Przewody od Sondy Lambda – dyskusja wspólna

Postprzez bati1990 » 3 maja 2010, 13:45

Witam !

Zakupiłem właśnie uniwersalną sondę lambda bez wtyczki do mojej eFki.
Moim problemem jest to, że sonda ma inne kolory kabli niż orginał i chciałbym zaczerpnąć waszej wiedzy, który przewód za co odpowiada. Jest to sonda 4 przewodowa.
W uniwersalnej sondzie mam kable w kolorach: 2 białe ,szary ,czarny.

PROSZĘ O POMOC

POZDRAWIAM :)
Ostatnio edytowano 18 cze 2013, 14:31 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 6 sty 2010, 20:49
Posty: 16
Skąd: Jaworzno

Postprzez esina » 3 maja 2010, 17:10

białe...zasilanie grzałki sondy (12V)
czarny... sygnał na komp.
szary... masa sygnału.

ale nie jestem pewien, napisz co to za sonda. Ngk, bosch ? typ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez bati1990 » 3 maja 2010, 18:34

zamiennik uniwersalny NTK-NGK.

a w orginalnej jaka mam teraz sa 2 czarne, niebieski i bialy, wiesz moze ktory za co odpowiada ??
Początkujący
 
Od: 6 sty 2010, 20:49
Posty: 16
Skąd: Jaworzno

Postprzez marceldm » 3 maja 2010, 19:30

Ile dałeś za tą sonde? bo ja też zamierzam wymienić ją u siebie;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sie 2009, 21:43
Posty: 20
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez bati1990 » 3 maja 2010, 19:46

94zl juz z przesylka pobraniowa :)
Początkujący
 
Od: 6 sty 2010, 20:49
Posty: 16
Skąd: Jaworzno

Postprzez marceldm » 3 maja 2010, 19:51

Oo;) poleć sprzedawcę;D W motoryzacyjnym za jakieś badziewie chciał 160 zł więc tak myślałem że chciał chłopek zarobić sobie;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sie 2009, 21:43
Posty: 20
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez bati1990 » 3 maja 2010, 19:55

http://allegro.pl/item984771797_uniwers ... odowa.html taka oto zakupilem, od tego sprzedawcy, mi tez wlasnie w sklepie wolali 150-160 zl, wiec to przesada.
Sonda ta nie ma wtyczki, sa 4 zaciski na kazdy przewod, ale u mnie w sklepie byl identyczny komplet, rowniez bez wtyczki za 160 zl, wiec wolalem zamowic :)
Początkujący
 
Od: 6 sty 2010, 20:49
Posty: 16
Skąd: Jaworzno

Postprzez bati1990 » 3 maja 2010, 19:56

jakie masz objawy, ze bedziesz u siebie zmienial lambde ??
Początkujący
 
Od: 6 sty 2010, 20:49
Posty: 16
Skąd: Jaworzno

Postprzez marceldm » 3 maja 2010, 20:00

Wydaję mi się że lekko przy dużo pali niż wcześniej, a wymiana nie zaszkodzi;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sie 2009, 21:43
Posty: 20
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez bati1990 » 3 maja 2010, 20:26

tzn ile Ci pali, a ile palila ??:) masz LPG ??:)
Początkujący
 
Od: 6 sty 2010, 20:49
Posty: 16
Skąd: Jaworzno

Postprzez esina » 5 maja 2010, 16:18

bati1990 napisał(a):zamiennik uniwersalny NTK-NGK.

a w orginalnej jaka mam teraz sa 2 czarne, niebieski i bialy, wiesz moze ktory za co odpowiada ??


niebieski –> sygnał
biały –> masa

czarne –> grzałka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez bati1990 » 5 maja 2010, 18:22

dzieki wielkie kolego !! POZDRO :)
Początkujący
 
Od: 6 sty 2010, 20:49
Posty: 16
Skąd: Jaworzno

Postprzez blizni129 » 21 cze 2012, 15:16

mam pytanie odnośnie kolorów kabli sondy. Mianowicei wszędzie spotykam się z czarny , czarny,niebieski ,biały – zamiennik tej sondy to podobno biały , biały, czarny, szary.
Ja mam niestety kolory : czarny, czarny, niebieski i szary i tu pytanie czy to jest inna sonda , czy zamiast białego masowego przewodu poprostu dali szary? i czy można zastosować tą sondę z dwoma białymi ,czarnym i szarym kablem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez blizni129 » 21 cze 2012, 15:20

mam pytanie odnośnie kolorów kabli sondy. Mianowicei wszędzie spotykam się z czarny , czarny,niebieski ,biały – zamiennik tej sondy to podobno biały , biały, czarny, szary.
Ja mam niestety kolory : czarny, czarny, niebieski i szary i tu pytanie czy to jest inna sonda , czy zamiast białego masowego przewodu poprostu dali szary? i czy można zastosować tą sondę z dwoma białymi ,czarnym i szarym kablem?
oryginalna to podobno BP3C18861 zamienna na BOSH 0258986602 lub DENSO DOX-0109
ja niestety mam podpięta jakąś sondę która nie działa poprawnie ( chyba założono nie taką jak powinna być) z oryginalnej została wtyczka i kawałek przewodów w wyżej opisanych kolorach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez arkadiuszek1 » 21 cze 2012, 15:38

czarny – niebieski – fioletowy – fioletowy – biały – sygnał
biały – czarny – brązowy – czerwony – czarny – grzałka
biały – czarny – brązowy – czarny – czarny – grzałka
szary – biały – kremowy – kremowy – zielony – masa

takich kolorów używają producenci

może komuś się przyda, odnalezione na forum
LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.Jeśli świeci-mieszanka bogata,sygnał z sondy powyżej 0,5 V.Jesli zgaszona-mieszanka uboga,sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną,jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez blizni129 » 4 lip 2012, 15:00

no i kolejna sonda w aucie . poprzednia się skończyła po niecałych 8kkm :| i tu znów pytanie sonda jest nowa lecz uniwersalna ( miałem w piwnicy) przez przypadek znalazłem :) podłączyłem białe przewody do czarnych , czarny z niebieskim i szary z białym . podłączyłem diodę pomiędzy men i B+ i nie świeci czyli zbyt ubogo ?? co teraz kolejna sonda do d....y czy coś innego regulacja ? wymiana sondy? łapki mi już opadają ciągle coś nie tak. Auto przy ruszaniu się dławi a po chwili już jest ok , powyżej 4krpm czuć że ma buta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez blizni129 » 5 lip 2012, 09:53

i po problemie z dławieniem :) wyregulowałem śrubę na ptrzepustnicy w trybie serwisowym na około 700-750 rpm nareszcie fajnie idzie od niskich obrotów <rotfl> . Teraz tylko na analizator spalin bo na poprzedniej sondzie było o 70% powyżej normy <glupek2> i jak bedzie ok to już tylko modlić się o normalne spalanie po raz pierwszy od dawien dawna <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez lesiux » 5 lip 2012, 14:20

Regulowałeś z włączonymi jakimiś odbiornikami czy bez?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez blizni129 » 5 lip 2012, 15:39

Bez obciążenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez lesiux » 5 lip 2012, 19:20

A jaką sondę założyłeś? Markowa jakaś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323