Wymiana uszczelniaczy zaworów
1, 2
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy trzeba zdejmować głowicę aby wymienić uszczelniacze zaworów w silniku 1.5 16v? Jakie mniej więcej koszty się z tym wiążą?
-
tomek.m
Można to zrobić bez zdejmowania głowicy przy pomocy odpowiednio wygiętego śrubokręta lub przy pomocy poduszki powietrznej.Koszt części tj. uszczelniacze Takoma nie badziewie z JC około 80 pln.
P.S uzupełnij profil
P.S uzupełnij profil
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 12:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Tak trzeba ściągać cały rozrząd... Mam też z tym problem dlatego się orientowałem
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Marcin rozrządu nie trzeba rozpinać trzeba tylko trochę wprawy kilka kluczy, śrubokrętów i magnes.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 12:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F napisał(a):Marcin rozrządu nie trzeba rozpinać trzeba tylko trochę wprawy kilka kluczy, śrubokrętów i magnes.
Możesz powiedzieć jak to robiłeś? Tzn. wałków też nie odkręcałeś?
Chłopaki nie mam teraz jak ale wieczorkiem napiszę wam co i jak.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 12:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
jak w każdym aucie – bez zdejmowania wałków rozrządu się neiobejdzie. w naszych mazdach jest o tyle dobrze obydwa wałki rozrzadu sa spiete lancuszkiem
ps trzeba przerobic swiece na dysze do napompowania cylindrów
ps trzeba przerobic swiece na dysze do napompowania cylindrów
- Od: 7 sie 2008, 10:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Oj luki nic nie trzeba zdejmować.
Własnoręcznie regulowałem luzy bez zdejmowania wałków.
Procedura wygląda tak.
Zdejmujemy dekiel – osłone aluminiową rozrządu.
Bierzemy dużą kartkę i podpisujemy sobie 16 zaworów np puste kółeczka w które wpiszemy bieżące luzy i obliczymy brakujące wymiary.
Następnie kluczem płaskim chyba 27 łapiemy za górny wałek i ostrożnie obracamy rozrządem tak aby na którymś cylindrze krzywki wychyliły się ku górze – mierzymy luz szczelinomierzem i zapisujemy.
Po przemierzeniu wszystkich luzów obliczamy poprawne i już wiemy czy potrzebujemy cieńsze czy grubsze podkładki regulacyjne.
Jeżeli cieńsze to możemy stare zeszlifować na magnesówce u ślusarza jeżeli zaś grubsze to trzeba je kupić .
Aby wyjąć poszczególne płytki należy unieść daną parę krzywek do góry obracając wałkiem .
Następnie przy pomocy równo zaostrzonego śrubokręta płaskiego naciskamy przy krawedzi szklankę popychacza i magnesikiem wyjmujemy płytkę( trochę kłopotu ale można nabrać wprawy).
Montaż w sposób odwrotny.
Pozdrawiam
Własnoręcznie regulowałem luzy bez zdejmowania wałków.
Procedura wygląda tak.
Zdejmujemy dekiel – osłone aluminiową rozrządu.
Bierzemy dużą kartkę i podpisujemy sobie 16 zaworów np puste kółeczka w które wpiszemy bieżące luzy i obliczymy brakujące wymiary.
Następnie kluczem płaskim chyba 27 łapiemy za górny wałek i ostrożnie obracamy rozrządem tak aby na którymś cylindrze krzywki wychyliły się ku górze – mierzymy luz szczelinomierzem i zapisujemy.
Po przemierzeniu wszystkich luzów obliczamy poprawne i już wiemy czy potrzebujemy cieńsze czy grubsze podkładki regulacyjne.
Jeżeli cieńsze to możemy stare zeszlifować na magnesówce u ślusarza jeżeli zaś grubsze to trzeba je kupić .
Aby wyjąć poszczególne płytki należy unieść daną parę krzywek do góry obracając wałkiem .
Następnie przy pomocy równo zaostrzonego śrubokręta płaskiego naciskamy przy krawedzi szklankę popychacza i magnesikiem wyjmujemy płytkę( trochę kłopotu ale można nabrać wprawy).
Montaż w sposób odwrotny.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 12:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F
ale temat jest o wymianie uszczelniaczy a nie o regulowaniu zaworów tak to jest skonstruowane ze zeby zdjac uszczelniacz to musisz rozebrac zawory "od tylu"
ale temat jest o wymianie uszczelniaczy a nie o regulowaniu zaworów tak to jest skonstruowane ze zeby zdjac uszczelniacz to musisz rozebrac zawory "od tylu"
- Od: 7 sie 2008, 10:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Cholera jaśnista ale żem posty pomieszał.
Luki zwracam honor.
Przemęczenie robi swoje.
Oczywiście należy zdjąć wałki tak jak piszesz innaczej się nie da.
Pozdrawiam
Luki zwracam honor.
Przemęczenie robi swoje.
Oczywiście należy zdjąć wałki tak jak piszesz innaczej się nie da.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 12:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Macie może jakiś schemacik/przekrój głowicy – do Mazdy jeszcze nie zaglądałem a chciałbym wiedzieć przed otwarciem co mnie tam czeka .
Z góry dzięki.
Z góry dzięki.
-
tomek.m
Jest angielski service manual do silnika Z5 wygooglujesz sobie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 12:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
tomek.m napisał(a):Macie może jakiś schemacik/przekrój głowicy – do Mazdy jeszcze nie zaglądałem a chciałbym wiedzieć przed otwarciem co mnie tam czeka .
Z góry dzięki.
najlepiej wszystkie czesci ktore odkrecasz ustawiaj na jakims duzym stole w takiej kolejnosci w jakiej to wszystko wyjmowales – jezeli pomieszasz elementy poszczegolnych zaworow to mozesz sobie narobic sporo problemow
ps pamietaj o czystości podczas pracy bo kazda drobinka piasku moze byc powodem pozniejszego uszkodzenia silnika
- Od: 7 sie 2008, 10:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
metek323 napisał(a):tomek.m napisał(a):Witam, chciałbym się dowiedzieć czy trzeba zdejmować głowicę aby wymienić uszczelniacze zaworów w silniku 1.5 16v? Jakie mniej więcej koszty się z tym wiążą?
niektórzy potrafią,
a chodzi Ci o silnik 1.5 w BA czyli słynny Z5?
bo jeśli Ci łyka olej i kopci to nie wierz w bajki ze same uszczelniacze pomogą Pierścienie jak nic!
- Od: 15 kwi 2008, 08:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Ja szukam kogoś kto da mi gwarancję, że po wymianie uszczelniaczy i PIERŚCIENI mój Z5 przestanie łykać olej. mariusz_sti dasz mi taką gwarancję, bo przeraża mnie myśl, że wyrzucę na remont ponad 1 tys. zł. a rezultatów może nie być.
- Od: 27 sie 2009, 18:27
- Posty: 94
- Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.
Kolego Maciek90 1000pln to dasz za remont całego silnika a nie samych uszczelniaczy.
Za wymiane uszczelniaczy to zapłacisz do 300 pln nie więcej.
Poza tym i tak byś je wymieniał przy całym remoncie.
Warto spróbować- mi pomogło.
Pozdrawiam
Za wymiane uszczelniaczy to zapłacisz do 300 pln nie więcej.
Poza tym i tak byś je wymieniał przy całym remoncie.
Warto spróbować- mi pomogło.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 12:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Takiej gwarancji nikt ci nie da
Ja właśnie robię remont i się okarze co on dał Przy okazji okazało się że miałem pęknięty tłok.
Ja właśnie robię remont i się okarze co on dał Przy okazji okazało się że miałem pęknięty tłok.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 19:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości