FOTORELACJA – Termostat [BA Z5]

Postprzez Myaron » 31 paź 2009, 11:51

silnik pali dobrze, jednak podczas jazdy mam tylko zimny nawiew (wskaźnik temperatury martwy). Zmiana następuje kiedy stoję dłużej na światłach, zaczyna lecieć coraz cieplejsze powietrze i wskaźnik podnosi się. Jednak parę min po ponownej jeździe sytuacja powtarza się. Czy to termostat, czy jest inny powód??
Początkujący
 
Od: 3 lut 2012, 13:22
Posty: 10
Auto: MAZDA 323F, 1.5, 16V – 97r.

Postprzez adamax4 » 31 paź 2009, 12:14

Według mnie to właśnie termostat. Albo jest on cały czas otwarty, albo ktoś go wymontował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Kluska » 31 paź 2009, 13:11

aron007
też wydaje mi się że to termostat

podepnę się pod temat
wymieniłem termostat, ale autko długo się grzeje, potrafię przejechać 5km i dopiero wskazówka drgnie, ale jak się nagrzeje to już jest dobrze, podczas jazdy nie opada wskazówka, z nawiewu leci ciepłe [gorące] powietrze,
dlaczego tak długo grzeje się silnik
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez adamax4 » 31 paź 2009, 16:15

Kluska napisał(a):wymieniłem termostat, ale autko długo się grzeje, potrafię przejechać 5km i dopiero wskazówka drgnie, ale jak się nagrzeje to już jest dobrze, podczas jazdy nie opada wskazówka, z nawiewu leci ciepłe [gorące] powietrze,
dlaczego tak długo grzeje się silnik


Zapowietrzony układ, za mało płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Kluska » 31 paź 2009, 16:36

zapomniałem dodać,
układ odpowietrzony, płyn dolewany był 2 razy, teraz jest już stan wiec raczej coś innego,
a czy jest możliwość zanotowania odwrotnie termostatu, podczas wymiany nowy zamontowałem identycznie jak stary, ale wtedy też autko długo się nagrzewało [termostat był walnięty]
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez dino1984 » 31 paź 2009, 23:54

:D identyczny problem mam
jednak ni bardzo mi pasowal termostat <glupek2> ale sprawdze.i tak plyn wymienic musze.
wie ktos ile tego plynu trzeba???????????
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 16:35
Posty: 17
Skąd: Września
Auto: mazda 323f 1.5 Z5 1998

Postprzez ROMAN-R87 » 1 lis 2009, 17:20

ok 5l
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez niedzwiadek833 » 2 lis 2009, 10:05

Kluska napisał(a):czy jest możliwość zanotowania odwrotnie termostatu

nie ma takiej opcji żeby montować termostat odwrotnie. zazwyczaj obudowa termostatu jest tak zkonstruowana że nie idzie go włożyć odwrotnie, a jeśli nawet da się to zrobić to tego nie rub gdyż w takim przypadku termostat sie nie otworzy z ugotujesz silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Kluska » 2 lis 2009, 11:15

celowo bym nie odwrócił, tylko chodzi mi o to że jak kiedyś ktoś wymieniał termostat i mógł go odwrócić

a czy ktoś może powiedzieć dlaczego tak długo się nagrzewa silnik?
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez niedzwiadek833 » 2 lis 2009, 11:42

Raczej nie idzie obrucić termostatu.
A jaki kupiłeś termostat??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Kluska » 2 lis 2009, 12:11

Vernet
termostat pasował bez żadnych uszczelek dołączonych do paczki
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez Bohun 323f » 2 lis 2009, 12:40

323F BG 1.6 16v
No to moze jak juz przy termostatach jesteśmy to nie będe zakładał nowego tematu tylko opowiem o swoim problemie.....
a polega on na....

Po nocnym postoju na komopletnie zimnym silniku po przejechaniu około 500M temperatura sie podnosi do połowy... i stoi... oraz kompletny brak ogrzewania. Czasami letnie poleci :P i własnie nie wiem kompletnie od czego zacząc. (słyszałem że prawdopodbnie termostat) Mazde mam dopiero 3 Tydzień... 323F BG 1.6 16v
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 15:11
Posty: 21
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez niedzwiadek833 » 2 lis 2009, 13:24

Kluska napisał(a):Vernet

Może być tak że termostat jest nieszczelny i powoduje to przepływ wody przez termostat i lekkie otwarcie dużego obiegu i wolniejsze ogrzewanie się silnika.

Bohun 323f dolej płyn do układu i go odpowietrz i sprawdz czy nie masz wycieków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez no_fear » 2 lis 2009, 15:19

no to ja dorzucę swoją zagadkę z ogrzewaniem :]

– termostat rok temu wymieniany (jakiś "japoński" zamiennik) i jest raczej sprawny (przy temp otoczenia np. 0st silnik po ok.5-6km jazdy osiąga temp ~90st i nawet nie drgnie)
– układ odpowietrzony i szczelny (brak ubytków)
– nagrzewnica rok temu przepłukana z syfu (wodą pod ciśnieniem) – więc myślę, że jest drożna

Lekko ciepłe powietrze zaczyna dmuchać dopiero jak wskazówka zbliża się do ~90st.
I generalnie wszystko na co mogę liczyć to lekko ciepłe... :| o gorącym można zapomnieć...

Jakieś pomysły ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez niedzwiadek833 » 2 lis 2009, 15:26

sprawdz czy działają klapy regulacji ogrzewania klapa może sie nie otwierać do końca i leci gorące i zimne powietrze co razem daje ciepłe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Bohun 323f » 2 lis 2009, 16:06

wode na płyn zmieniłem i nicc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 15:11
Posty: 21
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez Lesiu » 2 lis 2009, 16:38

Bohun 323f kup termostat i wymień zapłacisz z 50zł wymiana zajmie ci hmmm z godzine i bedziesz mial jasność. a jak to nawet nie termostat to będziesz miał nowy i napewno cie nie zawiedzie Obrazek
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 17:17 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Bohun 323f » 2 lis 2009, 23:02

No też racja :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 15:11
Posty: 21
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez krzysiek1024 » 9 lis 2009, 02:27

stawiam na odpowietrzenie układu w mojej Madzi odpowietrzałem układ 40 min , poprzez poluzowanie węża dochodzącego do chłodnicy od dołu co jakiś czas co 5 min kilka razy i za każdym razem poleciało nieco powietrza. teraz Madzia grzeje na maksa :) <jupi> polecam nieco cierpliwości wcześniej też twierdziłem ze mam układ odpowietrzony . POzdrawiam :)
krzysiek1024
 

Postprzez Raver » 3 mar 2010, 01:43

Sorki że odświeżam temat, ale skoro już jest to po co następny ;)
Mam problem, nie wiem czy to termostat czy nie – auto dość długo się nagrzewa z 5KM minimum żeby wskazówka była na środku, dopiero zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu... Górny wąż od chłodnicy nagrzewa się równo z silnikiem... Jeśli to termostat, to jaki mam kupić bo widziałem ze są jakieś pojedyncze i podwójne i przy okazji jakiej firmy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323