GofNet napisał(a):Mimo, iż zaszło nieporozumienie co do omawianej wartości, to jednak faktycznie istnieją takie silniki jak 1.6, które mają 140, 148 i 150KM. Są to silniki wyposażone w turbinę. Oto specyfikacja:Alexs napisał(a):nie zauważyłam jednegon "k" i sobie myśle co to musi być za rakieta?
1986-1987; 1.6 Turbo (kat.); 140 KM; 16V; 4/DOHC; B6-DOHC
1986-1987; 1.6 Turbo; 150 KM; 16V; 4/DOHC; B6-DOHC
1987-1989; 1.6i Turbo; 148 KM; 16V; 4/DOHC; B6-DOHC
Tak to wygląda w Mazdach.
Jednak Honda prześcignęła wszystkich pod względem wyduszenia mocy z silnika o pojemności 1600ccm. Honda Civic VTi posiada silnik VTEC o mocy 160KM uzyskiwanej przy 7600obr. i to bez turbiny !!!! Są to silniki wysokoobrotowe, więc słysząc przeciąganie silnika mamy wrażenie, że kierowca już dawno powinien zmienić bieg a on jeszcze ciągnie. Z tego co pamiętam mają obrotomierz do 9.000 obr !!!! Silnik ten montowany jest również w Honda Type-R, gdzie rozpędza pojazd do 100 w 6,9 sek. Extra, prawda
Przepraszam, za OFF'a, ale nie mogłem się powstrzymać
Co do uszczelek, to zapomniałem dodać, iż czyszcząc dekiel i górny rant głowicy należy przykryć komorę zaworową czymś, aby nie dostały się tam fragmenty zdrapywanego silikonu.
Powodzenia.
Zgadza sie honda ma 160 km w vtec 1600 ccm, ale moment 150 nm :/ a jezdzi sie na momencie nie na mocy . a tak w ogole to honda zawyza moce swoich silnikow – i na hamowni okazuje sie ze zamiast 160 km jest 152 – i to w nowym samochodzie.
a co do obrotow to moja stara zastava zamykala obrotomierz na 8k i jescze ciagla (z 9 pewno bylo:P) – no probem