zawieszające się obroty – czy to problem z pedałem? -323f ba
Strona 1 z 1
na wstępie napiszę że nie jestem mechanikiem
problem polega na tym że podczas jazdy np gdy dojeżdżam do świateł lub zatrzymuję się gdzieś i wrzucam na luz to obroty zatrzymują się na około 1000-1200 obrotów. Dzieję się tak jednak nie odrazu po włączeniu samochodu a po jakimś tam czasie jazdy, jak się wszystko nagrzeje. Dwa razy oddawałem samochód do mechanika. Za pierwszym razem czyścili mi silniczek krokowy (podobno). Następnie zauważyłem że problem nie ustąpił, dodatkowo odkryłem że podczas gdy obroty wieszają się w przedziale 1000-1200 to jak lekko podważę nogą pedał gazu, obroty spadają do właściwych 750. Samochód ponownie trafił do mechanika gdzie podobno przesmarowano linką gazu. Niestety problem nadal się powtarza. Gdzie może tkwić przyczyna mojego problemu? Chciałbym naprowadzić na trop mechanika aby zrobił w końcu to co trzeba
Dzisiaj robiłem mały test i zauważyłem że podczas gdy obroty się zawieszą to gdy pod maską przy silniku ruszę linkę gazu to spadają ale jak ją puszcze to spowrotem wchodzą na wyższe. Natomiast po podważeniu pedału spadają i już się nie podnoszą. Wychodziłoby na to ze coś tam się dzieje z pedałem ale na moje oko niczego tam chyba nie brakuje :O poproszę o jakieś rady
Pozdrawiam!
problem polega na tym że podczas jazdy np gdy dojeżdżam do świateł lub zatrzymuję się gdzieś i wrzucam na luz to obroty zatrzymują się na około 1000-1200 obrotów. Dzieję się tak jednak nie odrazu po włączeniu samochodu a po jakimś tam czasie jazdy, jak się wszystko nagrzeje. Dwa razy oddawałem samochód do mechanika. Za pierwszym razem czyścili mi silniczek krokowy (podobno). Następnie zauważyłem że problem nie ustąpił, dodatkowo odkryłem że podczas gdy obroty wieszają się w przedziale 1000-1200 to jak lekko podważę nogą pedał gazu, obroty spadają do właściwych 750. Samochód ponownie trafił do mechanika gdzie podobno przesmarowano linką gazu. Niestety problem nadal się powtarza. Gdzie może tkwić przyczyna mojego problemu? Chciałbym naprowadzić na trop mechanika aby zrobił w końcu to co trzeba
Dzisiaj robiłem mały test i zauważyłem że podczas gdy obroty się zawieszą to gdy pod maską przy silniku ruszę linkę gazu to spadają ale jak ją puszcze to spowrotem wchodzą na wyższe. Natomiast po podważeniu pedału spadają i już się nie podnoszą. Wychodziłoby na to ze coś tam się dzieje z pedałem ale na moje oko niczego tam chyba nie brakuje :O poproszę o jakieś rady
Pozdrawiam!
Chcesz być piękna to odwiedź gabinet kosmetyczny
Ewentualnie jak nie sięgasz do najwyższej półki to dlaczego nie kupisz drabiny
Meble metalowe biurowe i socjalne.
Ewentualnie jak nie sięgasz do najwyższej półki to dlaczego nie kupisz drabiny
Meble metalowe biurowe i socjalne.
- Od: 24 wrz 2008, 07:03
- Posty: 40
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5
Mam to samo, doslownie identycznie. Mysle, ze to nie wina pedalu, bo jak przygazujesz za pomoca tego "czegos" pod maska, to dzieje sie to samo. Mysle, ze to moze linka gazu, albo korkowy. U mnie pasowalby krokowy bo dokucza mi rowniez falowanie
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
Podlaczam sie pod temat bo mam doslownie identyczne obajawy. Czy ktos podpowie czego to moze byc przyczyna? Wedlug mnie na logike to cos z przepustnica moze sie cos tam zacina i nie domyka tej klapki okraglej i lapie lewe powietrze co doprowadza do zasysania lewego powietrza a moze cos z tymi sprezynami na slimaku? Prosze o wypowiedz kogos kto sie zna na tym bardziej.
-
brakus69
Witam panowie. Ja też tak miałem i dokładnie tak jak pisze kolega brakus69 w przepustnicy jest taka klapka która działa na zasadzie sprężyny i gdy się nie domyka to wtedy obroty idą w górę, u mnie dało się ją trochę naciągnąć i problem ustąpił. Pozdrawiam
- Od: 28 mar 2010, 09:13
- Posty: 7
Witam.
Polecam przełączyć Madzie w tryb serwisowy i sprawdzić czy obroty są idealnie ustawione. Jeśli nie są to wyregulować. Taki sam problem miała Madzia mojej dziewczyny (323C z takim samym silnikiem co wy macie). Problem idealnie ustąpił i obroty już ładnie opadają do granicy ok 750 obr/min
Polecam przełączyć Madzie w tryb serwisowy i sprawdzić czy obroty są idealnie ustawione. Jeśli nie są to wyregulować. Taki sam problem miała Madzia mojej dziewczyny (323C z takim samym silnikiem co wy macie). Problem idealnie ustąpił i obroty już ładnie opadają do granicy ok 750 obr/min
Dzięki Ci Panie za ten wątek
Od ok miesiąca mam identycznie, z tym że u mnie na rozgrzanym silniku i postoju np na światłach obroty zawieszają się na 1k, by po paru sek opaść do 750. Może ze dwa razy zdarzyło się, że nie opadły, ale tu pomagało 1,2-krotne wciśnięcie sprzęgła lub wciśnięcie sprzęgła i zamarkowanie ruszenia.
A więc po Świętach drżyj krokowcu!
Od ok miesiąca mam identycznie, z tym że u mnie na rozgrzanym silniku i postoju np na światłach obroty zawieszają się na 1k, by po paru sek opaść do 750. Może ze dwa razy zdarzyło się, że nie opadły, ale tu pomagało 1,2-krotne wciśnięcie sprzęgła lub wciśnięcie sprzęgła i zamarkowanie ruszenia.
A więc po Świętach drżyj krokowcu!
- Od: 28 kwi 2009, 02:08
- Posty: 109
- Skąd: TriCity
- Auto: w oczekiwaniu na skośnookie coupe...
No nic... trzeba bedzie sprobowac poczyscic krokowca... orientuje sie ktos z was czy mozna go zanurzyc calego w benzynie extrakcyjnej bez wyciagania tej sprezyny w sroku? MacManus napisz czy pomoglo czysczenie
-
brakus69
ja tez tak mialem. jak jest przpustnica u gory wystaje taka jakby rurka i w niej jest srubka ta srubka sie reguluje te obroty na jalowym bo jesli ona jest troszke popuszczona to silnik dostaje powietrza i dlatego chodzi na wysokich obrotach. trzeba zapalic autko poczekac az sie nagrzeje dodac gazu jak sie zawiesi to wtedy regulowac:) tylko nie za duzo po bedzie sie znowu dusil na jalowym.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
to czy trzeba kręcić tym normalnie czy w tym sławnym trybie serwisowym?
a jak w serwisowym to najpierw go nagrzać czy na zimnym odpalić serwis i kręcić? przypuszczam że mogę mieć tu namieszane bo mój mechanik raczej kręcił tą śrubką bez trybu serwisowego
a jak w serwisowym to najpierw go nagrzać czy na zimnym odpalić serwis i kręcić? przypuszczam że mogę mieć tu namieszane bo mój mechanik raczej kręcił tą śrubką bez trybu serwisowego
Chcesz być piękna to odwiedź gabinet kosmetyczny
Ewentualnie jak nie sięgasz do najwyższej półki to dlaczego nie kupisz drabiny
Meble metalowe biurowe i socjalne.
Ewentualnie jak nie sięgasz do najwyższej półki to dlaczego nie kupisz drabiny
Meble metalowe biurowe i socjalne.
- Od: 24 wrz 2008, 07:03
- Posty: 40
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5
podejrzewam ze trzeba to robic w trybie serwisowym na rozgrzanym silniku w momecie zawieszenia sie obrotow i z odpalonymi swiatlami ale niech ktos jeszcze sie wypowie na ten temat
-
brakus69
nawet jesli za pomoca tej srubki mozna zlikwidowac zawieszajace sie obroty to ciezko stworzyc bedzie taka sytuacje przynajemniej u mnie bo obroty zawieszaja mi sie na rozgrzanym silniku np na swiatlach i to nie zawsze wiec trzebabybylo na czerwonym wysiasc z auta zgasic silnik zmostkowac GND TEN odpalic i wtedy krecic (bo przy odpalonym silniku chyba sie nie mostkuje) a po ponownym zgaszeniu i odpaleniu silnika nie ma gwarancji ze obroty beda w stanie zawiechy, jezdzic na trybie serwisowym chyba nie mozna a i watpie ze wtym trybie obroty ulegna zawieszeniu na postoju
-
brakus69
u mnie to przynajmniej dziala, odpalilem silnik poczekalem az sie nagrzeje i krecilem obroty zaczely spadac ale jak znowu dodalem gazu jeszcze sie przywieszaly ale nie na dlugo, wtedy jeszcze troche przekrecilem i teraz jest git:D jak sie chce to sie zrobi:)tylko tez to nie jest zajecie na 2 minuty tylko trzeba troche przy po siedziec nim sie idealnie ustawi.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam! Dopiero co się zarejestrowałem, ale forum obserwuje od czasu zakupu mojej mazdy. Podobnie jak Koledzy mam problem z obrotami, ale nieco inny. A mianowicie gdy zatrzymuję auto bądź w czasie jazdy wrzucę na luz zauważam, że obroty spadają bardzo blisko zera. Wracają na normalny poziom 750 obr/min dopiero po całkowitym zatrzymaniu się. Problem jest o tyle niebezpieczny, że motor doznaje przeciążeń, a ponad to nie działa chociażby wspomaganie. I problem narasta, tj. zaczęło się od nieznacznych spadków na poziom koło 500 obr/min, a na chwilę obecną już praktycznie do zera schodzą. No i nikt nie wie co może być przyczyną. Zasugerujcie coś Koledzy. No chyba, że ktoś z Was zna jakiegoś dobrego fachmana od mazdy w okolicach Zabrza
-
ulf88
odkrec troche przspustnice jest taka srubka od gory przekrec minimalnie w lewa strone:) powinno pomoc.
A tak Wogole to chce zapytac co to za srubka od strony silnika na przpustnicy ze sprezynka na imbus prawdopodobnie, do czego ona sluzy??
tu jest fotorelacja moglem tu napisac ale wyszlo jak wyszlo viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=fotorelacja+przepustnica. tam jest ten element nie wiem czy on tez sluzy do regulacji obrotow bo cos mi sie dalej tam dzieje:/
A tak Wogole to chce zapytac co to za srubka od strony silnika na przpustnicy ze sprezynka na imbus prawdopodobnie, do czego ona sluzy??
tu jest fotorelacja moglem tu napisac ale wyszlo jak wyszlo viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=fotorelacja+przepustnica. tam jest ten element nie wiem czy on tez sluzy do regulacji obrotow bo cos mi sie dalej tam dzieje:/
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości