a w fazie koncowej wyrywa je na ponad 2000rpm.
Jak wyglada "Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym"
http://www.youtube.com/watch?v=8tWcTmIs ... e=youtu.be
Po odpaleniu kiedy obroty sie ustabilizuja zaczynam dodawac gazu obroty chwilowo wzrastaja nastepnie delikatnie spadaja i utrzymuja sie mimo ze naciskam pedal gazu a w fazie koncowej wyrywa je na ponad 2000rpm.
Jak wyglada "Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym"
- Od: 13 lut 2012, 22:52
- Posty: 17
- Auto: Mazda 323 BG 89-94r 1.8 GT 128KM
z tego co się orientuje to nie masz takiego czujnika w dolocie, tylko ten błąd odnosi sie do sondy lambda która jak wiadomo nie jest wieczna a że nie jeździmy nowymi furami to takie części jak sonda lambda też trzeba brać pod uwagę
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Na sonde nie zwracalem uwagi poniewaz kolega mi podpinal gdzies w sierpniu bo mam sekwencje i regulowal mi pozniej bylem u gaziarza i nie wspominal nic o sondzie.Moze byc ze poprostu jemu na kompie nie pokazuje faktycznego stanu sondy?
- Od: 13 lut 2012, 22:52
- Posty: 17
- Auto: Mazda 323 BG 89-94r 1.8 GT 128KM
Gaziarze to inna nacja znalezienie kompetentnego i uczciwego to nielada sztuka ja mam do tej pory raczej złe zdanie o tej specjalności warsztatach. A sonde można sprawdzić w inny sposób niż tylko przez błędy
znalazłem taką informacje i to chyba nawet w tym temacie więc nie trzeba od razu udeżać do warsztatów z komputerem żeby sprawdzić lambde, spróbuj tego choć wydaje mi się że skoro komp w twoim samochodzie zgłasza błąd to znaczy, że nie działa jak należy ale sprawdzić nie zaszkodzi
- Kod: Zaznacz cały
Dioda LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
znalazłem taką informacje i to chyba nawet w tym temacie więc nie trzeba od razu udeżać do warsztatów z komputerem żeby sprawdzić lambde, spróbuj tego choć wydaje mi się że skoro komp w twoim samochodzie zgłasza błąd to znaczy, że nie działa jak należy ale sprawdzić nie zaszkodzi
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Czy ktoś mi może odpowiedzieć o co chodzi z błędem 01 i 11 ?
- Od: 15 gru 2011, 13:57
- Posty: 73
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 323f BA, 1.5l, '95r
przecież masz listę błędów na pierwszej stronie posta a błąd 01 Ignition pulse / 01 – Impuls zapłonu
a 11 Intake air temperature (IAT) sensor / 11 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
ja znalazłem na tej stronie KLIK opis diagnozy niektórych błędów i jest tam opis do błędu 10/11 czyli czujnika temperatury powietrza dolotowego
a 11 Intake air temperature (IAT) sensor / 11 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
ja znalazłem na tej stronie KLIK opis diagnozy niektórych błędów i jest tam opis do błędu 10/11 czyli czujnika temperatury powietrza dolotowego
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Jak bedzie zachowywac się kontrolka MIL jeżeli nie ma żadnych błędów? Pytam, ponieważ nieraz kontrolka zgłasza mi jakiś błąd. W trakcie jazdy moja mazda 323f 1.6 2001r. nagle słabnie i wtedy pojawia się migająca kontrolka. Po paru minutach wszystko zwykle wraca do normy, mazda odzyskuje moc a kontrolka świeci się ciągłym światłem. Ale kiedy auto postoi całą noc to rano nie ma ani śladu po awarii. Chyba że po przejechaniu paru km znowy wróci. Próbowałem zdiagnozować samodzielnie ten problem. Zgodnie z instrukcją tworze most między gniazdami GND i TEN, włączam zapłon ale nic sie nie dzieje. Kiedy zaś odpalam silnik to po sekundzie gaśnie. Może jakaś recepta od forumowiczów?
Poprawka: kiedy błąd jest zapisany w pamięci to również nic sie nie dzieje kiedy wkładam zworkę.
Poprawka: kiedy błąd jest zapisany w pamięci to również nic sie nie dzieje kiedy wkładam zworkę.
Mazda 323f 1.6 2001r.
- Od: 9 sie 2011, 19:53
- Posty: 12
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.
A wcześniej jeździło? Może kompa nie masz...
Trudno powiedzieć... ja z inną sprawą:
Stosuję się do pierwszej strony i zamiast mrugania diody mam włączony wentylator chłodnicy już po zmostkowaniu TEN i GND, czekam 30 sec i dioda nadal "milczy"...
Trudno powiedzieć... ja z inną sprawą:
Stosuję się do pierwszej strony i zamiast mrugania diody mam włączony wentylator chłodnicy już po zmostkowaniu TEN i GND, czekam 30 sec i dioda nadal "milczy"...
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Zwibel napisał(a):Panowie , co jest jeżeli kontrolka nie miga mi zupełnie, ani kontrolka, ani dioda, auto zupełnie nie odpala.Dla szyderców aku jest w aucie i nawet naładowany
sprawdź czy wszystko sparowałeś jak należy! szczególnie zworke czy dobrze pełni swoją role i czy pewnie siedzi w gnieździe, żeby mieć pewność, że twoj komputer przechodzi w tryb serwisowy
tu masz dokładny rysunek jak to wygląda z książki o elektronicznej diagnostyce samochodowej
sylwo napisał(a):Stosuję się do pierwszej strony i zamiast mrugania diody mam włączony wentylator chłodnicy już po zmostkowaniu TEN i GND, czekam 30 sec i dioda nadal "milczy"...
jeżeli uruchamia Ci się wentylator to sugeruje to, że komputer w twoim samochodzie przeszedł w tryb serwisowy gdzie załączenie wentylatora jest wskaźnikiem przy ostawianiu TPS'a ale czemu nic nie wyświetla to nie mam pomysłu ale sprawdź swój tester i zworke serwisową czy wszystko styka jak należy bo trzeba pamiętać, że elektronika nie lubi luzów
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Czy moje gniazdo wygląda na sprawne?
http://zapodaj.net/6261031775e47.jpg.html
Pytam, ponieważ gdy wkładam spinkę w złącza TEN i GND to nic sie nie dzieje z kontrolką. Za to samochód nie chce zapalić.
http://zapodaj.net/6261031775e47.jpg.html
Pytam, ponieważ gdy wkładam spinkę w złącza TEN i GND to nic sie nie dzieje z kontrolką. Za to samochód nie chce zapalić.
Mazda 323f 1.6 2001r.
- Od: 9 sie 2011, 19:53
- Posty: 12
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.
Ciekawe jaki to jest dokładniej samochód?
To, że auto nie chce odpalić to wcale nie musi sygnalizować jakiegoś błędu odczytanego przez elektronikę silnika.
To, że auto nie chce odpalić to wcale nie musi sygnalizować jakiegoś błędu odczytanego przez elektronikę silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mazda 323f 2001r. Tak, ale kiedy sprzączka nie jest włożona to auto odpala normalnie. A chcę sobie zdiagnozować co się dzieje z moim silnikiem kiedy w trakcie jazdy zapale się kontrolka check engine i auto traci moc.
Mazda 323f 1.6 2001r.
- Od: 9 sie 2011, 19:53
- Posty: 12
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.
Hmmm – auto powinno odpalać bez problemów niezależnie od tego czy jest w trybie normalnym czy diagnostycznym.
Ale tak swoją drogą to nie ma tam u ciebie już OBDII i złącza 16-pinowego pod kierownicą?
PS. Uzupełnij profil.
Ale tak swoją drogą to nie ma tam u ciebie już OBDII i złącza 16-pinowego pod kierownicą?
PS. Uzupełnij profil.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości