Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez rafał88 » 12 sty 2013, 14:40

jarek1711 napisał(a):
Macabri napisał(a):Wreszcie po dużych męczarniach udało mi się odkręcić krokowca od przepustnicy i zabieram się za jego czyszczenie. Jednakże mam parę pytań i mam nadzieje że odpowiecie mi na nurtujące mnie pytania.


Mam Z2 i umnie sprężyna jest pod tym dekielkiem, pewnie w Z9 będzie podobnie.Obrazek

Dopisano 10 sty 2013, 18:44:

Macabri napisał(a):Drugie pytanie mam odnośnie samego silniczka krokowego. Po rozebraniu, jak zresztą widać nie ma tam za wiele do czyszczenia, a gdy podpiąłem 12 V to silniczek tylko"pyka" a nie widze żeby coś tam się kręciło.



Ty masz chlopie calkiem inna przepustnice i ssanie inaczej dziala. nie wprowadzaj w blad tylko poczytaj inne tematy. Te przpustnica jak twoja byla we wczesnych latach produkcji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jabcok20 » 23 sty 2013, 17:46

Witam. pacjent to mazda 323 1.8 98 rok. Przepustnica bez możliwości regulacji tps. Co mnie ciekawi w trybie serwisowym obroty nie stabilizują się więc tak sobie myślę winy nie ponosi silniczek krokowy ale nieszczelnośc albo zapłon.obroty potrafia sie same podnieść żeby po chwili opaść. Co może być powodem tej reakcji? zapłon sprawdzony na 0 stopni pokrywają się oba znaki na kole jak na 10 pokrywa sie drugi z T.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 13:20
Posty: 4

Postprzez xxxxsonyxxxx » 25 lut 2013, 20:24

Witam, ponownie walczę dalej z spadającymi obrotami prawie do zera podczas wrzucania na luz. Wszystko prawie sprawdzone już zostało w aucie od podstawowych rzeczy po diagnostykę. Ale ostatnio zauważyłem, ze mazda na 500km spaliła gdzieś 1/4 oleju!!! :( Gdzie podczas ostatniego roku nie łykła ani kropli oleju... I widzę, że ubywanie oleju zaczęło się razem z problemem obrotów. Pytanie teraz czy objaw łykanie oleju jest przyczyna spadania obrotów??? I co może być uszkodzone? Bo ja obstawiam uszczelkę pod głowicą albo pierścienie tłokowe. Aczkolwiek uszczelkę bardziej, bo autko na kopa i kompresje w normie. Rwie na wszystkich biegach do przodu. Pytanie do was czy może to być ta uszczelka albo coś innego? Proszę o wasze propozycje. Ponieważ nie wiem do już robić... :(
xxxxsonyxxxx
 

Postprzez kamilex5284 » 27 lut 2013, 17:10

nie ma pojecia u mnie czasem tak rwie jak przełącza sie na gaz i czasem skacza obroty ale wydaje mi się że to wina slabego akumulatora
Początkujący
 
Od: 22 lut 2013, 12:19
Posty: 6
Auto: Mazda 323F 1.5 1997

Postprzez flywin » 27 lut 2013, 23:47

instalacja Sekwencyjna czy 2 gen?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez sr50ce » 2 mar 2013, 08:57

Nie znam tego silnika, ale pytanie jak poprzednik gaz jest? Po drugie jako że nie znam tego silnika tylko podsuwam pomysły.. nie zapowietrzony układ chłodzenia?(przepustnica chłodzona z układu?) Krokowiec i jego sterowanie obstawiłbym do sprawdzenia na samym początku oraz czujnik ciśnienia bezwzględnego.
A co do uszczelki pod głowica to nie ubywa płynu chłodniczego? nie przybywa go? U jakiegoś dobrego mechanika sprawdzić zawartość splin w płynie układu chłodzenia(specjalnym miernikiem/przyrządem).
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez Pindurek » 2 mar 2013, 11:34

Siema, to i ja się podłącze.
Otóż mój problem wyglada następująco:
Po odpaleniu silnika obroty skacza tak do 2tys-2,5tys i po ok 20sec opadają do 1,5tys i po chwili do 800obr.Wszystko jest fajnie puki silnik się nie rozgrzeje.Jak jest już goracy to obroty zaczynają falować,znaczy jak startuje ze świateł i wrzucam jeden,potem dwa i sie rozpędzam i wrzucając trzeci bieg widze, ze obroty(przy luzie/wciśnietym sprzegle) opadają np. z 2tys do prawie 300obr.
Przez takie coś jesli gwałtownie przyspieszam troszke szarpie.Problem jest tylko kiedy silnik jest juz rozgrzany, oczywiście na każdym biegu.

Co może być przyczyną?
Silniczek krokowy?
Jak to sprawdzić?
"Ale herbatka dobra" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2011, 23:14
Posty: 84
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323C
1.5 PB
90KM
65kW
16V
1995r.

Postprzez sr50ce » 2 mar 2013, 12:22

Tak jak poprzednicy posprawdzac po kolei. Jak sprawdzic.. niestety nie chce wprowadzic nikogo w blad bo mam inny silnik. Na poczatek mozna sprawdzic szczelnosc ukladu dolotu, zdemontowac i wyczyscic przepustnice oraz bledy odczytac.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez kacper53 » 27 kwi 2013, 06:13

Witam,standardowo falują mi obroty spadaja do około 300(ś.kro. sprawdzony,przepustnica), jeżeli ktoś ma pojęcie i zdrowie bo mi już brakuje chętnie zapłacę (łódź,moj nr tel.503675696)
kacper53
 

Postprzez mikissj » 27 kwi 2013, 11:16

mi ostatnio czasem podczas samego zagrzewania silnika strasznie obroty spadają i auto nie ma mocy :( a potem dostaje powera :) i niewiem czy to termostat, przepustnica, kopulka aparatu z palcem czy rura dolotu powietrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez kamilos951 » 26 maja 2013, 00:30

Witam mój problem polega na tym że obroty mam na poziomie 750 i czasami na luzie potrafią spadać prawie do 0 jak by miał zaraz zgasnąć i za chwile znowu wskakuje na 750 od czego najpierw zacząć sprawdzanie dodam jeszcze ze czasami jak dam ostro gazu to się muli po chwili idzie jak rakiet albo jak odpuszczę gaz i z powrotem wcisnę to normalnie idzie od czego zacząć ???
kamilos951
 

Postprzez rafał88 » 26 maja 2013, 09:41

od przeczytania tematu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez plishh » 26 maja 2013, 11:37

Witam, oczywiście piszę tu gdyż również mam problem z obrotami a mianowicie spadają po włączeniu obciążenia elektrycznego, wszystko zaczęło się gdy miałem trochę czasu i z nudów postanowiłem wyczyścić przepustnice (miałem trochę za wysokie obroty na ssaniu i próbowałem odkręcić tą ceramiczną śrubę) śruby oczywiście nie udało mi się odkręcić więc wyczyściłem wszystko co się dało. Od tamtego momentu gdy włącze obciążenie to obroty spadają (wcześniej tak nie było) więc wziąłem się za regulacje elektrozaworu. Z tego co wyczytałem maksymalne wkręcenie śruby od regulacji powoduje zwiększenie obrotów po włączeniu obciążenia, natomiast wykręcenie jej powoduje że obtory będą spadać. U mnie kręcenie ją powoduje tylko wzrost/spadek obrotów, gdy jest prawie na max wkręcona obroty wachają się między 500/2000 rmp. Więc wymyśliłem że zepsułem/źle poskładałem zawor więc go wymieniłem (nic się nie zmieniło), więc wymieniłem całą przepustnice (nie wiem czy sprawna) i dokładnie tak samo :/ w między czasie kupiłem akumulator. Co do ładowania to jak się ustabilizuje to jest 14.4, z tym że jak włączę wszystko co się da to spada na chwile do ok 12 V i dopiero po 2-3 sek wzrasta do 14.4V Wydaje mi się że TPS i min położenie przepsutnicy jest dobrze ustawione (robiłem sam z fotorelacji) Miałem podejrzenie co do alternatora i regulatora ale chyba nie możliwe aby był taki zbieg okoliczności. Może jakieś sugestie?? Albo może znajdzie się ktoś mądry z Łódzkiego który za dobre piwko by mi to poustawiał??
Początkujący
 
Od: 13 maja 2011, 10:49
Posty: 19
Skąd: Łódź
Auto: 323f 1.5 95 r. BA

Postprzez pachol89 » 30 maja 2013, 11:00

witam mam podobny problem jak kolega wyżej na biegu jałowym bez swiatel obroty stoaja w miare rowno dodam ze dzieje sie to na gazie a gdy wlacze swiatla dmuchawe czy radio to obroty zaczynaja drgac tak samo kiedy odsuwam szyby az przygasaja mi kontrolki np od recznego dodam ze czyszczona byla przepustnica rodzielacz gazu i zmieniony filtr falowanie jest tylko na wlaczonych swiatlach i czasami nawet jezdze bez zeby lepiej pracowal heh :D podejrzewam wlasnie ragulator napiecia alternatora moze on byc przyczyna ?? pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 18:45
Posty: 10
Auto: Mazda 323F BA , 1.5 16V Z5, 1997

Postprzez mikissj » 11 cze 2013, 19:31

kamilos951 napisał(a):Witam mój problem polega na tym że obroty mam na poziomie 750 i czasami na luzie potrafią spadać prawie do 0 jak by miał zaraz zgasnąć i za chwile znowu wskakuje na 750 od czego najpierw zacząć sprawdzanie dodam jeszcze ze czasami jak dam ostro gazu to się muli po chwili idzie jak rakiet albo jak odpuszczę gaz i z powrotem wcisnę to normalnie idzie od czego zacząć ???


ja mam mulenie przy dodawaniu gazu na zimnym silniku. Ja jeszcze mam do wymiany aparat zapłonowy bo mam w nim biały proszek (jeszcze z gazu z którego nie mam już w tym aucie). Zacznij od sprawdznie świeć przewodów i aparatu zapłonowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Murray » 7 lip 2013, 13:28

Witam. Od pewnego czasu u mnie w Maździe dzieją się cudeńka a mianowicie odpalam samochód i wszystko jest ok do czasu, potem obroty spadają do lekko powyżej 550r/min silnik drga a wskazówka nerwowo dryga troszkę, po tłumiku słychać nie równą pracę ??
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez <kamil> » 7 lip 2013, 16:29

Mam podobny problem bo gdy stoję na światłach (czasami nie zawsze) obroty zaczynają delikatnie pulsować , lecz gdy ostatnio grzebałem przy silniku zauważyłem że gumowa rura która łączy filtr powietrza z silnikiem ma małe pęknięcie ,gdy usunołem problem jeszcze nie zauważyłem żeby problem się powtórzył. Więc myślę że problemem było lewe powietrze które dostawało się przez nieszczelny układ dolotowy
<kamil>
 

Postprzez flywin » 8 lip 2013, 09:26

Panowie Wałkowane Wiele razy, Najczęstsze przyczyny

-mało płynu w Zbiorniczku wyrównawczym
– Nie wyregulowane TPS jak i Obroty
-Wymiana Filtrów Powietrza/Paliwa
-Sprawdzenie szczelności Dolotu
-sprawdzenie błędów , możliwe uszkodzenie sondy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Murray » 8 lip 2013, 12:47

Dzisiaj przeczyściłem kopułkę i palec, wymieniłem świece jedyne co odczułem to nie trzęsie budą jak biorę na luz itp. autko jest żwawe nie muli nie przerywa, no ale na wolnych obrotach jak stanę autem to przy 500r/min wskazówka lekko lata nerwowo i czuć w kabinie drgania z silnika i leciutkie przerwy w pracy na końcowym tłumiku. Nie wiem co dalej szukać robić ?? Czy coś działać z przepustnicą tylko że boje się bawić z tym i sondą też itd.

Zawsze na wolnych/niskich obrotach było lux, silnik autka sobie pracował powoli ale stabilnie a teraz podczas jazdy jest oki ale jak się zatrzymam to czuć wszystko to co opisuje. ehhh
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez lesiux » 12 lip 2013, 21:39

u mnie pomogła znacznie wymiana przepływomierza na falujące obroty, ale u mnie była też czasami zamuła przy depnięciu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323