Sprawdzenie działania i regulacja przepustnicy (BA Z5)

Postprzez pawcio1017 » 9 lip 2014, 22:04

Panowie i ja mam problem. Obroty miałem względnie normalne, standardowo na zimnym troche za wysokie. Pojawiały się też spadki przy obciążeniach elektrycznych ale było znośnie. Wyczyściłem przepustnice, zaworu bimetalowego ze względu na plastikowy korek nie ruszałem. Rozebrałem tylko elektrozawór i rozciągnąłem tą większą spręzynę (tak mi sie coś kojarzyło, że rozciągnięcie powoduje zmniejszenie obrotów na zimnym). Po odpaleniu i na zimnym i na ciepłym silniku 2500rpm. Po podłączeniu w tryb serwiswy i odpaleniu obroty idealne 950 :| Jakieś rady? Tą sprężyne rzeczywiście się rozciągało czy mi sie juz coś pomieszało?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez krzysek71 » 9 lip 2014, 22:21

No i teraz elektrozawór nie domyka ci do końca i masz taki efekt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez pawcio1017 » 10 lip 2014, 07:14

czyli błędem było rozciągnięcie sprężyny? Myslalem, że rozciągnięta zamyka powietrze. Hmmm. Ani tej większej ani mniejszej mam nie rozciągać czy co teraz zrobic?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez JapanBA » 10 lip 2014, 19:29

Teraz to pozostała mozolna regulacja lub wymiana zaworu na nowy, zawory są ustawiane fabrycznie po złożeniu... ale czasami człowiek inaczej sie nie nauczy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2012, 23:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez pawcio1017 » 10 lip 2014, 20:57

JapanBA napisał(a):Teraz to pozostała mozolna regulacja lub wymiana zaworu na nowy, zawory są ustawiane fabrycznie po złożeniu... ale czasami człowiek inaczej sie nie nauczy ;)


Na szczęście doszedłem już na czym polegał błąd :P Przez nieuwagę założyłem odwrotnie tą małą sprężynkę z koreczkiem. Po zmianie i regulacji wolnych obrotów w serwisowym jest bajka. Wreszcie nie ma falowania obrotów pod obciążeniem elektryznym <ok> Zobaczymy jeszcze, jak będą wyglądać obroty po odpalaniu na zimnym. Zrobiłem fotkę, na dniach wrzuce dla potomnych jak to powinno być poskładane
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez rafal700 » 29 lip 2014, 07:44

Witam

Jetem po czyszczeniu przepustnicy. Obroty po włączeniu klimy nie są co prawda idealne ale stabilne. Tylko mam pytanie: Podczas jazdy po wrzuceniu na luz obroty spadają do 900 i stoją w miejscu a czasami spadną do ok. 700 i zaraz wzrosną do 900. Czy to normalne?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 16:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Przemek323c » 29 lip 2014, 09:07

Nie.
Przemek323c
 

Postprzez rafal700 » 29 lip 2014, 09:20

czyli jakie jest poprawne zachowanie?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 16:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez pawcio1017 » 29 lip 2014, 16:45

rafal700 napisał(a):Witam

Jetem po czyszczeniu przepustnicy. Obroty po włączeniu klimy nie są co prawda idealne ale stabilne. Tylko mam pytanie: Podczas jazdy po wrzuceniu na luz obroty spadają do 900 i stoją w miejscu a czasami spadną do ok. 700 i zaraz wzrosną do 900. Czy to normalne?


Tak <ok> To znaczy, że krokowiec działa prawidłowo.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez DamianD » 6 wrz 2014, 17:00

Witam serdecznie
Na wstępie chciałem się przywitać i podziękować szanownemu gronu ze to, że prowadzi tak dobre forum które dla mnie, laika jest kompendium wiedzy i pomocy technicznej.
Teraz chciałem opisać mój problem z którym już nie mogę sobie poradzić. Czytałem forumowe instrukcje jak wyczyścić krokowca i od tego się zaczęło.

Na wstępie: Mazda 323f ba 95' lpg II gen + benzyna .

Miałem na początku problem z ssaniem, silnik na zimnym (np po nocy) wchodził na jakieś 2000 obrotów i trzymał tak jakieś 5 minut. Do tego dochodziły falujące obroty. Po przejechaniu tych około 5 minut spadał sobie powolutku na 800 i z tej pozycji latał od 900 do 700. Niby tragedii nie ma ale postanowiłem to zrobić. Oczywiście jak się odpaliło elektrykę to obroty w dół.

Wszedłem w tryb GND z TEN, odłączyłem – z akumulatora, Rozebrałem przepustnice, przeczyściłem. Tak samo z krokowcem, w którym zaślepiłem też dziurę od zaworku bimetalowego "wyłączając" go z obiegu. poskładałem zadowolony z siebie.

Odpalam i obroty wchodzą na 2000 na zimnym znowu. No to kręcę śrubką od elektrozaworu w korkowcu, trochę spadło tj, do 1200 i tak zostało i nie chce zejść. Kręciłem śrubką na górze przepustnicy i nic, TSF nie ruszałem, wentylator się nie kręci a jest sprawy. Dodam, że odłączyłem na chwilę całkiem krokowca i obroty dalej takie same i falują. Co jest nie tak? Łapie lewizne gdzieś? Już nie wiem co się mogło stać

Na gazie obroty podobne, nie faluje nic.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 10:01
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: mazd 323f ba 1.5 16v 95'

Postprzez Marek 161BD081 » 7 wrz 2014, 10:49

Damian – czy wszystko dokładnie poskładałeś?
Tam musi być jakąś nieszczelność skoro kręcąc śrubą na przepustnicy nie możesz obniżyć tych obrotów.
Inna opcja to taka, że ktoś śrubę odbojnikową przestawił i przepustnice nie domyka się.
A jeszcze inna możliwość to, że zawór wolnych obrotów stoi i nie domyka się po tym twoim myciu.

Tak więc proponowałbym jeszcze raz popatrzeć na przepustnicę.

Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji (polecam jej lekturę). Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
Uzupełnij proszę też profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez DamianD » 9 wrz 2014, 11:32

Witam!

Sprawdziłem ponownie przepustnice. Rzeczywiście, ktoś przykręcił śrubę odbojnikowa w ten sposób że przepustnica nie domykała się do końca i widać było prześwit. Po czyszczeniu prześwit się jeszcze bardziej powiększył (wyszorowałem nagar :P ). Z obrotami jest już ok z tym, że dalej mam falowanko. Najgorsze jest to, że przyczyn możne być mnóstwo. Szukam dalej. Dzięki za radę.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 10:01
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: mazd 323f ba 1.5 16v 95'

Postprzez gcu » 9 wrz 2014, 17:16

Jak falowanko to szukaj nieszczelności w dolocie. Przebadaj dokładnie rurę gumową. Za przepustnicą jest czarna "puszka" z elektrozaworkami i widocznymi gumowymi wężykami. U mnie ułamał się jeden króciec razem z elektrozaworkiem no i miałem zabawę:)
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 09:32
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wałcz
Auto: Była: Mazda 323F BA 1.5L Z5 95r.
Jest: Mazda 3 BK 1.6L Z6 05/06r.

Postprzez przemol80 » 12 mar 2016, 15:31

Czy ktoś się orientuje jaki gwint jest na tym plastikowym korku? Mój się rozpadł i będę musiał coś dorobić, tylko chciałbym znać wymiary.
Czy jeżeli w temperaturze pokojowej dmucham w "Kanał powietrzny zaworu bimetalicznego" (widoczny na zdjęciu w pierwszym poście) i powietrze przelatuje to znaczy, że coś jest nie tak? Czy w temperaturze pokojowej powietrze nie powinno przechodzić? Czy ten korek można zrobić ze stali nierdzewnej i przykręcając go uszczelnić silikonem?
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 14:15
Posty: 70 (8/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 12 mar 2016, 15:39

A nie będzie prościej i taniej ci kupić używana przepustnicę zamiast dorabiać uszkodzone elementy?
Kanał powietrzny zaworu bimetalicznego możesz spokojnie całkiem też zaślepić a wówczas przynajmniej nie będziesz miał dziwnie wysokich obrotów na zimnym silniku.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez przemol80 » 12 mar 2016, 17:34

Sęk w tym, że dorobienie tej części nic mnie nie kosztuje, tylko chciałbym znać rozmiar gwintu, żeby móc tę część narysować i dać do wykonania. W pracy mam jakieś sprawdziany do gwintów, ale obawiam się że takiego rozmiaru może nie być.
Ta przepustnica to jest już na podmianę tej która obecnie siedzi w aucie :)
Nie chciałem tego plastiku ruszać, ale niestety podczas odkręcania zaworu IAC (tak to się chyba nazywa?) ta zaślepka uległa uszkodzeniu – za mocno ścisnąłem w imadle i pękła. Chciałem wszystko rozkręcić żeby dokładnie przeczyścić ponieważ w tej przepustnicy ktoś po odkręceniu jej nie spuścił dokładnie płynu i utworzyły się grudki blokujące przepływ chłodziwa.
Tak w ogóle to mam objawy takie jak opisane w pierwszym poście: lekkie szarpanie po puszczeniu gazu, dodawanie gazu też nie jest super płynne, spadające obroty np po skręceniu kół czy włączeniu klimatyzacji tzn stabilizują się ale nie jest to stabilizacja natychmiastowa i silnik przez chwilę lekko się dusi – obroty spadają do około 500 obr/min. Mam nadzieję, że po przeczyszczeniu i nasmarowaniu wszystko wróci do normy.
Edit:
Dla potomnych podaję wymiary korka, który dorobiłem (gwint M27x1 musi być nacięty na trochę mniejszej średnicy 26,7 bo na standardowej nie chce się wkręcić):

korek
Załączniki
Zaślepka.jpg
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 14:15
Posty: 70 (8/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Postprzez bizzy » 3 sty 2017, 22:57

Wymiarowanie tego gwintu jest chyba nie najlepsze.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 14:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez przemol80 » 4 sty 2017, 07:12

Jaki powinien być gwint? Nie miałem dokładnego sprawdzianu i było to robione "na oko", poza tym ten gwint był bardzo mocno zjechany. Chociaż po wykonaniu tego korka i jego wkręceniu wszystko jest ok jak na razie.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 14:15
Posty: 70 (8/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Postprzez Andrzej414 » 5 sty 2017, 16:47

Po podgrzaniu korpusu przepustnicy palnikiem ta śruba wykręca się bez większego oporu co nie znaczy, że nie idzie jej uszkodzić. Także najpierw kombinujcie z podgrzewaniem a jak sie zepsuje to wtedy myśleć nad dorabianiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez pulkownik » 9 gru 2017, 20:49

Hej,

jak sobie poradziliście z usunięciem resztek plastikowego korka, mi niestety nie udało się go odkręcić i resztki zostały w korpusie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 13:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323