Wymiana uszczelniaczy zaworów

Postprzez tomek.m » 7 lip 2009, 19:18

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy trzeba zdejmować głowicę aby wymienić uszczelniacze zaworów w silniku 1.5 16v? Jakie mniej więcej koszty się z tym wiążą?
tomek.m
 

Postprzez gregorius 323 F » 7 lip 2009, 21:35

Można to zrobić bez zdejmowania głowicy przy pomocy odpowiednio wygiętego śrubokręta lub przy pomocy poduszki powietrznej.Koszt części tj. uszczelniacze Takoma nie badziewie z JC około 80 pln.
P.S uzupełnij profil
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 12:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez marcin5644 » 7 lip 2009, 22:03

Tak trzeba ściągać cały rozrząd... Mam też z tym problem dlatego się orientowałem :)
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)

III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 19:15
Posty: 314 (5/1)
Skąd: Łomża/Berlin (DE)
Auto: 2008-2010
Mazda 323 BG 1.3 8V 91r.
2017-
Mazda 6 GJ SkyENERGY 2014 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez gregorius 323 F » 8 lip 2009, 10:18

Marcin rozrządu nie trzeba rozpinać trzeba tylko trochę wprawy kilka kluczy, śrubokrętów i magnes.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 12:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez bzzyczek » 8 lip 2009, 10:53

gregorius 323 F napisał(a):Marcin rozrządu nie trzeba rozpinać trzeba tylko trochę wprawy kilka kluczy, śrubokrętów i magnes.


Możesz powiedzieć jak to robiłeś? Tzn. wałków też nie odkręcałeś?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 20:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez tomek.m » 9 lip 2009, 11:56

Właśnie gregorius możesz podać trochę więcej szczegółów?
tomek.m
 

Postprzez gregorius 323 F » 9 lip 2009, 17:07

Chłopaki nie mam teraz jak ale wieczorkiem napiszę wam co i jak.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 12:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez podmuch » 10 lip 2009, 10:34

gregorius 323 F napisał(a):Można to zrobić bez zdejmowania głowicy

To jeszcze OK

gregorius 323 F napisał(a):przy pomocy odpowiednio wygiętego śrubokręta

<lol>
to tak jak generalka silnika przez wydech
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez luki88 » 10 lip 2009, 14:50

jak w każdym aucie – bez zdejmowania wałków rozrządu się neiobejdzie. w naszych mazdach jest o tyle dobrze obydwa wałki rozrzadu sa spiete lancuszkiem

ps trzeba przerobic swiece na dysze do napompowania cylindrów
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 10:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez gregorius 323 F » 10 lip 2009, 19:53

Oj luki nic nie trzeba zdejmować.
Własnoręcznie regulowałem luzy bez zdejmowania wałków.
Procedura wygląda tak.
Zdejmujemy dekiel – osłone aluminiową rozrządu.
Bierzemy dużą kartkę i podpisujemy sobie 16 zaworów np puste kółeczka w które wpiszemy bieżące luzy i obliczymy brakujące wymiary.
Następnie kluczem płaskim chyba 27 łapiemy za górny wałek i ostrożnie obracamy rozrządem tak aby na którymś cylindrze krzywki wychyliły się ku górze – mierzymy luz szczelinomierzem i zapisujemy.
Po przemierzeniu wszystkich luzów obliczamy poprawne i już wiemy czy potrzebujemy cieńsze czy grubsze podkładki regulacyjne.
Jeżeli cieńsze to możemy stare zeszlifować na magnesówce u ślusarza jeżeli zaś grubsze to trzeba je kupić .
Aby wyjąć poszczególne płytki należy unieść daną parę krzywek do góry obracając wałkiem .
Następnie przy pomocy równo zaostrzonego śrubokręta płaskiego naciskamy przy krawedzi szklankę popychacza i magnesikiem wyjmujemy płytkę( trochę kłopotu ale można nabrać wprawy).
Montaż w sposób odwrotny.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 12:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez luki88 » 10 lip 2009, 22:07

gregorius 323 F
ale temat jest o wymianie uszczelniaczy a nie o regulowaniu zaworów :) tak to jest skonstruowane ze zeby zdjac uszczelniacz to musisz rozebrac zawory "od tylu"
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 10:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez gregorius 323 F » 10 lip 2009, 22:43

Cholera jaśnista ale żem posty pomieszał.
Luki zwracam honor.
Przemęczenie robi swoje.
Oczywiście należy zdjąć wałki tak jak piszesz innaczej się nie da.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 12:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez tomek.m » 11 lip 2009, 10:40

Macie może jakiś schemacik/przekrój głowicy – do Mazdy jeszcze nie zaglądałem a chciałbym wiedzieć przed otwarciem co mnie tam czeka :) .
Z góry dzięki.
tomek.m
 

Postprzez gregorius 323 F » 11 lip 2009, 15:24

Jest angielski service manual do silnika Z5 wygooglujesz sobie.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 12:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez luki88 » 12 lip 2009, 15:36

tomek.m napisał(a):Macie może jakiś schemacik/przekrój głowicy – do Mazdy jeszcze nie zaglądałem a chciałbym wiedzieć przed otwarciem co mnie tam czeka .
Z góry dzięki.


najlepiej wszystkie czesci ktore odkrecasz ustawiaj na jakims duzym stole w takiej kolejnosci w jakiej to wszystko wyjmowales – jezeli pomieszasz elementy poszczegolnych zaworow to mozesz sobie narobic sporo problemow
ps pamietaj o czystości podczas pracy bo kazda drobinka piasku moze byc powodem pozniejszego uszkodzenia silnika
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 10:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez metek323 » 17 lis 2009, 19:53

tomek.m napisał(a):Witam, chciałbym się dowiedzieć czy trzeba zdejmować głowicę aby wymienić uszczelniacze zaworów w silniku 1.5 16v? Jakie mniej więcej koszty się z tym wiążą?
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 12:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez MariuS » 17 lis 2009, 20:39

metek323 napisał(a):
tomek.m napisał(a):Witam, chciałbym się dowiedzieć czy trzeba zdejmować głowicę aby wymienić uszczelniacze zaworów w silniku 1.5 16v? Jakie mniej więcej koszty się z tym wiążą?


niektórzy potrafią,

a chodzi Ci o silnik 1.5 w BA czyli słynny Z5?

bo jeśli Ci łyka olej i kopci to nie wierz w bajki ze same uszczelniacze pomogą :P Pierścienie jak nic!
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Maciek90 » 17 lis 2009, 22:37

Ja szukam kogoś kto da mi gwarancję, że po wymianie uszczelniaczy i PIERŚCIENI mój Z5 przestanie łykać olej. mariusz_sti dasz mi taką gwarancję, bo przeraża mnie myśl, że wyrzucę na remont ponad 1 tys. zł. a rezultatów może nie być.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 18:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez gregorius 323 F » 18 lis 2009, 10:46

Kolego Maciek90 1000pln to dasz za remont całego silnika a nie samych uszczelniaczy.

Za wymiane uszczelniaczy to zapłacisz do 300 pln nie więcej.
Poza tym i tak byś je wymieniał przy całym remoncie.
Warto spróbować- mi pomogło.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 12:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez iceman150 » 18 lis 2009, 19:08

Takiej gwarancji nikt ci nie da ;)
Ja właśnie robię remont i się okarze co on dał :) Przy okazji okazało się że miałem pęknięty tłok.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 19:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323