Spadek obrotów przy hamowaniu

Postprzez tokar » 25 wrz 2009, 23:05

witam,
pewnego razu po przygazowaniu do ok 5tys obrotow a nastepnie hamowaniu obroty spadly do ok 500 silnik zaczął się dławic, po czym obroty podnosily sie do ok 700-800. po kilku dniach odłączyłem na chwile akumulator i problem ustał. następnie po dwóch miesiącach problem sie powtorzył. podczas hamowania obroty spadaja bardzo nisko,silnik sie dławi ,a po chwili obroty się podnoszą.dzisiaj odłączyłem na chwile akumulator tak jak poprzednio, ale nie pomogło to. jest to bardzo uciążliwe w jeździe po mieście.
bardzo prosze o pomoc.
mazda 323c BA 94rok. silnik Z5.
Ostatnio edytowano 26 wrz 2009, 18:53 przez tokar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez flashmaniac » 26 wrz 2009, 00:31

– sprawdz czy masz szczelny dolot
– wyczysc przepustnice i podkrec mu troche obroty na wyzsze w trybie serwisowym

Mialem dokladnie to samo.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Borys » 26 wrz 2009, 11:04

Nazwij proszę temat zgodnie z REGULAMINEM inaczej po 24h wyląduje w koszu.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez rook » 26 wrz 2009, 16:02

Może winny jest czujnik położenia przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez tokar » 26 wrz 2009, 19:00

witam, nazwa tematu zmieniona.
dziękuję za odpowiedzi. Na początku tygodnia postaram się zabrać za przepustnice. Dzisiaj zauważyłem, że podczas jazdy gdy wrzucę na luz (lub wcisnę sprzęgło) to objawy są takie same. Prędkość z jaką jechałem nie miała znaczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez Czaras86 » 26 wrz 2009, 20:19

Miałem to samo, auto przy hamowaniu zrzucalo obroty (raz na 3 razy) , czasami gasł.
Jak był zimny chodził ok (wiadomo – ssanie)

Pomyślałem ze w trybie serwisowym ustawie mu obroty na minimalnie wyższe bo czułem trzęsienie budą na wolnych obrotach.

Włączam tryb serwisowy – odpalam auto a ono po 0,5 sek gaśnie, probowałem kilka razy – bezskutecznie za kazdym razem gasł. Wylaczylem tryb serwisowy – auto odpala i chodzi na jałowym (co prawda lekko niskie obroty ale nie gasł).

Właczam ponownie serwisówke i kręce sróbką od wolnych obrotów – musiałem aż 4 pełne obroty wykonać aby silnik chodził stabilnie na jałowym :| byłem w szoku jak ta sróbka była wkręcona , prawie ze na maxa. nie wiem jakim cudem auto nie gasło w trybie "normalnym"....

od tamtej pory mineły 2 miesiące i jest OK , więc może spróbuj delikatnie podkrecać śrubkę? (radze robić to powolutku :) mineło 15 minut zanim doszedłem ze 4 obroty musze zrobic) ;]

pozdrawiam
Madzia Madzia Madzia;]
Początkujący
 
Od: 31 lip 2009, 23:17
Posty: 11 (1/0)
Skąd: Śrem /k Poznań
Auto: Mazda 6 GG ,benz 2.0 141KM , 2003

Postprzez tokar » 26 wrz 2009, 23:56

tylko czy ta śrubka mogla sie "sama" rozrególować ze trzeba podkrecic?
nie wiem czy to ma jakis zwiazek, ale te spadajace obroty pojawiły sie po tym , jak przygazowalem autko na ok 4,5 -5 tyś obr/min. wydaje mi sie ze poprzednim razem ten problem tez mógł po tym przegozowaniu wystapic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez okonio » 27 wrz 2009, 23:39

kolego ja mialem to samo, i przez dlugi czas mnie to meczylo, az mi staruszek pokrecil jakimis srubkami i wyregulowal je, chyba co zwiazanego z dozowaniem benzyny i powietrza ;p dokladnie nie powiem bo sie nie znam na mechanice samochodowej, a wogole problem jak reka odjal i zaczalem w koncu czerpac przyjemnosc z jazdy moja madzia ;p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lut 2008, 09:39
Posty: 9
Auto: mazda 323f 1.5 16v 88KM 97r.

Postprzez Czaras86 » 28 wrz 2009, 08:33

Tokar daj znać później czy zabieg pomógł ;]
Madzia Madzia Madzia;]
Początkujący
 
Od: 31 lip 2009, 23:17
Posty: 11 (1/0)
Skąd: Śrem /k Poznań
Auto: Mazda 6 GG ,benz 2.0 141KM , 2003

Postprzez tokar » 28 wrz 2009, 17:24

oczywiście dam znać. Mam nadzieje, ze problem bedzie rozwiazany...bo potem uczelnia sie zaczyna i bedzie mniej czasu..
Ostatnio edytowano 10 paź 2009, 17:34 przez tokar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez tokar » 10 paź 2009, 17:19

witam! sorka ze tak późno, ale dopiero w tym tygodniu był czas na zabranie się za Madzie :)
Podczas odłączania rury dolotowej okazało się, że ma ona jedno pękniecie "na wylot" w miejscu wgłębienia karbu. Całość okleiłem bardzo dokładnie taśma izolacyjna. taśma jest zarówno w "rowkach" jak i na "garbach". jest to owiniete kilkukrotnie, napewno szczelne i wygląda według mnie ładnie. Podczas gdy oklejałem dolot, wujek zajął sie czyszczeniem przepustnicy.
po złożeniu wszystkiego do kupy obroty już nie spadają tak nisko podczas wrzucania na luz oraz przy włączaniu prądożernych odbiorników. czasami jednak obroty na nagrzanym silniku sa chyba troche za wysokie (ok 1000), moze to dlatego ze regulacja śrubą nie miala miejsca? a moze odlączyc mu kleme aumulatora, zeby zrestartowac kompa? prosze o jakies sugestie.


oto zdjęcia jak wyglądała rura przed :

Obrazek

oraz po oklejeniu:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez marcin255 » 10 paź 2009, 18:55

Ja zrobiłem dokładnie tak samo i spokój
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bahamut24 » 28 cze 2015, 22:57

Witam,
Wiem ,że temat stary jak świat ale mam podobny problem jak opisywany ale moje auto to Mazda 323 P z 98 r benzyna 1.4. Gdzie mam szukać tej śruby do regulacji i jak włączyć tryb serwisowy ?
bahamut24
 

Postprzez pawcio1017 » 29 cze 2015, 00:47

Pod maską znajdujesz czarną kostkę z napisem DIAGNOSTIC (znajduje się w okolicach lewego kielicha. Po otwarciu zaślepki na odwrocie masz opisane piny. Mostkujesz GND i TEN kawałkiem przewodu i po włączeniu zapłonu/odpaleniu jesteś już w trybie serwisowym. Śruba regulacji TPS znajduje się na przepustnicy od góry.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez highlander83 » 20 lip 2015, 19:55

Witam,czy możesz wstawić zdjęcie opisanych pinów ??
U mnie jest czarny plastik i kompletmie zero opisu.
pozdro
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 16:50
Posty: 33
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f BA 1997 1.8

Postprzez rafał88 » 20 lip 2015, 22:03

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez highlander83 » 22 lip 2015, 17:54

Dzięki.
Problem rozwiązany.
Tryb serwisowy+1,5 obrotu w lewo i już po sprawie:)
Rolka taśmy samowulkanizującej i dolot uszczelniony:)
ps.Mam nadzieję że wszystko tak łatwo już w tym autku będzie rozwiązywane.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 16:50
Posty: 33
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f BA 1997 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323